Ik zou niet eens weten hoe het werktquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Geen multimetergast zo'n ding is ¤5,- bij de Conrad
Ja, de impedantie kun je meten op die 2 klemmen, anders aansluiten doe je idd IN de kist tussen de woofers onderling.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:36 schreef vosss het volgende:
De kist heeft van die klemaansluitingen:
[ afbeelding ]
Slecht te zien, maar een rode en een zwarte.
Kan ik dat in serie schakelen doen door beide woofers eruit te halen en kabels anders aan te sluiten of gaat dat lastig worden?
En een multimeter heb ik niet
Geen idee. In mn auto had ik er een Caliber competition amp aanhangen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo'n versterker heeft toch nooit genoeg vermogen om zo'n passieve subwoofer aan te sturen.
ligt eraan; als hij tulpen uit heeft niet, als hij gewoon een speakeraansluiting voor een sub heeft kan het zomaar meevallenquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zo'n versterker heeft toch nooit genoeg vermogen om zo'n passieve subwoofer aan te sturen.
Hmz dan moet ik even kijken. Het is een Onkyo SR-TX508 (of TX-SR508, haal ik altijd door elkaarquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ligt eraan; als hij tulpen uit heeft niet, als hij gewoon een speakeraansluiting voor een sub heeft kan het zomaar meevallen
Nee, kan niet .. die sub out is een lijnsgnaal en dus niet versterkt. Moet een aktieve sub aan, dus moet een versterker tussen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:49 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Er zit een preout subwoofer aansluiting op zo te zien.
Alleen zit op mijn kist een aansluiting voor blote kabel.
Kan ik dan gewoon de speakers in de kist anders aansluiten en een kabel kopen 1 kant 1 tulp, andere kant 2 tulp en daar de 2 stekkers afknippen en de ene kabel op rood en de ander op zwart aansluiten?
Ik denk het wel.
Leuk projectje voor de kerstvakantie denk ik
Ow. Kut. Dat is wel jammer. Geen andere opties?quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, kan niet .. die sub out is een lijnsgnaal en dus niet versterkt. Moet een aktieve sub aan, dus moet een versterker tussen.
Ja, een extra losse mono versterker onder of op je Onkyo zetten voor alleen de sub. Line die versterker in, en dan naar de kist.quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow. Kut. Dat is wel jammer. Geen andere opties?
De Tannoy sub die ik wil kost 900 euro dus ik dacht dan doe ik tijdelijk dit wel even
Ja maar dat is niet voor nop. Ik dacht voor niks een leuke tijdelijke oplossing gevonden te hebbenquote:Op vrijdag 14 december 2012 15:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, een extra losse mono versterker onder of op je Onkyo zetten voor alleen de sub. Line die versterker in, en dan naar de kist.
Jammer wel. Thanks voor de info in elk gevalquote:
Nee, zit erbij, of het kan niet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:12 schreef chocolatelover het volgende:
kan elke radio een stuurbediening hebben? En kun je de radio en de bediening dan apart kopen, of is er iets anders bij nodig?
nee oke. maar ik heb weinig zin in kabelbreuk o.i.d. Ik heb al 2 x mn rca kabel moeten vervangen. en heb weinig zin om elke keer de panelen los te halen enzoquote:Op donderdag 20 december 2012 23:47 schreef Sounddragon het volgende:
Jah, moet je gewoon effe voelen, als je de kabel duur vindt, is het ws wel een goede![]()
Let op dat hij lekker soepel is, verder is het allemaal een beetje lood om oud ijzer; niet gaan overdrijven voor het direct linken van een AaiPot op een ampie.. zo spannend is het allemaal niet.
Jep; beter een beetje power over in de amp en de sub onder controle, als de amp plankgas en clippend en dan de sub niet 100% krijgenquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ondanks dat ie bijna 3 keer zo weinig vermogen heeft als de Stealth?
Wat betreft het gepoort aansluiten is goed toch? Ik haal nu het maximale eruit?quote:Op zondag 23 december 2012 15:09 schreef Sounddragon het volgende:
Hmkay, sheet zegt dattie 300w @ 4Ohm zou leveren, ik zie daar alleen geen RMS waardes bij staan, dus ik gok dat dat Max. is. en dus om en nabij de helft RMS (150 WRMS dus). Tevens is de max aan amperage 2 x 20A, wat dus een max afgegeven vermogen van de versterker zou geven van 480 watt, als je rekent met 14 volt, wat je niet gaat redden, zou het 560 watt kunnen worden, maar dan is het wel op.. waarvan ook nog eens de helft of meer wordt omgezet in warmte. tel uit je winst.
Zet er trouwens effe de goede zekeringen in, en doe wat aan dat tape; ik weet niet wat daar onder zit, maar zéker de plus en massa moeten gewoon 200% goed zijn, of je moet trek hebben in een fikkie.
Doe dat Oxygen ding maar
Goed gepoort, het woordje "bridged" geeft het al aan.quote:Op zondag 23 december 2012 16:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat betreft het gepoort aansluiten is goed toch? Ik haal nu het maximale eruit?
Gepoort? WUT?quote:Op zondag 23 december 2012 16:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat betreft het gepoort aansluiten is goed toch? Ik haal nu het maximale eruit?
Een condensator geeft geen performance boost; een condensator vlakt de pieken in de stroom een beetje afquote:Op zondag 23 december 2012 16:51 schreef Gummiebeer het volgende:
Nog even ter overvloede en wellicht weten jullie dat allang, maar een condensator geeft ook al een goede performance boost.
Diepere bass en niet onbelangrijk, geen knipperde koplampen.
Ik merkte toch degelijk verschil met een condensator. De bassen leken dieper en harder te klinken. Tevens gingen mijn lanpen niet meer zo erg knipperen en bleef mn rpm meter netjes vlak, ipv te dansen met stationairquote:Op zondag 23 december 2012 16:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een condensator geeft geen performance boost; een condensator vlakt de pieken in de stroom een beetje af
Helpt maar minimaal tegen ongewenste bij effecten zoals knipperende verlichting enzo, dan moet je aan een buffer-accu.
Bij mij hielp het geen reet, zit er nog tussen voor de leuk, en omdat het een makkelijk spanningsmetertje is, verder is het ding gewoon rukkie. Mijn problemen waren pas opgelost na het plaatsen van een 2e (gel)accu achterin, en dan nog speel ik het spul met draaiende motor leeg binnen een minuutje of 20quote:Op zondag 23 december 2012 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik merkte toch degelijk verschil met een condensator. De bassen leken dieper en harder te klinken. Tevens gingen mijn lanpen niet meer zo erg knipperen en bleef mn rpm meter netjes vlak, ipv te dansen met stationair
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |