Ik heb de o-ringen en het kraan leertje vervangen jaquote:Op dinsdag 26 april 2011 21:44 schreef Plankje55 het volgende:
Even een vraag, je hebt ook het rubber op die koperen staaf vervangen bij het RVS veertje? Want dat is het kraanleertje. Die twee O-ringen doen verder niet zo veel. En je weet dat die kraan na het dichtdraaien flink nadrupt, wel een kopje vol? (zodat er geen water in het buitendeel achterblijft, dat maakt de kraan vorstvrij)
Tja, mij lijkt er nu nog één mogelijkheid, nl dat je kraan min of meer uit elkaar gedrukt hebt. Als de vorige bewoner zo'n kluswonder was.... De binnenzijde van de kraan bestaat uit een 22mm buis die in een 22 mm knelfitting met knelring zit . Als die niet goed aangedraaid was zou je, met het dichtdraaien van de kraan de kraan enigzins uit elkaar kunnen drukken. Dat kan je aan de buitenkant niet zien, daarvoor moet je echt aan de binnenkant erbij. Je zou kunnen proberen of je het stangetje iets kan verlengen, door bijvoorbeeld een tweede leertje tegen of achter het eerste leertje zetten. Dan weet je of de kraan nog afsluit, maar dan blijft het probleem.quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:56 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
[..]
Ik heb de o-ringen en het kraan leertje vervangen ja
Maar lekken is in mijn geval misschien ook niet het goede woord....
Ik kan als de kraan dicht staat nog gewoon de planten water geven met de slang zo hard "lekt" het
Ik had het niet beter kunnen zeggen, dit is het probleem idd.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:08 schreef klipper het volgende:
Wat hierbij heel vaak fout gaat, is dat veel mensen het koperen staafje te kort afzagen, in het begin werkt het vaak nog wel maar op den duur krijg je het probleem wat jij beschrijft.
Je moet dus proberen om het koperen staafje een paar milemeter op te lengen, of indien mogelijk deze aan de binnnenkant van de muur de buitenste buis een paar milimeter in te korten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop