abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95993452
Ik heb dit topic al een tijdje willen openen.
Sowieso heb ik veel onderwerpen waar ik het graag over heb maar ik ben elke dag bezig met het
verwezelijke van mijn droom dus moet ik keuzes maken.
Wat ik nog even wil toevoegen voordat ik begin is: Ik ben gek op techniek, en vind mooi wat allemaal kan.
Ik leer veel over muziek ( Mijn gebied) via Internet dus daar ben ik erg dankbaar voor.

Mijn keuze is gevallen op de manier van communiceren met elkaar en daardoor extreme veel korte impulsen die we elke dag krijgen.

Laat ik maar meteen beginnen.

De afgelopen jaren is de techniek supersnel vooruit gegaan, we hebben de mogelijkheid om:

Elkaar te bellen waar we ook zijn.
Gebeld te worden waar we ook zijn.
Berichtjes te sturen en te ontvangen, waar we ook zijn.
Te Internetten waar we ook zijn.
Email te ontvangen en te versturen waar we ook zijn.
Te chatten, het maakt niet uit waar we zijn.
'What's Appen en Pingen' waar we ook zijn..
Nieuws te krijgen op elk moment van de dag, van welke plek op de wereld dan ook, welke situatie dan ook.
En ga maar door..

Onze 'denktijd' is weg..
Vroeger in de tijd van alleen een huistelefoon ( Die tijd die ik helaas maar kort heb meegemaakt) had je nog tijd om na te denken.
Nou hoor ik jou denken: Hoe bedoel je dat dan?

Situatie toen:

Je hebt ruzie met iemand gekregen via de telefoon, je hangt op en gaat naar buiten en je eigen ding doen.
De hele dag lang loop je ermee ( althans de meeste mensen...) tegen de avond ben je afgekoeld en zodra je dan weer contact gaat leggen
zal de situatie een stuk 'milder' zijn.
Natuurlijk hangt dit van de situatie af, maar de 'woede' zal een stukje minder zijn.

Situatie nu:

Je hebt ruzie met iemand, gevolg is dat je de hele dag daarmee geconfronteerd kan worden door middel van:
SMS op je mobiel.
Gebeld worden.
What's App /Ping.
Emails krijgen.
Facebook berichten.
En ga zo maar door.

In dit geval kan je iemand dood wensen, de grond in boren, tekstueel afmaken, er is geen denktijd meer, het is NU NU NU en niet over 1 minuut, nee, alles moet nu.

( Dit is niet gebasseerd op een daadwerkelijk situatie van mezelf maar een puur hyptotetische schets, ik zet gewoon mijn gsm uit en ga verder)

De communicatie tussen de mens is de afgelopen jaren zoveel versneld dat er geen waarde meer word gehecht aan woorden of dingen die gezegt worden.
Je kan iemand van je laten houden of je laten haten in een paar seconden door een bepaald berichtje te sturen of wat dan ook..

De snelle impulsen van informatie, door o.a je mobiel, maar ook door het nieuws en Twitter en Nu.nl gaat er voor zorgen dat we de hele tijd nieuwe impulsen nodig hebben.
Hoeveel mensen ( ik soms ook nog) kunnen bijna niet meer 1 ding tegelijk doen? Waardoor er weinig dingen af worden gemaakt of snel versplinteren.

Als ik even niet reageer op een SMS word ik gebeld. Als ik dan niet opneem maar 10 minuten later opneem is het: 'Waarom nam je net niet op?'
Als ik me GSM uitzet een paar uur worden mensen helemaal gek omdat ze mij niet te pakken krijgen. ( Het gaat meestal ook nog om kleine dingen, niet eens een noodgeval)
Het idee van je GSM een dag niet bij je dragen is voor vele mensen niet voor te stellen en zelfs eng..

Graag wil ik jullie mening, want blijkbaar worden we langzamerhand slaven van onze machines. ( T.v , Mobiel met Internet, Computer, iPads, etc ,etc)

Nogmaals: Mooi dat het kan.. maar het slaat door..

Vergeef mijn spelfouten, ben geen grammaticaal wonder en dat is ook niet mijn bedoeling.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:02:38 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_95993551
Je kunt het ook uitzetten.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:04:31 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_95993613
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:02 schreef LasTeR het volgende:
Dat dus! Het is je eigen keus en verantwoordelijkheid, niet die van de machine!

*O*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:05:47 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_95993649
Als ik niet te bereiken ben is dat dikke vette pech voor die mensen.
pi_95993654
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:02 schreef LasTeR het volgende:
Yep klopt. Dat doe ik ook zeer zeker.
Maar wat vinden jullie er over het algemeen van?
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:10:33 #6
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_95993817
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:05 schreef W1ckeDxt het volgende:

[..]

Yep klopt. Dat doe ik ook zeer zeker.
Maar wat vinden jullie er over het algemeen van?

Handig voor zij die het nodig achten.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:10:34 #7
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95993818
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:59 schreef W1ckeDxt het volgende:
Situatie toen:

Je hebt ruzie met iemand gekregen via de telefoon, je hangt op en gaat naar buiten en je eigen ding doen.
De hele dag lang loop je ermee ( althans de meeste mensen...) tegen de avond ben je afgekoeld en zodra je dan weer contact gaat leggen
Natuurlijk hangt dit van de situatie af, maar de 'woede' zal een stukje minder zijn.
Alsof het in die situatie niet mogelijk zou zijn dat iemand meteen terugbelt? Leuk die verzonnen situaties om je punt te maken.

In bovenstaande situatie is het 'afkoelen' een bewuste keuze van die persoon geweest, en dat is iets wat je nu nog steeds kunt doen. Dus dat het makkelijker is te communiceren betekent niet dat je dat ook perse moet doen. Toen niet en nu niet.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_95993959
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:10 schreef Catbert het volgende:

[..]

Alsof het in die situatie niet mogelijk zou zijn dat iemand meteen terugbelt? Leuk die verzonnen situaties om je punt te maken.

In bovenstaande situatie is het 'afkoelen' een bewuste keuze van die persoon geweest, en dat is iets wat je nu nog steeds kunt doen. Dus dat het makkelijker is te communiceren betekent niet dat je dat ook perse moet doen. Toen niet en nu niet.
Dat klopt, maar heel veel mensen doen dat dus net niet, die keuze maken ze niet meer omdat het allemaal zo makkelijk is.
Natuurlijk zou dan iemand meten terug kunnen bellen maar zodra diegene dan het huis uit is is hij/zij niet meer bereikbaar.

En dat is nu ook niet het geval als je je GSM uitlaat, maar zoals ik aangeef is dat voor veel mensen een eng idee waardoor ze altijd bereikbaar zullen blijven om door te 'vechten'
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 14:21:31 #9
5428 crew  miss_sly
pi_95994212
Ik vind het juist heerlijk dat ik nu kan bepalen of ik wel of niet reageer op een sms/mail/voicemail of mijn telefoon opneem. Met nummerherkenning kan ik zien wie er belt en bepalen of ik zin heb in dat gesprek. En als ik neit reageer, dan hebben ze gewoon pech. Over antwoorden op sms of e-mail kun je juist langer nadenken en hoef je niet meteen te reageren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95994274
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het juist heerlijk dat ik nu kan bepalen of ik wel of niet reageer op een sms/mail/voicemail of mijn telefoon opneem. Met nummerherkenning kan ik zien wie er belt en bepalen of ik zin heb in dat gesprek. En als ik neit reageer, dan hebben ze gewoon pech. Over antwoorden op sms of e-mail kun je juist langer nadenken en hoef je niet meteen te reageren.
Mooi, goed bezig.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:23:00 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95994285
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:21 schreef miss_sly het volgende:
Goeie. Ik zat mij ook te bedenken dat je vroeger niet eens nummerherkenning had, of een antwoordapparaat om je telefoontjes te 'screenen'. Als je opnam, kon je wel eens flink pech hebben en aan een gesprek vastzitten waar je geen trek in had.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:35:38 #12
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95994811
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:14 schreef W1ckeDxt het volgende:
Dat klopt, maar heel veel mensen doen dat dus net niet
Dat is een keuze. En heeft niks met de moderne tijd te maken maar met die persoon in kwestie. Als ik om wat voor'n reden geen zin heb de telefoon op te nemen doe ik dat ook niet.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_95994825
ik denk dat ook een boel mensen er gewoon een soort verslaafdheid aan over houden en alles snel en snel willen.
Merk het ook tijdens het uitgaan, mensen die sms-en of buiten gaan bellen, voor mij is het zo als ik uit ben dan ben ik uit en dus niet bereikbaar, zo ook met boodschappen en winkelen etc.
Mijn huistelefoon heb geen nummermelder wat ik bewust heb gedaan, omdat ik dan ook niet zoiets heb van oh ik moet terugbellen.

Ik ben sowieso een persoon die ruimte nodig heeft en ik heb dus zelf alle begrip voor als andere mensen ook niet reageren, die hebben misschien net als ik een leven
pi_95994880
quote:
Situatie toen:

Situatie nu:

Je hebt ruzie met iemand, gevolg is dat je de hele dag daarmee geconfronteerd kan worden door middel van:
SMS op je mobiel.
Gebeld worden.
What's App /Ping.
Emails krijgen.
Facebook berichten.
En ga zo maar door.
Niet iedereen doet dat. Ik herken mezelf er in ieder geval niet in.
Who motivates the motivator?
pi_95994980
Dit lijkt wel heel erg op een willekeurige hersenspinsel van de TS die niet helemaal goed doordacht is. Toen kon je ook meteen iemand terugbellen, maar je kiest ervoor om naar buiten te gaan en af te koelen. Als mensen nu ruzie hebben doen ze nog precies hetzelfde hoor.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:57:03 #16
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_95995594
Minder asynchrone communicatie dus.

Zelf ben ik ook meer van asynchrone communiceren, bijvoorbeeld zo op een forum, of gewoon face-to-face.

Met bellen en al dat soort meuk kan je minder goed over je antwoorden en hun effecten nadenken (minder sturen) en je mist een hoop non-verbale communicatie wat enorm veel scheelt.
The more debt, the better
pi_95995972
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:36 schreef formerjellybean het volgende:
ik denk dat ook een boel mensen er gewoon een soort verslaafdheid aan over houden en alles snel en snel willen.
Merk het ook tijdens het uitgaan, mensen die sms-en of buiten gaan bellen, voor mij is het zo als ik uit ben dan ben ik uit en dus niet bereikbaar, zo ook met boodschappen en winkelen etc.
Mijn huistelefoon heb geen nummermelder wat ik bewust heb gedaan, omdat ik dan ook niet zoiets heb van oh ik moet terugbellen.

Ik ben sowieso een persoon die ruimte nodig heeft en ik heb dus zelf alle begrip voor als andere mensen ook niet reageren, die hebben misschien net als ik een leven
Dit dus.

Het voorbeeld in de OP dekt eigelijk niet precies wat ik bedoel.

Precies dat 'verslavings' effect van veel mensen.
@Flyguy, Je verwoord zo een beetje wat ik bedoel met het hele topic, nice. :)

Mensen die zich niet erin kunnen vinden, is alleen maar goed, ik probeer een beetje te pijlen hoe de meeste hier er mee omgaan.
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:19:17 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_95996412
Mensen verwachten van mij, (evenals dat ik dat van andere mensen verwacht) dat ik altijd bereikbaar ben en op mijn mailtjes en smsjes reageer. Soms kan dat wat druk zijn, maar je raakt er vrij snel aan gewend. Daarnaast wil ik er ook van uit kunnen gaan dat als ik informatie nodig heb, ik die ook snel krijg. Het is gewoon waanzinnig irritant als mensen niet snel reageren op jouw berichtjes.

Voor mij is de snelheid waarmee je tegenwoordig kan communiceren daarnaast echt een zege. Het is nog nooit zo makkelijk geweest om op korte termijn grote groepen mensen te mobiliseren om ergens heen te gaan of ergens van op de hoogte te stellen. Dit zorgt ervoor dat je veel meer dingen op 1 dag kan doen met veel meer verschillende mensen. Wat mijn dagen een stuk drukker en productiever maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 15:30:39 #19
5428 crew  miss_sly
pi_95996830
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:19 schreef Ryon het volgende:
Mensen verwachten van mij, (evenals dat ik dat van andere mensen verwacht) dat ik altijd bereikbaar ben en op mijn mailtjes en smsjes reageer. Soms kan dat wat druk zijn, maar je raakt er vrij snel aan gewend. Daarnaast wil ik er ook van uit kunnen gaan dat als ik informatie nodig heb, ik die ook snel krijg. Het is gewoon waanzinnig irritant als mensen niet snel reageren op jouw berichtjes.

Voor mij is de snelheid waarmee je tegenwoordig kan communiceren daarnaast echt een zege. Het is nog nooit zo makkelijk geweest om op korte termijn grote groepen mensen te mobiliseren om ergens heen te gaan of ergens van op de hoogte te stellen. Dit zorgt ervoor dat je veel meer dingen op 1 dag kan doen met veel meer verschillende mensen. Wat mijn dagen een stuk drukker en productiever maken.
Zakelijk kan ik dat beamen, in ieder geval in de business waarin wij werken. Daar is snelheid en altijd bereikbaar zijn een must wil je meespelen.

Privé kan ik me werkelijk niet voorstellen dat het zo vreselijk dringend kan zijn om op korte termijn een grote groep mensen te mobiliseren om ergens heen te gaan. Als ik niet bereikbaar ben, dan mis ik dat ene. Daar zal ik niet wakker van liggen, maar ik ken inderdaad wel veel mensen die altijd bang zijn dat ze iets missen en dus overal van op de hoogte willen zijn. Het is een type mens, denk ik, en heeft weinig te maken met de techniek van tegenwoordig.
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:33:01 #20
342940 From.the.block
a host of imperfection
pi_95996908
helemaal waar! we maken het leven een stuk ingewikkelder dan het werkelijk zou kunnen zijn. het zou mij ook niet verbazen als de mens van nu, een stuk ongeduldiger en onrustiger dan de mens van vroeger is. het heeft zijn voor en nadelen! echter vrees ik dat er nog veel meer aan staat te komen, elkaar kunnen ruiken via de telefoon? wie had ooit gedacht dat we elkaar konden zien tijdens het bellen, wie had ooit gedacht dat we elkaar zonder kabel konden bellen?

ik ben van mening dat de communicatie van nu, ongezond is, erg handig toch ongezond.
wat je zegt ben je zelf.
pi_95996927
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zakelijk kan ik dat beamen, in ieder geval in de business waarin wij werken. Daar is snelheid en altijd bereikbaar zijn een must wil je meespelen.

Privé kan ik me werkelijk niet voorstellen dat het zo vreselijk dringend kan zijn om op korte termijn een grote groep mensen te mobiliseren om ergens heen te gaan. Als ik niet bereikbaar ben, dan mis ik dat ene. Daar zal ik niet wakker van liggen, maar ik ken inderdaad wel veel mensen die altijd bang zijn dat ze iets missen en dus overal van op de hoogte willen zijn. Het is een type mens, denk ik, en heeft weinig te maken met de techniek van tegenwoordig.
Nou nee, ik denk toch echt dat het stukje verslaving is hoor, sommige mensen zijn gewoon vergroeit met hun mobiel. Het vond ik wel toen iemand in de winkel in de wachtrij aan de kassa achter me gewoon ruzie stond te maken. 8)7
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 15:35:46 #22
5428 crew  miss_sly
pi_95997012
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:33 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Nou nee, ik denk toch echt dat het stukje verslaving is hoor, sommige mensen zijn gewoon vergroeit met hun mobiel. Het vond ik wel toen iemand in de winkel in de wachtrij aan de kassa achter me gewoon ruzie stond te maken. 8)7
volgens mij is wat ik zeg niet direct in tegenspraak met jouw stelling?
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:40:10 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_95997152
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach, kleine dingen. Je wordt wakker, je bent vrij want het is Pasen, er is zon en je hebt plotseling gigantisch veel zin om met een leuke groep mensen de rest van de dag op een boot door te brengen en grote hoeveelheden bier te drinken. Vroeger moest je dat dan minimaal een dag van te voren afspreken, aangezien er leuke mensen, een boot en een boel bier geregeld moest worden. Dankzij facebook, e-mail en iedereen is in het bezit van een smartphone is dat tegenwoordig binnen een half uur geregeld en zit je de rest van de dag met twaalf mensen een fust bier leeg te pompen midden in Amsterdam.

Zowel zakelijk als op privé kan je in korte tijd veel meer gedaan krijgen en krijg je ook veel meer mogelijkheden aangeboden om je dag mee in te vullen. Aangezien je ook met een zeer grote groep mensen in contact staat.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_95997167
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:33 schreef From.the.block het volgende:
helemaal waar! we maken het leven een stuk ingewikkelder dan het werkelijk zou kunnen zijn. het zou mij ook niet verbazen als de mens van nu, een stuk ongeduldiger en onrustiger dan de mens van vroeger is. het heeft zijn voor en nadelen! echter vrees ik dat er nog veel meer aan staat te komen, elkaar kunnen ruiken via de telefoon? wie had ooit gedacht dat we elkaar konden zien tijdens het bellen, wie had ooit gedacht dat we elkaar zonder kabel konden bellen?

ik ben van mening dat de communicatie van nu, ongezond is, erg handig toch ongezond.
Haha net jij die het zo goed beschrijft! :)
Nu ben ik het inderdaad met je eens, het is allemaal zo gehaast.
pi_95997253
Nee, maar jij zei meer dat het een bepaald mens wat niets wil missen en denk juist wel met de techniek te maken omdat ze steeds meer het nieuwe van het nieuwste nodig hebben om te communiceren en vervolgens zich de godganse dag met iedereen communiceren, en er vanuit uitgaan dat jij dat ook doet.
Voor mij denk ik dat de techniek op hol is geslagen
pi_95997345
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:42 schreef formerjellybean het volgende:

Voor mij denk ik dat de techniek op hol is geslagen
Yep...
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 15:52:56 #27
5428 crew  miss_sly
pi_95997581
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ach, kleine dingen. Je wordt wakker, je bent vrij want het is Pasen, er is zon en je hebt plotseling gigantisch veel zin om met een leuke groep mensen de rest van de dag op een boot door te brengen en grote hoeveelheden bier te drinken. Vroeger moest je dat dan minimaal een dag van te voren afspreken, aangezien er leuke mensen, een boot en een boel bier geregeld moest worden. Dankzij facebook, e-mail en iedereen is in het bezit van een smartphone is dat tegenwoordig binnen een half uur geregeld en zit je de rest van de dag met twaalf mensen een fust bier leeg te pompen midden in Amsterdam.

Zowel zakelijk als op privé kan je in korte tijd veel meer gedaan krijgen en krijg je ook veel meer mogelijkheden aangeboden om je dag mee in te vullen. Aangezien je ook met een zeer grote groep mensen in contact staat.
En dat is dus precies wat ik bedoel: heel fijn en leuk dat je dat dan 's ochtends kunt regelen, maar ik zal er niet wakker van liggen als ik dat tochtje mis. Jammer natuurlijk, het is leuk en gezellig, maar ik heb vast ook een leuke dag.

Zakelijk kan het wel het verschil maken tussen wel of geen deal, en dat is een ander verhaal.
pi_95997592
Je hebt juist meer 'denktijd'. Juist met alleen een huistelefoon moet je dingen per direct uitspreken want later ben je misschien niet meer bereikbaar. Zoals al eerder gezegd, een sms of email geeft je de mogelijkheid om antwoord te geven wanneer jij klaar bent om dat antwoord te geven. Ook als iemand belt kan je makkelijk zeggen dat je later even terugbelt, want hij is waarschijnlijk toch bereikbaar. Ik vind het een zegen hoor.
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 15:57:51 #29
5428 crew  miss_sly
pi_95997746
De techniek is niet op hol geslagen, net zo min als wapens mensen doden.
Sommige mensen zijn op hol geslagen, maar dat hou je niet tegen. Het zijn ook de mensen die als ze uit gaan tot het einde blijven en de lichten aan gaan, omdat ze anders iets missen. Of altijd in gezelschap zijn van andere mensen, zelden thuis zijn en beziggehouden moeten worden, denk ik. De techniek maakt het die mensen wat gemakkelijker, that's all.
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:57:55 #30
342940 From.the.block
a host of imperfection
pi_95997748
hahaha! hoeft ook niet altijd.. dat maakt het leven zo interessant!
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:40 schreef W1ckeDxt het volgende:

[..]

Haha net jij die het zo goed beschrijft! :)
Nu ben ik het inderdaad met je eens, het is allemaal zo gehaast.
wat je zegt ben je zelf.
  dinsdag 26 april 2011 @ 16:04:20 #31
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_95997991
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dat is dus precies wat ik bedoel: heel fijn en leuk dat je dat dan 's ochtends kunt regelen, maar ik zal er niet wakker van liggen als ik dat tochtje mis. Jammer natuurlijk, het is leuk en gezellig, maar ik heb vast ook een leuke dag.

Zakelijk kan het wel het verschil maken tussen wel of geen deal, en dat is een ander verhaal.
Mwah, dat is dan een kwestie van opvatting. In principe ben je vrij om je vrije tijd in te vullen zoals jij dat wilt en is er geen goed of fout. Ik ga niemand tegenspreken als iemand beweert een leuke dag gehad te hebben als diegene in zijn of haar eentje is thuisgebleven om de vakantiefoto's van oma in te plakken aangezien er verder niets te doen is.

Maar.. dankzij de moderne communicatiemiddelen is er juist wel ongelooflijk veel keus en mogelijkheden om je vrije tijd mee in te vullen! Als je een gaaf idee hebt knal je dat op facebook en in de mail en als je even geen inspiratie hebt of je ziet iets anders leuks voorbij komen dan ga je daar in mee. Als je dan thuis wil blijven om de foto's van oma in te plakken, dan is dat een bewuste keuze geworden, in plaats van 'er is maar weinig anders te doen dat mij echt aanspreekt'.

Je vrije tijd is naar mijn mening even waardevol als de tijd die je op het werk doorbrengt. Het is dan ook logisch dat je die uren zo goed mogelijk wilt besteden.
--
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 16:10:07 #32
5428 crew  miss_sly
pi_95998208
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Mwah, dat is dan een kwestie van opvatting. In principe ben je vrij om je vrije tijd in te vullen zoals jij dat wilt en is er geen goed of fout. Ik ga niemand tegenspreken als iemand beweert een leuke dag gehad te hebben als diegene in zijn of haar eentje is thuisgebleven om de vakantiefoto's van oma in te plakken aangezien er verder niets te doen is.

Maar.. dankzij de moderne communicatiemiddelen is er juist wel ongelooflijk veel keus en mogelijkheden om je vrije tijd mee in te vullen! Als je een gaaf idee hebt knal je dat op facebook en in de mail en als je even geen inspiratie hebt of je ziet iets anders leuks voorbij komen dan ga je daar in mee. Als je dan thuis wil blijven om de foto's van oma in te plakken, dan is dat een bewuste keuze geworden, in plaats van 'er is maar weinig anders te doen dat mij echt aanspreekt'.

Je vrije tijd is naar mijn mening even waardevol als de tijd die je op het werk doorbrengt. Het is dan ook logisch dat je die uren zo goed mogelijk wilt besteden.
Mijn vrije tijd is ontzettend waardevol! En ik vind het erg leuk om leuke dingen te doen, maar kan me ook prima alleen of met mijn gezin amuseren. Ik hoef niet altijd een hoop anderen om me heen om van alles te doen om het leuk te hebben. Wat niet wil zeggen dat ik het niet leuk vindt om te gaan varen, of gezellig spontaan met z'n allen een hapje te eten, of weet ik veel. Het is alleen geen ramp als ik het mis. Ik neem dus mijn telefoon ook niet op als ik geen zin heb, en mmisschien mis ik dan dat tochtje wel. Het zij zo :)
  dinsdag 26 april 2011 @ 16:14:45 #33
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_95998363
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn vrije tijd is ontzettend waardevol! En ik vind het erg leuk om leuke dingen te doen, maar kan me ook prima alleen of met mijn gezin amuseren. Ik hoef niet altijd een hoop anderen om me heen om van alles te doen om het leuk te hebben. Wat niet wil zeggen dat ik het niet leuk vindt om te gaan varen, of gezellig spontaan met z'n allen een hapje te eten, of weet ik veel. Het is alleen geen ramp als ik het mis. Ik neem dus mijn telefoon ook niet op als ik geen zin heb, en mmisschien mis ik dan dat tochtje wel. Het zij zo :)
Dit kan ook een generatie dingetje zijn trouwens. Ik denk dat midden en begin twintigers anders met hun vrije tijd en communicatiemiddelen omgaan dan de generaties die daar boven zitten. Toen mijn ouders besloten om blackberry's en een Iphone aan te schaffen was/vond ik dat ook een behoorlijke verspilling van geld en kostbare techniek.
--
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 16:20:46 #34
5428 crew  miss_sly
pi_95998595
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:14 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit kan ook een generatie dingetje zijn trouwens. Ik denk dat midden en begin twintigers anders met hun vrije tijd en communicatiemiddelen omgaan dan de generaties die daar boven zitten. Toen mijn ouders besloten om blackberry's en een Iphone aan te schaffen was/vond ik dat ook een behoorlijke verspilling van geld en kostbare techniek.
Ik denk dat je je nogal vergist, hoor :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')