abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 1 mei 2011 @ 13:02:49 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_96203197
registreer om deze reclame te verbergen
Goeie post, eend! In veel opzichten kan ik me erin vinden, met de kanttekeningen van Nostalgist erbij. Ze is geen willoos wezentje dat wordt misbruikt, maar een intelligente vrouw die in staat zou moeten zijn eigen keuzes te maken en daar ook aan vast te houden.

Dat zie ik helaas te weinig in haar terug en ik denk niet dat dat zozeer met haar hoogbegaafdheid te maken heeft, maar eerder met een karakter waarin de slachtofferrolkaart iets te vaak wordt uitgespeeld.
Blijkbaar heeft ze daarmee in het verleden goede resultaten geboekt, maar sympathieker word je er voor mij niet op.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 1 mei 2011 @ 13:22:49 #152
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_96203811
w615_cropped_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg
pi_96209297
PC Eend:
Goed geanalyseerd en geschreven, mijn complimenten!

Ik geloof in Monique.
pi_96210618
In deze interessante discussie wordt mijn inziens te veel vergeten dat alle bewoners en zeker Moniek onder druk staan van de productie. Het zijn niet de bewoners en of de kijkers die het verloop bepalen. Moniek denk uiteraard dat alles gaat zoals het haar verteld is en staat er TOTAAL niet bij stil dat de werkelijkheid anders is. In SS, wat nu verworden is tot een gewone Big Brother serie, wordt op de zelfde wijze als tijdens BB het verloop van de eliminaties door de productie bepaald.

De kijkersstemmingen worden als het niet uit komt aangepast. Er is geen notaris nodig want er is geen kijkerswinnaar aan de uitslag gekoppeld. En dan de te spelen spelletjes. Ook daar wordt afhankelijk van wat door de productie gewenst is een spel ingezet. Een spel wat bijna altijd op meerdere manieren is uit te leggen of aan te passen door de productie. Het wordt net zoals hier door de meeste op FOK en door de bewoners als eerlijk gezien.

Alhoewel ik de indruk heb dat het juist Moniek is die daar soms twijfels bij heeft. In ieder geval is het verloop duidelijk anders dan dat wat haar ooit verteld is. En zo gaat het altijd. Als oud TV medewerker is het voor mij allemaal wel erg herkenbaar.

Nu gebeuren zaken misschien meer op het psychische vlak, terwijl in de oude tijd van de Honymoon quiz Joop vd Ende zelf de opname vloer op kwam lopen om de toren van Piza een zetje te geven. Nog los van het bestaan van de 2 dobbelstenen die Brandsteder in zijn zak had. 1 dobbelsteen zonder of maar 1 bovenste vlak en 1 met meerdere bovenste vlakken. Ik hoef de vermoedelijke bedoelde uitslag niet te vertellen. Helaas kan ik niet zo veel meer vertellen zonder mij zelf bloot te geven.
pi_96211397
Ik ben het met Copycat eens.
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 13:02 schreef Copycat het volgende:
Goeie post, eend! In veel opzichten kan ik me erin vinden, met de kanttekeningen van Nostalgist erbij. Ze is geen willoos wezentje dat wordt misbruikt, maar een intelligente vrouw die in staat zou moeten zijn eigen keuzes te maken en daar ook aan vast te houden.

Dat zie ik helaas te weinig in haar terug en ik denk niet dat dat zozeer met haar hoogbegaafdheid te maken heeft, maar eerder met een karakter waarin de slachtofferrolkaart iets te vaak wordt uitgespeeld.
Blijkbaar heeft ze daarmee in het verleden goede resultaten geboekt, maar sympathieker word je er voor mij niet op.
En dat is juist het vreemde... volgens haar zelf heeft ze alleen maar pech in haar leven (mannen die bij haar weglopen, tegen haar aan piesen enz.). Je zou dan van iemand die dus hoogbegaafd is, verwachten dat je leert van je fouten en een andere kant opgaat...
Dat is ook wat mij stoort aan haar. Ze voelt zich verheven boven bijvoorbeeld een Sharon (heel laatdunkend heeft ze in het begin over haar gedaan, vooral over dat die pas '20' is). Maar het ontbreekt haar compleet aan enige zelfkennis. Ze gebruikt 'sex' en 'slachtoffer spelen' als machtsmiddelen. En in mijn ogen past dat niet met een volwassen vrouw van 30. (die ook nog eens hoogbegaafd is, maar dat vind ik eigenlijk bijzaak).

Verder vind ik dat PC Eend zijn mening erg goed kan verwoorden. Knap.
  zondag 1 mei 2011 @ 16:52:06 #156
162917 tuinfluiter
pi_96212187
w615_cropped_2a51d6965356ddf9eb7f6d78ce560b79.jpg
  zondag 1 mei 2011 @ 18:08:46 #157
2018 PC eend
relativist
pi_96214854
quote:
2s.gif Op zondag 1 mei 2011 12:20 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Eensch met je dat ze hoogbegaafd en hoogsensitief is..

Je zet haar in mijn ogen wel neer als een "gestuurd" iemand. Iemand die geen eigen keuzes kan maken en gestuurd wordt door de redactie door op zekere buttons te drukken.

Natuurlijk word er gestuurd en niet alleen bij haar, maar ze maakt wel degelijk haar eigen keuzes.
En binnen zo een setting ben je toch een soort van speelbal, een pion in een spel die aangestuurd wordt door de redactie, waardoor het hebben van een eigen wil wel in enige mate beperkt wordt.

quote:
Natuurlijk krijgt ze veel te verduren van de redactie. Iedere bewoner wordt gepakt op het pijnpunt. In mijn ogen om ze er sterker uit te laten komen. En ja, dat heeft mooie TV tot gevolg, de redactie is zeker niet altrustisch ingesteld.
Het doel is niet om mensen er sterker uit te laten komen maar om kijkcijfers te genereren.
Als je je anders opstelt dan het profiel dat ze van je hebben (teveel tegenwerken bv) dan kunnen ze dat niet gebruiken en dat betekend meestal einde verhaal.

quote:
Waar het bij mij fout gaat bij Monique zijn zaken in haar gedrag die bij mij een allergie veroorzaken. Dat zouden zo maar eens kernwaarden bij haar kunnen zijn, die regelrecht tegenover de mijne staan.

Belangrijk voor mij is: Flexibiliteit. Gaat het niet over rechts, dan wel over links. Monique heeft voor haarzelf kennelijk een pad uitgestippeld om actrice te worden. Zij denkt dat doel te kunnen bereiken door met de redactie te slijmen en alles te doen wat hen goeddunkt, terwijl ze met haar intelligentie toch heel goed zou moeten zien dat dat pad nergens naar leidt..
Ze wordt inderdaad keer op keer genaaid door die redactie.
Ik vind haar dus wel flexibel en sterk (ze is wel erg snel emotioneel maar dat zit nou eenmaal in haar karakter besloten.
Dat ze er nog steeds zit vind ik een teken dat ze sterk is, je had bv ook sofia die snel emotioneel werd en veel meest huilen maar die trok het dan ook al snel niet meer.

Ze heeft eerder aanbiedingen gehad om (te proberen) actrice te worden, maar koos toen voor zekerheid omdat ze goed kon leren en is een rechtenstudie gaan doen.
Ze heeft besloten nu die droom wel na te jagen en dacht dat deze stap haar hier mogenlijk bij zou kunnen helpen, ze weet dat het niet makkelijk gaat worden en heeft een opleiding waar ze op terug kan vallen als dit niet gaat lukken.
Ze heeft wel door hoe het werkt en denkt dat het het tegenwerken haar hier zeker niet bij gaat helpen, dus ze schikt zichzelf in haar rol.
quote:
Haar stugge volhouden en daarbij zichzelf volkomen verliezend om een doel te bereiken terwijl ze zichzelf volkomen voor aap zet op nationale tv, irriteert mij mateloos. Ik weet niet of je de beelden gisteravond hebt gezien waarin ze imho met haar losgeslagen dronken harses zich weer totaal verloor?

Monique zal haar doelen mijns inziens moeten bijstellen en zelfinzicht moeten krijgen waar ze nu daadwerkelijk mee bezig is.

Een eigen wil, dat zou haar doel moeten zijn.
Ze geeft niet snel op nee, en dat vind ik dus juist een teken van een sterke eigen wil.

Ik heb haar gisteren dronken gezien ja en ze was niet de enige die voor aap stond, dat doet drank nou eenmaal snel met mensen.
Ik denk dat ze (in nuchtere momenten) wel goed weet waar ze mee bezig is.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  zondag 1 mei 2011 @ 18:10:39 #158
2018 PC eend
relativist
pi_96214918
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 06:24 schreef tanjalies het volgende:
PC eend,

Eindelijk iemand die bereid is dieper te kijken en die begrijpt wat er gebeurd. Hartelijk dank voor je gedetailleerde en scherpe analyse. Ik ben het volkomen met je eens. Konden er maar meer kijkers dit zo zien dan zouden er hier op FOK niet zo’n ongelofelijke hoeveelheid leeghoofdige kinderlijke gedachtes en meningen zijn geuit door mensen die totaal geen mensenkennis hebben..
Dank je.
Leuk te horen van iemand die weet hoe het zo een beetje werkt dat ik het toch niet zo heel verkeerd zie :)
  zondag 1 mei 2011 @ 18:19:01 #159
2018 PC eend
relativist
pi_96215130
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 12:10 schreef Ginosa het volgende:
PC Eend,

ik ben het grotendeels eens met jouw (lange) verhaal. Zie mezelf ook als iemand die dieper probeert te kijken naar mensen (bewoners n mensen die sturen van achter de schermen). Van alle punten van kritiek (en dat zijn er flink wat) die ik op Mo heb, vind ik nog steeds haar karakter (dat tomeloze egocentrisme) het ergst. Maar ik verwacht dat zij (vanwege alle "buzz" die ze genereert) het ver gaat schoppen (in het spel wel te verstaan).
Ik dacht wel duidelijk gemaakt te hebben dat ik dat dus anders zie ;)
Overigens is het hebben van een groot ego een pre als je aan zoiets mee gaat doen, daar hebben alle rls deelnemeren in meer of mindere maten wel last van.

quote:

Ze heeft gekozen om hier aan mee te doen en houdt vast aan deze keuze getuige het feit dat ze er nog zit.

Dat ze ze zichzelf vaak als slachtoffer ziet vind ik juist een teken dat ze wel door heeft hoe het werkt.
  zondag 1 mei 2011 @ 18:24:24 #160
2018 PC eend
relativist
pi_96215273
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:31 schreef Mikaro het volgende:
Ik ben het met Copycat eens.

[..]

En dat is juist het vreemde... volgens haar zelf heeft ze alleen maar pech in haar leven (mannen die bij haar weglopen, tegen haar aan piesen enz.). Je zou dan van iemand die dus hoogbegaafd is, verwachten dat je leert van je fouten en een andere kant opgaat...
Ik weet te weinig van haar prive-leven om te oordelen of ze wel of niet van situaties leert wat betreft relaties.
quote:
Dat is ook wat mij stoort aan haar. Ze voelt zich verheven boven bijvoorbeeld een Sharon (heel laatdunkend heeft ze in het begin over haar gedaan, vooral over dat die pas '20' is). Maar het ontbreekt haar compleet aan enige zelfkennis. Ze gebruikt 'sex' en 'slachtoffer spelen' als machtsmiddelen. En in mijn ogen past dat niet met een volwassen vrouw van 30. (die ook nog eens hoogbegaafd is, maar dat vind ik eigenlijk bijzaak).
Ik vind niet dat ze heel erg verheven doet en sharon is natuurlijk ook pas 20 ;)
Ze speelt er wel mee bv zoals ze philip steeds maar een 120'er noemt, maar dat vind ik gewoon onder humor vallen.
quote:
Verder vind ik dat PC Eend zijn mening erg goed kan verwoorden. Knap.
Dankje en nenalois ook ook :)
  zondag 1 mei 2011 @ 18:29:40 #161
2018 PC eend
relativist
pi_96215402
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:14 schreef tanjalies het volgende:
In deze interessante discussie wordt mijn inziens te veel vergeten dat alle bewoners en zeker Moniek onder druk staan van de productie. Het zijn niet de bewoners en of de kijkers die het verloop bepalen. Moniek denk uiteraard dat alles gaat zoals het haar verteld is en staat er TOTAAL niet bij stil dat de werkelijkheid anders is. In SS, wat nu verworden is tot een gewone Big Brother serie, wordt op de zelfde wijze als tijdens BB het verloop van de eliminaties door de productie bepaald.

De kijkersstemmingen worden als het niet uit komt aangepast. Er is geen notaris nodig want er is geen kijkerswinnaar aan de uitslag gekoppeld. En dan de te spelen spelletjes. Ook daar wordt afhankelijk van wat door de productie gewenst is een spel ingezet. Een spel wat bijna altijd op meerdere manieren is uit te leggen of aan te passen door de productie. Het wordt net zoals hier door de meeste op FOK en door de bewoners als eerlijk gezien.

Alhoewel ik de indruk heb dat het juist Moniek is die daar soms twijfels bij heeft. In ieder geval is het verloop duidelijk anders dan dat wat haar ooit verteld is. En zo gaat het altijd. Als oud TV medewerker is het voor mij allemaal wel erg herkenbaar.

Nu gebeuren zaken misschien meer op het psychische vlak, terwijl in de oude tijd van de Honymoon quiz Joop vd Ende zelf de opname vloer op kwam lopen om de toren van Piza een zetje te geven. Nog los van het bestaan van de 2 dobbelstenen die Brandsteder in zijn zak had. 1 dobbelsteen zonder of maar 1 bovenste vlak en 1 met meerdere bovenste vlakken. Ik hoef de vermoedelijke bedoelde uitslag niet te vertellen. Helaas kan ik niet zo veel meer vertellen zonder mij zelf bloot te geven.
Heb jij nog ideeen over hoe ze die vrijstelling willen gaan uitwerken?
Ze willen het idee geven dat het at random gaat gebeuren dmv een draai aan het rad en ze kunnen natuurlijk de kansen wel een beeje manipuleren met die stickers, maar het lijkt me zo goed als uitgesloten dat ze het echt zo willekeurig aanpakken als ze willen doen geloven.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze dat gaan uitwerken.
pi_96215623
PC eend _O_

Ik vind het heel verfrissend als iemand een keer genuanceerder is.
pi_96215896
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:29 schreef PC eend het volgende:

[..]

Heb jij nog ideeen over hoe ze die vrijstelling willen gaan uitwerken?
Ze willen het idee geven dat het at random gaat gebeuren dmv een draai aan het rad en ze kunnen natuurlijk de kansen wel een beeje manipuleren met die stickers, maar het lijkt me zo goed als uitgesloten dat ze het echt zo willekeurig aanpakken als ze willen doen geloven.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze dat gaan uitwerken.
Ik ben hier zelf ook erg benieuwd naar en het zou me niet verbazen als het eenzelfde vrijstelling zal zijn als vorige week en dat Monique ( of wellicht iemand die haar erin wil houden, dus dan met name Philip ) op een of andere manier de vrijstelling zal krijgen en bv Karim & Sharon nomineert mocht je er 2 moeten nomineren. Of wellicht zal er gewoon per persoon een verschilend "script" klaarliggen voor wat te doen als ze de vrijstelling winnen.
Tanjalies suggereerde volgens mij al eerder dat ze dat rad wellicht zowieso achter een SL zullen draaien zodat er waar nodig nog mee geknutselt kan worden, maar we zullen zien.
Heb al theorieen over een op afstand bestuurbaar-rad voorbij zien komen ook, moest meteen denken aan die theorieen van een motortje in de race-fiets van Fabian Cancellara. Maar we zullen zien hoe ze hier nu weer mee gaan hokus-pokussen. :')
"My fellow Utopians, ask not what Utopia can do for you, ask what you can do for Utopia."
  zondag 1 mei 2011 @ 18:56:08 #164
16715 Mylene
*schatje*
pi_96216298
Respect PC eend voor die scherpe analyse van Monique.

Het kijkersbedrog werd voor mij helemaal duidelijk toen Guido de meeste stemmen had en Servio de minste, maar hij toch via een twist het huis moest verlaten. De reden werd al snel duidelijk. Servio moest de rol als handboeienbewaarder spelen. Wie kan dat nou niet beter dan hij? ;)

Ik denk overigens nog steeds dat de redactie aanstuurt op Sharon als winnaar.
pi_96216386
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 04:08 schreef PC eend het volgende:
In het begin twijfelde ik nog een beetje of haar intelligentie misschien niet was opgeklopt tot het geheim hoogbegaafd.
Maar inmiddels neig ik wel het te geloven, er is iets bijzonders aan de hand met haar hersenen, die lijken constant op volle toeren te draaien en het lijkt dat ze altijd iets te doen moet hebben waar ze haar gedachten op los kan laten anders wordt ze "gek" zoals ze het zelf steeds noemt.
Ik vond haar al onrustiger geworden (in haar hoofd) nadat maik definitief vertrokken was, het lijkt erop dat de situatie met maik haar rust gaf, ze gaf dit zelf ook aan en is toen na zijn vertrek om haar gedachten toch ergens op kwijt te kunnen veel gaan lezen.
Als ze moet anticiperen op onverwachte prikkels dan gaan haar hersenen nog actiever werken dan "normaal" en dan gaat ze heel verbeten kijken, het lijkt dan haast of haar lichaam moeite heeft de snelheid van haar eigen hersenen bij te benen.

Ik denk nog steeds dat zij ook in de sociale interactie heel snel situaties kan doorzien en zei eerder al dat zij zeker wel manipuleert maar dit waarschijnlijk doet vanuit een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel.
Nu blijkt dat ze ook nog eens door de redactie is gewaarschuwd (lees opgestookt) om erg op te letten op wat haar medebewoners doen en waarom (lees: ze zijn niet te vertrouwen).
Dit strookte niet helemaal met hoe ze er zelf over dacht en ze had moeite dit te geloven.
Het is ze van tevoren op het hart gedrukt dat het niet de bedoeling is DGK-achtige toestanden te laten ontstaan waarschijnlijk met woorden als: Dit is een unieke ervaring, geniet ervan, het spel moet wel gespeeld worden maar steun elkaar zoveel mogenlijk in moeilijke situaties.
Ze heeft het vaak moeilijk gehad en is in die situaties altijd open en eerlijk geweest in het uitspreken van van haar gevoel en is bijna even zo vaak gesteund door haar medebewoners.

Hoogbegaafden zijn vaak ook hooggevoelig en dat kan verklaren waarom ze zo snel heel emotioneel wordt en het even niet trekt, ze heeft dit irl ook en hierdoor komt het vaak voor dat ze een paar uur of een dag vrij moet nemen zo vertelde ze. Kennelijk doet ze haar werk zo goed dat werkgever(s) haar deze ruimte bieden.
Een rls is een emotionele achtbaan, een snelkookpan van emoties door de stress van de omstandigheden.
De programma-makers weten dit alles natuurlijk als geen ander en hebben hier doelbewust op ingespeeld, ze hebben het haar expres heel moeilijk gemaakt, o.a. met opzet maik een paar keer bij haar weggehaald en haar geconfronteerd met haar bed avonturen wat ze, geheel naar verwachting, niet trok en waarbij ze nog vaker moest huilen dan ze "normaal" normaal al deed.
Ze hebben met voorbedachte rade deze emoties dus opzettelijk opgewekt om het keihard commercieel te kunnen exploiteren dmv een komische huilcompilatie met muziek van andre van duin (waarbij ik even wil vermelden dat de mensen die hier het hardst om moesten lachen ook de mensen zijn die nota bene haar beschuldigen van een laag EQ). En later zouden ze hier ook nog eens een opdracht aan verbinden (nu ze weet dat het huilen een groot issue is en probeert nu vaak als ze weer emotioneel wordt snel naar de wc te vluchten om daar stiekum te huilen).

Medebewoners vonden haar zonder uitzondering al heel intelligent voordat haar geheim bekend was en lijken haast bang om een discussie met haar aan te gaan, soms lopen ze over haar te klagen en dan komt ze er al snel bijzitten (daar lijkt ze een intuitieve rader voor te hebben) en dan is het gelijk stil en zie je de klager aftaaien.
Heel soms wil er wel iemand een discussie met haar aangaan en komt met argumenten aanzetten, dan hoeft ze meestal maar 1 tegenargument te geven en je ziet de tegenpartij denken: oh dit gaat de verkeerde kant op en dan geven ze haar direct gelijk.

Ze doet in eerste instantie niet mee voor het geld, maar hoopt dat deze stap haar gaat helpen bij de carriere-switch die ze voor ogen heeft, haar droom is actrice worden en hoopt hiermee die ambitie een boost te geven, daarom loopt ze niet graag uit de pas van de redactie.
Met de gedachte dat het een spel was gebaseerd op het uitpluizen van geheimen en af en toe wat fear factor achtige missies dacht ze dat dit wel iets voor haar was en bij eerdere tv optredens had ze veel positieve reacties ontvangen.
Daarom schrok ze ook zo van de poll waaruit bleek dat ze helemaal niet populair is
Toen kwam ze tot de conclusie dat het weinig zin had om nog verder door te gaan omdat ze toch geen kans zou maken, ze wilde zich laten zich laten nomineren om te checken of het nog steeds zo was zodat, als dat het geval was, ze naar huis kon of als de poll eventueel verandert was haar positie te heroverwegen.
Later gaf ze aan dat ze opzag tegen het nomineren, maik en familie miste, dat echt niet meer trok en toch per direct weg wilde, ze nam de 3000 euro die dat haar zou kosten op de koop toe.
Gerard die dacht dat bij er bij een vrijwillige exit er een vervanging zou komen probeerde haar hiervan te weerhouden haar over te halen tot donderdag te blijven met argumenten het zijn maar een paar dagen, dat scheelt je een paar duizend euro en bood er uit eigen zak nog 2000 bovenop ook, maar het mocht niet baten ze ging haar 24 uur aanvragen.
Bij die aanvraag hebben ze al haar argumenten (maik/familie/nomineren) afgedaan als niet goed genoeg. Je zit daar natuurlijk niet gevangen en je kan er altijd uit als je het echt niet meer trekt, maar ze staat onder contract en ziet zichzelf als werknemer en wil niet tegen ze ingaan ook omdat ze denkt dat zo een (negatieve) relatie met endemol nadelig is voor haar ambitie/droom om actrice te worden.
Dus ze heeft toen ingestemd om nog even te blijven maar wilde er voor zorgen dat ze genomineerd stond en dan waarschijnlijk toch die donderdag naar huis zou kunnen.
Toen kwam de productie dus met de mindfuck, er kwam uiteindelijk een opzichtig sleutelspel dat ze won en terwijl ze wisten dat ze het niet meer trok, naar huis wilde, haarzelf wilde laten nomineren en zelf moeite heeft met nomineren moet juist zij openlijk 3 namen noemen.
Ze vroeg of ze haarzelf ook mocht nomineren maar dat werd afgewezen.
Dat was weer de zoveelste naaistreek die ze van de redactie te verduren kreeg en ze brak voor de zoveelste keer.

De genomineerden waren hier ook niet blij mee natuurlijk maar zagen ook wel in dat monique er zelf ook niets aan kon doen omdat dit een naaistreek van de redactie was.
De redactie wist ook dat de kandidaten zo dachten en deed er daarom een schepje bovenop vlak na de nominatie moesten de genomineerden opeens brieven gaan schrijven aan de familie van de niet genomineerden.
Karim (niet toevallig, hij kan ook niet tegen onrecht) moest dus met verse woede omdat hij net door monique genomineerd was een brief schrijven naar haar moeder waarin hij moest zeggen waarom hij juist haar graag de finale zag halen.
Dat miste zijn uitwerking niet, karim uitte zijn woede richting monique ipv richting de redactie en verwijtte haar (opgestookt door gerard, zie zelf tegenover haar op de vlakte bleef) dat het niet eerlijk was en dat ze gewoon had moeten weigeren om te nomineren.
Buiten het feit dat ze niet snel uit de pas loopt bij de redactie en dat ze live echt niet gaat gaat weigeren als ze 3 namen willen horen, had ze allang gechecked wat de consequentie was als ze niet zou nomineren en wist dat er dan alsnog gewoon een ander exit zou gaan dus dat zou voor de anderen niet eens uitmaken.
Toen werden haar ogen geopend, dit zou geen gouden kooi worden waar je gaat inhakken op iemand die het moeilijk heeft, ze zei zie je wel hier hebben ze me voor gewaarschuwd mensen zijn niet oprecht, .
Ze hebben me steeds gesteund en juist nu terwijl ik er niks aan kan doen en het ook erg vind dat ze mij in deze positie plaatsen gaan ze mij dit verwijten alleen omdat hij nu genomineerd staat en zijn ton in gevaar komt, dan was al die steun eerder ook gewoon niet oprecht.
Ze gaf toen tegenover de groep aan altijd open en eerlijk geweest te zijn over haar gevoelens maar daar nu, behalve tegenover philip, mee te stoppen.
Het lijkt alweer wat gezakt te zijn allemaal maar als ze opeens een welgemikte dolkstoot in de rug van karim prikt komt dat iig niet uit het niets, ze houdt als fiscaal jurist wel van payback ;)
Dit akkefietje is ze sterker uitgekomen en dat was ook te zien, ondanks dat ze ongesteld is en veel last van haar blaas heeft en eigenlijk naar een uroloog wil heeft ze al een paar dagen een opleving.

Dit is dus zoals ik het zie, ik probeer niet zo oppervlakkig maar wat dieper te kijken.
Ik vind haar eerlijk en open en denk dat ze hyper-intelligent en hoogsensitief is.
Veel van het gedrag komt voort uit sturing ze weten dat ze hoog gevoelig is en de emoties moeten maximaal geexploiteerd worden, juist daarom is zij degene die doelbewust het meest te verduren heeft gehad.
Je zou kunnen zeggen dat als ze er niet tegen kan dat ze zich dan maar niet had moeten opgeven want ze wist wat ze kon verwachten en als ze het niet trekt moet ze maar naar huis gaan, maar zelfs dat vind ik al te makkelijk.
Maar mensen die het niet kunnen relativeren, zich enorm opwinden en onpasselijk van haar worden, overlopen van haat en vanuit een soort massa-psychose niet aflatent een hetze creeren terwijl ze gewoon naar een tv spelletje zitten te kijken daar snap ik echt totaal niks van, ik vraag me af op welke manier ze hiernaar kijken.

Dat zijn waarschijnlijk dezelfde figuren die als ze een acteur, die de bad guy in een soapserie speelt, over straat zien lopen hem aanspreken met de naam van zijn personage en hem verrot schelden.
En dat zijn dan de mensen die de hele tijd lopen te schreeuwen over EQ en het gebrek eraan..... bij monique :')
Dat zegt alles over hun IQ. (8>
net pas gelezen.......amen......ik denk er precies zo over......
Chapeau!!
pi_96216445
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:44 schreef Urb het volgende:

[..]

Ik ben hier zelf ook erg benieuwd naar en het zou me niet verbazen als het eenzelfde vrijstelling zal zijn als vorige week en dat Monique ( of wellicht iemand die haar erin wil houden, dus dan met name Philip ) op een of andere manier de vrijstelling zal krijgen en bv Karim & Sharon nomineert mocht je er 2 moeten nomineren. Of wellicht zal er gewoon per persoon een verschilend "script" klaarliggen voor wat te doen als ze de vrijstelling winnen.
Tanjalies suggereerde volgens mij al eerder dat ze dat rad wellicht zowieso achter een SL zullen draaien zodat er waar nodig nog mee geknutselt kan worden, maar we zullen zien.
Heb al theorieen over een op afstand bestuurbaar-rad voorbij zien komen ook, moest meteen denken aan die theorieen van een motortje in de race-fiets van Fabian Cancellara. Maar we zullen zien hoe ze hier nu weer mee gaan hokus-pokussen. :')
Als het rad gevuld is met de stickers, tijdens een moment dat ze in de slaapkamer moeten verblijven, zal het wel vervangen worden door een of ander magnetisch geknutseld ding.....
pi_96216465
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:56 schreef Mylene het volgende:
Respect PC eend voor die scherpe analyse van Monique.

Het kijkersbedrog werd voor mij helemaal duidelijk toen Guido de meeste stemmen had en Servio de minste, maar hij toch via een twist het huis moest verlaten. De reden werd al snel duidelijk. Servio moest de rol als handboeienbewaarder spelen. Wie kan dat nou niet beter dan hij? ;)

Ik denk overigens nog steeds dat de redactie aanstuurt op Sharon als winnaar.
Same here, het was dat Gerard zo meesterlijk was toen hij aan Joanna vast zat, anders was ik toen al afgehaakt ipv afgelopen week.
Ik zou kunnen leven met Sharon of Karim als winnaar maar vrees dat het Joanna of Philip zal zijn, Monique zit er nog in voor spek en bonen ( qua winnaar finale ) maar die zal al blij genoeg zijn met een finale-plaats en wat centjes in d'r kluis zodat ze "met opgeheven hoofd het huis kan verlaten" en het het toch allemaal nog waard was.
"My fellow Utopians, ask not what Utopia can do for you, ask what you can do for Utopia."
pi_96216836
quote:

Ik sluit me hierbij aan. Dit is precies, zoals ik ook naar Monique kijk.
pi_96216889
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:14 schreef tanjalies het volgende:

En ook hier sluit ik me bij aan :D
  zondag 1 mei 2011 @ 19:17:26 #170
58921 Day
You can fly!
pi_96216988
quote:

I second that!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  zondag 1 mei 2011 @ 19:34:35 #171
337410 Ginosa
Per Sempre
pi_96217603
PC eend,

ik gun je al de positieve reacties hier hoor. "Haarscherpe analyse van Mo" en wat al dies meer zij. Maar feit blijft dat jij alleen maar kan inschatten wat er in de KvdW is gezegd, je kan alleen maar inschatten hoe Mo in elkaar zit en je kan alleen maar inschatten wat de programmamakers van plan zijn. Wat ik frappant vind in de hele discussie over Mo (een flinke discussie: we zitten al in #6, vergelijk dat eens met de andere bewoners) is dat veel mensen (ik laat de scheldkanonnades t.o.v. Mo ff achterwege) iets zeggen in de trant van "raar dat ze dat niet ziet/doet terwijl ze HB is". En die conclusie wordt meermaals getrokken maar Mo blijft wl HB in de ogen van die personen. Zou het niet kunnen zijn dat k haar geheim gewoon is verzonnen door de programmamakers ?! Ik weet niet of kijkers Mo met zichzelf vergelijken en dan die conclusie trekken van HB ("ik wist dat niet, Mo wl dus dan zal ze wel....") maar op mij maakt ze niet die indruk, ze is beslist niet dom hoor maar voor mij houdt het daar op ( er zit nog wat tussen 'niet dom/intelligent' en 'hoogbegaafd'). Ik heb geen enkel bewijs gezien van haar hoogbegaafdheid en als ik kijk naar wat ze weet (en ook haar gedrag eigenlijk, huilbuien tel ik dan niet mee aangezien dat haar spel zou kunnen zijn) heb ik heel sterk het idee dat haar HB-geheim is verzonnen door de programmamakers.
  zondag 1 mei 2011 @ 19:40:52 #172
162917 tuinfluiter
pi_96217828
w615_cropped_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg
pi_96218098
Ginosa _O_ _O_ _O_

Mee eens,daarbij Mo speelt haar spel zoals vastgelegd in het draaiboek.
Geen gevoel voor de echte mensen daar in het huis....
Zij verdient het om naar huis te gaan.
pi_96218182
Wat een geweldig actrice is ze dan, wauw.

Die mag dan wel snel audities gaan doen in hollywood.
  zondag 1 mei 2011 @ 20:05:56 #175
2018 PC eend
relativist
pi_96218803
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 19:34 schreef Ginosa het volgende:
PC eend,

ik gun je al de positieve reacties hier hoor. "Haarscherpe analyse van Mo" en wat al dies meer zij. Maar feit blijft dat jij alleen maar kan inschatten wat er in de KvdW is gezegd, je kan alleen maar inschatten hoe Mo in elkaar zit en je kan alleen maar inschatten wat de programmamakers van plan zijn.
Ik ben gewoon goede vrienden met ToM ;)
Ik probeer ook altijd een beetje in te schatten hoe de productie te werk gaat, er waren aardig wat gebeurtenissen die ik goed heb voorspeld dus ik zit er niet altijd naast (is me ook wel eens duidelijk gemaakt door ex-deelnemers).
Buiten dat let ik altijd scherp op hoe mensen uit DKvdW komen en wat ze over die gesprekken loslaten, en dat al bijna 12 jaar, daar kan je heus wel iets uit destilleren.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat het voornamelijk speculeren is, zoals iedereen doet hier, daar is het forum toch ook voor.

quote:
Wat ik frappant vind in de hele discussie over Mo (een flinke discussie: we zitten al in #6, vergelijk dat eens met de andere bewoners) is dat veel mensen (ik laat de scheldkanonnades t.o.v. Mo ff achterwege) iets zeggen in de trant van "raar dat ze dat niet ziet/doet terwijl ze HB is". En die conclusie wordt meermaals getrokken maar Mo blijft wl HB in de ogen van die personen. Zou het niet kunnen zijn dat k haar geheim gewoon is verzonnen door de programmamakers ?! Ik weet niet of kijkers Mo met zichzelf vergelijken en dan die conclusie trekken van HB ("ik wist dat niet, Mo wl dus dan zal ze wel....") maar op mij maakt ze niet die indruk, ze is beslist niet dom hoor maar voor mij houdt het daar op ( er zit nog wat tussen 'niet dom/intelligent' en 'hoogbegaafd'). Ik heb geen enkel bewijs gezien van haar hoogbegaafdheid en als ik kijk naar wat ze weet (en ook haar gedrag eigenlijk, huilbuien tel ik dan niet mee aangezien dat haar spel zou kunnen zijn) heb ik heel sterk het idee dat haar HB-geheim is verzonnen door de programmamakers.
Ik vermoed dat ze het wel is, sluit nog steeds niet uit dat het opgeklopt is, helemaal verzonnen denk ik zeker niet.
Ik krijg het idee dat jij haar gewoon niet zo intelligent vind, dan zou je al de andere bewoners ook dom moeten vinden want die vinden dat wel ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')