Van lang in het water liggen knap je nu ook niet direct heel erg opquote:Op maandag 25 april 2011 23:12 schreef SpecialK het volgende:
Beetje een non-issue. Verdrinken. Dat overkomt je en je wordt er rustig van. Verbranden is zo ongeveer het pijnlijkste wat je maar kan overkomen. Bovendien raak je verminkt. Niet erg fijn gezicht voor de nabestaanden.
Bij verdrinken is er nog de kans dat je snel gevonden wordt en dat je er nog een beetje schappelijk uit ziet. Bij verbranden ben je onherroepelijk onherkenbaar.quote:Op maandag 25 april 2011 23:14 schreef Adelante het volgende:
[..]
Van lang in het water liggen knap je nu ook niet direct heel erg op
Maar aan de andere kant als je zenuwen eenmaal door zijn gebrand voel je ook niks meer.quote:Op maandag 25 april 2011 23:12 schreef SpecialK het volgende:
Beetje een non-issue. Verdrinken. Dat overkomt je en je wordt er rustig van. Verbranden is zo ongeveer het pijnlijkste wat je maar kan overkomen. Bovendien raak je verminkt. Niet erg fijn gezicht voor de nabestaanden.
Vertel dat aan die Ier in Amsterdamquote:Op maandag 25 april 2011 23:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Bij verdrinken is er nog de kans dat je snel gevonden wordt en dat je er nog een beetje schappelijk uit ziet. Bij verbranden ben je onherroepelijk onherkenbaar.
rustig van? yea right...quote:Op maandag 25 april 2011 23:12 schreef SpecialK het volgende:
Maar je wordt niet panisch als je gevangen bent in een vlammenzee?quote:Op maandag 25 april 2011 23:16 schreef Paxcon het volgende:
Verbranden. Ik word al panisch als ik het watertrappelen niet meer vol houd. Ik moest vroeger ook op zon clubje voor mensen met watervrees, voor ik aan m'n zwemdiploma kon beginnen
Steek dat mes dan iig nog in je halsslagader.quote:Op maandag 25 april 2011 23:17 schreef TheGreatHooD het volgende:
Verdrinken schijnt ook verschrikkelijk pijn te doen, alsof je van binnen brandt.
Zou op dat moment me zakmes uit me zak halen en me polsen opensnijden, al lijkt me dat ook echt zo verschrikkelijk pijnlijk.
Welke zenuwen? In je huid? Daarna is de volgende laag zenuwen aan de beurt. En daarna weer de volgende. Etc...quote:Op maandag 25 april 2011 23:15 schreef Pataya het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant als je zenuwen eenmaal door zijn gebrand voel je ook niks meer.
Eerst wel. Maar al snel raak je draaierig en stoned door het gebrek aan zuurstof in je hersenen. Dat ademreflex wordt ook al snel minder. Je raakt al snel bewusteloos.quote:Onderwater raak je in paniek...
Alhoewel ik ook wel in paniek zal raken als de vlammen om me heen slaan.
Je bent eerder bewusteloos door verdrinking dan je doodbloed door je polsen open te snijden.quote:Op maandag 25 april 2011 23:17 schreef TheGreatHooD het volgende:
Verdrinken schijnt ook verschrikkelijk pijn te doen, alsof je van binnen brandt.
Zou op dat moment me zakmes uit me zak halen en me polsen opensnijden, al lijkt me dat ook echt zo verschrikkelijk pijnlijk.
Nouja, toch minder denk ik...quote:Op maandag 25 april 2011 23:17 schreef Sealnova het volgende:
[..]
Maar je wordt niet panisch als je gevangen bent in een vlammenzee?
Muah. Veel mensen die i nde vlammenzee van het WTC gevangen waren verkozen toch echt liever een zekere dood door vallen boven een niet 100% zekere dood door verbranding.quote:
dat zou ik ook kiezen.quote:Op maandag 25 april 2011 23:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Muah. Veel mensen die i nde vlammenzee van het WTC gevangen waren verkozen toch echt liever een zekere dood door vallen boven een niet 100% zekere dood door verbranding.
Toch vreemd eigenlijk want als je echt door de vlammen en hitte omkomt (niet door eventuele rook) verbranden je longen ook en stik je waarschijnlijk daarnaast heb je ook nog alle extra pijn zoals het verbranden van je huid, vlees en je ogen ed. En dan de geur als je jezelf ruikt.quote:
als je geluk hebt val je flauw door de rook... anders val je flauw wanneer de pijn te hoog is.. maar helaas duurt dat wel ff.quote:Op maandag 25 april 2011 23:26 schreef Aneurysma het volgende:
Domme vraag misschien heh maar wanneer sterf je bij verbranding eigenlijk? Als je stikt door de rook? Als het tot de belangrijke organen is gebrand?
Wat is bij jou de definitie van stikken dan?quote:Op maandag 25 april 2011 23:29 schreef Daniel1976 het volgende:
Verdrinken schijnt relatief ok te zijn, je gaat water ademen dus je stikt niet echt en je gaat slapen zonder heel veel pijn ofzo.
Volgens mij ga je water drinken omdat je luchtpijp zich afsluit en vervolgens stik je dus wel, mits je niet al bewusteloos bent van het tekort aan zuurtsof.quote:Op maandag 25 april 2011 23:29 schreef Daniel1976 het volgende:
Verdrinken schijnt relatief ok te zijn, je gaat water ademen dus je stikt niet echt en je gaat slapen zonder heel veel pijn ofzo.
Niks in je longen hebben. Voor mij dan. Dus geen lucht, geen water. Niks.quote:Op maandag 25 april 2011 23:31 schreef Mosch het volgende:
[..]
Wat is bij jou de definitie van stikken dan?
Nope je longen zitten vol met water. Je gaat gewoon water "ademen" schijnt best vredig te zijn.quote:Op maandag 25 april 2011 23:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
Volgens mij ga je water drinken omdat je luchtpijp zich afsluit en vervolgens stik je dus wel, mits je niet al bewusteloos bent van het tekort aan zuurtsof.
Vrediger als boven water?quote:Op maandag 25 april 2011 23:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nope je longen zitten vol met water. Je gaat gewoon water "ademen" schijnt best vredig te zijn.
Op zich een goede vraag.quote:Op maandag 25 april 2011 23:26 schreef Aneurysma het volgende:
Domme vraag misschien heh maar wanneer sterf je bij verbranding eigenlijk? Als je stikt door de rook? Als het tot de belangrijke organen is gebrand?
ja want als je je bijv. verslikt is dat ook erg prettig.. alleen heeft hoesten dan weinig zin.quote:Op maandag 25 april 2011 23:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nope je longen zitten vol met water. Je gaat gewoon water "ademen" schijnt best vredig te zijn.
quote:Op maandag 25 april 2011 23:58 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja want als je je bijv. verslikt is dat ook erg prettig.. alleen heeft hoesten dan weinig zin.
quote:Een verdrinkingsproces duurt 3 à 5 minuten, waarvan maximaal anderhalve minuut bij bewustzijn. Na eventueel een tijd spartelen volgt de onderdompeling, waarbij de adem wordt ingehouden (duikreflex). Uiteindelijk hapt een mens automatisch naar adem als reflex, hierdoor lopen vaak de longen vol water (natte verdrinking). Het water in de longen wordt opgenomen in het bloedbaan, en het watervolume in het bloed neemt toe. De bloedcellen kunnen hier niet tegen en vallen uiteen waarbij het giftige kalium vrijkomt. Omdat het hart dat extra water op den duur niet meer kan rondpompen en door de kalium ontregeld raakt treedt er uiteindelijk een hartstilstand op. In ieder geval zullen de hersenen na verloop van tijd geen zuurstof meer aangeleverd krijgen, waardoor de (hersen)dood intreedt.
Bij een droge verdrinking sluit het strotklepje de longen af, waardoor hooguit wat water in de maag terecht komt. De dood treedt ook hier uiteindelijk in door zuurstofgebrek.
In bepaalde gevallen heb jij dus blijkbaar gelijk.quote:Op maandag 25 april 2011 23:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
Volgens mij ga je water drinken omdat je luchtpijp zich afsluit en vervolgens stik je dus wel, mits je niet al bewusteloos bent van het tekort aan zuurtsof.
Vragen hoe het voelde nadat je iemand hebt gereanimeerd denk ik.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:11 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Hoe weet men dat je van verdrinken niks voelt dan?
Omdat je het kan overleven en navertellen.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:11 schreef koekjestrommel1 het volgende:
omdat het logisch is? Als je veel water slikt is het ff een kutmoment, 5 seconden ofzo, daarna raak je bewusteloos. Als je weer bijkomt -> grats, je bent gered en gereanimeerd. Anders blijf je in zee drijven en ga je vanzelf dood, maar daar voel je toch niets meer van, je bent immers bewusteloos.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:11 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Vraag me nu wel af wat een eventuele afsluiting veroorzaakt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:06 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
In bepaalde gevallen heb jij dus blijkbaar gelijk.
Klopt helemaal.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:12 schreef Sealnova het volgende:
[..]
Omdat je het kan overleven en navertellen.
Je huid weekt los, mocht het zout niet effectief genoeg zijn om deze te beschadigenquote:Op dinsdag 26 april 2011 00:30 schreef Verbodsbord het volgende:
Verdrinken in water van onder de 0 graden, en afsluitend strottenhoofd hebben, daarom geen interne beschadigingen hebben, en 25 jaar later gevonden worden en weer tot leven worden gewekt
Nooit Titanic gekeken, bij koud water is het alsof je over je hele lichaam door naalden wordt geprikt.quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:30 schreef Verbodsbord het volgende:
Verdrinken in water van onder de 0 graden, en afsluitend strottenhoofd hebben, daarom geen interne beschadigingen hebben, en 25 jaar later gevonden worden en weer tot leven worden gewekt
Ik zeg ook nergens dat het niet pijnlijk isquote:Op dinsdag 26 april 2011 00:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nooit Titanic gekeken, bij koud water is het alsof je over je hele lichaam door naalden wordt geprikt.
Ik ben zelf weleens door het ijs gezakt (niets ernstigs hoor) maar dan merk je dat koud water best heel pijnlijk is.
Hmm nog niet aan gedacht...quote:Op dinsdag 26 april 2011 00:32 schreef n8n het volgende:
[..]
Je huid weekt los, mocht het zout niet effectief genoeg zijn om deze te beschadigen
ballonnetje lachgas inademen zou een redelijke impressie moeten gevenquote:Op dinsdag 26 april 2011 01:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Verdrinken, schijnt geen verkeerde dood te zijn op het stikken na dan. Kleuren zien en zo.
Iets zwaars aan je been binden en springen maar.quote:Op dinsdag 26 april 2011 01:09 schreef iwannabehigh het volgende:
Een overdosis nemen en vervolgens mezelf laten verdrinken. Volgens mij, als jij jezelf wilt verdrinken, werkt je lichaam je vanzelf tegen om toch naar boven te gaan/jezelf te redden. Ook al wil je niet. Klinkt niet echt heel logisch als ik het zo typ, maar volgens mij is dat zo.
Maar de pijn is heel erg kortstondig. Na enkele seconden ben je dusdanig slecht vernietigd dat je heus niets meer voelt.quote:Op maandag 25 april 2011 23:12 schreef SpecialK het volgende:
Misschien wel maar nogmaals het duurt niet lang. Na enkele seconden ben je zo slecht af dat je niets meer voelt, laat maar denkt.quote:Op maandag 25 april 2011 23:17 schreef Sealnova het volgende:
[..]
Maar je wordt niet panisch als je gevangen bent in een vlammenzee?
Klopt, als je echt in de fik staat dan geven die zenuwen uiteindelijk geen pijn meer door omdat ze kapot zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 03:07 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar de pijn is heel erg kortstondig. Na enkele seconden ben je dusdanig slecht vernietigd dat je heus niets meer voelt.
Dat zijn eigenlijk een van de eerste dingen die weg branden volgens mij. Daar de pijnzenuwtjes zich aan de uiteinden van je huid bevindenquote:Op dinsdag 26 april 2011 03:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, als je echt in de fik staat dan geven die zenuwen uiteindelijk geen pijn meer door omdat ze kapot zijn.
duh, elke dood is verschrikkelijk. maar de TS zegt dat we moeten kiezen...quote:Op dinsdag 26 april 2011 07:48 schreef DeRakker. het volgende:
Sommige mensen doen net alsof verdrinken lekker is..![]()
Is gewoon een verschrikkelijke dood.
Welke volgende laag zenuwen? Als die in je huid wegzijn voel je geen pijn meer in ieder geval. Tegen de tijd dat je botzenuwen aan de beurt zouden zijn ben je toch al dood.quote:Op maandag 25 april 2011 23:18 schreef SpecialK het volgende:
Welke zenuwen? In je huid? Daarna is de volgende laag zenuwen aan de beurt. En daarna weer de volgende. Etc...
neehoor... in je slaap hartstilstand ofzo... merk je niks van.quote:Op dinsdag 26 april 2011 09:58 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
duh, elke dood is verschrikkelijk. maar de TS zegt dat we moeten kiezen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |