Bedoel je het niet andersom - geld de enige intrinsieke waarde en geluk het enige middel om deze toestand te bereiken? Of hebben we het over ander geluk?quote:Op maandag 25 april 2011 20:38 schreef superdrufus het volgende:
ts is een proleet die denkt dat geluk de enige intrinsieke waarde is en geld het enige middel is om deze toestand te bereiken. Echter zijn er andere waarden die ook intrinsiek waardevol zijn, zoals de zoektocht naar kennis.
Geld kan alleen als middel dienen omdat zonder een bepaalde ruilwaarde het nutteloos is en geld is een middel om een gelukstoestand te bereiken.quote:Op maandag 25 april 2011 21:37 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Bedoel je het niet andersom - geld de enige intrinsieke waarde en geluk het enige middel om deze toestand te bereiken? Of hebben we het over ander geluk?
Toen ik je zin nog een keer las begreep ik het pas. We hadden het over verschillend geluk. Jij hebt het over gelukkig zijn ik had het over geluk hebben.quote:Op maandag 25 april 2011 21:48 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Geld kan alleen als middel dienen omdat zonder een bepaalde ruilwaarde het nutteloos is en geld is een middel om een gelukstoestand te bereiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |