Homo en nu gaat hij overal schijt aan smeren.quote:Op maandag 25 april 2011 20:22 schreef Jahr00n het volgende:
ik ben niet zlim genoeg voor deze topicje
wat betekent indifferentie
It's better to have a Socrates dissatisfied that a fool satisfied.quote:Op maandag 25 april 2011 20:37 schreef jogy het volgende:
Welkom tot de rest van je ongelukkige bestaan. Nog maar ongeveer 50 jaar te gaan.
pfff nog 50 jaar telkens het zelfde posten in klaagbaakquote:Op maandag 25 april 2011 20:37 schreef jogy het volgende:
Welkom tot de rest van je ongelukkige bestaan. Nog maar ongeveer 50 jaar te gaan.
Juist, zo dacht ik er eerst ook over. En, nu ben ik volledig serieus, zo ben ik onder andere tot deze conclusie gekomen. Heb me verdiept in de werken van de bekende filosofen, ging nadenken over de rol van mezelf in de wereld, de zin van het leven - en waar ik op uitkwam was niet erg hoopgevend. Serieus, denk na, hoe groot is het universum? Hoe groot is de aarde ten opzichte van het universum? Al eens de lengte van je leven gerelativeerd met de leeftijd van het universum? Al eens nagedacht over hoe fucking bizar het is dat we hier met 7 miljard rondlopen, niemand die weet wat de zin van het leven is, misschien geconcludeerd dat het leven dan waarschijnlijk ook geen zin heeft? En waarom zou de mens dan goed zijn? Waarom zouden goede bedoelingen dan automatisch leiden tot goede resultaten? Niet. Het is een soort luchtbel waar je doorheen moet prikken, sommige mensen blijven nog in die 'hollywoodfantasie' van het leven geloven, andere mensen krijgen door hoe de vork werkelijk in de steel zit, en gooien zichzelf of voor een trein, of maken er á la Tristan een mooi stukje vuurwerk van, of ze krijgen overal schijt aan.quote:Op maandag 25 april 2011 20:38 schreef superdrufus het volgende:
ts is een proleet die denkt dat geluk de enige intrinsieke waarde is en geld het enige middel is om deze toestand te bereiken. Echter zijn er andere waarden die ook intrinsiek waardevol zijn, zoals de zoektocht naar kennis.
Wat lul je nou, je bent er ! je bent geconformeerd aan het systeem, wees blij.quote:Op maandag 25 april 2011 20:08 schreef TBNA het volgende:
Ik heb er genoeg van... Heb geen zin meer om á la Atlas de hele aardkloot op mijn schouders te dragen. Keer op keer te moeten Picarden als ik de krant lees en zie hoe erg de Europese politici de boel voor ons allemaal verneuken. Keihard mijn best te doen op mijn werk maar toch te moeten toezien hoe een groot deel wordt afgepakt om de uitkering van Achmed te kunnen betalen. Te moeten doorwerken tot mijn 67e omdat de Grieken anders niet met hun 50e met pensioen kunnen.
Serieus, waarom zou ik mijn best doen? Het is toch niet alsof mensen het je in dank afnemen. En als dat wel zo is, lijkt het alleen maar zo - het is gewoon een truukje zodat jij de volgende keer ook weer je best doet, zodat mensen lekker van je naïviteit kunnen profiteren. Fuck, ik kan me helemaal uit de naad werken, keihard mijn best doen - maar voor wie? Waar doe ik het allemaal voor? Steek je kop boven het gras uit en hij wordt er afgehakt. Het is allemaal zo'n tijd en energieverspilling.
Ik heb dan ook besloten dat ik voortaan indifferent word. Gewoon overal schijt aan heb en me niet te druk maak om de dingen om me heen. Ook vooral niet te hard werk, maar gewoon genoeg om niet ontslagen te worden. Gewoon lekker hedonistisch door het leven ga. Schijt heb aan de problemen van anderen. Ook veel minder stress zo, en je voelt je een stuk beter. Ja, indifferentie is de way to go.
Goede brainfart. Alleen hoe wil je het voor elkaar krijgen?quote:Op maandag 25 april 2011 20:56 schreef Rijstkoker het volgende:
Als we nou allemaal stoppen met betalen.
We doen allemaal New Kids kleren aan wat ons verenigt en dan gaan we Schultenbrau drinken.quote:Op maandag 25 april 2011 20:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Goede brainfart. Alleen hoe wil je het voor elkaar krijgen?.
Zijn klachten zijn zeker begrijpelijk.quote:
Zou het komen omdat het leven bezig is met overleven en niet met de zoektocht naar waar we vandaag komen en wat we hier doen ? Elk wezen die zou stilstaan bij deze vragen zou geelimineerd worden van de genenpoel en zou zijn genen niet kunnen doorgeven. Mensen zitten in een luxepositie waar de deze vragen kunnen stellen zonder dreigend gevaar.quote:Op maandag 25 april 2011 20:47 schreef TBNA het volgende:
[..]
Juist, zo dacht ik er eerst ook over. En, nu ben ik volledig serieus, zo ben ik onder andere tot deze conclusie gekomen. Heb me verdiept in de werken van de bekende filosofen, ging nadenken over de rol van mezelf in de wereld, de zin van het leven - en waar ik op uitkwam was niet erg hoopgevend. Serieus, denk na, hoe groot is het universum? Hoe groot is de aarde ten opzichte van het universum? Al eens de lengte van je leven gerelativeerd met de leeftijd van het universum? Al eens nagedacht over hoe fucking bizar het is dat we hier met 7 miljard rondlopen, niemand die weet wat de zin van het leven is, misschien geconcludeerd dat het leven dan waarschijnlijk ook geen zin heeft? En waarom zou de mens dan goed zijn? Waarom zouden goede bedoelingen dan automatisch leiden tot goede resultaten? Niet. Het is een soort luchtbel waar je doorheen moet prikken, sommige mensen blijven nog in die 'hollywoodfantasie' van het leven geloven, andere mensen krijgen door hoe de vork werkelijk in de steel zit, en gooien zichzelf of voor een trein, of maken er á la Tristan een mooi stukje vuurwerk van, of ze krijgen overal schijt aan.
Echt, we worden genaaid waar we bij staan - kijk bijv. naar de situatie die ik in de OP beschreef, dat wij tot ons 67e doorwerken zodat de Grieken lekker op tijd mogen stoppen. En we slikken het allemaal, omdat we nog domweg geloven dat de regering en andere mensen het beste met ons voorhebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |