abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2011 @ 11:24:09 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_95948999
Neve is nu 6 maanden en ik ben een beetje aan het rondkijken voor fietszitjes. Kijk er erg naar uit om met haar rond te fietsen. Nu heb ik een stevige, basic maar redelijk afgetakelde stadsfiets. Hij is pas twee jaar oud, maar doordat hij noodgedwongen altijd buiten staat kraakt en piept ie aan alle kanten.

De vraag is nu of ik met het fietszitje een mamafiets ga kopen: heb een mooie gezien met zo'n dubbele standaard en een stuur dat je kunt vastzetten. Lijkt me heel handig. Maar ik kan ook mijn huidige fiets laten opknappen. De ketting zal vervangen moeten, maar het frame voldoet nog prima denk ik.
De nieuwe fiets is natuurlijk beter, maar zal ook buiten moeten staan (in de stad). Het is een heel tof ding, maar als ik alleen een hebbeding wil voor dik 500 euro kan ik ook een iPad kopen. :')

Mijn vraag is: hoeveel hebben jullie aan je mamafiets? Waar moet een fiets echt aan voldioen om veilig en handig een kleintje te vervoeren in de stad?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_95949143
Moederfietsen deel 4
Er is ook dit topic, misschien heb je er wat aan?
Zelf heb k een gewone fiets, op zich gaat dat prima, maar k ben niet zo lang. Een moederfiets lijkt me op zich wel fijn. Al is t maar voor het op en afstappen :D
pi_95949647
Een mamafiets? Is dat weer zoiets als neem het gewone product, plak er het woord baby/mama/moeder aan vast, druk een certificaatje, en vraag er 100 euro meer voor?

Op mijn fiets heb ik mijn hele studententijd dronken vrienden op meegenomen; ik denk dat ie strak mijn kleine wel houdt en ik geen "papa"fiets nodig heb... Kun je beter een ipad kopen :P
pi_95949848
Mijn gewone fiets voldoet prima met 1 kind. Er zit wel een dubbele standaard op. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 25 april 2011 @ 12:00:32 #5
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95950129
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:46 schreef zatoichi het volgende:
Een mamafiets? Is dat weer zoiets als neem het gewone product, plak er het woord baby/mama/moeder aan vast, druk een certificaatje, en vraag er 100 euro meer voor?

Op mijn fiets heb ik mijn hele studententijd dronken vrienden op meegenomen; ik denk dat ie strak mijn kleine wel houdt en ik geen "papa"fiets nodig heb... Kun je beter een ipad kopen :P
Een moederfiets is eigenlijk een gemoderniseerde versie van de omafiets. Als ze voor de naam nou ook iets leuks hadden kunnen verzinnen was het af geweest ;).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 25 april 2011 @ 12:53:08 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_95952097
Het woord is vreselijk inderdaad. En ik had al bedacht dat ze op mijn fiets vast ook zo'n dubbele standaard kunnen zetten. Maar zo'n vastzetding voor je stuur... is dat niet handig?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 25 april 2011 @ 13:01:51 #7
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95952395
Als je alleen fietst maakt het natuurlijk niet zoveel uit, maar het maakt het kind achterop (of voorop) zetten wel een heel stuk relaxter als je niet tegelijkertijd met je fiets moet balanceren.Ik gebruik het eigenlijk altijd als ik met kind achterop rij :Y.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95953894
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 11:51 schreef YPPY het volgende:
Mijn gewone fiets voldoet prima met 1 kind. Er zit wel een dubbele standaard op. :)
Mijn gewone fiets (een omafiets :D ) voldoet ook prima ja, hoogzwanger en wel paste en ging dat ook nog helemaal prima met kind voorop. Zonder dubbele standaard trouwens. Maar straks met twee stoeltjes vind ik die moederfiets die we hebben toch wel fijn denk ik.

Ik vind ze wel lelijk trouwens over het algemeen, de lage brede instap doet me denken aan van die bejaardenfietsen met zo'n motortje :@
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 25 april 2011 @ 16:41:24 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_95958866
Cortina heeft een transportfiets met een dubbele standaard en vastzetding en die is er ook als moedermodel (verschil: een iets langer frame). Is dus niet zo'n meutending, best mooi.
  Moderator maandag 25 april 2011 @ 17:54:16 #10
5428 crew  miss_sly
pi_95960958
Hik, de bewuste moederfiets van Cortina is redelijk populair en veelal pas weer leverbaar ergens in juli, geloof ik.
Ik heb ook een Cortina besteld, een transportfiets en niet de moeder-variant. Aangezien eht hier bij een kind blijft, en Senna bijna groot genoeg is om achterop te zitten, heb ik besloten geen moederfiets meer te nemen, maar gewoon een fijne, stevige fiets met 7 versnellingen waar nu het zitje nog even voorop kan en dadelijk een fietsstoel achterop (daarvoor heb je geen bagagedrager nodig, trouwens!)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96121388
ps. ik had ook een mama-fiets. had... stond altijd buiten. net als bij jou. en nu? In ieder geval niet meer bij ons buiten. Maar stomweg gejat. Schijnen aantrekkelijk voor de criminele handel te zijn, zegt de politie... Dus mocht je er eentje kopen; zet um binnen.
pi_96124407
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 12:53 schreef Hik het volgende:
Het woord is vreselijk inderdaad. En ik had al bedacht dat ze op mijn fiets vast ook zo'n dubbele standaard kunnen zetten. Maar zo'n vastzetding voor je stuur... is dat niet handig?
Zo'n ding voorkomt ook dat het stuur omslaat

en die kun je ook gewoon los kopen voor een tientje.
live your fears, fear your live
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')