Neve is nu 6 maanden en ik ben een beetje aan het rondkijken voor fietszitjes. Kijk er erg naar uit om met haar rond te fietsen. Nu heb ik een stevige, basic maar redelijk afgetakelde stadsfiets. Hij is pas twee jaar oud, maar doordat hij noodgedwongen altijd buiten staat kraakt en piept ie aan alle kanten.
De vraag is nu of ik met het fietszitje een mamafiets ga kopen: heb een mooie gezien met zo'n dubbele standaard en een stuur dat je kunt vastzetten. Lijkt me heel handig. Maar ik kan ook mijn huidige fiets laten opknappen. De ketting zal vervangen moeten, maar het frame voldoet nog prima denk ik.
De nieuwe fiets is natuurlijk beter, maar zal ook buiten moeten staan (in de stad). Het is een heel tof ding, maar als ik alleen een hebbeding wil voor dik 500 euro kan ik ook een iPad kopen.

Mijn vraag is: hoeveel hebben jullie aan je mamafiets? Waar moet een fiets echt aan voldioen om veilig en handig een kleintje te vervoeren in de stad?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.