abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2011 @ 00:27:53 #1
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_95941125
Mijn dochter wordt binnenkort 9 jaar en we zijn al een poos aan het bedenken wat we willen gaan doen.
Het idee nu is om een tent op te zetten en dat alle meisjes uit haar klas (6 stuks) blijven slapen.
Ik wilde het op een vrijdag doen en om 17:00 beginnen. Eerst eten, patat en piza. Dan wil ze een vuurtje maken en marshmallows op n stokje eten. Dan gaan we een wandeling om de visvijver maken en dan pyama aan en in de tent ga ik ze een griezelverhaal voorlezen.

Nu wilde de buurman wel even komen onder het verhaal voor het 'schrikeffect', maar ben bang dat er dan enkele kinderen echt bang worden en naar huis willen.

Heb 3 moeders gevraagd of ze het wel een goed idee vonden en dat vonden ze wel. Blijf zelf met mijn vriendin ook in de tent slapen trouwens.

De volgende dag gaan we broodjes uit de oven eten en dan nog misschien een spelletje en dan zit het erop.

Het is helaas wel afhankelijk van hoe het weer is, plan B is om naar het zwembad te gaan als het overdag regent. We kunnen dus pas ongeveer een week vantevoren beslissen wat we gaan doen.

Mijn vraag is dus of iemand nog leuke dingen weet wat we er bij kunnen doen...
To BG or not to BG!
  maandag 25 april 2011 @ 00:29:20 #2
91182 Sealnova
Get your Smokey on!
pi_95941201
Edit las onzin sorry :')
pi_95941275
Doe maar niet.
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
  maandag 25 april 2011 @ 00:39:12 #4
335476 oppiedoppie
pi_95941766
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:30 schreef feesbeeest het volgende:
Doe maar niet.
Je kent mijn situatie niet denk ik. Ik woon namelijk in een heel klein dorpje in Drenthe met amper 2000 inwoners en de tent staat perfect tussen de huizen in het zicht.
Onder begeleiding van 2 volwassenen zie ik niet in wat er mis kan gaan. Ze wonen allemaal in een straal van 5 en 500 meter van de tent. En 4 van de 6 slapen sowieso al regelmatig bij ons omdat mijn dochter als enig kind dat zo leuk vind.
Ik durf het wel aan in ieder geval.........dus waarom zou ik het niet doen?
To BG or not to BG!
  One tough cookie maandag 25 april 2011 @ 00:46:48 #5
169210 liesje1979
pi_95942134
Het eten lijkt mij een beetje veel, eerst patat en pizza dan marshmallows?
Of is het patat of pizza? Voor meisjes van 9 is het in een tent slapen sowieso al superspannend, zou het verhaal niet te eng maken, al scheelt het natuurlijk wel dat je er zelf bij slaapt. Misschien kan je de wandeling om de visvijver nog leuker maken door er een soort van speurtocht van te maken. Verder klinkt het als een leuk feestje! :+
pi_95942717
Geen schrikeffect, voegt niks toe, kan het alleen verpesten denk ik
pi_95942792
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:39 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Je kent mijn situatie niet denk ik. Ik woon namelijk in een heel klein dorpje in Drenthe met amper 2000 inwoners en de tent staat perfect tussen de huizen in het zicht.
Onder begeleiding van 2 volwassenen zie ik niet in wat er mis kan gaan. Ze wonen allemaal in een straal van 5 en 500 meter van de tent. En 4 van de 6 slapen sowieso al regelmatig bij ons omdat mijn dochter als enig kind dat zo leuk vind.
Ik durf het wel aan in ieder geval.........dus waarom zou ik het niet doen?
In het ergste geval houden ze er een trauma aan over.
Jah Rastafari Pride
Haile Selassie (23 juli 1892 – 27 augustus 1975)
Jah Bless! 400Years, 400Years.
http://www.theconsoleplace.co.uk/
  maandag 25 april 2011 @ 01:08:48 #8
335476 oppiedoppie
pi_95942995
quote:
11s.gif Op maandag 25 april 2011 00:46 schreef liesje1979 het volgende:
Het eten lijkt mij een beetje veel, eerst patat en pizza dan marshmallows?
Of is het patat of pizza? Voor meisjes van 9 is het in een tent slapen sowieso al superspannend, zou het verhaal niet te eng maken, al scheelt het natuurlijk wel dat je er zelf bij slaapt. Misschien kan je de wandeling om de visvijver nog leuker maken door er een soort van speurtocht van te maken. Verder klinkt het als een leuk feestje! :+
Ja, het is patat of piza. Mijn dochter koos voor piza maar er zijn er enkele die dat niet lusten, dus patat er maar bij. Ja, vond dat met die marshmallows ook teveel maar we eten gelijk om 17:00 uur en dan moet ik het vuur nog maken ook, dus misschien is het handig om ff 2 uurtjes te wachten met die dingen en dat na de wandeling te doen.
Een speurtocht is inderdaad een leuk idee, hoe kan je dat organiseren?
To BG or not to BG!
  maandag 25 april 2011 @ 01:21:19 #9
335476 oppiedoppie
pi_95943411
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 01:02 schreef feesbeeest het volgende:

[..]

In het ergste geval houden ze er een trauma aan over.
Kan ik me niet voorstellen dat ze hier een trauma van zouden kunnen krijgen.
Dan zou je helemaal niks meer kunnen organiseren als je bang bent dat kinderen ergens een trauma aan overhouden. Denk dat veel kinderen meer kunnen hebben dan je denkt.
En de ouders beslissen natuurlijk als laatste of het mag of niet, die kennen hun kind het beste, dus als er een traumarisico is zullen ze waarschijnlijk niet mogen blijven slapen.
To BG or not to BG!
  One tough cookie maandag 25 april 2011 @ 03:27:03 #10
169210 liesje1979
pi_95945629
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 01:08 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ja, het is patat of piza. Mijn dochter koos voor piza maar er zijn er enkele die dat niet lusten, dus patat er maar bij. Ja, vond dat met die marshmallows ook teveel maar we eten gelijk om 17:00 uur en dan moet ik het vuur nog maken ook, dus misschien is het handig om ff 2 uurtjes te wachten met die dingen en dat na de wandeling te doen.
Een speurtocht is inderdaad een leuk idee, hoe kan je dat organiseren?
Ja leuk, eten, wandelen.speurtocht, en dan de marshmallows. Het kampvuur al geef voldoende spanning denk ik, grote kans dat die meiden zelf al verhalen gaan vertellen.
De speurtocht kan vanalles zijn van simpele lintjes die ze moeten volgen tot her en der een opdracht.
pi_95945652
Of een dropping ipv een speurtocht, vond ik vroeger reuze spannend.
  maandag 25 april 2011 @ 10:56:54 #12
335476 oppiedoppie
pi_95948280
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 03:29 schreef n0ir het volgende:
Of een dropping ipv een speurtocht, vond ik vroeger reuze spannend.
Ja, dat staat voor een komende verjaardag op de planning
maar nu zijn ze daar net nog ff te jong voor.
Bossen zat ook hier in de omgeving dus mooie droppingomgeving.

Maar zit nu meer te denken aan de visvijver hier, die is ook vrij groot met bosjes eromheen.
Een speurtocht met gekleurde lintjes aan de bomen en vragen lijkt me het leukst.
Dan is het enige risico dat andere kinderen de lintjes en of vragen weghalen.
To BG or not to BG!
pi_95956516
@ TS: superidee alleen laat de marsmeloows weg en doe wat mango/fruit met ijs en siroop.
Is lichter en lekkerder en kids houden van zoet. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 25 april 2011 @ 18:07:15 #14
335476 oppiedoppie
pi_95961253
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2011 15:25 schreef rubje het volgende:
@ TS: superidee alleen laat de marsmeloows weg en doe wat mango/fruit met ijs en siroop.
Is lichter en lekkerder en kids houden van zoet. :s)
Fruit eerst boven het vuur dan?
Het gaat ze minder om de marshmallows maar meer om het vuur volgens mij.

Vorig jaar het ik een buffetbar gemaakt omdat ik benieuwd was naar wat de kinderen allemaal zouden eten, mijn dochter vind dat lekkerder als snoep, daar houdt ze (gelukkig) niet zo van.
We hadden aardbeien, verse ananas, tomaatjes, komkommer, meloen, metworst, kaas, zilveruitjes en wat snoep.
Had van die lange satehprikkers en ze mochten zelf uitzoeken wat ze eraan wilden.
Er waren er maar twee die alleen spekkies en snoep aten, dus dat was een enorme meevaller.

Vind het toch lastig omdat niet iedereen alles lust...daarom ook patat EN piza...
To BG or not to BG!
pi_95993961
Je kunt er ook voor kiezen om een foto speurtocht te doen... foto's maken van bekende plekken in de omgeving.. Dan moeten ze zoeken naar die plek en krijgen ze daar de volgende foto voor de volgende plek.. vond ik erg leuk vroeger en is ook zeker leuk als alle kinderen de omgeving een beetje kennen..

En over het algemeen geldt toch de regel; kinderen vermaken zich wel, maak het niet te lastig.. geef ze iets kleins en ze kunnen er uren mee spelen.. verzinnen zelf de verhalen en dansjes er wel omheen...
pi_96033856
wij hebben ongeveer hetzelfde idee gepland staan voor Alicia d'r feestje (word ook 9) Het plan tot nu toe is smiddags (rond 14.00u) bij de ontvangst een 'high tea' te doen, compleet met make-up, hoge hakken en nette jurken, cake-jes, bonbonnetjes en een lekkere pot (ijs)thee. (we gaan daar een spel element van maken, je kent misschien van 'vroeger' het chipseten met de dobbelsteen volledig in winterkledij wel. zoiets gaan we doen om ze om te turnen in dametjes. Wie 6 gooit mag kadootje geven, moet iets aantrekken en mag iets lekkers van tafel etc etc) Dan gewoon wat lekker rondspelen/rennen of misschien zwemmen in de plas(afhankelijk van het weer), hout te sprokkelen voor het kampvuur en de broodjes, dan allemaal brooddeeg aan een stok maken en dat roosteren, te samen met wat salades en worstjes is dat de maaltijd. dan zal er vast nog wel weer wat rondgerend worden voor we toekomen aan de slaapplek inrichten. In de tent gaan we een filmpje kijken en wellicht een late avondwandeling en dan hopen op wat uurtjes nachtrust. Smorgens een ontbijtje en dan zien we wel wanneer ze weer opgehaald worden.

(wij geven het feestje overigens op de camping en kijken gewoon even aan wat het weer doet wanneer we het geven)
pi_96037210
Lijkt mij een goed plan zo niet te gek maar wel leuk voor de meiden. Alleen de marshmellows zou ik zelf ook niet direct doen, ik ken iemand die zijn gehemelte met die plakdingen eruit getrokken heeft. Was wel leuk voor de mensen van de eerste hulp die hadden zoiets nog nooit gezien :) Niet om je bang te maken maar vuur in de buurt van een tent, gecombineerd met kinderen, met een marshmellow incident in het achterhoofd lijkt mij niet zo'n goed plan.
live your fears, fear your live
pi_96045190
Ja daahaag je kan heus wel tegen die kids zeggen dat ze even moeten blazen voordat ze een marshmallow in hun mond stoppen.
  woensdag 27 april 2011 @ 21:04:33 #19
335476 oppiedoppie
pi_96062075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:47 schreef knorretje het volgende:
wij hebben ongeveer hetzelfde idee gepland staan voor Alicia d'r feestje (word ook 9) Het plan tot nu toe is smiddags (rond 14.00u) bij de ontvangst een 'high tea' te doen, compleet met make-up, hoge hakken en nette jurken, cake-jes, bonbonnetjes en een lekkere pot (ijs)thee. (we gaan daar een spel element van maken, je kent misschien van 'vroeger' het chipseten met de dobbelsteen volledig in winterkledij wel. zoiets gaan we doen om ze om te turnen in dametjes. Wie 6 gooit mag kadootje geven, moet iets aantrekken en mag iets lekkers van tafel etc etc) Dan gewoon wat lekker rondspelen/rennen of misschien zwemmen in de plas(afhankelijk van het weer), hout te sprokkelen voor het kampvuur en de broodjes, dan allemaal brooddeeg aan een stok maken en dat roosteren, te samen met wat salades en worstjes is dat de maaltijd. dan zal er vast nog wel weer wat rondgerend worden voor we toekomen aan de slaapplek inrichten. In de tent gaan we een filmpje kijken en wellicht een late avondwandeling en dan hopen op wat uurtjes nachtrust. Smorgens een ontbijtje en dan zien we wel wanneer ze weer opgehaald worden.

(wij geven het feestje overigens op de camping en kijken gewoon even aan wat het weer doet wanneer we het geven)
Dat klinkt ook goed, zal die ideeen meenemen bij de voorbereidingen.
Vind alleen 14:00 uur te vroeg, en dat kan ook niet want ze moeten gewoon tot 15:15 naar school die dag.
En is die camping dan vlak bij je huis? Want wat als er iemand naar huis wil?

Lijkt me wel een zware en lange dag zo, maar in elk geval veel plezier alvast met jullie verjaardagsfeestje.
To BG or not to BG!
  woensdag 27 april 2011 @ 21:07:21 #20
335476 oppiedoppie
pi_96062233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef refro het volgende:
Lijkt mij een goed plan zo niet te gek maar wel leuk voor de meiden. Alleen de marshmellows zou ik zelf ook niet direct doen, ik ken iemand die zijn gehemelte met die plakdingen eruit getrokken heeft. Was wel leuk voor de mensen van de eerste hulp die hadden zoiets nog nooit gezien :) Niet om je bang te maken maar vuur in de buurt van een tent, gecombineerd met kinderen, met een marshmellow incident in het achterhoofd lijkt mij niet zo'n goed plan.
We zijn al vaker met marshmallows in de weer geweest en dat ging allemaal goed.
Ze wisten en voelden zelf wel dat ze behoorlijk warm zijn.
Zal ze extra, extra waarschuwen, kan dit verhaal vertellen ook.
Wel een vreemd verhaal, wist ook niet dat het kon.
Maar ben bang dat ik geen keuze meer heb, mn dochter heeft het al in haar hoofd en kan bijzonder vasthoudend zijn......
To BG or not to BG!
  woensdag 27 april 2011 @ 21:09:13 #21
335476 oppiedoppie
pi_96062346
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:35 schreef refro het volgende:
Ow, en ik leg de tuinslang en emmers water klaar voor als er iets mis gaat met t vuur uiteraard....
maar ben een goede pyromaan dus dat gaat goedkomen.....
To BG or not to BG!
  vrijdag 29 april 2011 @ 22:55:44 #22
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_96161321
Haaa ik kom even al die onruststokers de mond snoeren ;)
Ik heb ervaring met:
Kinderen in die leeftijdscategorie
Slapen in een tent vanaf 6 jaar zonder ouders in de buurt
Marshmallows
Kampvuur
Speurtocht & dropping
Griezelverhalen
Mijn eigen slaapfeestje in de tuin in de tent in een dorpje in Drenthe met 2000 inwoners toen ik 11 werd.

Oftewel ik ben leiding bij scouting ;) en ook ervaring met spelweek waar kinderen komen die een stuk minder ervaring hebben met kampvuur en slapen in tenten.

Ik weet even niet waar ik moet gaan beginnen maar ik zal een poging doen er een logisch verhaal van te maken.

Het eten lijkt me prima als wij op kamp zijn eten wij vaak rond 5 a 6 uur en dan eten we na een spel vaak nog chips of marshmallows. Dit zijn er per kind vaak een stuk of 3 en dat is over het algemeen echt meer dan genoeg. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een kind zn mond heeft verbrand al geloof ik best dat dit wel zou kunnen gebeuren. Vertellen dat ze moeten blazen zonder dat griezelverhaal over de het losgekomen gehemelte lijkt me voldoende.

Over de speurtocht cq dropping. Een dropping word bij ons tot hun 11e sowieso alleen gelopen onder begeleiding van een volwassene. Deze volwassene heeft geen mening qua route maar voorkomt wel paniek en eventuele opsplitsing van de groep. Andere enge dingen daar gelaten wat daar ook mee voorkomen word.
De speurtocht, je kan binnen de speurtocht gebruik maken van verschillende technieken :) Bijvoorbeeld bolletje-pijltje *klik*
of een smileyroute. Dan kijken de ogen van de smiley naar de kant waar je op moet. Teken hierbij dan wel open ogen ;)
Als je wil werken met foto's zou je bijvoorbeeld op bepaalde herkenbare locatie gebruik kunnen maken van een fiets of een ander voorwerp met een duidelijke voor en achterkant die in de richting wijst waar je naar toe moet. Meer info
Ik vind deze net op internet, geursporen *klik* dat ga ik zelf binnenkort ook maar eens uitproberen.
Daarnaast heb je ook nog de speurtocht met cryptische vragen waar ze dan naar toe moeten en waar ze dan de volgende clou vinden. Bijvoorbeeld: deze man staat voor een huis met heel veel boeken: het standbeeld voor de bibliotheek ;)
Of: als je allebei even zwaar bent blijf ik in evenwicht: de wipwap. Maar misschien is die wel weer te lastig.

Over het kampvuur. Naast water kan een emmer zand ook geen kwaad, dat werkt vaak ook als blusmiddel.

Slapen in een tent doen wij zonder begeleiding in de tent maar op een afstand van zeker 100 meter wel in de buurt ;) Maar dit is een keuze die je zelf maakt natuurlijk. Onze kids zijn er natuurlijk aan gewend en de kinderen die voor het eerst meegaan die liggen bij oudere/ervaren kinderen in de tent die daarmee rust creëren.

Eigen ervaring met mijn eigen slaapfeestje: We lagen ongeveer 15 minuten in de tent totdat er een kat langs de tent liep. Hierdoor ontstond paniek want wij konden niet herleiden wat het rare langs de tent schurende geluid was. Uiteindelijk hebben wij dus in de woonkamer geslapen en heb ik sindsdien een naaktslakken fobie (naaktslak + blote knie + geen licht) maar goed ik had er ook een panisch geval tussen zitten. In die zin is het juist wel fijn als er 1 of 2 volwassene bij liggen. Al is het een tent met 2 slaapcompartimenten en dat de volwassenen nog wel een beetje gescheiden zijn van de meiden.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_96261471
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 21:04 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Dat klinkt ook goed, zal die ideeen meenemen bij de voorbereidingen.
Vind alleen 14:00 uur te vroeg, en dat kan ook niet want ze moeten gewoon tot 15:15 naar school die dag.
En is die camping dan vlak bij je huis? Want wat als er iemand naar huis wil?

Lijkt me wel een zware en lange dag zo, maar in elk geval veel plezier alvast met jullie verjaardagsfeestje.
Hier gaan de kids om 13.00 uit school en om nog wat extra zonuren mee te pikken laten we het vroeg starten.
De camping ligt op 6/7 autominuten van ons huis dus das allemaal prima te doen. Door de vrijheid op die camping is de lengte prima te doen. Vorig jaar hadden we een waterspektakel met bbq feestje begon ook smiddags en vanaf een uur of 8 konden ze weer opgehaald worden. We staan met de caravan aan een flink veld, waar lekker gespeeld kan worden, we hebben een trampoline en een skelter en een zooitje ballen en omdat we wachten op goed weer een flinke stapel waterpistooltjes en waterballonnen. De kids vermaken zichzelf daardoor. Het is ook een groepje meiden wat vaak met elkaar speelt.
  maandag 2 mei 2011 @ 19:19:00 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_96262411
Klinkt leuk, al die feestplannen. Soms denk ik dat ik de verjaardagen van de kinderen maar gewoon doorschuif naar de zomer. De mogelijkheden lijken dan wat groter. Onze winterbbq is gelukkig ook wel goed in de smaak gevallen en vooral de marshmallows. Pas wel op dat de kinderen zich er niet ziek aan eten, YskaFrederikson.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 22 mei 2011 @ 19:05:04 #25
335476 oppiedoppie
pi_97165663
Afgelopen vrijdag was het zover en is het feestje om 17:00 uur begonnen. We hebben eerst gegeten en toen zijn we gaan schilderen, het was zo lekker buiten dat dat mooi kon. Ik had voorgedrukte 'doeken' en de resultaten waren verbluffend mooi. Toen heb ik de vuurtjes, 2x, ontstoken en zijn de marshmallows eraan gegaan. Daarna zijn we naar de visvijver gegaan en op het strand een paar wedstrijdjes gedaan om moe te worden. Toen we weet thuis waren was het inmiddels half 10 en gingen ze zich klaarmaken voor de nacht.

Mijn vriendin zou een griezelverhaal vertellen en ze kwam 1 zinnetje ver, ''er was eens een hele grote donkere man.......'' en toen begon er al iemand te huilen........
Dat meisje is 5 minuten later na huis gegaan, ze durfde nie meer. Dr vader was er binnen een minuut, ze wonen achter ons.....
Het verhaal is verkort, minder eng verder verteld. Om half 12 werd het pas stil.

De volgende ochtend hebben we lekker buiten ontbeten en toen moesten ze met zn allen naar de gymnastiek. Ik had gezegd dat ik smiddags naar het strand zou gaan en uiteraard wilden ze allemaal mee en na een extra auto geregeld te hebben zat ik zaterdag om 13:00 uur met alle meiden op het strand tot ongeveer 17:00 uur. Had een tent meegenomen en 2 zijn op t strand in slaap gevallen. Ze waren behoorlijk moe maar ze wilden eigenlijk allemaal wel weer bij me eten zaterdag.........ik kwam er niet meer vanaf.........zo duurt een verjaardag bijna een heel weekend...

Maar het ging in ieder geval erg goed, geen ruzies en ongelukken zijn er voorgevallen.

Jullie allemaal bedankt voor de tips en de vermakelijke verhalen, vond het leuk te lezen.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')