abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96039756
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:17 schreef Claudia_x het volgende:
mrien, hoe gaat het kolven nu bij jou?
Gaat prima! Ook nooit zo'n moeite mee gehad gelukkig (behalve toen Jelle in het ziekenhuis lag). Kolf vandaag 3x, nu 2x gehad om 09:00 en 12:00 en heb nu al zo'n 650cc. Rond 15:00 nog een keer en dan om half 5 richting de creche om ze weer op te halen!

Jelle heeft 3 flessen van 150cc mee en een flesje van 90cc.
pi_96039885
Wauw, wat een hoeveelheden, mrien! Jelle drinkt dus niet alles wat je kolft? Kun je dan niet een keer minder kolven?

Dat klinkt al iets minder ideaal, DML. :o Vind je het lastig dat je niet onbeperkt flesjes aan kunt bieden? Bij Ivan is het nooit nodig geweest 's nachts, maar dat lijkt me wel heel lastig.

Vannacht was gewoon bizar, hoor. Ze heeft geclusterd van 19-20 uur, nog een keer goed gedronken om 22:30 uur en ze werd pas om 7 uur wakker, vooral omdat ik onwijs wakker was. 's Nachts heb ik haar één keer wakker horen worden rond 3 uur, maar toen viel ze zelf weer in slaap. Het gaat vannacht vast niet weer zo. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96040090
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:45 schreef mrien het volgende:
Kolf vandaag 3x, nu 2x gehad om 09:00 en 12:00 en heb nu al zo'n 650cc.
:o
Wat veeel. Ik heb 2x gekolfd vandaag (1 borst maar 1x, de andere 2) en ik was heel blij met mijn 250 cc. Dat betekent nl. dat de volgende beurt winst is, kan ik fijn sparen voor later.

Scheelt trouwens ook wel dat ik 250 cc heb meegegeven en geen 540 zie ik nu :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96040428
Ik kolf maar 1x op werkdagen. Kolven is meer om de boel up en running te houden. Thuis voed ik haar zo 6x...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96040512
Precies, Tico. In die zin heb ik ook weinig aan de vriezervoorraden, want ik moet toch wel kolven om mijn productie op peil te houden. De voorraad gebruik ik alleen om melk 'voor te schieten' en om de verspilling op te vangen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96040546
Ja, met het warme weer heb ik eens wat meer melk meegegeven, maar ze wilde het toch niet.
pi_96040642
Ik moet over anderhalve week twee volle dagen voorschieten en ik kom nog een paar voedingen tekort. Ik ben dus blij met elke cc die ik nu kolf.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_96040752
Dat snap ik vanyel..
pi_96040936
Mrien, wat lekker joh dat je ruim voldoende kolft!

Klinkt als een prima nachtje Claudia. Vooral dat zelf weer in slaap vallen is fijn. Hier is daar de speen voor nodig.

Eerst was het hier inderdaad héél vaak de speen er in stoppen en het aanhoren van geluiden om tijd te rekken tot de volgende fles. Toen vond ik het aan de limiet gebonden zitten vervelend. Ik wil niet dat mijn kind honger heeft.
Maar inmiddels is het vaak later in de nacht en gaat hij rustig met speentje weer slapen zonder doorlopende geluiden tot hij een fles krijgt dus het lijkt er op dat hij inmiddels wat langer zonder kan. Erg fijn om te weten dat je kind niet met enorme honger naast je ligt en je de minuten weg moet kijken.
Ik weet inmiddels ook dat hij 's avonds echt wakker gemaakt moet worden voor de laatste fles dus als hij om 05.30uur er echt klaar mee is doe ik niet moeilijk en geef een fles. Het komt aan het einde van de dag prima uit.

Doordat we dit weekend op pad waren was hij een paar keer in slaap gevallen net rond zijn flestijd. Toen had hij 's avonds rond 20.00uur pas drie flessen op en dat met het warme weer :o
Dus die laatste twee hebben we er binnen een kortere tijd dan normaal in gepropt. Voordeel is dat hij echt altijd drinkt en helemaal schoon op ook nog. Restjes doet meneer niet aan :N

Let niet op de niet matchende sokken. Ik moet dadelijk nieuwe kopen. Dit paar in maat 74 is het enige dat nog goed zit.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_96041261
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:09 schreef Vanyel het volgende:
Ik moet over anderhalve week twee volle dagen voorschieten en ik kom nog een paar voedingen tekort. Ik ben dus blij met elke cc die ik nu kolf.
welke kolf heb je? het kan enorm schelen per merk namelijk.
Hoewel 250 voor 2 kolfbeurten geen slechte opbrengst is!

DML O+ dat streeptruitje staat leuk <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96041443
Natuurlijk had ik dat van die sokken niet gezien als je het niet gezegd had :)
Hoe groot/ zwaar is Puck ongeveer? Zo op de foto lijkt ie me veel groter dan Dottir.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:23 schreef huuphuup het volgende:
welke kolf heb je? het kan enorm schelen per merk namelijk.
Hoewel 250 voor 2 kolfbeurten geen slechte opbrengst is!
Avent. Ik ben begonnen met zo'n gehuurde Swing (toch? die grote lompe). Bij het overstappen had ik niet het idee dat de opbrengst minder werd en ik vind dit toch wel een stuk handzamer. Of bedoel je niet dat niet alle kolven even goed kolven?
pi_96041546
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:09 schreef Vanyel het volgende:
Oh en ik ben van vrijdag tot volgende week zaterdag weg (met Dottir, dat dan weer wel), dat maakt het niet makkelijker.
pi_96041586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:28 schreef Vanyel het volgende:
Natuurlijk had ik dat van die sokken niet gezien als je het niet gezegd had :)
Hoe groot/ zwaar is Puck ongeveer? Zo op de foto lijkt ie me veel groter dan Dottir.

[..]

Avent. Ik ben begonnen met zo'n gehuurde Swing (toch? die grote lompe). Bij het overstappen had ik niet het idee dat de opbrengst minder werd en ik vind dit toch wel een stuk handzamer. Of bedoel je niet dat niet alle kolven even goed kolven?
Swing is van medela toch?

Ik bedoel dat het per merk kolf en per persoon verschilt hoeveel je opbrengst ermee is. Ik heb hier ook een Avent liggen maar dat borstschild doet weinig voor mij geloof ik :?
En met mn Medela handkolf gaat het moeiteloos in een minuut of 10 een flesje vol.
Als je de kans hebt om een andere te lenen is het de moeite van het uitproberen waard. Ik zou er niet gelijk een andere voor gaan kopen, zeker niet omdat je opbrengst netjes is.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_96041596
Mooie Puck!

Kolven daar weet ik niets van..

Hier ook een goede nacht gehad! 0.00 uur laatste fles en 6.15 uur kwam ze voor de eerste fles!
Nu krijgt ze sinds gister ook wat meer per fles omdat ze meer als 5 kilo is mochten we meer gaan aanbieden en dat drinkt ze schoon op, dus we zijn blij en we open dat dit slaap afroom zich voort zet :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_96041867
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Swing is van medela toch?
Ja dat was volgens de kraam de aller- allerbeste kolf die je kon hebben, dus die heb ik braaf gebruikt in het begin. Toen ben ik dus op een gegeven moment overgestapt op de Avent en daarmee kolfde ik net zoveel als met de Swing, dus vond ik het allemaal wel mooi geweest met dat achterlijk dure (huur-)apparaat waarvan na een week al het eerste flesje uit elkaar begon te vallen.
Ik wilde ook niet klagen hoor, ik kolf (als ik wil) meer dan zij drinkt als ze weg is. Het verschil met mrien was alleen nogal groot, maar hee, bij haar wordt ws ook een stuk meer gedronken.
pi_96041944
symfonie bedoel je die? Das een huurkolf.
pi_96041959
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh en ik ben van vrijdag tot volgende week zaterdag weg (met Dottir, dat dan weer wel), dat maakt het niet makkelijker.
Gaan jullie een weekje weg? Waarheen? Ik vond het erg leuk zo voor het eerst met mijn baby op stap en alle wat een kleintje en wat lief blikken O+
Puck gedroeg zich ook voorbeeldiger dan thuis :+
The way you rock'n'roll
pi_96041992
Ik probeer ook gewoon de melk die ik kolf ongeveer gelijk te houden aan wat ze drinkt. Ik hoef geen overschot, zo kan ik de dagen dat ik thuis ben gewoon zonder kolf. Ik heb er genoeg aan gehangen voor dr flessen.
pi_96042085
Puck mag volgens de verpakking al lang 180ml per fles maar hij komt nog steeds netjes om de vier uur met 150ml. Ik twijfel nu een beetje wanneer ik nu moet gaan ophogen?

Vanyel, Puck is voor het laatst op 7 april bij het cb geweest en moet nu 27 mei pas weer (er was geen plaats op mijn vrije dagen eerder) dus ik heb niet echt correcte cijfers op het moment.
Hij leek gisteren langs een meetlint een cm of 62. Gewicht gaat richting de zes kilo denk ik.
The way you rock'n'roll
pi_96042346
@DML Jaël heeft bij ons nooit meer dan 180 per fles gehad en zolang hij tevrede is en gewoon aankomt hoef je volgens mij niet op te hogen. Hoeveel flesjes krijgt hij per dag?

Wij zijn gaan ophogen nu omdat het mocht en omdat Sarah na elke fles begon te krijsen omdat hij leeg was. Nu is ze tevrede na een lege fles.
pi_96042468
Hij krijgt nu 5 flessen met 5 schepjes voeding. Nu is de verpakking ook niet een goede richtlijn hoor want met 5 kilo moeten ze al naar 5 flessen met 6 schepjes. Sommige kinderen zitten daar na de geboorte binnen een paar weken al aan. Maar ja het is de enige richtlijn die ik heb zeg maar en hij gaat nu wel naar de zes kilo inmiddels en is 11 weken.
The way you rock'n'roll
pi_96042664
Je mag flesvoeding ook op verzoek geven, he ;) Als je maar niet boven de maximale hoeveelheid per dag komt. Het staat zelfs op de site van nutricia.

Puck O+ Dat tuinbroekje is zo schattig! Niels heeft het ook gehad, in twee maten zelfs :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_96042763
Wat heerlijk dat Lena doorgeslapen heeft Claudia! Ze leest hier gewoon mee 8-) Nu nog zelf slapen 's nachts ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_96042769
Je kan ook eerst de laatste fles bijvoorbeeld alleen verhogen en kijken of de nacht daar langer van word voor hem. Dat deden wij zodat er beter en langer werd doorgeslapen. Verder kun je met het CB overleggen of verhogen noodzakelijk is, maar ik kijk eigenlijk altijd na de behoefte van mijn meisje en daar probeerde ik op in te spelen. En wij merken nu heel erg dat elk kind met recht anders is want bij Jaël ging het met de voeding allemaal veel makkelijker en soepeler dan nu met Sarah.. We zijn voor haar ook echt aan het zoeken naar een ritme terwijl Jaël dat zelf goed regelde ofzo..
pi_96042806
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:40 schreef Ticootje het volgende:
symfonie bedoel je die? Das een huurkolf.
Dat is m idd. Zo'n gele kast.

DML, we gaan naar Berlijn. Denk dat de kinders elkaar dan toch niet heel veel ontlopen, Dottir was 13 april 5350 en 58.5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')