abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2002 @ 20:17:36 #26
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_4644011
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 20:15 schreef schatje het volgende:
De vrouw van Tony Blair is vandaag na de aanslag in opspraak geraakt doordat ze zei dat jonge Palestijnen geen enkele hoop hebben op de toekomst en dat ze om die reden zichzelf opblazen.
Het stomme is dat ze haar excuces heeft aangeboden.Met de boodschap dat ze de aanslag veroordeelt en de doden betreurt.Alsof dat niet vanzelfsprekend is.
Ze mag toch wel haar mening verkondigen waar bovendien een kern van waarheid in zit.
Belachelijk gewoon die ophef erover!!
Waarom heeft ze dan haar excuses aangeboden ??? Ze heeft toch gelijk ....
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 18 juni 2002 @ 20:18:21 #27
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4644031
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 20:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Misschien heeft ze die websites van jou ook gelezen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 18 juni 2002 @ 20:19:44 #28
16715 Mylene
*schatje*
pi_4644047
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 20:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vanwege alle commotie erover.

Ze heeft zeker gelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 18-06-2002 20:23]

dinsdag 18 juni 2002 @ 20:19:53 #29
13462 BansheeBoy
pi_4644051
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 20:18 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Misschien heeft ze die websites van jou ook gelezen.

hhahahahaahahahah..... LOL
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 18 juni 2002 @ 20:49:14 #30
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4644545
quote:
Harde actie verwacht na zelfmoordaanslag Jeruzalem

JERUZALEM (ANP) - Israël zal hard terugslaan na de nieuwe verwoestende zelfmoordaanslag in Jeruzalem dinsdag. De Israëlische regering kondigde na spoedberaad ,,een reactie'' aan. Minister van Buitenlandse Zaken Peres keerde onmiddellijk vanuit het buitenland terug.

De explosie van een met een bom omhangen man in een bus tijdens de ochtendspits kostte zeker twintig mensen het leven, onder wie de dader. Ongeveer vijftig mensen liepen verwondingen op. Enkelen van hen zijn er slecht aan toe. De verantwoordelijkheid voor de jongste aanslag is opgeëist door de islamitische terreurorganisatie Hamas. Volgens de groep is de dader een 22-jarige inwoner van het vluchtelingenkamp al-Faraa, bij Nablus.

Premier Sharon bracht een bezoek aan de plek van het bloedbad. Hij beloofde de strijd tegen de 'Palestijnse terreur' voort te zetten. Hij maakte van de gelegenheid gebruik uit te halen naar het idee van een Palestijnse staat.

,,De verschrikkelijke dingen die wij hier zien, zijn sterker dan woorden'', aldus Sharon. ,,Ik vraag mij af wat voor soort staat de Palestijnen eigenlijk willen stichten''. Deze uitspraken lijken direct gericht op de toehoorders in Washington. Aangenomen wordt dat de Amerikaanse president Bush tijdens een langverwachte toespraak over het Midden-Oosten iets zal zeggen over de oprichting van een dergelijke staat.

De bomexplosie zal de vastbeslotenheid in Israël doen toenemen om het grote veiligheidshek annex muur dat Israël van de Palestijnse gebieden moet afscheiden zo snel mogelijk te voltooien. Met de bouw van de muur werd twee dagen geleden begonnen.

Israëlische commando's hebben dinsdag in Hebron een lid van de radicale Islamitische Jihad doodgeschoten. De 22-jarige werd in zijn auto geliquideerd bij een controlepost. Het slachtoffer was volgens de Israëliërs betrokken bij een aanslag in maart op een groep buitenlandse waarnemers. Een Turk en een Zwitserse kwamen om het leven.

Bron: ANP

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 18 juni 2002 @ 20:53:36 #31
13462 BansheeBoy
pi_4644614
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 20:49 schreef Strolie75 het volgende:
JERUZALEM (ANP) - Israël zal hard terugslaan na de nieuwe verwoestende zelfmoordaanslag in Jeruzalem dinsdag. De Israëlische regering kondigde na spoedberaad ,,een reactie'' aan. Minister van Buitenlandse Zaken Peres keerde onmiddellijk vanuit het buitenland terug.

De explosie van een met een bom omhangen man in een bus tijdens de ochtendspits kostte zeker twintig mensen het leven, onder wie de dader. Ongeveer vijftig mensen liepen verwondingen op. Enkelen van hen zijn er slecht aan toe. De verantwoordelijkheid voor de jongste aanslag is opgeëist door de islamitische terreurorganisatie Hamas. Volgens de groep is de dader een 22-jarige inwoner van het vluchtelingenkamp al-Faraa, bij Nablus.

Waarom gaan ze hard terugslaan???? De dader is toch ook dood ??? Zo zullen er alleen maar meer onschuldige slachtoffers vallen ...

[Dit bericht is gewijzigd door BansheeBoy op 18-06-2002 20:55]

dinsdag 18 juni 2002 @ 20:55:04 #32
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_4644638
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom gaan ze hard terugslaan???? De dader is toch ook dood ??? Zo zullen er alleen maar meer oschuldige slachtoffers vallen ...

De organisatie is (nog ) niet dood.

beetje nadenken zeg.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 18 juni 2002 @ 20:56:45 #33
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_4644668
vooral het feit negeren dat de dader onderdeel uitmaakt van een organisatie die als doel heeft de vernietiging van onschuldige mensen. Vooral de andere kant opkijken en afwachten op de volgende, en ook na die aanslag, waarbij kinderen omkomen, vrolijk de andere kant opkijken en het negeren.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  dinsdag 18 juni 2002 @ 21:05:03 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4644810
BansheeBoy, deze discussie is tot nu toe inhoudelijk en fatsoenlijk gevoerd in al 16 delen.
Doe mij en de andere posters op dit forum een lol en probeer je tot vaststaande feiten en inhoudelijke reakties te beperken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 18 juni 2002 @ 21:30:27 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_4645233
de enige conclusie die ik na deze aanslag moet trekken is dat elke harde poging van Israel het geweld te stoppen dus op niets is uitgedraaid en ook in de toekomst op niets zal uitdraaien.

Hoe de terroristische groeperingen te ontmantelen? Dat is wat Israel zich moet afvragen

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 18 juni 2002 @ 21:34:01 #36
13462 BansheeBoy
pi_4645313
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 21:30 schreef Re het volgende:
de enige conclusie die ik na deze aanslag moet trekken is dat elke harde poging van Israel het geweld te stoppen dus op niets is uitgedraaid en ook in de toekomst op niets zal uitdraaien.

Hoe de terroristische groeperingen te ontmantelen? Dat is wat Israel zich moet afvragen

Inderdaad, maar hoe pak je zoiets aan zonder een 3de partij in te schakelen ??? Europa wil niet ingrijpen, en Amerika is partijdig, het schiet dus niet echt op ...
  dinsdag 18 juni 2002 @ 22:04:29 #37
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_4645841
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 19:46 schreef michelos het volgende:

[..]

Onzin en wel een offence.

De doorgewinterde nieuwsvolger over deze kwestie die kijkt naar oorzaak en gevolg, kijkt niet meer op van aanslag meer of minder. De naieveling die denkt en hoopt dat het elke keer zomaar uit het niets voorbij is zonder dat er zich ook maar iets voltrekt, heeft er niks van begrepen.

Zolang er niks stuctureels ten goede ( concrete toezeggingen van Israel ) gebeurt aan de situatie moet je geen wonderen verwachten van de partij die zich geheel terecht onderdrukt en achtergesteld voelt, namelijk een einde aan de aanslagen. En dat heeft verder helemaal niks met 'aanvaardbaar zijn' te maken zoals je eerder zei, maar met begrijpen waarom iets gebeurt. Wat weer totaal los staat en niets te maken heeft met 'begrip opbrengen' voor deze extremistische elementen.

Ok excuses dan...., maar volgens mij praten wij langs elkaar heen.

Ik kijk (helaas) niet meer op van aanslagen of vergeldingsacties waarbij onschuldige doden vallen. Zo naïef ben ik niet. Maar als ik de die ellendige beelden zie dan doet mij dat wel wat. Ik ken de oorzaken en gevolgen van dit conflict alleen weiger ik het geweld wat hiermee gepaard gaat als zoete koek te slikken.

Zolang beide landen niet inzien dat de huidige koers de foute koers is, zal er niets veranderen en zullen beelden als vandaag op het nieuws blijven verschijnen. Dat weet ik, dat weet jij.

Ik zie elke vorm van geweld in dit conflict als een nederlaag van de dialoog en daar maak ik me druk om.

Jij wijst de vinger naar Israël, anderen naar Palestina. Geweld hoort erbij, wie z'n kont verbrand moet op de blaren zitten, nietwaar?

Ik ben schijtziek van deze houding. Waarom denk je dat dit conflict een gebed zonder eind is?

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_4649517
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:04 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

Ok excuses dan...., maar volgens mij praten wij langs elkaar heen.

Ik kijk (helaas) niet meer op van aanslagen of vergeldingsacties waarbij onschuldige doden vallen. Zo naïef ben ik niet. Maar als ik de die ellendige beelden zie dan doet mij dat wel wat. Ik ken de oorzaken en gevolgen van dit conflict alleen weiger ik het geweld wat hiermee gepaard gaat als zoete koek te slikken.

Zolang beide landen niet inzien dat de huidige koers de foute koers is, zal er niets veranderen en zullen beelden als vandaag op het nieuws blijven verschijnen. Dat weet ik, dat weet jij.

Ik zie elke vorm van geweld in dit conflict als een nederlaag van de dialoog en daar maak ik me druk om.

Jij wijst de vinger naar Israël, anderen naar Palestina. Geweld hoort erbij, wie z'n kont verbrand moet op de blaren zitten, nietwaar?

Ik ben schijtziek van deze houding. Waarom denk je dat dit conflict een gebed zonder eind is?

J.

We verschillen idd niet veel van mening. Maar concreet gezien zie ik gewoonweg meer opties voor Israel om de impasse te doorbreken en bar weinig voor de Palestijnen.

Ik wijs de vinger niet alleen naar Israel, maar, en dat is het verschil tussen jou en mij, ik leg wel duidelijk het accent op het gegeven dat Israel hier de macht in handen heeft meer te doen dan de Palestijnen ( en dat zelfs zouden moeten doen).
Het is namelijk m.i. een illusie om te denken dat Arafat eigenhandig even een einde maakt aan het terroristisch denken dat broeit onder een klein gedeelte van zijn volk. Iets wat Israel nu wel verlangt van Arafat: eerst stoppen met doden dan gaan we praten. Een onmogelijke, procesvertragende eis die het ontspoorde, oncontroleerbare element van Hamas onderschat ( die zijn niet te stoppen zolang die Staat er niet is ) en tevens de kern (bezetting, oorzaak en gevolg) van dit alles wederom omzeilt. Bovendien is terreurbestrijding hier symptoombestrijding als je wilt inzien dat terreur voortkomt uit bezetting...

Nogmaals, die hele overhitte heksenjacht naar terrorisme zou naar mijn idee overbodig worden als Israel op een faire manier de Staat uitroept zonder elke keer maar weer in die deal belangrijke economische gebieden voor zichzelf te willen claimen, zoals dat in het recente verleden gebeurde in Camp David en andere onderhandelingen die daarop stukliepen. Het moet een eerlijke, zuivere oplossing zijn. En zoiets kan niet snel genoeg geregeld worden. Men zou nu gewoon iedere dag aan tafel moeten zitten. Dat dat niet gebeurt zegt mij al genoeg over de absolute wil tot vrede die leeft onder deze leiders. Nee, men wacht liever zolang mogelijk af totdat er weer eentje doorflipt om dan weer schande te spreken over de gang van zaken (Israel) of te schelden op Sharon terwijl men een week later misschien wel aan de tafel moet met elkaar (Arafat). Dit draagt allemaal niet bepaald bij tot een fleurige sfeer in de gesprekken...

Er speelt hier bewust of onbewust nog iets anders erg sterk mee denk ik. Het feit dat Israel elke keer roept dat men niet moet toegeven aan terroristen wordt misbruikt. Die 'terroristen' hebben namelijk wel degelijk deugdelijke argumenten. Hamas zegt dat het doden ophoudt zodra de Staat gerealiseerd is. Dat zorgt tevens in Israel voor een afkeer dit plan door te laten gaan. Dat betekent gevoelsmatig/emotioneel namelijk dat men toegeeft aan de terrorist wat synoniem is voor een nederlaag bij hen(lekker negatief denken weer zonder te kijken naar de voordelen die eruit voortkomen). Dat is zeker een aanzienlijke factor in deze vertragingen en langzame vooruitgang. Daarom zou het zo goed zijn om niet in termen van terrorist en good versus bad te brallen in de pers maar juist het 'know and understand thy enemy' principe ten alle tijden erop na te houden. Begrip kweken i.p.v. polariseren. Vriendschappelijke, daadkrachtige taal die gericht is naar vrede hoor je zelden. ( dit geldt ook precies voor Bush die met een soortgelijke campagne bezig is terwijl Laden's argumenten voor zijn zieke daden stuk voor stuk ook sterk zijn. Ook hier leeft een zodanige afkeer voor het toegeven aan een terrorist dat men liever de hele wereldbol afstruind naar het as van het kwaad i.p.v. de makkelijke weg te kiezen en een einde te maken aan Isr/Pal conflict, de Iraakse boycot en de overmatige aanwezigheid van Amerikanen in S.A. Dat zou echter een overwinning voor Bin zijn en dat gunt men hem niet...)

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_4652985
Ik dacht dat Sharon een einde had gemaakt aan de aanslagen. Hij had toch het terroristen netwerk plat gelegd?? sjees wat zijn ze weer snel operatief. Maar ik maak me geen zorgen Sharon is aan de macht. Hij , de kolonisten en het hele tyfus kliekje van zelfmoord commando's kunnen van mij part allemaal dood vallen. Arafat moet ook maar begrijpen dat ie nu echt moet oprotten en een nieuwe leider moet laten kiezen door het Palestijns volk in bezet gebied.

nuff said! tot over 5 topics en ....doden!

woensdag 19 juni 2002 @ 13:26:09 #40
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_4654042
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 03:05 schreef michelos het volgende:

In een notedop : Laat Israël, ondanks gezichtsverlies, de stichting van Palestina toestaan en de terreur zal stoppen.

Je betoog is erop gericht in je overtuiging dat Hamas zal stoppen met het geweld als de staat Palestina een feit is. Waarop is jou rotsvaste overtuiging gebaseerd? Arafat heeft Hamas niet eens onder controle. Misschien wil Hamas na de oprichting van Palestina wel een totale vernietiging van de Israëlische staat. Die angst leeft namelijk in Israël.

J.

pi_4654404
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 13:26 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

Je betoog is erop gericht in je overtuiging dat Hamas zal stoppen met het geweld als de staat Palestina een feit is. Waarop is jou rotsvaste overtuiging gebaseerd? Arafat heeft Hamas niet eens onder controle. Misschien wil Hamas na de oprichting van Palestina wel een totale vernietiging van de Israëlische staat. Die angst leeft namelijk in Israël.

J.

Op het moment dat er een Palestijnse staat is hebben de Palestijnen wat te verliezen.. nu nog weinig tot niks.
pi_4654412
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 13:26 schreef Juan Zueco het volgende:

J.

Je moet de moed en het geloof hebben positief te denken in deze en niet elke keer angstige worst-case scenario's aandikken. We leven niet meer 30-40 jaar terug waar Israel van alle kanten bedreigd werd en hun relatief nieuwe aanwezigheid niet geaccepteerd werd. Dit geweld is in de kern gericht op de bezetting, niet op vernietiging.

De totale vernietiging wordt graag gebruikt als bangmaker. Dat is een van de weinige middelen die Hamas heeft om Israel toch nog een beetje van hun stuk te brengen. Het positieve effect van een eigen Staat overtreft m.i. in grote mate de halstarrigheid van Hamas en deze eenlingen die zeker ook in positieve zin getroffen zullen worden door een verandering. Kwestie van geloven in de effecten van vrede die op elk betrokken mens daar (en elders) zijn weerslag heeft en na al dat bloed en die vermoeiende strijd een welkome afwisseling zou zijn om te feesten i.p.v. zich op te blazen.

Meer dan een geloof is het niet. Dat valt dus nooit te bewijzen en te onderbouwen totdat het gebeurt.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  woensdag 19 juni 2002 @ 14:01:22 #43
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4654584
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 20:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom gaan ze hard terugslaan???? De dader is toch ook dood ??? Zo zullen er alleen maar meer onschuldige slachtoffers vallen ...
Ach, Israel geeft de familie en vrienden van de martelaar ook de optie tot martelaarschap. Is toch het mooiste wat er is het martelaarschap, sterven voor je geloof. Als Israel nu allemaal martelaren van de Palestijnen maakt, hebben we gewoon een win-win situatie.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 19 juni 2002 @ 14:35:33 #44
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_4655182
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 13:50 schreef michelos het volgende:

Meer dan een geloof is het niet. Dat valt dus nooit te bewijzen en te onderbouwen totdat het gebeurt.

En dat is een grote gok, waarbij je de levens van vele mensen op het spel zet. Voor het nemen van een dergelijke beslissing zullen zekerheden verlangd worden, met name van Hamas.

J.

woensdag 19 juni 2002 @ 14:45:41 #45
10752 clarify
maakt het wel duidelijk.......
pi_4655357
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 14:35 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

En dat is een grote gok, waarbij je de levens van vele mensen op het spel zet. Voor het nemen van een dergelijke beslissing zullen zekerheden verlangd worden, met name van Hamas.

J.

Wat dat betreft is het "track-record" van Hamas natuurlijk wel beroevend slecht. Steeds als er weer een beetje schot in het vredesproces zat, kregen we weer een aanslag van Hamas te verduren. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Hamas zal stoppen met het plegen van aanslagen, lees het handvest er maar op na.

De Palestijnse staat moet er desondanks gewoon komen. Dan maar een groot hek er om heen en geen verkeer meer tussen de twee staten. Misschien dat het dan beter gaat.

[b]C'est pas facile de savoir pourquoi.[/b]
pi_4655417
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 14:35 schreef Juan Zueco het volgende:

[..]

J.

Hamas geeft nu al mondeling de zekerheid dat ze stoppen na het stichten van de Staat. Aangezien ook die hun woordvoerder en leiders hebben valt daar misschien ook nog wel zwart op wit het een en ander te krabbelen. Daar zou Arafat zich voor in kunnen zetten.

Nee heb je nu, ja kun je krijgen. Als het slecht uitpakt heeft Israel pas echt het recht tot heel drastische maatregelen. Nu niet, nu zijn ze medeplichtig aan de problemen.

Ik heb het al vaker gezegd, geef het eens een kans en kijk het 2-3 maanden aan hoe het uitpakt. Als er zich niks voordoet verleng je de termijn. Zo herstel je wederzijds vertrouwen een stuk sneller. Je geeft de Palestijnen iets in handen en Israel krijgt als het goed is zijn rust en veiligheid terug. De enige manier om de spanning daar geleidelijk eraf te halen zoals ik het zie.

woensdag 19 juni 2002 @ 15:05:26 #47
8502 BAZZA
pi_4655787
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 14:49 schreef michelos het volgende:

Hamas geeft nu al mondeling de zekerheid dat ze stoppen na het stichten van de Staat. Aangezien ook die hun woordvoerder en leiders hebben valt daar misschien ook nog wel zwart op wit het een en ander te krabbelen. Daar zou Arafat zich voor in kunnen zetten.

Net zoals de hezzbolah op zou houden met aanvallen na he terugtrekken uit Libanon zeker ?

die hebben zich daar ook niet aangehouden, het woord van een terroristen leider is niks waard, daarom kun je dus ook niet onderhandelen mat Arafat.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_4655857
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 14:45 schreef clarify het volgende:

[..]

Wat dat betreft is het "track-record" van Hamas natuurlijk wel beroevend slecht. Steeds als er weer een beetje schot in het vredesproces zat, kregen we weer een aanslag van Hamas te verduren.

Een kwestie van niet te lang rekken met onderhandelingen (daadkrachtig en snel besluiten), zoveel mogelijk leger mobiliseren ter defensie ten tijde van onderhandelingen en je vooral niet van de wijs laten brengen als er nog iemand is die er toch tussendoor glipt en zich opblaast. De standaard procedure is nu aanslag => militaire reactie. Als men wil zou die dan ook door kunnen gaan, maar vooral niet kappen met praten door zulke gebeurtenissen. Dan moet je juist doorzetten.
quote:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Hamas zal stoppen met het plegen van aanslagen, lees het handvest er maar op na.
Conclusies met betrekking tot Hamas op basis van het verleden ten tijde van onderhandelingen zijn denk ik niet van toepassing op de situatie als er daadwerkelijk een Staat zou zijn.

Jij gelooft er dus duidelijk niet zo in.

pi_4655976
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 15:05 schreef BAZZA het volgende:
Net zoals de hezzbolah op zou houden met aanvallen na he terugtrekken uit Libanon zeker ?

die hebben zich daar ook niet aangehouden, het woord van een terroristen leider is niks waard, daarom kun je dus ook niet onderhandelen mat Arafat.

Je hoort anders tegenwoordig nog maar relatief weinig uit die hoek.

Het enige anti-sentiment dat nog leeft t.o.v. Israel is de ongelijke situatie met de Palestijnen. En dat is een medelevend gevoel dat in de hele regio bij de Arabieren gedeeld wordt en in die zin ook bij Hezzbolah en ander groeperingen nog aangegrepen zou kunnen worden als rede tot terreur.

Neem die rede weg en deze mensen komen met een doelloos, gewetensloos gevoel te zitten. Dan sterft het extremisme vanzelf uit.

woensdag 19 juni 2002 @ 15:19:19 #50
8502 BAZZA
pi_4656039
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 15:15 schreef michelos het volgende:

Je hoort anders tegenwoordig nog maar relatief weinig uit die hoek.

Dan let je niet goed op.
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 15:15 schreef michelos het volgende:

Het enige anti-sentiment dat nog leeft t.o.v. Israel is de ongelijke situatie met de Palestijnen. En dat is een medelevend gevoel dat in de hele regio bij de Arabieren gedeeld wordt en in die zin ook bij Hezzbolah en ander groeperingen nog aangegrepen zou kunnen worden als rede tot terreur.

Neem die rede weg en deze mensen komen met een doelloos, gewetensloos gevoel te zitten. Dan sterft het extremisme vanzelf uit.

De Hezzbollah is een proxy leger van Iran, die zal niet rusten voordat de staat Israel niet meer bestaat dus wat jij zegt mist iedere fundering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')