abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95928232
Wij hebben in oktober 2010 een tegelvloer bij de praxis gekocht, de stella grijs. ( praxis slijtklasse 4)
Deze kostte 8.99 de m2.
http://www.praxis.nl/assortiment/tegels/vloertegels

Nu, bijna een half jaar later zitten er op 10 verschillende tegels, verspreidt door de hal, woonkamer en keuken putjes in de glazuurlaag.

De praxis is al komen kijken, en in overleg met de leverancier/ fabrikant kebo ( http://www.kebointernational.com/) biedt men of het totale aankoopbedrag van de tegel en lijm aan en zeggen onze garantie op, of wij krijgen een nieuwe tegel uit een hogere prijsklasse aangeboden met lijm.

De tegelvloer is gelegd in de lijm op 3mm egalisatie ( heeft 3 maanden kunnen drogen ).

Heeft iemand tips wat te doen, en heeft iemand ervaring in het verwijderen van een tegelvloer van de egaline?

Want een andere optie is om tegel over tegel te leggen, maar dit lijkt me geen super idee?

( Het betreft een huurwoning, onder de egaline zit een versleten korreltapijt )
pi_96111815
Iemand tips?
  vrijdag 29 april 2011 @ 00:26:08 #3
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_96120553
Ik heb zelf geen ervaring met het verwijderen van tegels van de egaline. Weet wel dat vloertegels verwijderen een rotklus is.
Maar ik vroeg me af als je tegels op tegels gaat leggen komt de vloer dan niet te hoog? Of heb je misschien nog wat ruimte over bij deuren enzo?
Als het een stabiele vloer is zou tegels over tegels met de juiste lijm geen probleem moeten zijn.
Voor de zekerheid zou ik bij een tegel/vloerenzaak even binnenlopen voor advies. Daar krijg je meestal deskundiger advies dan bij de standaard doe het zelf zaak.
pi_96124763
Dat je uberhaupt in een huurhuis tegels mocht leggen, snap alleen niet zo waarom er in een huurhuis korreltapijt ligt.. beste huurbaas heb je dan :)

Natuurlijk is het het allerbeste om het er uit te halen en opnieuw te leggen, maar dat is ongelovelijk veel werk.

Nadeel van tegel over tegel is dat je mogelijk bij alle deuren en drempels slecht uitkomt (vind je huurbaas het ook goed als je de deuren afschaaft??) maar bedenk ook dan de hoogte van je aanrechtbad ook lager wordt, en met 2 tegelvloeren en een grindvloer is dat al gauw een cm of 3 tov het orgineel, das best wel weer veel. Ik ben vrij lang en zou dat persoonlijk direct merken.

Maar goed, uiteindelijk heeft de leverancier een ondeugdelijk product geleverd, kunnen zij de vloer niet herleggen?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:14:59 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_96125817
Nadeel van tegel over tegel kan zijn dat je oneffenheden en/of hoogteverschillen in de bestaande tegelvloer moet oplossen.
Extra nadeel in jouw geval is dat de bestaande tegelvloer een slechte glazuurlaag heeft, wat van invloed is/kan zijn op de hechting van de nieuwe tegels.

Daarnaast vraag ik me af hoe het met de garantie zit als je een tegelvloer legt op een bestaande tegelvloer waarvan bekend is dat er problemen zijn en er geen garantie (meer) op zit....

Wat betreft egaline: gewoon je vloer eruit hakken, moet redelijk makkelijk gaan met egaline. Daarna uiteraard wel weer opnieuw egaliseren, of je tegelvloer in een dikker mortelbed (laten) leggen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_96140629
quote:
Dat je uberhaupt in een huurhuis tegels mocht leggen, snap alleen niet zo waarom er in een huurhuis korreltapijt ligt.. beste huurbaas heb je dan :)
[/quote\
Onze verhuurder is Woonbedrijf.
Daar mogen wij een tegelvloer bij vertrek achterlaten zolang hij bouwkundig goed gelegd is.

[quote]
Maar goed, uiteindelijk heeft de leverancier een ondeugdelijk product geleverd, kunnen zij de vloer niet herleggen?
Dat zullen ze niet doen lijkt me. Daarom is het een DHZ denk ik.

Omdat ik een vrouw en 2 kinderen heb, en het gaat om 55m2 denk ik dat ik de vloer eruit en erin in verschillende etapes ga doen.

Bijvoorbeeld eerst hal en keuken eruit, egaliseren, vloer leggen.
Daarna woonkamer eruit, egaliseren, vloer leggen.

Ben hier toch wel enige dagen mee bezig.

Mocht er iemand nog tips hebben, hoor ik het graag.
  vrijdag 29 april 2011 @ 17:23:53 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_96146595
Ik kan me voorstellen dat het met een huis vol mensen praktischer is om het in delen te doen ja....
Hou alleen wel extra goed hoogte en vlakheid in de gaten. Wanneer je zo'n groot vlak in delen doet, heb je sneller kans dat je een soort scheiding blijft zien in je werk....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_96152356
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2011 17:23 schreef error_404 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het met een huis vol mensen praktischer is om het in delen te doen ja....
Hou alleen wel extra goed hoogte en vlakheid in de gaten. Wanneer je zo'n groot vlak in delen doet, heb je sneller kans dat je een soort scheiding blijft zien in je werk....
Je hebt gelijk, daar was ik ook al achter.
Het is idd sneller om in 1 x alles eruit te rammen, zodat ik maar 1x met zooi zit, maar 1x lijm hoef te maken, etc etc

Maar bedankt voor de tip!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')