abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95919913
Hey,

Al zo'n 6/7 jaar hebben we de Indesit WD125T wasmachine. Deze staat in de badkamer en door vocht en water is de onderkant aan het roesten. Voor de rest functioneerd deze wasmachine 100%.

Laatst ging de hendel van de deur kapot. Dit was niet op te lossen door simpelweg een nieuw hendeltje te kopen want de hele mechanisme kwam uit de deur gescheurd dus ik zou een nieuwe deur moeten vinden.
Op markplaats vond ik een advertentie met toevallig dezelfde type wasmachine maar de droog functie zou het niet meer doen en zag er helemaal nieuw uit. Hij kon alleen maar wassen en kostte maar 40 euro.

Deze wasmachine heb ik dus gisteren opgheaald en de deur vervangen. Nu doet die van ons het weer maar toen ik van onderen keek zag ik dat de hele onderkant aan het wegrotten is.

Toen ik op internet zocht naar een nieuwe deur zag ik een aantal resultaten dat deze wasmachines een kwaal hadden dat de droogfunctie het zou begeven doordat een of ander aanstuur unit kapot gaat.

Mijn vraag is dus: Is het een beetje makkelijk om de aanstuurunit van onze machine over te plaatsen in de nieuwe?
Ik ben wel een beetje handig(deur zit er op) maar ik weet niet hoe het zit met wasmachines.
pi_95920231
ik heb er niet zoveel verstand van...
ik weet wel dat de binnekant van een wasmachine niet zo heel veel voorstelt, maar zodra er iets verkeerd zit of niet in balans is draait de hele boel in de soep :X
was het niet beter geweest om te investeren in een nieuwe goede?
(ja ik weet het dit is je vraag niet) maar kan je niet beter alles meteen goed nakijken...
stel je voor dat je strax de boel hebt overgezet en er gaat weer iets anders kapot? zou ook zonde zijn van je tijd die je erin hebt gestoken :)
pi_95923650
Nou als hij nou kapot was zou ik niet twijfelen om een nieuwe te kopen. Het is dat die van ons goed functioneerd en daarom zonde is om het te vervangen. Het enige wat er aan de hand is dat de onderkant begint te roesten/rotten.
Ik heb nu een "donor" wasmachine waar ik nu even de deur van af heb gehaald en op die van ons heb gedaan. De donor wasmachine heeft het probleem dat de droogfunctie niet meer doet. Dus als het een beetje te doen is zou ik die willen repareren.
Een nieuwe wasmachine doet niet meer dan die we nu hebben dus lijkt met me zonde van het geld om die nu te gaan vervangen :)
  zondag 24 april 2011 @ 19:06:25 #4
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_95926566
Onderdelen van je goed werkende machine met roest overplaatsen naar die was/droog combi. :)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_95941988
Als het hetzelfde type machine is, zou het kunnen, wel eerst product en eventueel onderdeelnummers vergelijken. (als t erop staat)
Besturingsmodule kan er wel het zelfde uitzien, maar wil niet zeggen dat de software ook hetzelfde is. (denk aan functies)
pi_95942360
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:43 schreef BuellXB12 het volgende:
Als het hetzelfde type machine is, zou het kunnen, wel eerst product en eventueel onderdeelnummers vergelijken. (als t erop staat)
Besturingsmodule kan er wel het zelfde uitzien, maar wil niet zeggen dat de software ook hetzelfde is. (denk aan functies)
ja en wat is er verder nog stuk he.. dat de stuurprint stuk is kan ook zijn dat er iets anders als eerste ging en de print mee nam :)
pi_95946469
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 00:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja en wat is er verder nog stuk he.. dat de stuurprint stuk is kan ook zijn dat er iets anders als eerste ging en de print mee nam :)
Ik heb er even naar gekeken en heb besloten de wasmachine zo te gebruiken. Als hij 1 of 2 jaar verder kan gaan dan vind ik het prima :)
Zoals je al zegt kan het aan meerdere dingen liggen. Het is ook eenmaal geen wasmachine van duizenden euro's.
pi_95948954
sowieso gaan wasmachines in een badkamer (/ andere vochtige ruimte ) minder lang mee :P
  maandag 25 april 2011 @ 11:25:45 #9
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_95949050
Waarom zet je de onderkant dan niet over, net zo als de deur?
Wie dit leest is gek
  maandag 25 april 2011 @ 11:48:55 #10
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_95949758
quote:
99s.gif Op maandag 25 april 2011 11:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
:') Kan niet. _O-
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_95963942
quote:
99s.gif Op maandag 25 april 2011 11:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hahah dat gaat niet want dan zou ik de hele behuizing moeten vervangen en dat is toch best lastig aangezien de hele wasmachine daarvoor gedemonteerd zou moeten worden.
  maandag 25 april 2011 @ 19:29:53 #12
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_95964246
Ik heb wel bewondering voor mensen die hun vrije tijd opofferen aan dit soort klusjes.
Ik zou zeggen: Deur stuk? AUB nieuwe machine brengen, installeren en oude afvoeren. Ik hoor later wel wat het kost.
Wie dit leest is gek
pi_95969230
quote:
99s.gif Op maandag 25 april 2011 19:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik heb wel bewondering voor mensen die hun vrije tijd opofferen aan dit soort klusjes.
Ik zou zeggen: Deur stuk? AUB nieuwe machine brengen, installeren en oude afvoeren. Ik hoor later wel wat het kost.
ja precies... daarom mijn post in het begin.. strax heeft hij er urenlang aan zitten sleutelen en gaat ie verder verrot..
als de onderkant is gaan roesten vanwege vochtige lucht vrees ik het ergste voor de rest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')