Tandartsen moeten ook wat verdienen. Dat doen ze om hun praktijk draaiende te houden. Dat is toch achterlijk? Vijf gaatjes om eigenlijk niets?
Heb het ook gehad. Heel wat jaren zonder gelopen. Kreeg ik een andere tandarts, omdat de mijne met pensioen ging. Ja, wij zien kleine gaatjes op de röntgen, dat moet gevuld worden.
Hebben ze er ook nog lelijke grijze vullingen ingedaan
Gaat er een jaar overheen, zegt die tandarts: de verstandskiezen moeten eruit. Ik heb er geen last van en om ze er nu uit te halen na je dertigste. Pffffff.
Dus een afspraak gemaakt bij de kaakchirurg. Besloot hij om de verstandskiezen er niet uit te halen, omdat ze te dicht bij een zenuw lagen en laat mij een foto ervan zien. Dus ik blij.
Hoor ik achteraf dat de tandarts goed bevriend is met de kaakchirurg. Makkelijk toch om zo op deze manier wat bij te verdienen?
Kosten rontgenfoto bij tandarts en kaakchirurg + consulentenbezoek was iets van in totaal 350 euro. En moest wel de eerste 150 euro betalen toendertijd.
Kortom, heb een andere tandarts genomen. En zal mij niet verbazen als jouw tandarts aangeeft dat de verstandskiezen eruit moeten.
De Nederlandse verzorgingsstaat is de grootste maffia die er is. Volgens mijn huisarts. En ben het o.a. met dit voorbeeld wel met haar eens. Uitzuigers.