abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95915948
Ik zit er aan te denken om lenzen te nemen, heb momenteel een bril, maar kan je altijd lenzen nemen? Of hangt dit nog van verschillende dingen af en zoja wat?

En stel dat het kan, zal ik dat dan doen?
  zondag 24 april 2011 @ 13:29:48 #2
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_95916021
Jou kennende zou ik het doen!!!!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_95916046
lenzen kan niet altijd geloof ik, maar kan je niet gewoon beter naar je opticien stappen en hem het vragen? die kan je ook de voor en nadelen uitleggen, en kan je zelf beslissen of je lenzen neemt of het bij je bril houd :)
  zondag 24 april 2011 @ 13:32:12 #4
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_95916074
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 13:31 schreef _Fanta het volgende:
lenzen kan niet altijd geloof ik, maar kan je niet gewoon beter naar je opticien stappen en hem het vragen? die kan je ook de voor an nadelen uitleggen, en kan je zelf beslissen of je lezen neemt of het bij je bril houd :)
Nee joh, vraag het aan ons, wij weten dat soort dingen veul beter!!!
pi_95916097
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2011 13:32 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

Fok!ers zijn helderziend, wij zien vanaf hier wat voor ogen ts heeft :D
  Moderator zondag 24 april 2011 @ 13:33:23 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_95916108
Nee, niet doen. Je hoofd is mooier met een bril.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_95916115
volgens mij bruine ogen, klopt dat TS ?
pi_95916137
JA NEE
pi_95916152
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2011 13:32 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

:D
  zondag 24 april 2011 @ 13:35:50 #10
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95916173
Bril
  zondag 24 april 2011 @ 13:36:44 #11
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_95916195
Ondanks onze helderziende blik zou een pic zou ons heel erg op weg helpen. O-)
pi_95916766
Lenzen kan niet altijd, maar meestal gaat het wel gewoon.
Ik ben erg blij met mijn lenzen en heb er nooit problemen mee :)
Maar als je lenzen pakt, doe je zelf een lol en pak GEEN harde lenzen.
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_95916821
quote:
99s.gif Op zondag 24 april 2011 14:00 schreef Swomp het volgende:
waarom raad je harde lenzen af?
voor sommige mensen werken harde lenzen juist wel goed.
ze hebben beide voor en nadelen
pi_95916934
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:03 schreef loecje het volgende:

[..]

Omdat zachte lenzen gewoon veel lekkerder zitten.
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
pi_95916939
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:03 schreef loecje het volgende:

[..]

Echt het is een hell geloof me, zachte lenzen hebben een veel beter gebruikersgemak...
Er zijn misschien wel mensen die liever harde lenzen dragen, maar ik kan het me niet voorstellen...

Ik kan me trouwens geen nadelen bedenken van zachte lenzen tegenover harde ?
pi_95917176
ik heb zelf geen lenzen maar veel mensen in mijn omgeving wel.
de harde lezen van tegenwoordig zitten niet meer zo vervelend als die van vroeger maar hebben idd een langere gewenningsperiode dan zachte lenzen.
bij sommige ogen kunnen zachte lenzen gewoon niet. afwijkende cilinders en dergelijk kunnen niet worden opgevangen met een zachte lens. een harde lens corrigeert de oogbol.

verder beter zuurstof doorlatend doordat de lens niet op het oog geplakt zit. al zal dat met de nieuwe technieken bij de zachte lenzen misschien ook wel verbeterd zijn. de harde lens is kleiner en drijft op het oog dus minder kans op schade aan het hoornvlies.
je voelt vuil zitten, dat kan je een nadeel vinden maar het voorkomt ook dat je oog beschadigd raakt dus eigenlijk een voordeel

nadelen zijn er natuurlijk ook, je voelt de lens in het begin heel goed zitten, maar dat verdwijnt na een paar weken. en je knippert harde lenzen makkelijker uit dus niet echt geschikt met sporten.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 24-04-2011 14:23:12 ]
pi_95917364
ik ben onlangs van harde naar zachte lenzen gegaan..

de harde was kapot doordat deze uitgevallen was tijdens een verkeerde beweging van mijn oog, ging er daarna zelf op staan... :')

heb gisteren mijn zachte opgehaald en moet zeggen dat ze best comfortabel zitten... moet wel weer effe wennen want ik heb 6 weken niks in mijn ogen gehad....

ik zou vragen bij de opticien of zachte bij jou kunnen...
  zondag 24 april 2011 @ 15:16:16 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_95918942
quote:
99s.gif Op zondag 24 april 2011 14:00 schreef Swomp het volgende:
5 jaar lang inmiddels, geen klachten.
Ook beter voor je ogen, je kan ze lang bewaren, voelt het als er wat onder kom te zitten. Alleen maar voordelen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_95920366
Afhankelijk van de aanmaak van traanvocht en of je een cilinder in het oog hebt.

Meestal bij het aanmeten van een bril, kijken ze ook of je een cilinder hebt. En zachte lenzen vind ik veel comfortabeler dan die harde.

En als een harde lens zomaar uit je oog springt bij een bepaalde oogbeweging, dan zijn de lenzen niet goed afgemeten.

Ga dan wel naar een echte opticien. Niet zo'n keten als Hans Anders of Pearle. Daar heb ik en anderen slechte ervaringen mee.

:)
Last van zure lucht?
pi_95922905
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:17 schreef loecje het volgende:

bij sommige ogen kunnen zachte lenzen gewoon niet. afwijkende cilinders en dergelijk kunnen niet worden opgevangen met een zachte lens. een harde lens corrigeert de oogbol.
Dat is niet waar, afwijkende cilinders kunnen tot in een bepaalde mate wel opgevangen worden door zachte lenzen. Het is inderdaad wel zo dat sommige zware afwijkingen enkel door middel van harde lenzen verholpen kunnen worden.
pi_95923418
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 16:53 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

Dat is niet waar, afwijkende cilinders kunnen tot in een bepaalde mate wel opgevangen worden door zachte lenzen. Het is inderdaad wel zo dat sommige zware afwijkingen enkel door middel van harde lenzen verholpen kunnen worden.
in bepaalde mate ja. daar zeg je het al.
veel kan met zachte lenzen en standaard cilinders. maar afwijkende cilinders waarbij de cilinder bijvoorbeeld niet midden in het oog zit dat gaat niet met een zachte lens(wel met een harde met een gewichtje zodat altijd zelfde punt naar beneden drijft.)
pi_95924194
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

5 jaar lang inmiddels, geen klachten.
Ook beter voor je ogen, je kan ze lang bewaren, voelt het als er wat onder kom te zitten. Alleen maar voordelen.
Ok, naja ik hoorde altijd negatieve dingen over harde lenzen ....
Maar dat lang bewaren is niet echt een voordeel ? Zachte lenzen switch je om de maand, dat zou juist ook een voordeel kunnen zijn ? De kans dat er bij zachte lenzen wat onder komt te zitten is denk ik wel iets kleiner, en je voelt het ook....

Maarja ze zullen allebei wel voor en tegens hebben :)
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 15:55 schreef ZureLucht het volgende:

Ga dan wel naar een echte opticien. Niet zo'n keten als Hans Anders of Pearle. Daar heb ik en anderen slechte ervaringen mee.

Sorry hoor, maar ik vind het een beetje onzin. Wat is er zo slecht aan ? Ik zelf ga altijd bij Pearle, goede service, en nooit problemen gehad daar.
pi_95924972
Heb nu een bril, een zonnebril op sterkte, 2 zonnebrillen zonder sterkte en Johnson & Johnson daglenzen. Werkt prima.
pi_95925941
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 17:12 schreef loecje het volgende:

[..]

in bepaalde mate ja. daar zeg je het al.
veel kan met zachte lenzen en standaard cilinders. maar afwijkende cilinders waarbij de cilinder bijvoorbeeld niet midden in het oog zit dat gaat niet met een zachte lens(wel met een harde met een gewichtje zodat altijd zelfde punt naar beneden drijft.)
Ik heb zelf afwijkende cilinders en ik heb gewone zachte lenzen, idd wel met een gewichtje zodat ze altijd op hetzelfde punt naar beneden zakken.
De enige die kan beslissen of zachte lenzen mogelijk zijn of niet is de oogarts/opticien.
pi_95927129
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 18:42 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

Ik heb zelf afwijkende cilinders en ik heb gewone zachte lenzen, idd wel met een gewichtje zodat ze altijd op hetzelfde punt naar beneden zakken.
De enige die kan beslissen of zachte lenzen mogelijk zijn of niet is de oogarts/opticien.
ah dan is dat 'nieuw' laatste keer dat ik mee was naar opticien was dat nog geen optie met zachte lenzen maar dat is ook alweer aantal jaar terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')