abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95913526
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik wil beginnen met longboarden..

Kan iemand mij een longboard aanraden? Ik wil vooral lange afstanden cruisen.
Ik wil 100 - 200 euro besteden.

Ik hoop dat iemand mij enig advies kan geven aangezien er hier geen boardwinkels in de buurt zijn.

Groetjes Meisje, 1,64 cm..
  zondag 24 april 2011 @ 11:53:41 #2
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_95913600
Hmm, ik denk dat het toch misschien handig is dat je een boardwinkel opzoekt, desnoods in een andere stad. Longboard die je kiest moet je vooral zelf fijn vinden, tips e.d. helpen uiteraard maar gewoon proberen en in het echt vergelijken werkt het beste.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_95913816
Stuur eens een mailtje naar een longboardshop en kijk wat ze je aanraden uit hun collectie.

Er zijn tienduizend soorten boards en de helft daarvan is goed voor wat jij ermee wilt doen. Het is niet alsof iemand hier alle modellen kan gaan opsommen. Voor lange afstanden geldt eigenlijk gewoon: trucks ver uit elkaar (lang) en eventueel niet te hoog boven de grond (moet je dieper door je knie om met je andere voet aan de grond te komen).

Belangrijkste tip is zoals hier ook al boven staat om toch naar een longboardshop te gaan, ook al is het ver weg. Ik had er eentje op internet uitgezocht maar toen ik er op stond, viel die best tegen. Ben uiteindelijk met iets compleet anders de winkel uit gelopen, en absoluut geen spijt van gehad.

Nog een tip: 200 euro is wel een minimum, een board van 100 euro wil je echt niet lang op staan.
  Vis een optie? maandag 16 april 2012 @ 17:57:49 #4
70532 loveli
N
pi_110403845
Schop!

Iemand die ik ken wil graag zo'n ding cadeau krijgen. Ben al in een winkel geweest en een beetje wijzer, maar nog lang niet genoeg op de hoogte van de keuzemogelijkheden en waarom welk board. Dat de duurdere beter is snap ik, maar het waarom kon men mij niet goed uitleggen. En als noob een board uittesten dat niet voor mezelf wordt... Moeilijk om een goede keuze te maken.

Heb begrepen dat flexibiliteit van het board en het soort wielen het belangrijkste zijn voor de eigenschappen van een set. Hoe belangrijk is de vorm? Zijn er vormen die veiliger zijn dan andere? (bezorgdheid, het 'slachtoffer' in kwestie heeft ooit een vrij ernstige elleboogblessure gehad)

Kan iemand wat imput geven over de voor- en nadelen van de verschillende vormen en flexibiliteiten en wat bginnersfouten zijn om te mijden? Gebied waar geboard gaat worden is licht heuvelachtig met zo nu en dan een stoeprand/tramrail. Geen heftige stunts, denk in eerste instantie vooral afstanden met wat bochtjes en licht hellend terrein.

Het is net een te duur geintje om eerst een board aan te schaffen om uit te proberen en met die ervaringen 'het juiste' board te kopen.
crap in = crap out
pi_116475916
ik wil binnenkort ook een longboard kopen om mee te cruisen :)
Nosce te ipsum.
  maandag 26 november 2012 @ 01:45:54 #6
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_119627827
Hmmmz, dit topic is nog vrij recent zie ik, ik zie me dus niet genoodzaakt een eigen topic te openen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een mini longboard? Na wat informatie gezocht te hebben lijken die me toch praktischer dan gewone longboards. Op een skateboard kan ik trouwens aardig vooruit, misschien ook wel van belang om te weten :P. Die zijn alleen niet altijd handig om voor afstanden te gebruiken. Vandaar dat ik graag een longboard aan wil schaffen en het liefst een mini omdat die praktischer zijn.

Is een mini voor mij aan te raden? Of is een gewoon longboard toch beter? Of moet ik het helemaal bij een skateboard houden :')?

Oh ja, ik heb nog een ontzettende oud glasvezel mini longboard liggen, die vind ik wel fijn (rijdt lekker, fijne wielen ook), alleen is hij ontzettend glad (geen griptape). Zijn die oude toch nog een klein beetje te vergelijken met de tegenwoordige :P? Op het gladde na is het een ontzettend fijn ding.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_119627858
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2012 01:45 schreef RockNijntje het volgende:
Hmmmz, dit topic is nog vrij recent zie ik, ik zie me dus niet genoodzaakt een eigen topic te openen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een mini longboard? Na wat informatie gezocht te hebben lijken die me toch praktischer dan gewone longboards. Op een skateboard kan ik trouwens aardig vooruit, misschien ook wel van belang om te weten :P. Die zijn alleen niet altijd handig om voor afstanden te gebruiken. Vandaar dat ik graag een longboard aan wil schaffen en het liefst een mini omdat die praktischer zijn.

Is een mini voor mij aan te raden? Of is een gewoon longboard toch beter? Of moet ik het helemaal bij een skateboard houden :')?

Oh ja, ik heb nog een ontzettende oud glasvezel mini longboard liggen, die vind ik wel fijn (rijdt lekker, fijne wielen ook), alleen is hij ontzettend glad (geen griptape). Zijn die oude toch nog een klein beetje te vergelijken met de tegenwoordige :P? Op het gladde na is het een ontzettend fijn ding.
je zou toch ook gewoon een griptape op je oude kunnen zetten?
Nosce te ipsum.
  maandag 26 november 2012 @ 01:52:59 #8
302898 RockNijntje
pi_119627867
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 01:50 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

je zou toch ook gewoon een griptape op je oude kunnen zetten?
Nah, dat ding is echt heel oud en het materiaal is niet echt fijn :').

Ik bedoelde meer dat hij qua rijden erg fijn is, soepel en zo :9. Hij heeft zeg maar alle voordelen voor afstanden die een skateboard niet heeft.

Hij is griptape niet meer waard, te verouderd en er missen ook een aantal schroefjes uit het ding :').
  maandag 26 november 2012 @ 02:28:04 #9
302898 RockNijntje
pi_119628003
Geregistreerd op Longboardforum ondertussen :s).
pi_119639917
Om te cruisen is deze wel fijn:

ik heb er een staan, ik gebruik hem niet en ik wil hem kwijt.
Nosce te ipsum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')