abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:39:23 #1
343003 Guava
Fris en sappig.
pi_95883197
Ik ga nu al een paar maanden om met een jongen die ik heb leren kennen bij mijn studie. Ik ben een vrouw, maar heb ook veel mannelijke vrienden omdat ik naast vrouwen dingen ook veel van gamen en flauwe humor houd. Sommige van die vrienden hebben weleens met mij gezoend, maar dat was al jaren terug. Nu hebben ze of een vriendin, of is de "vonk"gewoon weg. Ik denk dat er een stuk of 5 mannen zijn in mijn vriendengroep, waar ik nooit echt een probleem mee heb gehad op liefdesgebied. Zij zijn net zo goed vrienden van mij als mijn vriendinnen, en als we samen zijn gebeurt er ook niks meer. Dat kan ook niet, want ik heb al anderhalf jaar een vaste vriend waar ik gelukkig mee ben.

Dit kabbelde rustig zo voort, totdat die studievriend opeens iets moest bekennen. Hij was verliefd op mij. Ik zag de wanhoop en het verdriet in zijn ogen. Voor degenen die Love Actually hebben gezien, het deed me bijna denken aan die scene waarin Keira Knightley een liefdesverklaring krijgt nadat ze pas getrouwd is.Voor hem was ik de allermooiste, slimste en leukste vrouw die hij kende. Ik vind het een heel lieve jongen, hij ziet er ook leuk uit, maar ten eerste is hij verder niet mijn type, en ten tweede ben ik natuurlijk gewoon bezet. Met schrik dacht ik terug aan al die wangkusjes, knuffels en gezellige etentjes samen met die vriend, en hoe hij elke keer hoopte op meer.

Ik probeerde de vriendschap aan te houden, want hij was iemand die ik elke dag wel even sprak, al dan niet op msn of whatsapp. We hadden veel gemeen en ik wou hem niet kwijt uit mijn leven, Maar hij werd steeds wanhopiger, ook al zei ik dat hij wist dat ik een vriend had en dat we niet neer zouden worden dan vrienden. na een tijdje besloot een van mijn andere vrienden hem even aan te spreken, want hij vond het een beetje ver gaan dat die vriend steeds probeerde door constant complimenten te geven en steeds aan te geven hoe dol hij op me was. Die verliefde vriend belde me toen op en zei dat hij zich rot voelde over zijn daden en dat hij er niet veel aan kon doen, hij kon zijn gevoel niet verbergen. Met pijn in het hart zei ik dat we dan maar gewoon afstand moesten nemen en even elkaar blokkeren op msn, whatsapp en facebook. aan zijn stem te horen vond hij het vreselijk, maar hij zou die avond op vakantie gaan dus hij zou in elk geval afleiding hebben,. Zodoende heb ik hem overal van verwijderd. Ik vertelde hem dat als het weer goed voelde voor hem, dat hij me weer kon toevoegen. Ik mocht hem namelijk erg graag als vriend.

Nu is hij al twee dagen weg en heb ik hem niet meer gesproken. Ergens voel ik me verdrietig hier over. Ik geef enorm veel om mijn vrienden en als ik er een niet meer kan spreken om welke reden dan ook, vind ik dat erg vervelend. Ik voel me ook schuldig dat ik zijn hart heb gebroken, want ik hoorde van een andere studiegenoot dat hij er echt heel moe en verdrietig uitzag de laatste keer dat hij hem zag. Wat moet ik doen?
pi_95883294
Ik denk dat als jij contact met hem opzoekt, je hem alleen maar meer pijn doet.
Vooral omdat hij dan misschien positieve dingen gaat zien dat hij ''toch een kans heeft''.

Ik denk dat het beter is als je hem laat rusten, verdrietig is hij toch wel. Het is liefdesverdriet dat moet slijten. Hij moet je vergeten aangezien jij toch een vriend hebt en niet open staat voor een relatie met hem.
Collectible solid silver personalised..
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:45:44 #3
343003 Guava
Fris en sappig.
pi_95883349
Ja, maar hoe verwerk ik mijn pijn? ik ben nu een vriend kwijt. Iemand waar ik erg dol op was, ondanks dat er geen liefde in het spel was van mijn kant...
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:47:57 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_95883402
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:45 schreef Guava het volgende:
Ja, maar hoe verwerk ik mijn pijn? ik ben nu een vriend kwijt. Iemand waar ik erg dol op was, ondanks dat er geen liefde in het spel was van mijn kant...
Lekkere vriend ben jij. ikke, ikke ikke. Voor hem is het vast nog minder leuk dan voor jou.

Als je echte vriend bent dan laat je hem met rust voor een lange tijd.
pi_95883425
quote:
Hetzelfde als zijn pijn, tijd moet het helen.
Als hij niets meer voor jou voelt dan kan t contact pas weer normaal worden, als jij hem zo mist omdat jij pijn hebt en hij is daar niet klaar voor dan maak je het voor hem alleen maar moeilijker.
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:49:08 #6
343003 Guava
Fris en sappig.
pi_95883427
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:47 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Lekkere vriend ben jij. ikke, ikke ikke. Voor hem is het vast nog minder leuk dan voor jou.

Als je echte vriend bent dan laat je hem met rust voor een lange tijd.
Ik snap niet waarom jij meteen een sneer maakt richting mij. Ik geef toch duidelijk aan dat ik me enorm schuldig voel tegenover hem en verdrietig ben dat hij een gebroken hart heeft? mag ik niet OOK verdrietig zijn om deze situatie?
pi_95883430
quote:
Hoezo kwijt ?
Met een maand of 6 is de verliefdheid wel over.
Of die omgeslagen is naar haat ofzo is een tweede.
pi_95883468
Ik denk dat je die vriend eerst even de kans moet geven om mijn zijn "verlies" om te gaan. Als jij teveel en te snel contact opneemt dan kunnen die gevoelens van "hoop"inderdaad te veel bij hem blijven hangen. Het enige wat jij nu kunt doen is hopen dat hij snel weer over zijn pijn heen komt en dat er dan weer een kans bestaat dat jullie als vrienden verder kunnen, alhoewel dat vaak erg moeilijk kan zijn. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:51:20 #9
343003 Guava
Fris en sappig.
pi_95883483
Ja toch, maar als ik een vriend 6 maanden niet spreek ga ik hem wel missen.

Tegen mij zei hij dat we weer contact kunnen hebben als hij een vriendin heeft "anders ga ik toch weer terug naar jou". Ik zie hem nu niet zo snel een relatie aangaan waar hij ECHT VERLIEFD is op de ander, meer een om mij te vergeten. Als hij me dan tegenkomt valt hij zo weer voor me denk ik. (Hij had in de vriendschapstijd ook dates maar er gebeurde maar niks omdat hij het dus blijkbaar niet kon)
pi_95883577
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:51 schreef Guava het volgende:
Ja toch, maar als ik een vriend 6 maanden niet spreek ga ik hem wel missen.

Tegen mij zei hij dat we weer contact kunnen hebben als hij een vriendin heeft "anders ga ik toch weer terug naar jou". Ik zie hem nu niet zo snel een relatie aangaan waar hij ECHT VERLIEFD is op de ander, meer een om mij te vergeten. Als hij me dan tegenkomt valt hij zo weer voor me denk ik. (Hij had in de vriendschapstijd ook dates maar er gebeurde maar niks omdat hij het dus blijkbaar niet kon)
Jij mist hem, je wilt het contact het liefst behouden.
Als jij contact zoekt met hem dan doet dat hem alleen maar pijn, laat hem inderdaad met rust want anders maak je t alleen maar moeilijker voor hem.

Ik zit nu een soort dezelfde situatie met mijn ex, ik vind het klote dat ik gevoelens voor haar heb want ik weet dat er niets meer tussen ons gaat gebeuren. Als die gevoelens nou gewoon weg gaan dan kunnen we als vrienden verder, helaas gaat dat niet zo van het een op het andere moment.
pi_95883624
Je hebt twee keuzes:

1. Je kiest voor jezelf en neemt gewoon contact op met die vriend omdat je hem mist...met grote kans om nog lang in dit probleem te blijven zitten.
2. Je geeft die vriend de ruime om met zijn gevoelens voor jou te leren omgaan maar geeft wel aan dat je er altijd als gewone vriendin voor hem zal zijn als hij er klaar voor is.

Aan jou de keuze maar ik adviseer je nummer 2 want bij 1 kun je jaren in zo'n situatie blijven hangen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_95883644
Als je echt om hem geeft, laat je hem gaan. Je kan die jongen niet aan het lijntje houden omdat hij een vriend van je is. Hij is verliefd op je, en zal dat waarschijnlijk ook altijd blijven.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_95883668
hopeloze situatie. contact verbreken is beter inderdaad. jammer voor jullie allebei, maar niks aan te doen. bel hem als het nog eens uit gat met je vriend.
  zaterdag 23 april 2011 @ 12:00:23 #14
297335 ElectraPlectra
I am Electra Plectra.
pi_95883675
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:58 schreef FireFox1 het volgende:
Als je echt om hem geeft, laat je hem gaan. Je kan die jongen niet aan het lijntje houden omdat hij een vriend van je is. Hij is verliefd op je, en zal dat waarschijnlijk ook altijd blijven.
Chill Out by The KLF and Adventures Beyond The Ultraworld by The Orb, on an early summer night, alone, stoned. Best experience ever.
pi_95883845
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:58 schreef FireFox1 het volgende:
Dit dus. :Y
signatuurloos
pi_95884456
Je mist hem niet. Je mist de aandacht die hij je gaf/geeft.
True st0ry j00.
  zaterdag 23 april 2011 @ 12:32:11 #17
343003 Guava
Fris en sappig.
pi_95884594
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:28 schreef tonyfaileronie het volgende:
Je mist hem niet. Je mist de aandacht die hij je gaf/geeft.
True st0ry j00.
Ik krijg genoeg aandacht van mijn vriend. Ik voelde me ook gewoon ongemakkelijk bij de liefdesverklaringen. Ik mis gewoon de leuke dingen die we samen deden en hoe erg we vaak op een lijn zaten.
  zaterdag 23 april 2011 @ 12:43:56 #18
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_95884905
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:32 schreef Guava het volgende:

[..]

Ik krijg genoeg aandacht van mijn vriend. Ik voelde me ook gewoon ongemakkelijk bij de liefdesverklaringen. Ik mis gewoon de leuke dingen die we samen deden en hoe erg we vaak op een lijn zaten.
Precies, je mist de aandacht die hij je gaf.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_95885291
geloof best dat je echt een vriend was van hem, maar dat is voor hem alleen maar erger. ik spreek uit ervaring. niks ergers dan wanneer je verlieft bent en zij word je vriend..
pi_95885633
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:49 schreef Guava het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom jij meteen een sneer maakt richting mij. Ik geef toch duidelijk aan dat ik me enorm schuldig voel tegenover hem en verdrietig ben dat hij een gebroken hart heeft? mag ik niet OOK verdrietig zijn om deze situatie?
Het is heel logisch dat je hem mist en dat je verdrietig bent om de situatie. Maar is het eerlijk om van jouw vriend te verwachten dat hij deze gevoelens bij je oplost/wegneemt, terwijl hij daarmee waarschijnlijk toch weer hoop krijgt. Wanneer je weer contact zoekt na gezegd te hebben dat het beter is om even afstand te nemen, geef je tevens aan dat je eigenlijk niet zonder hem/ zijn vriendschap kunt. Ik zou deze gevoelens van verdriet op een andere manier proberen te verwerken. Succes!
pi_95889431
Jammer dat TS een kloon is...

kleine tieten
vrouwen die hatelijk doen als er een sexy vrouw is.

Guava kan dus niet meer serieus genomen worden :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_95889920
Ik heb je 2 andere topics die gelinkt zijn door FireFox1 ook gelezen en ik denk dat die vriend echt veel beter af is zonder jou. Ongelooflijk wat vind jij jezelf geweldig zeg :r
Waarschijnlijk ben je gewoon nog pissed op die vriend van je ook, dat hij zich niet eens over zijn verliefdheid kan heenzetten waardoor jij hem moet missen.

Egoïstisch kreng ben je!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 april 2011 @ 16:29:51 #23
163650 Greys
pi_95890025
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 16:00 schreef FireFox1 het volgende:
Jammer dat TS een kloon is...

kleine tieten
vrouwen die hatelijk doen als er een sexy vrouw is.

Guava kan dus niet meer serieus genomen worden :)
Oh dear _O-
Dat geeft idd toch een heel andere kijk op dit topic, helaas maar waar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')