Fout. Je krijgt even langs stufi als je huidige studie duurt. Dus geneeskunde krijgt 6 jaar stufi (tenzij je eerder al stufi hebt gehad)quote:Op zaterdag 23 april 2011 08:59 schreef StephanL het volgende:
Elke opleiding kost zoveel geld. Kan misschien een paar tientjes schelen. Per jaar wordt namelijk het bedrag vastgesteld door de ministerie van Onderwijs en wordt elk jaar hoger, wen er maar aan.
Dit bedrag kan je niet verlagen en of je studiefinanciering het dekt hangt er van af hoe veel je krijgt. Studiekosten kan je gespreid betalen, het hoeft niet in één keer. Veel geld zal je van je studiefinanciering niet over houden vermoed ik, of je moet extra lenen.
Hou er ook rekening mee dat de opleiding Geneeskunde, ik kan er naast zitten, maar volgens mij duurt die opleiding 6 jaar en je krijgt maar 4 jaar studiefinanciering
En voor alle twijfelaars bevestig ik dit evenquote:Op zaterdag 23 april 2011 09:19 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Fout. Je krijgt even langs stufi als je huidige studie duurt. Dus geneeskunde krijgt 6 jaar stufi (tenzij je eerder al stufi hebt gehad)
Wat?quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:44 schreef vergilojay het volgende:
Hoe bedoel je ¤ 35.000 per jaar!? Ik zit onwijs krap met geld. Mijn ouders verdienen niet veel geld... En ik werk al vanaf mijn 13e om mijn ouders te helpen en te sparen voor mijn studie.
Hmm.. ik denk nu echt dat ik beter een HBO opleiding dan ga doen.. Ik wil zo damn much naar de Universiteit. Maar als er een muur voor me staat met ¤ 35 000 dan kan ik die muur niet wegkopen.
quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:54 schreef vergilojay het volgende:
Dus ik hoef die ¤ 35.000 niet te betalen, maar wel de ¤ 1713? Want de ¤ 1713 is wel te behalen.
Je kan geld lenen doosquote:Op zaterdag 23 april 2011 10:44 schreef vergilojay het volgende:
Hoe bedoel je ¤ 35.000 per jaar!? Ik zit onwijs krap met geld. Mijn ouders verdienen niet veel geld... En ik werk al vanaf mijn 13e om mijn ouders te helpen en te sparen voor mijn studie.
Hmm.. ik denk nu echt dat ik beter een HBO opleiding dan ga doen.. Ik wil zo damn much naar de Universiteit. Maar als er een muur voor me staat met ¤ 35 000 dan kan ik die muur niet wegkopen.
Je hoeft alleen 1713 euro te betalen. Die 35.000 euro is het geld dat jij de overheid kost als geneeskunde-student en dus in principe voor jou betalen, dat was het punt dat gemaakt werd.quote:Op zaterdag 23 april 2011 10:54 schreef vergilojay het volgende:
Dus ik hoef die ¤ 35.000 niet te betalen, maar wel de ¤ 1713? Want de ¤ 1713 is wel te behalen.
Alleen de basisbeurs vervalt. Als ik het verhaal van TS zo lees krijgt hij nog een flink bedrag aanvullende beurs tijdens zijn master. Niks om je zorgen over te maken, zeker niet i.c.m. lenen.quote:Op zaterdag 23 april 2011 09:34 schreef MaxC het volgende:
En je krijgt inderdaad nog maar 3 ipv 6 studiefinanciering. Overigens is er niks mis met lenen als je het puur voor je studie doet. Investeren in je toekomst
Ik geloof er niets van, het kan volgens mij niet anders dan dat ze hier de kosten van onderzoek hebben meegerekend.quote:Overigens kost je als geneeskunde student ongeveer 35.000 euro per jaar.
- Google: "Kosten overheid geneeskunde".quote:Op zaterdag 23 april 2011 15:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben nu een beetje aan het drammen omdat iedereen dit dogma van de overheid herhaalt terwijl ik nog nooit iemand een bewijs heb zien produceren.
Kom dus eens met onderbouwde cijfers!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |