Beste forummers,
Voor vanavond en de rest van het weekend heb ik alle plannen qua stappen afgezegd, ik heb er even geen zin meer in. Ik kan geen lach op mijn gezicht krijgen, voel me ontzettend beroerd. Ik zou graag mijn hart willen luchten, er zijn namelijk 2 dingen aan de hand:
Ten eerste, ik ben hélemaal tot over mijn oren verliefd op een meisje bij mij op het werk. Het zag er eigenlijk allemaal erg goed uit! Niet alleen ik, maar ook andere collega's dachten dat, die begonnen wat lucht te krijgen van onze 'situatie'. Ik begon steeds meer het idee te krijgen dat zij ook smoor was op mij
Uiteindelijk haar mee uitgevraagd!

En opeens zei ze "Je bent mijn type niet"

Ik begreep er niks van, hadden wij het dan zo verkeerd gezien (wat ik was niet de enigste die dit dacht hoor!).
Dit kwam bij mij aan als een donderslag bij heldere hemel, ik zag het ècht niet aankomen. Zoals ze bij mij deed, deed ze niet bij andere collega's. Vandaar dat het ook andere mensen opviel!
Ik bleef toch het idee houden dat ze me toch wel leuk kon vinden, maar dat ze te verlegen was om wat te gaan afspreken of het misschien nog niet zeker wist. Op advies van een collega, heb ik uiteindelijk opgebiecht hoe ik over haar dacht.
Ik heb letterlijk tegen haar gezegd:"Weetje, ik vind het lastig om te zeggen, maar ik vond je gewoon onzettend leuk, echt héél leuk."
Ze zei:"Tja, je weet hoe ik erover denk he"
Dit laatste is een paar dagen geleden gebeurd. Ik heb geaccepteerd dat het niks gaan worden. Ik snap nog steeds niet hoe wij die signalen zo verkeerd konden opvangen, maarja. Ik baal er ontzettend van, omdat ik nog steeds tot over mijn oren verliefd op haar ben. Ik was vandaag erg rustig en afwezig op het werk, terwijl ik anders juist aanwezig ben. Ik zat niet lekker in mijn vel, maarja. Hoe kl*te het ook is, ik moet het accepteren en het van mij afzetten......
Ik kwam vanmiddag thuis van werk. Ons mam zag gelijk dat er iets met mij was, ik heb het ontkend, zodat ik het misschien later eens kan vertellen, daar had ik nu even geen zin in eigenlijk.
We gingen avondeten en alweer kregen ons pap en mam ruzie. Heftige ruzie zoals altijd. Harde verwijten, maar ditmaal gingen ze echt ver. Ze (maar vooral mijn vader) waren elkaar aan het uitschelden (kutwijf, teringtrut) en ons pap was zelfs aan het vertellen dat ze niet moet gaan sjoemelen met de glazenwasser op het werk. Ik weet dat dit niet waar is, daar ben ik van overtuigd.
Mijn vader is namelijk narcistisch. Hieronder een kleine beschrijving van wat dat is:
Egocentrisme is de kern van de narcistische persoonlijkheidsstoornis. Hier komt bij dat ze een onderontwikkeld inlevingsvermogen hebben, geen rekening met andere houden, zich boven de wet verheven voelen en ontsteken in blinde woede bij tegenspraak. Ze zijn snel gefrustreerd en zeggen en doen dingen die een normaal mens niet in zijn hoofd zal halen! Het is moeilijk om een compromis te sluiten met deze mensen. Ze zijn nooit verkeerd. Wie aan deze stoornis lijdt, gedraagt zichzelf als geniaal en superieur. Overdrijft de eigen goede eigenschappen en prestaties en haalt die van anderen naar beneden. Narcisten zijn altijd op zoek naar aandacht en bevestiging en manipuleren anderen om hun doel te bereiken.Ik heb ook altijd lastig met mijn vader kunnen leven, vaak ruzie. De laatste maanden ging het warempel wat beter, maar nu gaat het dus slecht tussen ons mam en pap. Ons pap heeft eigenlijk altijd iemand nodig om zich op af te reageren. Eerst was ik dat, nu is dat ons mam geworden....
Net is mijn moeder naar mij toegekomen, sloeg een arm om mij heen en zei dat het vooral de laatste maanden niet lekker meer gaat. Het gaat eigenlijk de afgelopen jaren niet zo heel goed meer, maar de laatste tijd begint het te escaleren. Ze heeft ook in de telefoon van mijn vader gekeken en denkt dat hij vreemd gaat met een andere vrouw.....
Ze heeft gezegd dat ze hoogstwaarschijnlijk gaan scheiden. Ook al zag ik het wel aankomen, het kwam toch even hard aan. Daarna zei ze:"Als wij gaan scheiden, neem ik aan dat jij bij mij of op jezelf gaat wonen. (dat heb ik bevestigd). Dan heeft je vader dus niks meer. Geen familie (ruzie) en ook geen gezin meer. Ik weet zeker dat hij dan zelfmoord wil gaan plegen, of hem dat lukt is ten tweede, maar hij gaat het zeker proberen."
En toen sprongen de tranen in mijn ogen.
Wat een ellende opeens. Het komt opeens ook zo allemaal tegelijk. Nu ik dit typ, zijn ze onder weer aan het schreeuwen, ze zijn nu al 2 uur bezig.
Ik voel me door dat meisje waar ik smoorverliefd op ben en ook de situatie hier thuis, echt bedroevend slecht. Ik wilde toch even mijn hart luchten. Bedankt voor het lezen en ik hoop dat ik mezelf zo snel mogelijk beter ga voelen, dit is echt niet leuk.