abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95886978
1e 4220 gram bij 39+5, keizersnee.
2e 3560 gram bij 41+3, na inleiding weer keizersnee.

Sarah lijkt wat last te hebben van de warmte, we waren net even naar de stad. Leuk hoedje gescoort voor Sarah, maar ze speelde voor luchtalarm dus we waren heel snel weer thuis. Nou ja we zijn nu bij opa en oma, dan ga ik zo met Jaël nog even hier de stad in, schoenen kopen en dan blijft Sarah lekker bij haar papa. ik word er zo zenuwachtig van als ze het zo op een krijsen zet.. Ze is ook ontroostbaar dan en dan stopt ze zomaar weer een paar keer met ademen.. Dus dit is een betere oplossing geloof ik..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95887203
Bij onze Zeeman hadden ze geen zomerhoedjes :{

Anne is geboren met 39+6, na inleiding. Vanaf het moment dat ik de eerste wee voelde duurde de bevalling ongeveer 4 uur (de weeën kwamen wel meteen heel snel na elkaar), ik heb 22 minuten geperst en heb 1 knip gehad. Ook twee scheurtjes.
Maar ik vond het een prima bevalling en zou het zo nog een keer doen. Alleen heb ik de eerste week nog niet helemaal verwerkt, dus dat gaat nog wel even duren ;)
pi_95887276
ik ben ook niet bij de zeeman geweest maar ben geslaagd bij prenatal, ik was van de week even bij zeeman geweest maar kon daar ook niet echt iets voor haar kleine hoofdje vinden.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95887353
Op zich ben ik niet heel bang voor een bevalling an sich, want tot aan het persen vond ik mijn bevalling leuk. Ik miste alleen nog de kaarsjes :P Ik ben heel bang voor de schade die de bevalling met zich mee kan brengen. Wat dat betreft is een preconceptie- spreekuur wel wat. Ik moet toch ook eerst mijn bekkenbodem laten doormeten. Volgens een van de verloskundigen kon ik de volgende keer zo weer thuis bevallen. Noooou no way! :{w Wel jammer, want thuisbevalling vond ik heel fijn tot ik naar het zkh moest.

En Amy was 3890 en 50 cm bij een bevalling van 12 uur en 2 uur persen.
pi_95887414
Anne was 3922 gram en 51 cm :)

Het badje staat helemaal klaar voor madam, maar juist nu besluit ze om een gat in de dag te slapen... ligt al tweeënhalf uur in bed, net nog even gekeken en ligt nog heerlijk te slapen.
pi_95887523
Wat bevallen jullie allemaal snel! :o

Ik heb er 26 uur over gedaan vanaf dat de weeën begonnen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95887676
Oeh, stats! c_/

1e: 4900 gram bij bij 41 weken en 2 dagen, bevalling vanaf begin ingeleid, ruggenprik en pethidine gehad, in totaal 12 uur ontsluiten, 2 uur en 5 minuten persen, 1 knip
2e: 4050 gram bij 40 weken en 4 dagen, vanaf 3-4 cm ontsluiting bevalling semi-ingeleid, na 3 uur geen verdere ontsluiting pethidine gehad, daarna in 1 uur volledig ontsloten en 1x geperst, geen knip

Op papier ging de tweede bevalling heel soepeltjes, maar ik vond de 2e keer zwaarder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95887727
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:28 schreef Vanyel het volgende:
Wat bevallen jullie allemaal snel! :o

Ik heb er 26 uur over gedaan vanaf dat de weeën begonnen.
Het hangt ervanaf wat je meetelt. Ik had bij Lena weeen vanaf het moment dat ik gestript was, de middag ervoor. Je zou kunnen zeggen dat ik 24 uur weeen had (die resulteerden in 3cm ontsluiting) voor ik weeenopwekkers kreeg. Maar die weeen waren zo belachelijk goed te doen dat ik ze niet echt meetel.
pi_95887957
De eerste avond had ik vanaf half 5 tot half 2 bijna elke minuut een wee (het begon heel snel). Vanaf iets van half 7 werden ze al vervelend, maar ze deden bijna niks. Niks vergeleken bij de volgende dag, maar heel uitputtend en best behoorlijk pijnlijk. Daarna tot 8u geen pijn wegens pethidine, toen aan de opwekkkers. Die nachtelijke uurtjes rust tel ik voor het gemak maar mee omdat de uren ervoor zo ruk waren.

Viel mij vooral ook tegen omdat ik dacht dat ik best een bikkel was, maar ik was na een avondje uitgeput en dat ik aan de pethidine én ruggeprik moest vond ik best mietig.

Wel fijn spul trouwens allebei ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door Vanyel op 23-04-2011 14:55:45 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95888046
Ja, ik vond het ook uitputtend. 's Nachts had ik niet geslapen (en ik sliep al zo weinig de laatste maanden) en mede daardoor is de bevalling alsnog ingeleid toen de ontsluiting niet vorderde. Ik was gewoon heel moe. Maar als ik nog een keer voor diezelfde keuze had gestaan was ik weer naar huis gegaan. Voor mij nooit meer weeenopwekkers, of ze mogen er meteen een ruggenprik in knallen.

En dit is het moment waarop mijn lief meestal zegt: "Gelukkig hoeven we NOOIT MEER! *O*" }:|
pi_95888050
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:48 schreef Vanyel het volgende:
De eerste avond had ik vanaf half 5 tot half 2 bijna elke minuut een wee (het begon heel snel). Vanaf iets van half 7 werden ze al vervelend, maar ze deden bijna niks. Niks vergeleken bij de volgende dag, maar heel uitputtend en best behoorlijk pijnlijk. Daarna tot 8u geen pijn wegens pethidine, toen aan de opwekkkers. Die nachtelijke uurtjes rust tel ik voor het gemak maar mee omdat de uren ervoor zo ruk waren.
Nouja dat is fair enough toch? Het mag dan wel verdoofd zijn zodat je de pijn niet door gegeven krijgt, maar je lijf werkt wel degelijk door en is gewoon aan het bevallen.
Klinkt slopend je bevalling :{

Hier 2 keer gebroken vliezen en een kwartier erna de eerste wee, ik tel vanaf de gebroken vliezen, anders blijft er helemaal niets van mn tweede bevalling over :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95888091
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ik vond het ook uitputtend. 's Nachts had ik niet geslapen (en ik sliep al zo weinig de laatste maanden) en mede daardoor is de bevalling alsnog ingeleid toen de ontsluiting niet vorderde. Ik was gewoon heel moe. Maar als ik nog een keer voor diezelfde keuze had gestaan was ik weer naar huis gegaan. Voor mij nooit meer weeenopwekkers, of ze mogen er meteen een ruggenprik in knallen.

En dit is het moment waarop mijn lief meestal zegt: "Gelukkig hoeven we NOOIT MEER! *O*" }:|
:D

ja niet heel raar hoor die lief van jou :+ die ziet jou over een maand of 3 al aankomen, hij ziet de bui wel hangen :P

B. zegt alleen maar dat hij graag nog meer kindjes wil, maar dat ik het moet doen. dus dat ie het ook goed zou begrijpen als ik niet meer wil. In die zin hangt het van mij af.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95888132
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:53 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Nouja dat is fair enough toch? Het mag dan wel verdoofd zijn zodat je de pijn niet door gegeven krijgt, maar je lijf werkt wel degelijk door en is gewoon aan het bevallen.
Klinkt slopend je bevalling :{
Jullie kunnen het weten, waren er allemaal bij ;)

Claudia ik snap je lief wel, sorry. Maar jij moet het doen...
  zaterdag 23 april 2011 @ 15:02:37 #164
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_95888196
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:35 schreef Claudia_x het volgende:
Oeh, stats! c_/

1e: 4900 gram bij bij 41 weken en 2 dagen, bevalling vanaf begin ingeleid, ruggenprik en pethidine gehad, in totaal 12 uur ontsluiten, 2 uur en 5 minuten persen, 1 knip
2e: 4050 gram bij 40 weken en 4 dagen, vanaf 3-4 cm ontsluiting bevalling semi-ingeleid, na 3 uur geen verdere ontsluiting pethidine gehad, daarna in 1 uur volledig ontsloten en 1x geperst, geen knip

Op papier ging de tweede bevalling heel soepeltjes, maar ik vond de 2e keer zwaarder.
Ik vind het zo grappig om die gewichten te lezen. :D Gisteren waren wij bij het cb en Evan is nu ruim een maand en weegt 3790 gram. Nog een heel stuk lichter dan die van jou bij geboorte waren dus.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_95888213
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:15 schreef MamaPurk het volgende:
ik ben ook niet bij de zeeman geweest maar ben geslaagd bij prenatal, ik was van de week even bij zeeman geweest maar kon daar ook niet echt iets voor haar kleine hoofdje vinden.
Hier hadden ze er nog een paar. Dus ik gelijk 1 gekocht, helemaal blij. Kom ik thuis, past hij niet. Krijg ik hem niet vast onder zijn kin en zijn hoofd is te groot. Waar is mijn kleine baby???

Nou ja, dan maar weggeven want ik heb alle kaartjes natuurlijk al verwijderd.

Hoe was het ijsje Orea?
pi_95888294
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:02 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Ik vind het zo grappig om die gewichten te lezen. :D Gisteren waren wij bij het cb en Evan is nu ruim een maand en weegt 3790 gram. Nog een heel stuk lichter dan die van jou bij geboorte waren dus.
Hoe veel woog Evan bij de geboorte dan She-Wolf? Yaro was na 1 maand 4360 gram (3330 bij de geboorte)
pi_95888391
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 14:58 schreef Vanyel het volgende:

Claudia ik snap je lief wel, sorry. Maar jij moet het doen...
Oh, ik snap het ook heel goed! Hij is degene die met 2 kindjes en allerlei zorgen om mij thuiszit als er weer een of andere complicatie is tijdens de zwangerschap of na de bevalling. Hij heeft z'n portie wel gehad!

She-Wolf: en voor mij was Lena dus heel klein, hè? Mensen keken me aan alsof ik gek was toen ik dat zei. Inmiddels is ze voor haar leeftijd heel gemiddeld. Over Ivan zwijg ik maar. :+
pi_95888435
Huh was het walvispetje te klein?
Want ze hebben verschillende maten he :+
pi_95888472
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:15 schreef Pvoesss het volgende:
Huh was het walvispetje te klein?
Want ze hebben verschillende maten he :+
Ja heb ik gezien, stond in beschikbaar maat 44-48 en ik heb maat 48 meegenomen en die was te klein. Ik had Yaro niet bij me omdat we daarna direct de fietsen gingen halen en ik dat te ver fietsen vond voor de eerste keer. Baalde er echt van, want hij liet hem wel zitten. Zodra ik daarna zijn pet op deed, was deze er al weer af voordat hij op zat.
pi_95888515
grr er zit een irritante bromvlieg om kantoot. Wordt nu al gek van hem, en ik moet nog tot 23.00 uur. Even kijken of ik hem weg kan krijgen (lees vangen en buiten zetten).
pi_95888581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 15:02 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Hahaha ja :D dat had ik met mn buurmeisje, haar kindje woog 2400 gr bij geboorte en ze was tegen Amélie aan het kirren van oh kijk eens, zo klein ben jij ook geweest O+ :D
ik dacht alleen maar meh... :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95888618
Ik heb een ruggeprik gekregen voor het hechten (was dus een spinale, geen epidurale). Ze hebben mij gehecht op OK en daar ben ik echt nog zo dankbaar voor. Duurde wel wekenlang voor de hechtingen eruit waren. Met 4 weken heeft de vk een losse hechting eruit getrokken en met 6 weken zaten er nog gezellig wat in. Wat een pijn ook zeg.
pi_95888632
Ik was op kraambezoek bij een baby van net 3 kilo. Zo klein is Amy nooit geweest buiten de buik :D
pi_95888689
Je schijnt snel oplossend hechtdraad te hebben, vertelde mijn kraam. Deze was namelijk verbaasd dat ze bij mij langzaam oplossend hadden gebruikt. Als jij op de ok gehecht moest worden, kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Ik heb mijn draden er zelf uitgetrokken.

Ik ben benieuwd hoe ik dat straks ga ervaren zo'n klein hummeltje ineens, als mijn beste vriendinnetje is bevallen. Moet nog even geduld hebben.
pi_95889008
Zei ik van de week nog dat we nog een badje hadden..ging die gisteren kapot ;) Toch maar een ander badje gehaald dan jullie allemaal hebben haha, bij de action 2,79 ^O^

Van de week zag ik die petjes bij de zeeman wel liggen, maar hadden ze alleen 44 liggen. En aangezien Jelle's hoofd nu al 43,5 cm is leek me dat niet verstandig ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')