abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95822185
Ik weet niet zeker of hier al een topic over is, maar ik kon het niet vinden en het zit me nogal hoog dus ik wil graag jullie visie.

Mijn man vindt het verantwoord onze dreumes van 21 maanden alleen op het balkon (3e verdieping, stenen vloer beneden onder het balkon) te laten. Ik vind het totaal níet verantwoord hem alleen op het balkon te laten, ook niet als je er binnen zicht op hebt. Ik heb hem uitgelegd dat Timo op een stoel of op een tafeltje dat er staat kan klimmen en dan over de reling kan klimmen/vallen. Hij vindt dat onzin, want het plankje van het tafeltje valt er toch wel af als hij er op klimt (plankje zit los). Bovendien is de reling toch te hoog vindt hij.

We kregen er ruzie over en hij schreeuwde me toe dat hij het een volgende keer weer zo zou doen (ik was dus boos geworden op hem omdat hij Timo alleen liet vlak naast de open balkondeur in de keuken). Ik voel me als moeder echt totaal niet serieus genomen door hem. Hij geeft me het gevoel dat hij met het leven van mijn kind speelt. Hij daarentegen klaagt erover dat hij vindt dat het altijd op mijn manier moet.

Stel ik me enorm aan als ik hier echt héél boos over ben en het echt enorm dóm, onvolwassen en ook onbegrijpelijk vind van mijn man dat hij er zo over denkt? Heb ik last van overdreven beschermende moedergevoelens? Of is het inderdaad totaal onverstandig om je kind alleen op het balkon te laten?
  donderdag 21 april 2011 @ 20:44:21 #2
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_95822510
Uh, ik denk niet dat er snel iets gebeurt maar als er iets gebeurt is het wel gelijk goed mis.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_95822665
Wij wonen op de 2e verdieping en hebben aan weerszijden van het huis balkons. Die aan de keuken kan Emma niet op, want de keuken is voor haar afgesloten middels een traphekje. Het andere balkon wel. Daar staan stoelen, een tafeltje, plantenbakken etc (groot balkon ja). De reling is afgezet met houten planken. Geen haar op m'n hoofd die erover denkt haar alleen te laten daar. Ik geloof best dat het meestal prima gaat, maar áls...
Ik heb het m'n man gevraagd en ook hij zou het echt niet in z'n hoofd halen. Ten eerste blijft er geen plant meer over :') en ten tweede inderdaad het gevaar van.
pi_95822698
Wij laten Wolf ook echt niet geheel alleen op het balkon Chan. (Wij wonen 2 hoog, stenen dichte raling dus geen tralies)
Alleen al om het ergens opklimmen wat jij noemt, kan hij erg makkelijk over de railing vallen!
En niemand kan het mij dan ''goedpraten'' door te zeggen dat je binnen wel goed oplet wat er buiten gebeurd; een val is in een tel gebeurd en zo snel ben je dan echt niet bij je kind als je binnen zit!!!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 21 april 2011 @ 20:47:24 #5
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_95822712
Ik zou het risico niet nemen, mijn dochtertje van 4 mag voorlopig ook nog niet alleen op het balkon.
+ ik hoor vaak genoeg de verhalen van kindjes die zonder stoel of tafeltje ergens overheen gevallen zijn.
  donderdag 21 april 2011 @ 20:47:35 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95822723
Ik zou die stoel en dat tafeltje even weghalen en mijn kind dan rustig alleen op het balkon laten maar wel een oogje in het zeil houden.
Kan me voorstellen dat je het oneens bent over dit onderwerp, maar een grote ruzie vind ik het ook neit waard.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_95824053
Senna mag hier ook abosluut niet alleen op het balkon. Ons balkon ligt aan onze slaapkamer. Als ze op het balkon is, gaat een van ons erbij zitten of ga ik bijvoorbeeld op het bed de was opvouwen ofzo. Inderdaad staan er ook twee stoelen en het idee dat ze daarop klimt, vind ik behoorlijk eng.

Tinkepink, klinkt heel gemakkelijk, weghalen van de spullen die op het balkon staan, maar dat is niet echt praktisch. Waarschijnlijk is er geen ruimte ergens anders om ze neer te zetten en wat ga je dan doen als je zelf op het balkon wil? Iedere keer het balkon weer inruimen en uitruimen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 april 2011 @ 21:12:22 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95824296
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:08 schreef miss_sly het volgende:
Tinkepink, klinkt heel gemakkelijk, weghalen van de spullen die op het balkon staan, maar dat is niet echt praktisch. Waarschijnlijk is er geen ruimte ergens anders om ze neer te zetten en wat ga je dan doen als je zelf op het balkon wil? Iedere keer het balkon weer inruimen en uitruimen?
WIj hebben het zo gedaan met ons balkon: gewoon helemaal leeggehaald. En heeeel streng geweest en ongewenst gedrag direct gecorrigeerd. En dat ging goed. Maar ik heb natuurlijk wel makkelijk praten,want we hebben ook een grote tuin. De kinderen kwamen niet dagelijks op het balkon.
pi_95824396
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

WIj hebben het zo gedaan met ons balkon: gewoon helemaal leeggehaald. En heeeel streng geweest en ongewenst gedrag direct gecorrigeerd. En dat ging goed. Maar ik heb natuurlijk wel makkelijk praten,want we hebben ook een grote tuin. De kinderen kwamen niet dagelijks op het balkon.
Dat bedoel ik maar. Het is nogal een verschil als dat je buitenruimte is, natuurlijk. Als je dat telkens leeg moet ruimen en weer op moet zetten als je er wel eens wil zitten, is niet heel erg fijn.
pi_95824472
Ik sluit me aan bij Rockabella en Tinkepink: de kans dat er iets gebeurt is niet groot, als er iets gebeurt is het inderdaad goed mis, en hier hoef je geen grote ruzie over te hebben. Ik denk dat je hier gewoon op een andere manier een gesprek over moet voeren, bijvoorbeeld zonder te impliceren dat je man met het leven van jullie kind speelt. Praat over je zorgen en maak goede afspraken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 21 april 2011 @ 21:15:36 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95824478
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat bedoel ik maar. Het is nogal een verschil als dat je buitenruimte is, natuurlijk. Als je dat telkens leeg moet ruimen en weer op moet zetten als je er wel eens wil zitten, is niet heel erg fijn.
Maar betekent dit ook dat je de deuren naar je balkon nooit open laat staan terwijl je kindje in de slaapkamer is en jij in een andere ruimte? Ook niet voor een korte periode?
  donderdag 21 april 2011 @ 21:16:23 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95824516
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik sluit me aan bij Rockabella en Tinkepink: de kans dat er iets gebeurt is niet groot, als er iets gebeurt is het inderdaad goed mis, en hier hoef je geen grote ruzie over te hebben. Ik denk dat je hier gewoon op een andere manier een gesprek over moet voeren, bijvoorbeeld zonder te impliceren dat je man met het leven van jullie kind speelt. Praat over je zorgen en maak goede afspraken.
Dit bedoel ik eigenlijk.
  Moderator donderdag 21 april 2011 @ 21:17:10 #13
5428 crew  miss_sly
pi_95824571
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Maar betekent dit ook dat je de deuren naar je balkon nooit open laat staan terwijl je kindje in de slaapkamer is en jij in een andere ruimte? Ook niet voor een korte periode?
een korte periode als even snel naar de huiskamer en weer terug doe ik wel, soms. Maar dan hebben we het echt niet over minuten. In de korte tijd dat ik weg ben, is het niet mogelijk om de stoel te verschuiven (en dat zou ik horen) en erop te klimmen.
  donderdag 21 april 2011 @ 21:17:13 #14
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_95824573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:47 schreef Poppejans het volgende:
Wij laten Wolf ook echt niet geheel alleen op het balkon Chan. (Wij wonen 2 hoog, stenen dichte raling dus geen tralies)
Alleen al om het ergens opklimmen wat jij noemt, kan hij erg makkelijk over de railing vallen!
En niemand kan het mij dan ''goedpraten'' door te zeggen dat je binnen wel goed oplet wat er buiten gebeurd; een val is in een tel gebeurd en zo snel ben je dan echt niet bij je kind als je binnen zit!!!
Heet je kind Wolf?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_95824853
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:39 schreef Chan het volgende:
Ik weet niet zeker of hier al een topic over is, maar ik kon het niet vinden en het zit me nogal hoog dus ik wil graag jullie visie.

Mijn man vindt het verantwoord onze dreumes van 21 maanden alleen op het balkon (3e verdieping, stenen vloer beneden onder het balkon) te laten. Ik vind het totaal níet verantwoord hem alleen op het balkon te laten, ook niet als je er binnen zicht op hebt. Ik heb hem uitgelegd dat Timo op een stoel of op een tafeltje dat er staat kan klimmen en dan over de reling kan klimmen/vallen. Hij vindt dat onzin, want het plankje van het tafeltje valt er toch wel af als hij er op klimt (plankje zit los). Bovendien is de reling toch te hoog vindt hij.

We kregen er ruzie over en hij schreeuwde me toe dat hij het een volgende keer weer zo zou doen (ik was dus boos geworden op hem omdat hij Timo alleen liet vlak naast de open balkondeur in de keuken). Ik voel me als moeder echt totaal niet serieus genomen door hem. Hij geeft me het gevoel dat hij met het leven van mijn kind speelt. Hij daarentegen klaagt erover dat hij vindt dat het altijd op mijn manier moet.

Stel ik me enorm aan als ik hier echt héél boos over ben en het echt enorm dóm, onvolwassen en ook onbegrijpelijk vind van mijn man dat hij er zo over denkt? Heb ik last van overdreven beschermende moedergevoelens? Of is het inderdaad totaal onverstandig om je kind alleen op het balkon te laten?
Ik voel een echtscheiding aankomen.
Als ik jou was, zou ik het gedrag van die man echt niet pikken.
Hij kan dan wel dit en dat vinden, de veiligheid van je kind heeft voorrang.
Anders hoepelt meneer maar op.
  donderdag 21 april 2011 @ 21:28:08 #16
298315 SacreCoeur
pi_95825333
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk altijd een hekje maken net als bij een trap.
of een hordeur.

De mijne is goed afgericht, die komt niet zelf op het balkon als de deur open is.
Al zou ik dan weer niet het risico nemen om de deur open te laten als ik even ga douche ofzo.
  Moderator donderdag 21 april 2011 @ 21:29:55 #17
5428 crew  miss_sly
pi_95825451
Nee, douchen niet, idd, maar even iets naar de huiskamer brengen of er iets halen, doe ik dan weer wel. Niet te krampachtig zijn, denk ik dan.
pi_95825514
quote:
15s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:17 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Heet je kind Wolf?
Ja! O+ *O*
Kindermishandeling? :P
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_95825530
Dank zover voor jullie visies..

Mijn boosheid ging er vooral om dat hij al mijn argumenten zo van tafel veegde alsof het onzin is. Een goed gesprek erover zit er dus op dit moment niet in kennelijk.. :{

Het balkon is hier inderdaad ook de enige buitenruimte. Nou ja, we hebben 2 balkons. En hij loopt vooralsnog wél zelf het balkon op, dat is hem vast af te leren, maar dan nog vind ik het nogal een risico.

En misschien ben ik dan wel te krampachtig ja.. Maar ik zou geen stap uit de buurt van het balkon zetten als hij er op staat.
  donderdag 21 april 2011 @ 21:33:42 #20
298315 SacreCoeur
pi_95825691
ik vind dat niet krampachtig, hij is pas 21 maanden.
  Moderator donderdag 21 april 2011 @ 21:35:28 #21
5428 crew  miss_sly
pi_95825830
Ik durf dat met Senna, maar ik ken haar en ik weet dat ze niet heel snel overgaat tot dergelijke activiteiten :P Je weet zelf het beste hoe je kind in elkaar steeds en of hij bijv nogal snel geneigd is ergens op te klimmen enzo.
pi_95826431
Ik vind je ook niet te krampachtig, Chan. Je zorgen zijn terecht. Ik denk dat je gewoon boos bent en dat je lief als verdedigingsmechanisme nu dingen zegt die hij onder andere omstandigheden niet zou zeggen. Ditzelfde gesprek op een ander moment voeren maakt denk ik alle verschil.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95827301
Ik vind je niet krampachtig Chan.
Ik denk dat mannen sowieso anders denken dan vrouwen, en misschien inderdaad niet zo gauw gevaar zien, althans... niet al 10 stappen vooruit denken zoals vrouwen dat kunnen ;) (excuses voor de heren die dat wel (menen te) kunnen).

Wat Claudia zegt, op een ander moment proberen om het er nog eens over te hebben.

En ik denk dat het ook niet zon vaart zal lopen met een ongeluk, maaaaar als het gebeurd dan heb je wel kans dat het gewoon niet bij een schrammetje blijft zeg maar. Dus ja, dan heb ik altijd zoiets van: better safe than sorry...
Fake it till you make it...
  donderdag 21 april 2011 @ 22:06:38 #24
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95828115
In ons vorige huis hadden we ook een balkon, waarvan de reling erg hoog was, dus relatief veilig.

Vanaf het moment dat ze ging lopen hebben we de tafeltjes weggehaald, en de stoelen steeds tegen het raam aangezet (of binnen) zodat ze er niet op zou kunnen klimmen. Wat misschien ook wel scheelt is dat het balkon vanuit vrijwel elke hoek van de woonkamer in de gaten te houden was, dus ik vond het niet zo erg als ze eens zelf het balkon op liep. Ik kan me wel voorstellen dat je er niet prettig bij voelt als er nog spullen staan en er niemand bij is. Er is trouwens ook nog altijd een mogelijkheid dat je dure spullen over het balkon gaan :X. misschien is je vriend daar bevattelijker voor ;).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95833531
Wij hebben ook 2 balkons. Tess mag absoluut niet alleen op het balkon. De achterkant moet (weer) opgeknapt worden en er komt dan bekleding tegen het balkonhek. Ze kunnen dan met geen mogelijkheid op het hek klimmen.. Als de meiden op het balkon zijn is er altijd een van ons bij. De stoelen liggen standaard plat en die zijn te zwaar voor Tess om op te tillen.

Het voorbalkon ligt aan een drukke weg, aan onze slaapkamer, daar komen we nu nog niet zo heel vaak.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')