WIj hebben het zo gedaan met ons balkon: gewoon helemaal leeggehaald. En heeeel streng geweest en ongewenst gedrag direct gecorrigeerd. En dat ging goed. Maar ik heb natuurlijk wel makkelijk praten,want we hebben ook een grote tuin. De kinderen kwamen niet dagelijks op het balkon.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:08 schreef miss_sly het volgende:
Tinkepink, klinkt heel gemakkelijk, weghalen van de spullen die op het balkon staan, maar dat is niet echt praktisch. Waarschijnlijk is er geen ruimte ergens anders om ze neer te zetten en wat ga je dan doen als je zelf op het balkon wil? Iedere keer het balkon weer inruimen en uitruimen?
Dat bedoel ik maar. Het is nogal een verschil als dat je buitenruimte is, natuurlijk. Als je dat telkens leeg moet ruimen en weer op moet zetten als je er wel eens wil zitten, is niet heel erg fijn.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
WIj hebben het zo gedaan met ons balkon: gewoon helemaal leeggehaald. En heeeel streng geweest en ongewenst gedrag direct gecorrigeerd. En dat ging goed. Maar ik heb natuurlijk wel makkelijk praten,want we hebben ook een grote tuin. De kinderen kwamen niet dagelijks op het balkon.
Maar betekent dit ook dat je de deuren naar je balkon nooit open laat staan terwijl je kindje in de slaapkamer is en jij in een andere ruimte? Ook niet voor een korte periode?quote:Op donderdag 21 april 2011 21:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat bedoel ik maar. Het is nogal een verschil als dat je buitenruimte is, natuurlijk. Als je dat telkens leeg moet ruimen en weer op moet zetten als je er wel eens wil zitten, is niet heel erg fijn.
Dit bedoel ik eigenlijk.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:15 schreef Claudia_x het volgende:
Ik sluit me aan bij Rockabella en Tinkepink: de kans dat er iets gebeurt is niet groot, als er iets gebeurt is het inderdaad goed mis, en hier hoef je geen grote ruzie over te hebben. Ik denk dat je hier gewoon op een andere manier een gesprek over moet voeren, bijvoorbeeld zonder te impliceren dat je man met het leven van jullie kind speelt. Praat over je zorgen en maak goede afspraken.
een korte periode als even snel naar de huiskamer en weer terug doe ik wel, soms. Maar dan hebben we het echt niet over minuten. In de korte tijd dat ik weg ben, is het niet mogelijk om de stoel te verschuiven (en dat zou ik horen) en erop te klimmen.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar betekent dit ook dat je de deuren naar je balkon nooit open laat staan terwijl je kindje in de slaapkamer is en jij in een andere ruimte? Ook niet voor een korte periode?
Heet je kind Wolf?quote:Op donderdag 21 april 2011 20:47 schreef Poppejans het volgende:
Wij laten Wolf ook echt niet geheel alleen op het balkon Chan. (Wij wonen 2 hoog, stenen dichte raling dus geen tralies)
Alleen al om het ergens opklimmen wat jij noemt, kan hij erg makkelijk over de railing vallen!
En niemand kan het mij dan ''goedpraten'' door te zeggen dat je binnen wel goed oplet wat er buiten gebeurd; een val is in een tel gebeurd en zo snel ben je dan echt niet bij je kind als je binnen zit!!!
Ik voel een echtscheiding aankomen.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:39 schreef Chan het volgende:
Ik weet niet zeker of hier al een topic over is, maar ik kon het niet vinden en het zit me nogal hoog dus ik wil graag jullie visie.
Mijn man vindt het verantwoord onze dreumes van 21 maanden alleen op het balkon (3e verdieping, stenen vloer beneden onder het balkon) te laten. Ik vind het totaal níet verantwoord hem alleen op het balkon te laten, ook niet als je er binnen zicht op hebt. Ik heb hem uitgelegd dat Timo op een stoel of op een tafeltje dat er staat kan klimmen en dan over de reling kan klimmen/vallen. Hij vindt dat onzin, want het plankje van het tafeltje valt er toch wel af als hij er op klimt (plankje zit los). Bovendien is de reling toch te hoog vindt hij.
We kregen er ruzie over en hij schreeuwde me toe dat hij het een volgende keer weer zo zou doen (ik was dus boos geworden op hem omdat hij Timo alleen liet vlak naast de open balkondeur in de keuken). Ik voel me als moeder echt totaal niet serieus genomen door hem. Hij geeft me het gevoel dat hij met het leven van mijn kind speelt. Hij daarentegen klaagt erover dat hij vindt dat het altijd op mijn manier moet.
Stel ik me enorm aan als ik hier echt héél boos over ben en het echt enorm dóm, onvolwassen en ook onbegrijpelijk vind van mijn man dat hij er zo over denkt? Heb ik last van overdreven beschermende moedergevoelens? Of is het inderdaad totaal onverstandig om je kind alleen op het balkon te laten?
Je kan natuurlijk altijd een hekje maken net als bij een trap.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar betekent dit ook dat je de deuren naar je balkon nooit open laat staan terwijl je kindje in de slaapkamer is en jij in een andere ruimte? Ook niet voor een korte periode?
Ja!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |