Bron: de Stentorquote:Warme weer houdt nog maanden aan
DEN HAAG – Het droge en warme weer van deze dagen zal waarschijnlijk nog enkele maanden aanhouden. Pas in juli wordt weer enige regen van betekenis verwacht, zo meent MeteoVista, dat de website WeerOnline beheert en enkele dagbladen van voorspellingen voorziet. MeteoVista voorspelde in januari op basis van klimaatmodellen ‘een vroeg en aangenaam voorjaar’. Die verwachting is uitgekomen. De trend van de laatste tien jaar is dat maanden als mei en juni zonnig en zomers verlopen en dat in juli en augustus juist meer neerslag valt. Volgens Rolf Schuttenhelm, klimaatanalist van MeteoVista, kunnen de gevolgen van het droge warme weer ingrijpend zijn. Daarbij gaat het niet alleen om een toenemende kans op bos- en heidebranden. In 2003 zorgden aanhoudende hittegolven in Europa voor gezondheidsproblemen en zelfs doden onder ouderen.
Mensen gaan er niet van uit dat hun krant onbetrouwbare weerbureau's in dienst heeft. Heel weinig mensen zijn op de hoogte van het amateurisme van wat inmiddels qua grootte Nederlands derde weerbureau is, WeerOnline.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:04 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen. Een sowieso al onbetrouwbare voorspelling op tv of internet gaat bekijken, en dan klagen over de kwaliteit..
WeerOnline weet zelfs vaak het weer van dezelfde dag nog fout te voorspellenquote:Op donderdag 21 april 2011 18:04 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik heb dat nooit begrepen. Een sowieso al onbetrouwbare voorspelling op tv of internet gaat bekijken, en dan klagen over de kwaliteit..
Dat duurt wel heel erg langquote:Pas in juli wordt weer enige regen van betekenis verwacht, zo meent MeteoVista,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door deze zin zou ik bijna denken dat je het tegenovergestelde hooptquote:Op donderdag 21 april 2011 18:42 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ik mag toch hopen dat dit niet op de Frontpage verschijnt.
Ben je niet helemaal lekker ofzo?quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:39 schreef junkiexp het volgende:
Zou wel tof zijn als het tot juli niet meer regent.
Wordt wel gevaarlijk met de droogte dan
Dan word het hier een Nederlandse woestijnquote:Op vrijdag 22 april 2011 12:04 schreef cynicus het volgende:
[..]
Ben je niet helemaal lekker ofzo?![]()
Aanhoudende droogte tot Juli zou desastreus zijn voor de landbouw, natuurgebieden, grondwaterpeil, bos- en heidebranden enz.
Tsja, ik kan eigenlijk niet anders zeggen dan 'kijk eens in de krant of op teletekst'.quote:Op zondag 24 april 2011 19:38 schreef Montov het volgende:
Wat voor aanwijzingen zijn er voor de slechte kwaliteit van WeerOnline?
Ik ken het verder niet, dus vandaar mijn oprechte interesse.
quote:Donderdag laat de zon zich minder vaak zien en verspreid over het land kunnen er enkele buien ontstaan. De middagtemperaturen zijn vergelijkbaar met die van woensdag.
De dagen daarna verlopen wisselend bewolkt en elke dag kunnen er wel een aantal buien ontstaan.
Nu moet je dus de vraag stellen: wat verstaat WeerOnline onder "enige regen van betekenis"...?quote:Op maandag 25 april 2011 15:29 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
NOG MAANDEN DROOG!
Maar na vier dagen zit de eerste regen al weer in de WeerOnline verwachting:
[..]
Inderdaad, zo kunnen ze zich er altijd onderuit lullen.quote:Op maandag 25 april 2011 18:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nu moet je dus de vraag stellen: wat verstaat WeerOnline onder "enige regen van betekenis"...?
Vast geen paar buien, eerder dagen aanééngesloten plensbuien denk ik
Hier schijnt volop de zon.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Volgens de meerdaagse van het WeerOnline bericht in de krant blijft het vandaag de hele dag bewolkt; en ontbreekt van morgen tot en met woensdag de zon ook volledig, met zelfs op alle dagen volop regen.
Nou vraag ik je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |