quote:
Op donderdag 21 april 2011 16:04 schreef ProFlamer het volgende:Gisterenavond zat ik lekker in de tuin met mijn trouwe vriend Bas de Basset. Nou had mijn vrouw 's-morgens een pipet anti-vlooien en tekenspul tussen zijn schouderbladen gedaan en dat irriteerde hem blijkbaar. Maar na verschillende pogingen rollen en schuren wat blijkbaar de jeuk niet wegnam zag ik hem iets heel slims doen!
Hij pakte zijn plastic kikker, legde die goed neer op de tegels, ging op zijn rug liggen op de kikker zodat deze precies tussen zijn schouderbladen terecht kwam en begon te rollen. Zo gebruikte hij die dus als extra schuur-hulpstuk!
Geweldig om te zien en natuurlijk heel slim!
Heel inventief inderdaad!

quote:
Op donderdag 21 april 2011 16:11 schreef Black_Ninja het volgende:Dieren zijn ook veel slimmer dan veel mensen denken

Ik kon werkelijk hele gesprekken hebben met mijn hond en hij wist maar al te goed waar het over ging. Als ik een bepaald iets had verteld over de wandeling die we gingen maken wist hij later als we ook echt gingen wandelen precies waar we naar toe gingen en wat wel en wat niet mocht

Maar wat wel en niet mag, dat weet hij dan nog van vorige keren dat je hem in het bos gecorrigeerd hebt denk ik, dat haalt hij niet uit jullie 'hele gesprekken'.
Ze filteren wel woorden die ze herkennen uit gesprekken, dat zeker. Merk ik aan mijn hond ook.