quote:Getuigen en ceremoniemeesters hebben we al.
Op maandag 29 juli 2002 06:33 schreef SilkTie het volgende:
Om met een platitude te openen: bij het begin.
Getuigen en ceremoniemeesters kan je bedenken als je in de auto/trein/bus/vliegtuig/wherever zit, dat moet binnen een paar minuten gedaan zijn. Getuigen zijn mensen die een belangrijke plaats in je leven hebben, de ceremoniemeester moet iemand zijn die kan organiseren. Als je hiermee begint heb je al iets
.
Zorg dat je uitnodigingen en adressen op tijd op orde zijn, ik denk dat dat echt het belangrijkste is.
Kleding kost je maximaal een hele dag, dat kan tussendoor. Zo ook de cadeaus voor de ouders etc.
Als jullie nog niet samenwonen en de een gaat bij de ander intrekken, neem de tijd om samen door jullie beider spullen te gaan (samen gooi je meer weg dan in je eentje
). Ook als jullie samen een nieuwe woning gaan betrekken, zorg dat je spullen op tijd in orde zijn om makkelijker te kunnen verhuizen. Als je al samenwoont kan je bovenstaande raad vergeten.
Kijk om je heen naar aankleding van zalen, bloemen etc. Dit kan juist dat beetje extra geven om die sfeer neer te zetten die je wilt. Gisteravond hebben we bijna twee uur met de decorateuse van de zaal zitten praten en ideeכn opgedaan. Eigen inbreng is erg belangrijk, dus weet een richting die je wilt.
Verder heb ik even geen andere adviezen (moet een vergadering voorbereiden
dus mijn gedachten zijn er niet voor de volle 100% bij), maar zal hopelijk later nog eens mijn licht erover laten schijnen.
Succes.
Adressen zijn we al aan het verzamelen, tekst voor het kaartje hebben we ook al een beetje in ons hoofd.
Trouwjurk heb ik al uitgezocht, nog een maand en dan komt ie waarschijnlijk al binnen in de winkel. Hij is supermooi en ik wil hem zo graag weer aan. Vriendje weet nog niet wat ie wil. Waarschijnlijk toch iets huren gezien hij hier een ontzettend mooi en duur merkpak heeft dus als hij een keer een pak aan moet dan heeft hij iets maar verder draagt ie het zelden. Hij wil niet met dat pak trouwen, niet speciaal genoeg.
Cadeau's voor ouders, getuigen en ceremoniemeesters.. daar zitten we nog mee. En voor de persoon van wie we de auto mogen lenen...
We wonen al samen, dus het uitzoeken van de spullen speelt niet bij ons.
Aankleding van de zaal.... sja... we weten nog niet eens hoe de zaal eruit ziet
Hoezo zal je nu misschien denken... ik leg het nog een keer uit. We hebben een mooi hotel uitgezocht. Hebben daar een gesprek gehad. Maar... dat hotel is in juni 2001 afgebrand, althans.. het zalen en restaurant gedeelte en 1 van de hotelkamer vleugels. Dit is helemaal afgebroken en wordt nu aangebouwd.
Het hele hotel is een half jaar gesloten geweest. Nu is er wel een vleugel open, een klein restaurant en barretje voor de gasten maar meer niet.
Begin september gaan ze officieel weer open. Dan mogen we de zalen bekijken, krijgen we een diner in het restaurant en gaan we kiezen welke zaal we willen of misschien wel in het restaurant of meerdere zalen.
Alles is daar dus nieuw, we hebben wel al de bruidssuite gezien en het is super!!!!
quote:Sounds good to me
Op woensdag 31 juli 2002 17:59 schreef Kleintje het volgende:[..] het is super!!!!
Nog zes dagen te gaan. Gisteravond 'afscheid genomen'. Wel raar: dag zeggen tegen je verloofde in de wetenschap dat de volgende keer dat je haar ziet, ze in bruidsjurk is en ze een half uur later je vrouw is.
Eergisteravond weer in de zaal geweest en de malkkostmaaltijd geproefd: stukken beter dan vleeskost. Het is duidelijk waar de liefde van de chef-kok ligt. Wel wat veel olie, maar daar hebben we hem op aangesproken. Ook kon de moussaka wat meer gekruid worden en de pasta-varianten echte saus krijgen ipv aangelengde soeppoeder, maar de vissen (ja, voor de duidelijkheid en voor de mensen die het nog een beetje bijhouden: vis is geen vlees en valt niet onder de regels van vlees) waren van "mmjjaa, best aardig" tot "kijk, da's nou koken".
Bij dat huwelijk liepen erg veel mensen rond die wij kennen, waaronder 'onze' juwelier. Wat een heerlijke vent is dat! Wij hebben daar niet alleen onze ringen gekocht, maar ook een schitterende combinatie van een halsketting, oorbellen en een armband: heel fijn gouddraad met daarin losjes wat parels verwerkt. De halsketting hebben we gelijk met de ringen gekocht, de andere dingen waren nog niet binnen. Ondertussen heeft hij ons andere dingen meegegeven om te bekijken wat beter bij de jurk zal passen. Betalen? "Ach jongen, ik weet wat je nu nog voor de boeg hebt, kom na je huwelijk terug, geef terug wat je niet gebruikt hebt en met het geld dat je cadeau gekrgen hebt, kan je de rest betalen." Het geduld en de kennis waarmee hij ons iedere keer helpt, en de lol die hij heeft in het met ons naar dingen kijken, is onbetaalbaar. Dit soort mensen geven je de steun die je nodig hebt om deze stressvolle dagen door te komen, je ergens een kleine oase van rust te geven.
Vandaag tekenen we de definitieve versie van het contract met de zaal en ligt het tijdschema vast (het is een indicatie, je kan je nooit tot op de minuut vastleggen).
Het grootste wat nog overblijft is de tafelschikking. En voor mij: de zwijnenstal die mijn appartement geworden is, opruimen voordat mijn ouders komen. Tot drie maanden geleden was het een schoon en opgeruimde plek, sinds onze eerste ontmoeting heb ik misschien nog een keer een moment gehad om te stofzuigen en te strijken. Inmiddels is het een stofnest met een stapel overhemden en nog wat was. Stofkap voor en puinruimen .
Nog zes dagen ...
quote:Mwah, EW d'r Oma geeft ons wel haar zegen ergens in de komende weken
Op vrijdag 02 augustus 2002 09:31 schreef Kleintje het volgende:
Hoe is het met de zenuwen???
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 02-08-2002 13:17]
quote:Voor jou duurt het nog maanden!!!
Op vrijdag 02 augustus 2002 13:09 schreef DIGGER het volgende:[..]
Mwah, EW d'r Oma geeft ons wel haar zegen ergens in de komende weken
Alhoewel het toch ontzettend opschiet!
En we hebben iets heel moois bedacht, tenminste dat vonden de kapsters en ik
Nu maar afwachten hoe het de dertiende gaat en wat mensen ervan vinden!
Spannend hoor, nog 10 dagen!!!!!
quote:Hoe gaat zoiets eigenlijk? Ga je de dertiende naar de kapper? En ga je dan weer naar huis om je jurk aan te doen enzovoort?
Op zaterdag 03 augustus 2002 11:24 schreef DarkElf het volgende:
Vandaag ben ik voor het proefkapsel naar de kapper geweestEn we hebben iets heel moois bedacht, tenminste dat vonden de kapsters en ik
Nu maar afwachten hoe het de dertiende gaat en wat mensen ervan vinden!
Spannend hoor, nog 10 dagen!!!!!
* vraagt zich af hoe zoiets praktisch gezien in zijn werk gaat
* DuchessX is hartstikke benieuwd hoe je er uit zal zien!!!!
quote:Wij waren vanplan om op de 11de te trouwen... maar aangezien dat waarschijnlijk 11 september (9-11) wordt hebben we dat toch maar niet gedaan... (als alles goed gaat dan ben ik in september in Amerika
Op zaterdag 03 augustus 2002 12:24 schreef DuchessX het volgende:[..]
Hoe gaat zoiets eigenlijk? Ga je de dertiende naar de kapper? En ga je dan weer naar huis om je jurk aan te doen enzovoort?
![]()
quote:Half negen kapper, dan naar huis en aankleden
Op zaterdag 03 augustus 2002 12:24 schreef DuchessX het volgende:[..]
Hoe gaat zoiets eigenlijk? Ga je de dertiende naar de kapper? En ga je dan weer naar huis om je jurk aan te doen enzovoort?
![]()
en voor de rest?
<grin> wacht maar gewoon af, net als ieder ander
Jawel... een dikke maand te vroeg hangt ie al in de kluis bij de winkel waar ik hem heb gekocht!
Weer een stapje dichterbij (en een beetje armer want het restant moet nu betaald worden )
Ik ben al geruime tijd erg gelukkig met mijn vriend, en ik wil later ook dolgraag met m trouwen. Ik ga mijn eigen trouwjurk ontwerpen, en nu wilde ik jullie graag wat plaatjes laten zien waarop ik het ontwerp heb gebaseerd, maar wet niet hoe ik een printscreen kan maken van een windows media player, zodra ik dat weet laat iok jullie het graag zien.
quote:hey slaapmeisje en slaapvriendje, gefeliciteerd!!
Op dinsdag 30 juli 2002 20:11 schreef Slaapmeisje het volgende:[..]
Hoi Kleintje en EW, gaan jullie serieus nadenken over dansles? Wij kunnen ook niet stijldansen, maar kiezen gewoon een leuk nummer uit (waarschijnlijk Still the One van Shania Twain) en gaan gewoon lekker schuifelen.
Jompels,
SlaapmeisjePS: Is er eigenlijk een overzicht in een vorig trouwtopic van alle trouwdata die eraan zitten te komen?
Heeft er iemand aanraders voor een goede fotograaf omgeving Utrecht btw?(graag spontane foto's, ook van ceremonie en receptie als het kan...ik hoef geen heel boek met foto's van m'n vriend en ik in een park ofzo)
Donderdagavond zijn onze ouders aangekomen. Gisteravond heb ik voor het eerst even duidelijk met mijn vader over het geheel gesproken, zodat hij ook weet wat er van hem wel en niet verwacht wordt en zodat hij weet hoe wij de zaken hier hebben aangepakt. Het is nogal lastig geweest omdat mijn ouders niet echt betrokken waren door de afstand. En om dat allemaal door de telefoon te doen was ook niet echt realiseerbaar dit keer. Maar we zijn er uit en iedereen is weer hartstikke tevreden.
Mijn oma oogst toch wel het meest respect: met d'r bijna 90 jaar is ze het vliegtuig ingestapt en loopt hier de komende weken met een grote glimlach rond. Ongelooflijk wat een veerkracht die vrouw heeft en zich niet laat afschrikken door de beelden die de media haar voorschotelen. Haar kleinzoon gaat trouwen en daar is ze gewoon bij: geen gezeik (ze houdt alleen niet van sigaren
).
De waan van de dag is nu de tafelschikking, dat komt me zo langzamerhand de strot uit, maar je moet toch wat voor de goede zaak. Hopelijk is dat morgen ook over. Vandaag heb ik besloten om dinsdag toch ook maar vrij te nemen om een beetje tot rust te komen, want daarvan zie ik het op de dag zelf niet komen.
Mijn maag begint nu toch wel een klein beetje te draaien ... Nog drie dagen ...
Gisteren moesten we thuis zijn van de ouders van Rtificial. Rond een uurtje of 4.
We schrokken ons dood toen de bel ineens keihard ging en wie stonden er voor de deur?
Mijn zus en haar vriend , de zus van Rtificial, de broer van Rtificial en mijn vriendinnetje met haar vriend !
(Die haden zich helemaal kapot gelachen want die zijn helemaal naar het gebouw geslopen, bang dat ze waren dat wij het zouden zien!! )
Ze hadden ballonnen en taart en champagne bij zich en na de eerste schrik hebben we heerlijk taart gegeten en champagne gedronken! Mmmmmm
Daarna werden we meegenomen in de auto, Rtificial hoefde niet te rijden.
Ze hebben ons meegenomen naar de euromast (waar ik dus nog nooit op geweest ben)
We hebben eerst lekker rondgekeken en zijn toen helemaal naar boven gegaan! Echt een prachtig uitzicht en het was bere gezellig!
Daarna moesten we even wachten en zij gingen even kijken of er plek was in de bar maar wat bleek: ze hadden een tafel voor 8 gereserveerd en we hebben een fantastisch luxe diner gehad. Vreselijk lekker en echt heel erg gezellig!
Zusje van Rtificial gaf nog een kleine speech, waarin ze ons vreselijk veel gelukwenste en waarin zij aangaf dat ze ongelooflijk blij was met mij erbij in de familie.
Voor het hoofdgerecht zijn we nog 1x helemaal naar boven geweest .
Heel mooi om te zien was Rotterdam in het schemer donker en vanuit schiedam kwam er onweer aan rollen. Schitterend gezicht zo'n enorme wolk waarin het continue flitst!
Daarna hebben we nog een heerlijk dessert gehad en koffie gedronken.
Rtificial heeft toen het woord genomen voor ons beiden en iedereen uitgebreid bedankt. Ik was echt ontroerd door de moete die zij allen ervoor gedaan hadden.
Toen we thuis waren was het al weer 12 uur en we (ik iig) waren doodmoe!!!!
Vind het echt fantastisch dat ze dit met zijn allen bedacht hebben, wij houden niet van een echt ouderwets vrijgezellenfeest maar dit hebben ze echt heel leuk bedacht.
We hebben ons vreselijk geamuseerd!!!!!!!!!!!!.
Was echt een fantastische verrassing!!!!!
En nu begint het echte aftellen!!!
We hebben een erg leuke fotograaf gevonden en voor een normale prijs. Na een aantal fotografen te hebben bezocht in de variatie van ranzig duur tot aan oersaai hebben we gekozen voor de leuke,vlotte niet al te dure en vooral spontane fotograaf. Het klikte vrijdagavond in ieder geval heel erg en hij voelt goed aan wat wij willen. Nu hopen dat het op de foto's ook leuk over komt.
Wat een gedoe trouwens, we hebben ook al ons album uitgezocht en hebben ook moeten beslissen welke kleur bladen er in het album komen. Nooooooit over nagedacht...
Ook nog een leuk vraag van de fotograaf: weten jullie al iets voor de "handtekeningen"? Hij vond het idee van een receptieboek ook te truttig voor woorden en vond het zonde van het geld. Hij stelde voor om onze wc deur (of elke willekeurige binnendeur) bij de ingang te zetten en daar idereen zijn naam op te laten zetten. We denken er nog ff over na.....
Gisteravond met mijn vader een bruidsboeket uitgezocht en besteld, daarna naar 'mijn huis-juwelier' gegaan om te kijken of hij nog mooie manchet-knopen heeft. Hij was er zelf niet, dus vanochtend zal mijn vader nog eens langsgaan. Gelukkig hebben we dezelfde smaak, dus daarop kan ik wel vertrouwen.
Ondertussen had hij al een nieuwe batterij in het horloge van haar vader gezet, die loopt weer als een trein. Het zal apart zijn om die op die dag om te hebben, het helpt ons om hem op een of andere wijze er fysiek bij te hebben.
Nog even een knuffel gekocht (een idioot ding met citroen-geur, lekker vreemd ), die heeft mijn vader aan haar gegeven toen mijn ouders en oma met haar meegingen voor een van de laatste 'fittings' van De Jurk. Viel precies in goede aarde. Hopelijk vind ik vandaag weer iets origineels
.
Daarna nog op de tafelindeling gezeten, gelukkig is dat nu ook voorbij. Vanochtend mijn computer met alle gegevens weer bij haar langsgebracht en door naar mijn werk. Onderweg zag ik op een muurtje een bekend figuur zitten: mijn goede vriend (die de kaart ontworpen heeft) die vannacht uit Nederland is aangekomen. Hij zat te wachten totdat zijn familie wakker genoeg is om hem een kop koffie aan te bieden . Even gebabbeld en weg vervolgd.
Vanavond schoenen en manchetknopen uitzoeken en daarna nog 'even' door naar de bruiloft van een vriendin van me.
Morgen de laatste dingetjes, geen idee wat maar er zal vast en zeker wel iets gedaan moeten worden, en 's avonds het vrijgezellen-feest (zal wel netjes gehouden worden zonder braaf te zijn, mijn vrienden kennende: dus geen gezuip en striptease, maar waarschijnlijk genoeg andere leuke dingen zonder de provinciale idioterien die je nog wel een in Amsterdam ziet).
Nog twee dagen ...
quote:Dit hebben wij dus laatst gedaan bij vrienden van ons.
Op zondag 04 augustus 2002 21:23 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Ook nog een leuk vraag van de fotograaf: weten jullie al iets voor de "handtekeningen"? Hij vond het idee van een receptieboek ook te truttig voor woorden en vond het zonde van het geld. Hij stelde voor om onze wc deur (of elke willekeurige binnendeur) bij de ingang te zetten en daar idereen zijn naam op te laten zetten. We denken er nog ff over na.....
quote:Nou, laat ik het ff in m'n eigen woorden zeggen: De foto's van de man zeggen genoeg, er hoeft dus geen 'gekut' met hoekjes eraf knippen, scheuren, kartelen en al dat gedoe aan te pas te komen om de foto's iets extra te geven omdat dat aan de foto's zelf ontbreekt.
hebben we gekozen voor de leuke,vlotte niet al te dure en vooral spontane fotograaf.
quote:Wij gaan waarschijnlijk met een polaroid foto's laten maken van alle gasten die binnenkomen, die kunnen dan op het witte strookje iets schrijven, dit plakken we dan in een album, hier is eventueel ook nog ruimte voor wat tekst (foto's worden gelijk met dubbelzijdig tape vastgeplakt!
quote:Hoi KSje
Op zaterdag 03 augustus 2002 19:04 schreef KingShakur het volgende:[..]
hey slaapmeisje en slaapvriendje, gefeliciteerd!!
en wat een romantisch aanzoek!
Dank je wel voor je gelukwensen en het was inderdaad een prachtig moment in mijn leventje.
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Jaaaaa hoe herkenbaar
Op maandag 05 augustus 2002 13:22 schreef DIGGER het volgende:[..]
Nou, laat ik het ff in m'n eigen woorden zeggen: De foto's van de man zeggen genoeg, er hoeft dus geen 'gekut' met hoekjes eraf knippen, scheuren, kartelen en al dat gedoe aan te pas te komen om de foto's iets extra te geven omdat dat aan de foto's zelf ontbreekt.
Jompels,
Slaapmeisje
Een park is toch al niets voor ons. In die tijd groeien er bijna nog geen blaadjes aan de bomen, wordt mijn jurk smerig van alle blaadjes, modder etc.
Wij willen foto's maken bij de oude haven in Rotterdam.
Op boten, bij de kubuswoningen, op een marineschip wat daar ligt en misschien ook wel bij het lasergame centrum.
Verder kennen we de brugwachter van de erasmusbrug. Die zit daar zo mooi in een gebouwtje. Wij proberen nu of we OP dat gebouwtje mogen, daar kan je verschrikkelijk mooie foto's maken, heb je een groot stuk skyline van Rotterdam achter je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |