abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5114346
Nog maar eens proberen: hier zijn wij getrouwd:

fotootje

Inderdaad, in de VS.

pi_5114455
quote:
Op maandag 22 juli 2002 21:34 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Jij ook van harte Digger. Dit is zo´n vrolijk topic dat ik wel terug moest komen naar Fok!

Jompels,
Slaapmeisje (stiekum straks toch nog een echte mevrouw)

Nou ben ik niet vaak meer aanwezig hier en heb ik ook een allejezus slome verbinding, maaruh, als ik het goed begrijp ben je dus heel lang hier niet (actief) geweest maar voor dit weer wel?

Da's dan dubbel goed nieuws

Voordeel is dat dit soort topics iig vrolijk zijn zonder gesar, gespam etc.

Wil je nog met ons delen hoe het aanzoek eruit zag?

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  † In Memoriam † maandag 22 juli 2002 @ 21:59:02 #153
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_5114642
Tuurlijk wil ik met jullie delen hoe het aanzoek eruit zag

Op zaterdag 25 mei was ik met een vriendin de stad in gegaan om eens flink te gaan shoppen. Aangezien onze beide vriendjes in dezelfde band spelen en zij die zaterdag moesten oefenen, gingen wij bandvrouwen maar samenscholen.

Na een paar uur op sjouw geweest te zijn heeft mijn vriendin mij een cafe ingelokt onder het mom van weer te moeten plassen. Omdat ze zwanger is vond ik het normaal, want zwangere vrouwen moeten altijd plassen Toen we in het cafe kwamen hoorde ik al live muziek. Ik dacht nog, wat leuk op de zaterdagmiddag...

Ineens zag ik Slaapvriendje op het podium met zijn band en toen ik aankwam lopen dacht ik nog ´Wat raar dat ze hier moeten oefenen´. Ik had helemaal niets door (stom eigenlijk). Verder viel het mij op dat mijn ouders er ook waren die anders nooit in dat cafe te vinden zijn. Ook een heleboel van mijn vrienden zaten mij heel raar aan te lachen. Mijn vriend speelde op dat moment een nummer dat hij speciaal voor mij geschreven had. Eindelijk had ik het door en ik durfde hem niet aan te kijken anders had ik waarschijnlijk al in huilen uitgebarsten.

Toen hij klaar was met het liedje, moest ik op het podium komen en voor een overvol cafe hield hij een speech en ging toen op zijn knie om mij ten huwelijk te vragen. Ik barsste in huilen uit en zei heel zachtjes ja. Iedereen begon te juichen en de uitbater van het cafe kwam nog met een fles champagne aanzetten die we ter plekke achterover hebben geslagen van de opwinding en het geluk.

Al met al, het was een zeer mooi en emotioneel moment *zucht*

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_5114801
quote:
Op maandag 22 juli 2002 21:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tuurlijk wil ik met jullie delen hoe het aanzoek eruit zag

Op zaterdag 25 mei was ik met een vriendin de stad in gegaan om eens flink te gaan shoppen. Aangezien onze beide vriendjes in dezelfde band spelen en zij die zaterdag moesten oefenen, gingen wij bandvrouwen maar samenscholen.

Na een paar uur op sjouw geweest te zijn heeft mijn vriendin mij een cafe ingelokt onder het mom van weer te moeten plassen. Omdat ze zwanger is vond ik het normaal, want zwangere vrouwen moeten altijd plassen Toen we in het cafe kwamen hoorde ik al live muziek. Ik dacht nog, wat leuk op de zaterdagmiddag...

Ineens zag ik Slaapvriendje op het podium met zijn band en toen ik aankwam lopen dacht ik nog ´Wat raar dat ze hier moeten oefenen´. Ik had helemaal niets door (stom eigenlijk). Verder viel het mij op dat mijn ouders er ook waren die anders nooit in dat cafe te vinden zijn. Ook een heleboel van mijn vrienden zaten mij heel raar aan te lachen. Mijn vriend speelde op dat moment een nummer dat hij speciaal voor mij geschreven had. Eindelijk had ik het door en ik durfde hem niet aan te kijken anders had ik waarschijnlijk al in huilen uitgebarsten.

Toen hij klaar was met het liedje, moest ik op het podium komen en voor een overvol cafe hield hij een speech en ging toen op zijn knie om mij ten huwelijk te vragen. Ik barsste in huilen uit en zei heel zachtjes ja. Iedereen begon te juichen en de uitbater van het cafe kwam nog met een fles champagne aanzetten die we ter plekke achterover hebben geslagen van de opwinding en het geluk.

Al met al, het was een zeer mooi en emotioneel moment *zucht*

Jompels,
Slaapmeisje

Oeh

Romantisch zeg!!!

#geen
  † In Memoriam † maandag 22 juli 2002 @ 22:18:28 #155
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_5114952
Ik zal binnenkort ook nog even de oudere ´Trouwen enzo´ topics opdiepen om al jullie ervaringen door te lezen.

Zo, nu lekker slapies doen en dan dromen van de GROTE dag

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 22 juli 2002 @ 22:28:53 #156
3744 Kleintje
op en top!
pi_5115142
Gefeliciteerd Slaapmeisje!!!

Zijn er hier trouwens ook nog mensen die op wiebelles moeten (dansles wordt het geloof ik ook wel genoemd )

maandag 22 juli 2002 @ 22:36:15 #157
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_5115257
Gefeli Slaapmeisje! Wat een onwijs mooi aanzoek heb jij gehad zeg. Kheb zelf ook niet te klagen maar ik ben eigenlijk best wel blij dat DIGGER zijn aanzoek niet zingend heeft gedaan

En Kleintje, wij zijn echt aan het kijken hoe we de openingsdans op een fatsoenlijke manier laten verlopen. Zowel Diggie als ik zijn ongediplomeerde wiebelaars.....

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  maandag 22 juli 2002 @ 22:38:37 #158
3744 Kleintje
op en top!
pi_5115299
quote:
Op maandag 22 juli 2002 22:36 schreef Elegantly Wasted het volgende:
En Kleintje, wij zijn echt aan het kijken hoe we de openingsdans op een fatsoenlijke manier laten verlopen. Zowel Diggie als ik zijn ongediplomeerde wiebelaars.....
Hmz... zullen we met zijn 4tjes lessen volgen??
Gelukkig hebben wij iemand die ons goed les kan geven dus hoeven we niet in zo'n zaal met anderen die ons uitlachen...
pi_5115312
quote:

En Kleintje, wij zijn echt aan het kijken hoe we de openingsdans op een fatsoenlijke manier laten verlopen.

10 borrels, voor het vaderland, god zegene de greep.
  maandag 22 juli 2002 @ 22:40:37 #160
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_5115324
quote:
Op maandag 22 juli 2002 21:59 schreef Slaapmeisje over een heeeel mooi en romantisch aanzoek
Kijk, daar word ik nou helemaal week van hè.
Het mannetjes aanzoek was ook heel romantisch, maar anders. Met zijn tweetjes aan die inmiddels beruchte rand van de Grand Canyon. Het was heel intiem en heel intens.
Zo zie je maar weer; iedere man heeft wel iets romantisch in zich als hij maar wil.

Pfff, onze bruiloft is al meer dan 6 weken geleden, maar ik denk er nog steeds elke dag aan. Wat een waanzinnig feest! Het was een hele intense ervaring. We barstten zowat van de liefde voor elkaar.
En het klinkt heel 'dorky', maar het is echt waar; ik voel me nog meer verbonden met het mannetje. Zelfs nu officieel de wittebroodsweken afgelopen zijn.
Het is net alsof onze relatie weer naar een nieuw level getild is. Verre van burgerlijk. We genieten meer lijkt wel. Ik kan het niet goed omschrijven.
Herkent iemand onder de reeds getrouwden dit?

Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 22 juli 2002 @ 22:41:32 #161
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_5115339
quote:
Op maandag 22 juli 2002 22:39 schreef DIGGER het volgende:

10 borrels, voor het vaderland, god zegene de greep.

Hmmm.... iK vond Kleintje's idee iets beter eigenlijk....
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  donderdag 25 juli 2002 @ 07:34:01 #162
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5142677
Gisteravond hebben we de eerste proeverij gehad in de zaal. Eerst hebben we (toen er nog niemand binnen was) de zaal uitgebreid geinspecteerd. De tafels zagen er goed uit, misschien dat we het tafelstukje toch anders doen, het buffet zag er werkelijk uitnodigend uit, dus daarover niet zoveel op te merken. Maar aan een kant van het buffet, waarlangs de mensen ook kunnen lopen, lag een aantal elektriciteitskabels dat minimaal struikelgevaar kan opleveren: dat wordt dus aangepakt.

Daarna het huwelijksbaldakijn bekeken (de huwelijksinzegening vindt plaats onder een baldakijn, symbool voor het nieuwe huis van het paar): zag er op zich erg mooi uit, met een prachtig uitzicht op de Woestijn van Judea. Zonder al teveel moeite kan je zelfs Bethlehem zien liggen. Schitterend, en dat met de zonsondergang op het moment waarop we trouwen .... . Enige commentaar daar: de bloemschikking mag toch wel iets levendiger.

De receptie was een klein beetje kaal (ondertussen nog een bekende daar tegengekomen en een babbeltje gemaakt), daar gaan we ook iets aan doen.

Het eten zelf was gevarieerd van vettig en/of fantasieloos tot erg lekker en verassende combinaties . Ik voelde me net een inspecteur van Michelin met mijn aantekeningenboekje .

Dessertbuffet zag er wel mooi uit, maar was mierzoet. Te weinig fruit en teveel slappe hap puddingen. Ook dat willen we anders.

Volgende week nog naar een andere bruiloft daar om compleet andere dingen te proeven. In de kosjere keuken (kosjer = volgens de Joodse regels toegestaan voedsel) mogen melk- en vlees-producten niet gemengd worden. Gisteravond was een vleesmaaltijd, vandaar ook dat het dessert wat slapjes was omdat er geen melkproducten in verwerkt mogen worden. Dan maakt men dus gebruik van bijvoorbeeld soja en kunstmatige slagroom.

Volgende week is een melkkost-maaltijd waarmee ze veel meer kunnen combineren en hun fantasie uitleven. We hebben hierover al veel goede verhalen gehoord en waarschijnlijk gaan we dat ook doen. Is ook gemakkelijker voor een aantal van onze gasten: vooral binnen haar familie- en kennissenkring lopen vegetariers rond en die zijn zo makkelijker te bedienen, hebben meer keus en variatie dan bij een vleesmaaltijd waarbij zij de paria's zijn.

------------------------------

Nog een week en zes dagen ...

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  † In Memoriam † donderdag 25 juli 2002 @ 20:52:04 #163
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_5149970
Klinkt allemaal heel spannend Silk Tie en het is ook bijna zover voor jullie. Ondanks het feit dat wij volgend jaar juni pas gaan trouwen, hebben we bijna alles al geregeld. Best een heerlijk gevoel en ik heb er nu al zin in.

Volgende week ofzo ga ik met mijn moeder naar een vrouw die eigenlijk theaterkleding voor haar beroep maakt. Omdat ik haar ken uit de tijd dat ik zelf bij een Muziektheatervereniging zat (waar ik trouwens ook Slaapvriendje heb leren kennen), wil zij voor mij wel mijn trouwjurk maken. Zelf houd ik helemaal niet van een witte jurk en ook in het dagelijks leven draag ik nooit wit, dus waarom zou ik dat op mijn trouwdag wel doen. Het wordt een donkerpaarse keltisch-achtige jurk met gouden accenten. In mijn hoofd heb ik hem al helemaal uitgetekend en ik pik hier en daar ideetjes uit trouwjurkboeken en van het internet. Ben benieuwd of de jurk net zo mooi wordt als dat ik hem voor me zie. Spannend!

Om ideeen op te doen, kijk ik bijvoorbeeld naar sites zoals deze www.lindsayfleming.com

Jompels,
Slaapmeisje

pi_5157096
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 20:52 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ondanks het feit dat wij volgend jaar juni pas gaan trouwen, hebben we bijna alles al geregeld. Best een heerlijk gevoel
Ik snap dat het een heerlijk gevoel kan zijn (ivm de boel maar vast geregeld hebben), maar ik vraag me wel eens af waarom alles zo snel geregeld zou moeten worden.

Ik heb ook de belangrijkste zaken al wel geregeld (datum, locaties, vervoer) maar doe verder alles op m'n gemakje en verdeel alles over de gehele voorbereidingsperiode. En dat gewoon omdat ik het leuk vind, die voorbereiding.

Is het ergens niet een beetje zonde als je alles in zo'n kort tijdsbestek ver van te voren al regelt?

Als je een goeie planning hanteert ist het mijns inziens veel leuker en relaxter alles op een gemakje te regelen.

vrijdag 26 juli 2002 @ 13:19:01 #165
331 Merel
Be here now.
pi_5157397
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 20:52 schreef Slaapmeisje het volgende:

Om ideeen op te doen, kijk ik bijvoorbeeld naar sites zoals deze www.lindsayfleming.com

Wauw.. Dat is MOOI!!

Die ga ik bookmarken voor later als ik groot ben

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 28 juli 2002 @ 07:02:40 #166
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5175874
Nog een week en drie dagen ....

Vanavond hebben we een afspraak met degene die de bloemarrangementen verzorgt. Eens kijken wat er allemaal te doen valt met de aankleding van het huwelijksbaldakijn en de zaal.

Afgelopen donderdagavond bij de bruiloft van een vriend geweest, het begon me een beetje te dagen dat over korte tijd mijn verloofde en ik het 'lijdend voorwerp' zijn. Ik kreeg een brok in mijn keel. Hoewel ik een zeer rationele jongen ben die weinig plaats maakt voor emoties (hoewel mijn verloofde er wel in geslaagd is om daarin behoorlijke verbetering te brengen), denk ik niet dat ik het op dat moment nog droog zal kunnen houden.

Vrijdag ben ik gebeld door een van mijn beste vrienden, die ik tot een van mijn getuigen had gebombardeerd: hoogstwaarschijnlijk kan hij niet komen, hij zit in Amerika en de prijzen zijn momenteel zo dat het onmogelijk is voor hem om dat op te brengen. Met een understatement kan ik zeggen dat ik dat jammer vind .

Maar behalve dat, kijk ik er echt naar uit. Nog een week en drie dagen ......

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_5176248
Nog twee en een halve week.

Rtificial heeft afgelopen week de bloemen uitgezocht voor mijn boeket, ben heel benieuwd wat het geworden is. (had wel een paar stille hints gegeven )

Volgende week zaterdag ga ik naar de kapper voor mijn proefkapsel. Er is zoveel wat ik leuk vind dat ik niet kan kiezen. Gelukkig denkt de kapster ook al erg mee en die zou op zoek gaan naar voorbeelden die qua haar en type bij mij passen. Ben heel erg benieuwd hoe dat allemaal zal gaan!

verder ben ik met de zonnebank bezig, want een inwitte bruid staat natuurlijk niet. Alleen heb ik een hele moeilijke en gevoelige huid dus het kost moeite om een tintje erop te krijgen. Nou ja als ik maar een wat meer gezonde kleur heb! Meer hoeft niet!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 28 juli 2002 @ 12:22:20 #168
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5176747
quote:
Op zondag 28 juli 2002 10:14 schreef DarkElf het volgende:
Nog twee en een halve week.
Voel je de 'nou komt het toch echt dichtbij'-kriebels al?
quote:
Rtificial heeft afgelopen week de bloemen uitgezocht voor mijn boeket, ben heel benieuwd wat het geworden is. (had wel een paar stille hints gegeven )
Hmmm, moet ik deze week ook maar even daadwerkelijk doen, ik had al direct gezegd dat ik het boeket verzorg. Misschien dat de decorateuse van de zaal die we vanavond zien, iets kan doen, anders is er in het centrum een erg goede winkel. Het is wel een beetje lastig om in de zomer met de hitte goede bloemen in Israel te vinden, maar gelukkig wordt het meeste uit Nederland geimporteerd .

De hints hoe de jurk eruit gaat zien heb ik al gehad, en die zijn al genoeg om te . En verder wil ik NIETS erover weten, ik wil het moment supreme ook qua jurk als moment supreme houden.

quote:
Volgende week zaterdag ga ik naar de kapper voor mijn proefkapsel. Er is zoveel wat ik leuk vind dat ik niet kan kiezen. Gelukkig denkt de kapster ook al erg mee en die zou op zoek gaan naar voorbeelden die qua haar en type bij mij passen. Ben heel erg benieuwd hoe dat allemaal zal gaan!
Dat heeft mijn verloofde afgelopen donderdag gedaan. Nadat ze met de kapper heeft gezeten, had ze nog een kapsel voor die avond nodig. Hij heeft het zo verzorgd dat ik een klein idee kan krijgen maar dat het werkelijke kapsel een mysterie blijft voor mij. Normaliter heeft ze dichte krullen (tegen kroes aan), maar dit keer was het steil gemaakt (alleen met de fohn, geen troep als lak of wat dan ook): wat een schoonheid!
quote:
verder ben ik met de zonnebank bezig, want een inwitte bruid staat natuurlijk niet. Alleen heb ik een hele moeilijke en gevoelige huid dus het kost moeite om een tintje erop te krijgen. Nou ja als ik maar een wat meer gezonde kleur heb! Meer hoeft niet!
Oei, ik ben ook een bleekscheet (ik zit de hele dag binnen en we hebben geen raam, dus ik zie erg weinig zon), maar ik heb geen tijd voor de zonnebank. Nou ja, ze neemt me maar zoals ik ben

We zijn nu bezig haar appartement uit te mesten, zodat er wat ruimte komt voor mijn spullen. Gisteravond vond ik in een la een horloge en vroeg wat ze ermee wilde doen. Toen haalde ze uit een andere la het horloge van haar overleden vader. Met een emotionele blik heeft ze het aan mij gegeven, nadat ik haar heb moeten beloven het nooit kwijt te zullen raken. Behalve dat het een erg mooi horloge is, past het uitstekend bij mijn ring en de manchetknopen die ik bij het huwelijk ga dragen. Ik zal het dan ook die avond omhebben, iets wat ze niet verwacht (ik draag normaliter geen polshorloge meer, met mijn werk is een zakhorloge iets gemakkelijker, kan niet vuil worden of beschadigen). Haar vader is 15 jaar geleden plotseling overleden en ze is er nog altijd niet overheen. Dat ze mij zijn horloge heeft gegeven is een enorm teken van vertrouwen. Nu ik dit zit te typen schiet een brok mij in de keel ...

Ik ga maar lunchen ...

zondag 28 juli 2002 @ 13:57:55 #169
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5177533
DarkElf,

Daarnet was ik even door de actieve topics aan het kijken en zag het topic over je vader voorbij komen. En natuurlijk moest ik aan het slot van mijn vorige post denken. Ik weet ook niet of ik het in deze of in de andere thread moet neerzetten. Maar voor mij hoort het hier thuis, door mijn huwelijk word ik ermee geconfronteerd.

Ik weet wat je doormaakt, ik zie het aan mijn verloofde. Het doet haar zo ontzettend veel pijn dat haar vader er niet bij kan zijn, ze kan nog niet eens uitspreken dat hij niet meer leeft als mensen naar hem vragen.

Toen ik haar ten huwelijk vroeg, hebben we meteen een reis gepland naar onze wederzijdse ouders (Nederland en Engeland). Ik heb haar toen ook gevraagd of ze er moeite mee had als we zijn graf zouden bezoeken, iets wat voor mij natuurlijk leek omdat het toch mijn schoonvader wordt. Onbewust heb ik daarmee een stuk vertrouwen gewonnen, omdat ik blijkbaar te kennen gaf dat wat voor haar belangrijk is ook voor mij belangrijk is. Bij het graf heb ik hem posthuum om haar hand gevraagd, we hebben daar samen staan huilen en op een gegeven moment zei ze: "Je hebt zijn toestemming, ik zie zijn lachende gezicht."

Bij het voorbereiden van het huwelijk hebben we ook besloten om in de ceremonie een herdenkingsgebed in te lassen ter nagedachtenis van haar vader, om zo te laten blijken en te voelen dat hij op een of andere wijze toch aanwezig is.

Op vreemde wijze is haar pijn mijn pijn geworden, haar gemis mijn gemis. En ik hoop dat ik er in slaag om samen hier doorheen te komen, dat ze met het gemis leert omgaan. Dat het een plaats in haar leven krijgt, zonder dat het een zwart gat is. Ik vergelijk het maar met een wond: momenteel is het nog een open wond, hopelijk wordt het uiteindelijk een litteken. Het is er altijd, maar het kan niet meer ontsteken.

Ik hoop dat ze uiteindelijk met een glimlach aan haar vader kan denken, om de goede tijden en leuke dingen die ze samen hebben gedaan, niet dat iedere keer dat hij ter sprake komt ze stil in zichzelf kruipt en weer de stekende pijn voelt van zijn plotselinge overlijden. Dat we samen het rouwproces kunnen afsluiten, want in al die jaren is ze niet aan echt rouwen toegekomen.

Het zal niet makkelijk zijn, maar het zal ons lukken.

Ik wens jou en Rtificial heel veel sterkte tijdens de moeilijke momenten en verder heel veel geluk.

Kan iemand svp weer even een vrolijke post neerzetten? Ik kan het even niet opbrengen terwijl dit toch een vrolijke thread is.

zondag 28 juli 2002 @ 16:50:27 #170
3744 Kleintje
op en top!
pi_5178610
Ten eerste wil ik Darkelf en Silktie nog een fijne tijd toewensen met de laatste voorbereidingen.
Verschrikkelijk spannend volgens mij, de laatste dingen voor de grote dag.
Hoe is het nu eigenlijk met de spanningen en zenuwen?

Ook wil ik jullie sterkte toewensen omdat jullie toch een heel bijzonder iemand moeten missen op de mooiste dag in je leven. Vergeet niet dat hij in je hart zit en daardoor is hij er toch ook bij!

Binnenkort ga ik maar weer verder met de bruiloft.
Er moet nog zo verschrikkelijk veel gebeuren, vriendje moet nog een pak, moeten nog kaarten uitzoeken, adressen verzamelen, schoenen, cadeau's voor ouders, getuigen en ceremoniemeesters... nog veeeel meer... pffffff, waar moet ik gaan beginnen?? Ik weet het niet meer...

maandag 29 juli 2002 @ 06:33:45 #171
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5185663
quote:
Op zondag 28 juli 2002 16:50 schreef Kleintje het volgende:
Ten eerste wil ik Darkelf en Silktie nog een fijne tijd toewensen met de laatste voorbereidingen.
Verschrikkelijk spannend volgens mij, de laatste dingen voor de grote dag.
Hoe is het nu eigenlijk met de spanningen en zenuwen?

Ook wil ik jullie sterkte toewensen omdat jullie toch een heel bijzonder iemand moeten missen op de mooiste dag in je leven. Vergeet niet dat hij in je hart zit en daardoor is hij er toch ook bij!

Bedankt.
quote:
Binnenkort ga ik maar weer verder met de bruiloft.
Er moet nog zo verschrikkelijk veel gebeuren, vriendje moet nog een pak, moeten nog kaarten uitzoeken, adressen verzamelen, schoenen, cadeau's voor ouders, getuigen en ceremoniemeesters... nog veeeel meer... pffffff, waar moet ik gaan beginnen?? Ik weet het niet meer...
Om met een platitude te openen: bij het begin .

Getuigen en ceremoniemeesters kan je bedenken als je in de auto/trein/bus/vliegtuig/wherever zit, dat moet binnen een paar minuten gedaan zijn. Getuigen zijn mensen die een belangrijke plaats in je leven hebben, de ceremoniemeester moet iemand zijn die kan organiseren. Als je hiermee begint heb je al iets .

Zorg dat je uitnodigingen en adressen op tijd op orde zijn, ik denk dat dat echt het belangrijkste is.

Kleding kost je maximaal een hele dag, dat kan tussendoor. Zo ook de cadeaus voor de ouders etc.

Als jullie nog niet samenwonen en de een gaat bij de ander intrekken, neem de tijd om samen door jullie beider spullen te gaan (samen gooi je meer weg dan in je eentje ). Ook als jullie samen een nieuwe woning gaan betrekken, zorg dat je spullen op tijd in orde zijn om makkelijker te kunnen verhuizen. Als je al samenwoont kan je bovenstaande raad vergeten.

Kijk om je heen naar aankleding van zalen, bloemen etc. Dit kan juist dat beetje extra geven om die sfeer neer te zetten die je wilt. Gisteravond hebben we bijna twee uur met de decorateuse van de zaal zitten praten en ideeכn opgedaan. Eigen inbreng is erg belangrijk, dus weet een richting die je wilt.

Verder heb ik even geen andere adviezen (moet een vergadering voorbereiden dus mijn gedachten zijn er niet voor de volle 100% bij), maar zal hopelijk later nog eens mijn licht erover laten schijnen.

Succes.

† In Memoriam † dinsdag 30 juli 2002 @ 20:08:31 #172
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_5206529
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 12:53 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik snap dat het een heerlijk gevoel kan zijn (ivm de boel maar vast geregeld hebben), maar ik vraag me wel eens af waarom alles zo snel geregeld zou moeten worden.

Ik heb ook de belangrijkste zaken al wel geregeld (datum, locaties, vervoer) maar doe verder alles op m'n gemakje en verdeel alles over de gehele voorbereidingsperiode. En dat gewoon omdat ik het leuk vind, die voorbereiding.

Is het ergens niet een beetje zonde als je alles in zo'n kort tijdsbestek ver van te voren al regelt?

Als je een goeie planning hanteert ist het mijns inziens veel leuker en relaxter alles op een gemakje te regelen.

Zowel Slaapvriendje als ikzelf zijn behoorlijke regelfreaks en verder kwamen we er al vrij snel achter dat alle leuke locaties, bands etc. al ruim vantevoren vol zijn geboekt. Tot nu toe hebben we dus geregeld (we trouwen op een donderdag en het feest is op zaterdag):

- Busje voor vervoer van het daggezelschap (schoolreisjegevoel)
- High Tea voorafgaand aan de trouwceremonie
- Trouwlocatie (klein kerkje op Schokland)
- Champagne intermezzo
- Diner
- Feestavond locatie
- Band (Nova Show Band)
- Bruidssuite

Natuurlijk moeten de volgende zaken nog worden uitgezocht/geregeld:

- In ondertrouw gaan (4 oktober = werelddierendag )
- Trouwjurk (al wel een adres van een couturier gevonden)
- Trouwpak
- Boeket
- Bellenblaasdingen voor na de trouwceremonie
- Fotograaf
- Kleine fotocameraatjes voor op het feest
- Bedankjes (maken we lekker zelf)
- Uitnodigingen (maken we ook zelf = CD)
- Huwelijksreis

Volgens mij was dat het wel. Er blijven dus nog genoeg dingen over en zeker voor de uitnodiging hebben we behoorlijk wat tijd nodig om wat nummers in te zingen en teksten te verzinnen. De voorbereidingen zijn inderdaad erg leuk en we vermaken ons prima met alle voorpret. Zo willen we bijvoorbeeld de bedankjes na afloop van het feest niet zomaar uitdelen, maar in een grabbelton gooien en dan mag iedereen lekker graaien

Jompels,
Slaapmeisje

† In Memoriam † dinsdag 30 juli 2002 @ 20:11:55 #173
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_5206577
quote:
Gefeli Slaapmeisje! Wat een onwijs mooi aanzoek heb jij gehad zeg. Kheb zelf ook niet te klagen maar ik ben eigenlijk best wel blij dat DIGGER zijn aanzoek niet zingend heeft gedaan

Hoi Kleintje en EW, gaan jullie serieus nadenken over dansles? Wij kunnen ook niet stijldansen, maar kiezen gewoon een leuk nummer uit (waarschijnlijk Still the One van Shania Twain) en gaan gewoon lekker schuifelen.

Jompels,
Slaapmeisje

PS: Is er eigenlijk een overzicht in een vorig trouwtopic van alle trouwdata die eraan zitten te komen?

woensdag 31 juli 2002 @ 08:42:31 #174
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5211605
Nog een week ....

In bepaalde stromingen binnen het Jodendom is het een traditie dat bruid en bruidegom elkaar de week voor het huwelijk niet zien. Mijn broertje heeft dat gedaan, ook vrienden van mij, en de reactie van iedereen is dat dat het moment waarop je elkaar voor het eerst weer ziet _nog_ specialer maakt.

Vanavond is dus de laatste avond voor het huwelijk dat we elkaar zien. Daarna zal ieder contact telefonisch verlopen. Natuurlijk zal ik zorgen dat ze iedere dag iets van me krijgt, dat ze iedere dag iets tastbaars heeft. Maar ik zou niet weten hoe ik die tijd kan doorkomen: sinds onze eerste date zijn er maar twee dagen geweest dat we elkaar niet gezien hebben, nu worden dat zeven dagen! Gelukkig komen mijn ouders en oma morgen aan, kunnen die misschien mijn gedachten ook nog op andere zaken richten.

Ik praat hier wel makkelijk over, en binnen mijn vriendenkring hier is het heel gewoon, maar hoe komt dit alles eigenlijk bij jullie over? Hoewel ik in Nederland ben opgegroeid en nooit een echt grote kloof heb gevoeld tussen mijn levensstijl en die van mijn klasgenoten/medestudenten, heb ik het gevoel dat ik ineens in een andere wereld met compleet andere normen en waarden zit. Andere gebruiken en tradities, die voor mij en mijn omgeving heel gewoon zijn, maar die bij jullie toch minimaal vraagtekens moeten oproepen.

Nou ja, een voordeel van hier trouwen met al die rare dingen er omheen: hier kennen ze niet het tenenkrommende gebruik van welkomstliedjes en 'leuke stukjes'. Hier is het: lekker eten maar voornamelijk veel dansen (geen disco, het is meer een vorm van volksdansen en improvisatie, kan het niet goed uitleggen; misschien als ik de foto's on-line kan krijgen dat ik een duidelijker beeld kan geven), heel veel dansen en capriolen van vrienden.

Nog een week volhouden en dan eindelijk man en vrouw, echtpaar, basisstenen voor een eigen gezin, samen een eenheid vormen, alle dagelijkse beslommeringen samen kunnen delen en vooral: nooit meer uit elkaar (zonder elkaar te verstikken natuurlijk). *zucht*

woensdag 31 juli 2002 @ 17:46:25 #175
3744 Kleintje
op en top!
pi_5218460
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 20:11 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Hoi Kleintje en EW, gaan jullie serieus nadenken over dansles? Wij kunnen ook niet stijldansen, maar kiezen gewoon een leuk nummer uit (waarschijnlijk Still the One van Shania Twain) en gaan gewoon lekker schuifelen.

Jompels,
Slaapmeisje

PS: Is er eigenlijk een overzicht in een vorig trouwtopic van alle trouwdata die eraan zitten te komen?

Ik denk dat we even een nieuw overzicht moeten maken, er zijn er zoveel bij gekomen!

Dansles is een groot woord, wij krijgen van een vriend, Nederlands kampioen stijldansen geweest, dansles. Gratis en voor niets en zonder allemaal andere stelletjes erbij. Lekker privéles en puur om gewoon wat heen en weer te kunnen wiebelen.

Waarom?? Omdat ik jezus-allemachtig onzeker ben en als dan alle ogen op mij gericht ben en ik kan niet dansen dan zou ik liever door de grond willen zakken! Dus daarom... dan voel ik me wat zekerder!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')