abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5429252
Ik ben toch wel benieuwd naar het verslag van Darkelf!!!!
pi_5439704
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 20:38 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd naar het verslag van Darkelf!!!!
Die is op huwelijksreis.. wordt een beetje ingewikkeld, me dunkt.
pi_5440547
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 14:44 schreef Roonaan het volgende:

[..]

Die is op huwelijksreis.. wordt een beetje ingewikkeld, me dunkt.

Maar ze komt vast wel een keer terug om hier alles te vertellen!
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 07:50:17 #254
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5452196
Bijna twee weken alweer ...

Zo langzamerhand begint het normale leven weer vorm te krijgen, dalen we neer op de aarde en moeten we ons met de realiteit gaan bezighouden.

En dat betekent: met de geschenken in de weer . Sommige cadeaus zijn werkelijk prachtig (met name wil ik noemen een schitterende kaasplank uit Brazilie), anderen zijn eigenlijk het aankijken nog niet waard en weer anderen zijn wel aardig of handig, maar hoeveel taartschalen kan een mens gebruiken? En dan begint dus het spel van winkels aflopen en ruilen ...

Geen van de winkels geeft geld terug, je moet daar iets uitzoeken. Het hoeft niet direct, je kan ook een waardebon meekrijgen. Bij sommige winkels zie je nog wel andere dingen die je aanstaan (eergisteravond), daarvan maak je een notitie en dan op basis van wat je in andere zaken nog tegenkomt of na grondige inventarisatie thuis van wat echt nodig is, ga je volgende week terug om mee te nemen wat je inderdaad wilt.

Gisteravond was echter andere koek: winkel in winkel uit waar we na inwisseling werkelijk geen idee hadden wat het minst beroerd zou zijn om vandaar mee te nemen. De Blokker kan er nog wat van leren, ik denk dat de Kijkshop nog het dichtstbij komt wat (gebrek aan) 'kwaliteit' betreft. Wat een bagger weet men soms te produceren ! En dan nog mensen die het in hun hoofd halen daar iets te kopen . Eigenlijk had ik veel zin om heel luid lachend de mensen te waarschuwen hun geld aan iets beters te besteden, maar ja, je hebt een goede Nederlandse opvoeding gehad .

We konden in sommige winkels werkelijk NIETS vinden dat ook maar enigszins leek op iets dat ik in mijn huis zou willen hebben. Op een plek vonden we nog iets waarachter we beiden stonden om dat cadeau te doen aan een ander (en we geven alleen maar iets cadeau dat we ook voor onszelf durven kopen, we hebben een ongezonde afkeer van hand-me-downs), maar voor de rest konden we met moeite ons lachen inhouden als we voor een tweede keer rondgingen om nog eens goed te kijken of er toch niet in een hoekje iets geschikts te vinden was.

Misschien dat we na onze 'Grote Inventarisatie' toch nog iets nodig blijken te hebben dat we bij een van deze toko's kunnen betrekken.

Als afsluiter waren we nog in een beddengoed winkel, waar ze gelukkig weten wat ze doen en kwalitatief goed tot zeer goed materiaal hebben. In goed Amsterdams noemen we dat een mechaye (klemtoon op de 'a'), hetgeen zoveel betekent als: opluchting, heropleving (het is een deel van de Hebreeuwse term voor heropstanding van de doden).

Vanavond en morgen waarschijnlijk nog een paar van deze deprimerende tenten aflopen en dan hebben we dat ook achter de rug.

Terwijl ik dit aan het typen ben, krijg ik een telefoontje van mijn vrouw: "Kijk eens naar je hand?" Ben ik toch gvd vanochtend vergeten na het douchen mijn ring weer om mijn vinger te doen ... . Misschien moet ik er voortaan maar gewoon mee onder de douche.

Bijna twee weken alweer ...

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  woensdag 21 augustus 2002 @ 09:40:44 #255
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5470710
Twee weken alweer ...

Gisteravond weer wat zaken afgeweest, maar we hadden dit keer het gevoel productiever te zijn geweest.

Eerst de kaarsenhouders teruggebracht (zoals op de foto's te zien is zijn die gebruikt om bruid en bruidegom te begeleiden naar het huwelijksbaldakijn, vraag me niet waarom, de symbolische reden ben ik even kwijt), daarna door naar de winkel waar we de cadeaulijst hadden gemaakt.

Definitief gekozen voor twee serviezen (een mooie set voor vleeskost en een mooie voor melkkost, beiden niet voor dagelijks gebruik maar voor feestelijke maaltijden; zoals in een eerdere post al uitgelegd worden in de Joodse kosjere keuken deze twee zaken geheel gescheiden gehouden), twee besteksetten (idem) en twee glasserviezen (eentje voor frisdrank en borrel, ander voor wijn). Verder nog wat schalen en serveerbestek, waarmee we de keuken compleet hebben. Daarna hebben we elkaar verbaasd aangekeken omdat we nooit hadden kunnen bevroeden dat we een Rosenthal servies zouden bezitten . Over een week kunnen we het allemaal ophalen ...

Door naar een andere zaak waar ze twee besteksets voor de prijs van een aanboden. Goede kwaliteit, nu dus niet te duur: meenemen en niet meer over praten. Kunnen we ook door de weeks het eten op beschaafde wijze binnen krijgen .

Daarna nog even naar het Israel museum om daar een vervanging van een cadeau te halen: een mooi glas dat we cadeau hadden gekregen was al meteen na de eerste keer gebruiken kapotgegaan . Gelukkig hadden ze nog een exemplaar staan, dus dat wordt voortaan oppassen met de afwas .

En gelukkig vanochtend de ring niet vergeten .

Twee weken alweer ...

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_5497866
Jee, wat een gedoe met die cadeaus!

Darkelf... kom eens terug, terug van je huwelijksreis!
Klaar met al dat legale geseks

Ik wil nu toch wel alles horen!

donderdag 22 augustus 2002 @ 23:07:31 #257
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_5498022
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 17:05 schreef Kleintje het volgende:
Aanvullingen zijn altijd welkom!
Je mag ons er ook bij zetten, al weten we de datum nog niet, we willen er dan ook een *stiekeme/stille* trouwerij van maken....

Groetjes, Kore (korine) en -maverick (Marco)

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')