abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95795126
Ik heb sinds een tijdje steeds last van mijn hand(zie afb) het is niet continue maar volgens mij alleen bij een bepaalde stand/beweging(al weet ik niet welke beweging).

Volgens mij komt het door de laptop waar ik voor mijn werk zo'n 2 a 3 u p dag op zit, zou niet weten waar het anders door kan komen namelijk.

Als het niet snel overgaat ga ik natuurlijk naar de huisarts want het begint toch wel erg vervelend te worden. Maar misschien hebben jullie nog oefeningetjes voor mensen die een laptop gebruiken? Of andere tips, ideeën?
pi_95795231
Ruk verslaafd :')
pi_95795270
Waar is de afb?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_95795401
Ik ben nog niet helemaal wakker :@

En nee niet rukverslaafd, ik ben een vrouw bovendien is het links ;)
pi_95795642
Da's mooi klote als dat RSI is :{ Heb ik ook, maar was veel erger dan het nu is. Ik kan nu weer zonder problemen een kopje koffie/thee vasthouden en de dop van een fles open draaien, dat kon ik in het begin echt niet meer :')

Een paar tips...
Zodra je last krijgt van je hand moet je een tijdje iets anders gaan doen, veel pauzes nemen en dan strekoefeningen voor je hand/vingers doen. Als je ook last van rug/schouders/nek hebt kunnen de klachten daar ook uit komen, dan moet je een vent vinden om je te masseren :9 Ik heb zo'n polsbandage aangeschaft voor wat extra steun voor mijn polsen, dat hielp voor mijn gevoel wel. Je zou ook een opgevouwen handdoek voor je laptop kunnen leggen waar je armen op steunen bij het laptopwerk, zodat je polsen/armen niet teveel gebogen zijn. Ook is het heel belangrijk dat je bureau/stoel niet te hoog of laag zijn en dat je goed voor het scherm zit ;)

Hoop dat het snel over is :{
pi_95796019
http://www.workrave.org/

en dan niet de waarschuwingen en pauzemeldingen wegklikken hè.
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
pi_95796248
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 09:46 schreef san-34 het volgende:
Ik ben nog niet helemaal wakker :@

[ afbeelding ]

En nee niet rukverslaafd, ik ben een vrouw bovendien is het links ;)
Ben je links- of rechtshandig, dat ziet er namelijk niet echt uit als RSI maar als een "aardappelschilhandje" :') zoals mijn huisarts het noemde oftewel slijtage in het duimgewricht.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_95796406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 10:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Ben je links- of rechtshandig, dat ziet er namelijk niet echt uit als RSI maar als een "aardappelschilhandje" :') zoals mijn huisarts het noemde oftewel slijtage in het duimgewricht.
Wat dus ook neer kan komen op artrose, ik weet niet hoe oud je bent, TS?
pi_95796463
ik ben rechtshandig maar bedien de mousepad vaak met links, bijna altijd eigenlijk. Ben bijna 21 dus slijtage zou wel erg vroeg zijn.
pi_95796497
en ik heb personeel om mijn aardappels te schillen 0-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95796508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 10:19 schreef san-34 het volgende:
ik ben rechtshandig maar bedien de mousepad vaak met links, bijna altijd eigenlijk. Ben bijna 21 dus slijtage zou wel erg vroeg zijn.
Het zal ook geen slijtage zijn! Laat er gewoon even naar kijken door een huisarts of fysio daar heb je meer aan dan zelf een beetje aanmodderen met oefeningen enzo.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  donderdag 21 april 2011 @ 10:21:18 #12
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_95796516
quote:
Mousepad? Funest!

Gewoon een muis. Of slechts een (extern) toetsenbord
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_95796537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 10:06 schreef Black_Rainbow het volgende:
http://www.workrave.org/

en dan niet de waarschuwingen en pauzemeldingen wegklikken hè.
Dat dus. En werk je met die laptop op een vaste locatie? Zo ja, toetsenbord en extern scherm eraan hangen. Laptops zijn RSI-aanjagers.
pi_95796595
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 10:17 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Wat dus ook neer kan komen op artrose, ik weet niet hoe oud je bent, TS?
Dat is inderdaad artrose als het die kant opgaat en er is helaas niets aan te doen als dat het is behalve pijnstillers en er mee leven...helaas hoef je ook geen senior te zijn om ermee te beginnen...ik was begin 30 toen het begon (wel een familiekwaaltje) :{
Optimist tot in de kist
pi_95796673
quote:
Vlak het niet helemaal uit. ;) Ik heb ook RSI (ja, als ik kwaaltjes krijg dan doe ik het goed :') ) maar dat zit zelden alleen op die plek, dan zit het meer in de pols, arm en schouder maar ik ken het eigenlijk niet als alleen in een plekje in de hand. Als je je duimgewricht rondraait hoor je dan ook wat qua "bijgeluiden"?
Optimist tot in de kist
pi_95801753
ik hoor niks aan bijgeluiden, m'n baas gaat wel van het weekend een goede muis voor me regelen.
pi_95808646
Het lijkt erg op mijn verhaal...
Ik heb ook last op die plek waar jij hebt. Bij mij hebben ze onderzocht (door bloedprikken) op het reuma is en daar is niks uit gekomen. Dus artrose is ook een soort reuma dus misschien kunnen ze er ook achter komen via bloedprikken. Ben geen arts... maar zou even langs gaan voor de zekerheid!

In heb begin werd het op rsi gegooid dus kreeg een goede muis net z'n joystick. Toen dat niet hielp gooide ze het op overbelasting dus werd 6 weken in de gips gestoken. Natuurlijk hielp dat ook niet, mri/rontgen scan gehad kwam ook niks uit. Hebben een speciale brace voor me laten maken maar ook dat werd niks. De dokters werden onderhand gek van me en de receptioniste van het ziekenhuis herkende me onderhand. Afgelopen zomer spuiten gehad (ondertussen al 1.5 jaar verder) hielp ook niet. Dus de arts zei maar dat het een carpaal tunnel syndroom is ben afgelopen December geopeerd en de pijn is weer terug.....

Ik lees dat je rond de 3u per dag aan het laptoppen bent, probeer om de 15 min even pauze te houden. Zelf moest ik voor mijn studie alles op de pc doen dus was meer dan 8u per dag bezig met een computer... en het is geen rsi of muishand!
Wil er alleen mee zeggen dat iedereen snel denkt zal wel overbelast over rsi hand zijn. Ik hoop voor jou dat het niks ernstigs is maar wil alleen zeggen dat ik echt even langs de huisarts zou gaan! Beter voor niks even gaan dan dat het ernstig is.

Veel beterschap en succes in ieder geval!!
Elk begin is een eind aan het verleden, en elk eind is een begin aan het heden.
pi_95808803
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:51 schreef san-34 het volgende:
ik hoor niks aan bijgeluiden, m'n baas gaat wel van het weekend een goede muis voor me regelen.
Gelukkig maar, zou inderdaad overstappen op een goede muis. Ik heb net een laptop samen met een kennis zitten te installeren en na 2 minuten begon ik al last te krijgen van mijn RSI met zo'n touchpad. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 21 april 2011 @ 16:02:06 #19
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_95809377
Ik heb ook pijn gehad in m'n linkerhand en dat begon in m'n pols en ging over naar m'n vingers tot ik die amper meer kon bewegen. Naar de huisarts geweest en die stelde snel vast dat de zenuw bekneld was. Oftewel carpaal tunnel syndroom. 3 injecties en fysiotherapie hebben wel geholpen alleen de laatste tijd speelt het weer even op tijdens m'n werk en dan neem ik steeds een kleine pauze en laat ik m'n handen even rusten.

Ik zou als ik jou was snel langs de huisarts gaan. ;)
Love will tear us apart (Joy Division)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')