Niet zoveel als andersom. Maar je ziet t wel eens.quote:Op maandag 2 mei 2011 23:20 schreef Techno het volgende:
[..]
In de Randstad zie je dat toch echt wel regelmatig hoor.
Hmmm waarom snap je het van de oogpunt van de donkere jongen wel en het blanke meisje niet?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:10 schreef widmfan7 het volgende:
[..]
Niet zoveel als andersom. Maar je ziet t wel eens.
Ik heb er altijd wel moeite mee als ik een blank meisje zie met een donkere man. Geen idee waarom want ik heb zelf een aantal donkere jongens in mijn vriendenkring. De donkere jongen snap ik wel, maar het meisje niet. Heb er altijd een gevoel bij van: 'Kijk mij eens hip doen met mijn donkere vriend, nu word ik vast ontdekt omdat topmodellen als Kim Feenstra en Heidi Klum dat ook hebben' of iets in die trend. Het schijnt dat veel donkere mannen er ook nogal lacherig over doen als ze een blanke man met een donkere vrouw zien. Dus het heeft naar mijn mening weinig met racisme te maken, maar meer met het 'ongewone'.
Maar dat blijft toch racisme?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:10 schreef widmfan7 het volgende:
[..]
Ik heb er altijd wel moeite mee als ik een blank meisje zie met een donkere man. Geen idee waarom want ik heb zelf een aantal donkere jongens in mijn vriendenkring. De donkere jongen snap ik wel, maar het meisje niet. Heb er altijd een gevoel bij van: 'Kijk mij eens hip doen met mijn donkere vriend, nu word ik vast ontdekt omdat topmodellen als Kim Feenstra en Heidi Klum dat ook hebben' of iets in die trend. Het schijnt dat veel donkere mannen er ook nogal lacherig over doen als ze een blanke man met een donkere vrouw zien. Dus het heeft naar mijn mening weinig met racisme te maken, maar meer met het 'ongewone'.
Heeft inderdaad allemaal te maken met onzekerheid.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:35 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hmmm waarom snap je het van de oogpunt van de donkere jongen wel en het blanke meisje niet?
Eerlijk gezegd, ik denk dat het bij beide met ego te maken heeft. Als een donkere man een ongemakkelijke gevoel heeft bij blanke man met een donkere meisje, heeft het meestal met zijn onzekerheden te maken. "Waarom kiest dat mooie donkere meisje hem en niet een jongen zoals ik?" Bij de donkere jongens die ik heb gekend die moeite hadden met blanke man en donkere meisje is dat zo.
Mijn ervaring met andersom, dus blanke meisje met donkere jongen is ook zo. Hoe mooier en liever het meisje is, hoe meer onzeker de klein beetje racistische blanke man gaat voelen.
Ook bij donkere jongens. Als ze een mooie lieve donkere meisje (dus echt zo'n type waar ze denken: "zo'n meisje wil ik later mee trouwen") ziet met een blanke man dan gaan de meer bekrompen klein beetje racistische donkere jongens lomp gedragen.
Een leuk aangekleed lapje tekst, maar het blijft een mening. Dat ze er allemaal hetzelfde uitzien is jouw mening.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:15 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Het is wellicht ook van invloed waar in Nederland je woont. Ik woon momenteel in Groningen en laten we eerlijk zijn: hier lopen lang zoveel negers niet rond als in de Randstad. Een interraciale relatie komt hier dus ook veel minder voor dan in bv. Amsterdam. Dat zou een vertekend beeld kunnen geven van de werkelijkheid (als er al 1 werkelijkheid is wat betreft een relatie tussen een blank meisje en een zwarte jongen). Mijn observatie is echter: de blanke meisjes in Groningen die een relatie hebben met een donkere jongen zien er voor een groot deel hetzelfde uit. Niet meer en niet minder.
[..]
Dit is geen mening van mij, dit is een observatie. Als ik observeer dat de wolken wit zijn, ga je dat dan ook bekrompen noemen? Ik sluit mijn vorige post nog heel duidelijk af met 'ik spreek geen oordeel uit over een wit-zwarte relatie'. Dergelijke relaties interesseren mij net zoveel als automerken: geen ene drol. En met de karakteromschrijvingen 'jaloers' en 'onzeker' sla je de plank al helemaal mis, maar als ik daardoor voor jou in een overzichtelijk vakje pas: prima, laat me er dan maar in zitten.
Ze heeft mooie tieten, maar verder...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Dit meisje is heel donker, zuiver Afrikaans van bloed en toch heel mooi:
[ afbeelding ]
De een houdt van blond, de ander van donker. De één houdt van dunne lippen, de ander van volle lippen. Sommige mensen houden van kleine tieten, weer anderen van grotere borsten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Dit meisje is heel donker, zuiver Afrikaans van bloed en toch heel mooi:
[ afbeelding ]
Ja, snap ik ook wel, maar ik irriteer me aan mensen die zeggen "echte donkere meisjes zijn nooit aantrekkelijk" en dat soort dingen. Zoals je zei, smaken verschillen, maar er zijn ook donkere Afrikaanse vrouwen die volgens Westerse standaarden heel mooi zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:50 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
De een houdt van blond, de ander van donker. De één houdt van dunne lippen, de ander van volle lippen. Sommige mensen houden van kleine tieten, weer anderen van grotere borsten.
Smaken verschillen. Je hoeft ook niks te bewijzen...
Waarom erger je je daar aan? Is toch gewoon een mening en een smaak? Meisjes met rode haren vind ik ook niet aantrekkelijk en dames met kort stekeltjeshaar ook niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:03 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, snap ik ook wel, maar ik irriteer me aan mensen die zeggen "echte donkere meisjes zijn nooit aantrekkelijk" en dat soort dingen. Zoals je zei, smaken verschillen, maar er zijn ook donkere Afrikaanse vrouwen die volgens Westerse standaarden heel mooi zijn.
Ik erger me eraan wanneer mensen dat zeggen alsof het een feit is. Als iemand zegt "IK vind donkere meisjes niet aantrekkelijk" dan boeit het me niet. Wanneer iemand zegt "Donkere vrouwen zijn meestal heel lelijk", daar kan ik me aan irriteren.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom erger je je daar aan? Is toch gewoon een mening en een smaak? Meisjes met rode haren vind ik ook niet aantrekkelijk en dames met kort stekeltjeshaar ook niet.
Dus jij zegt ook nooit "dat is een mooie meid!". Dan breng je het immers als feit. Je zou moeten zeggen "ik vind haar een mooie meid". Ik vind dat tamelijk ver gezocht.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik erger me eraan wanneer mensen dat zeggen alsof het een feit is. Als iemand zegt "IK vind donkere meisjes niet aantrekkelijk" dan boeit het me niet. Wanneer iemand zegt "Donkere vrouwen zijn meestal heel lelijk", daar kan ik me aan irriteren.
Ik zou me daar niet druk om maken. Is gewoon een kwestie van smaak. Wordt bepaalt door het mileu waarin je opgroeit enzo.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik erger me eraan wanneer mensen dat zeggen alsof het een feit is. Als iemand zegt "IK vind donkere meisjes niet aantrekkelijk" dan boeit het me niet. Wanneer iemand zegt "Donkere vrouwen zijn meestal heel lelijk", daar kan ik me aan irriteren.
Na, misschien ook niet eens in het ongewone maar sociale verschillen o.i.d. Kleur maakt mij niet uit, maar wel hoe iemand er bij loopt qua kleding en zich in de publieke ruimte gedraagt, etc. Als ik dan een normale Hollandse meid zie met een gangster (of een tokkie/bontkraag) dan denk ik wel: "zonde van/voor de meid, die kan ook iemand met een toekomst krijgen". Of die ganster dan een neger is of niet maakt me niet uit. Als 'ie bij wijze van spreke een das om had gehad was er niets aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 12:10 schreef widmfan7 het volgende:
[..]
Als je hiermee rustiger van kan slapen. Ik kom zelf uit de randstad, en ik zie zwarte kerels toch wel vaak met ontzettend knappe blondines en brunettes. Of die dames laagopgeleid zijn kan ik niet aan hun voorhoofd zien, maar als je bedenkt dat relatief weinig zwarten hoogopgeleid zijn (net als de rest van de bevolking), lijkt het me niet vreemd dat hun blanke vriendinnen ook niet 9 van de 10 keer een doctorandus op zak hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 09:43 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Grotendeels gaat het om laagopgeleide (althans zo zien ze eruit), net wat te dikke dames. Negen van de tien keer hebben ze blond haar. Je kunt ze op straat al van een afstandje herkennen als je ze ziet slenteren met een kinderwagen. Dan fiets je erlangs, werp je een blik in de kinderwagen en ja hoor: een halfbloedje. Toch een bepaald slag dames waar het om gaat.
En nu gaan mensen roepen dat ik een racist ben en generaliseer, maar ik veroordeel dergelijke relaties nergens en constateer alleen dat 'het witte meisje' in veel gevallen om een bepaald type gaat. (En dan kijk ik vooral naar leeftijd 20-25.)
Ja, maar weet je wat dus het grappige is? Er zijn bontkraagjes of mensen met gangster uiterlijk die ook gewoon een HBO of WO studie doen. Die hebben ook een toekomst en zullen later ook in een pak rond lopen. En geloof het of niet, maar heel veel van die gasten zijn eigenlijk gewoon normale en zelfs lieve jongens die hun vriendin best goed behandelen. En de enige reden waarom zo bontkraagjes of gangster of mooiboy kleding aandoen is omdat (ze denken dat) dat soort kleding iets meer stoer/indrukwekkend/aantrekkelijk is.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Na, misschien ook niet eens in het ongewone maar sociale verschillen o.i.d. Kleur maakt mij niet uit, maar wel hoe iemand er bij loopt qua kleding en zich in de publieke ruimte gedraagt, etc. Als ik dan een normale Hollandse meid zie met een gangster (of een tokkie/bontkraag) dan denk ik wel: "zonde van/voor de meid, die kan ook iemand met een toekomst krijgen". Of die ganster dan een neger is of niet maakt me niet uit. Als 'ie bij wijze van spreke een das om had gehad was er niets aan de hand geweest.
Waarom ben ik 'onzeker' en 'bekrompen' als ik vertel wat ik observeer? En hoe link je dit in hemelsnaam aan angst voor negers? En waar lees je dat ik negers geen leuke (blanke) vriendin wens?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:41 schreef zandmaaltijd het volgende:
[..]
Als je hiermee rustiger van kan slapen. Ik kom zelf uit de randstad, en ik zie zwarte kerels toch wel vaak met ontzettend knappe blondines en brunettes. Of die dames laagopgeleid zijn kan ik niet aan hun voorhoofd zien, maar als je bedenkt dat relatief weinig zwarten hoogopgeleid zijn (net als de rest van de bevolking), lijkt het me niet vreemd dat hun blanke vriendinnen ook niet 9 van de 10 keer een doctorandus op zak hebben.
Op mij kom in je in ieder geval wel erg onzeker en bekrompen over, je voelt je volgens mij bedreigd door negers. Als je je zwarte vrienden eigenlijk geen leuk, blank meisje gunt, tja, dan heb je het zwaar te pakken vrind.
Kijk, het zal je niet irriteren als het gaat om een meisje die je verder niet kent. Als ik naar een vreemde meisje wijst en tegen je zegt "dat meisje is lelijk", dan boeit het je niet. Als ik naar je vriendin of je zusje wijst en zegt "dat meisje is lelijk" dan voel je wel iets meer genoodzaakt om te verdedigen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 18:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus jij zegt ook nooit "dat is een mooie meid!". Dan breng je het immers als feit. Je zou moeten zeggen "ik vind haar een mooie meid". Ik vind dat tamelijk ver gezocht.
Snap ik ook wel. Maar ja, ik verlies er geen slaap of zo. Als mensen een mening willen geven, dan geef ik ook mijn mening.quote:Ik zou me daar niet druk om maken. Is gewoon een kwestie van smaak. Wordt bepaalt door het mileu waarin je opgroeit enzo.
Jij bent gewoon een roomblanke jongen uit een boerendorp, vroeger ging je op de tractor naar school en nu draag je nog steeds klompen. Als je een persoon ziet maar ook maar een beetje een kleurtje weet je je geen houding te geven omdat je ouders je hebben aangeleerd dat zwarte mensen niet deugen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:08 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Waarom ben ik 'onzeker' en 'bekrompen' als ik vertel wat ik observeer? En hoe link je dit in hemelsnaam aan angst voor negers? En waar lees je dat ik negers geen leuke (blanke) vriendin wens?
Echt, je mag lezen in mijn post wat je wilt, maar je slaat de plank volledig mis
Het spijt me, maar dat vind ik een beetje rooskleurig. Ik heb op zowel HBO instellingen als Universiteiten rondgelopen (voor studie en werk) maar die "bontkraagjes en stoere jongens die eigenlijk heel lief zijn" heb ik daar amper gezien. Ze zullen er zijn, maar ze zijn in mijn ervaring de uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, maar weet je wat dus het grappige is? Er zijn bontkraagjes of mensen met gangster uiterlijk die ook gewoon een HBO of WO studie doen. Die hebben ook een toekomst en zullen later ook in een pak rond lopen. En geloof het of niet, maar heel veel van die gasten zijn eigenlijk gewoon normale en zelfs lieve jongens die hun vriendin best goed behandelen. En de enige reden waarom zo bontkraagjes of gangster of mooiboy kleding aandoen is omdat (ze denken dat) dat soort kleding iets meer stoer/indrukwekkend/aantrekkelijk is.
Eeeh, op de HBO en zeker op de UNI lopen echt niet van die bondkraagjongens rond. Zeker niet. Ik zit nu in mn eerste jaar UNI en ik ben ze nog niet tegengekomenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, maar weet je wat dus het grappige is? Er zijn bontkraagjes of mensen met gangster uiterlijk die ook gewoon een HBO of WO studie doen. Die hebben ook een toekomst en zullen later ook in een pak rond lopen. En geloof het of niet, maar heel veel van die gasten zijn eigenlijk gewoon normale en zelfs lieve jongens die hun vriendin best goed behandelen. En de enige reden waarom zo bontkraagjes of gangster of mooiboy kleding aandoen is omdat (ze denken dat) dat soort kleding iets meer stoer/indrukwekkend/aantrekkelijk is.
Ik zit in mijn 4e jaar HBO en bontkraagjes kom ik wel tegen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:31 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Eeeh, op de HBO en zeker op de UNI lopen echt niet van die bondkraagjongens rond. Zeker niet. Ik zit nu in mn eerste jaar UNI en ik ben ze nog niet tegengekomen
InHolland?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:37 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ik zit in mijn 4e jaar HBO en bontkraagjes kom ik wel tegen.
Wat een aantal van jullie niet begrijpt, niet wil begrijpen of expres overheen leest, is dat ik nergens een oordeel uitspreek over hetgeen ik zie. Vandaar mijn vraag: waar blijkt uit dat ik onzeker, jaloers, angstig en bekrompen ben? Maar nee, gewoon nog een keer herhalen dat ik bekrompen ben, that should do the trickquote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:12 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een roomblanke jongen uit een boerendorp, vroeger ging je op de tractor naar school en nu draag je nog steeds klompen. Als je een persoon ziet maar ook maar een beetje een kleurtje weet je je geen houding te geven omdat je ouders je hebben aangeleerd dat zwarte mensen niet deugen.
Zo, nu doe ik jou na met je generaliserende beeld.
Ik heb nooit gezegd dat je jaloers, onzeker, angstig en bekrompen bent. Ik doe je alleen maar na. Superieur voelen doe ik mij vrijwel nooit.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:49 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Wat een aantal van jullie niet begrijpt, niet wil begrijpen of expres overheen leest, is dat ik nergens een oordeel uitspreek over hetgeen ik zie. Vandaar mijn vraag: waar blijkt uit dat ik onzeker, jaloers, angstig en bekrompen ben? Maar nee, gewoon nog een keer herhalen dat ik bekrompen ben, that should do the trick![]()
En je dan superieur voelen -->![]()
Welke stad zit jij?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:31 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Eeeh, op de HBO en zeker op de UNI lopen echt niet van die bondkraagjongens rond. Zeker niet. Ik zit nu in mn eerste jaar UNI en ik ben ze nog niet tegengekomen
Je weet op basis van de voorbeelden het geheel ook wel weer flink uit zijn verband te rukken. Het maakt geen reet uit of ze eigenlijk dit of dat, of nog aan het puberen zijn, het gaat er om wat mensen zien en welk stereotype daar aan kleeft. En op basis daarvan kun je overal van uit gaan. Of het klopt is een tweede maar is misschien niet eens relevant.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:36 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar mijn punt is, omdat iemand een new york yankee pet draagt, of een bontkraag, of als een kakker kleed, of kraker, of rocker, betekent het niet dat hij zijn meisje slecht zal behandelen. Vooral op de leeftijd tussen 18 en 25 is het vrij normaal dat niet iedereen in een pak rond loopt of zoiets. Vrijwel iedereen op die leeftijd doet stoer of wilt op een of andere manier opvallen. Of die gast nou MBO doet of HBO of WO, blank of donker, kan je er niet zomaar vanuit gaan dat die gast zijn meisje slecht behandelt of dat hij regelmatig vreemd gaat. Ik ken zoveel gasten die "stoer" willen overkomen maar eigenlijk heel rustig zijn.
ach, je weet toch. Bij ieder nieuws of onderwerp waar het woord 'mens' in voorkomt worden marokkanen bijgehaald.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:38 schreef recaH het volgende:
deze topic gaat over 'witte meisje en zwarte man' en ik lees van sommige mensen over bontkraagjes.. wat hebben bontkraagjes hier nou mee te maken ? :S
Lees anders het topic even.quote:Op woensdag 4 mei 2011 18:38 schreef recaH het volgende:
deze topic gaat over 'witte meisje en zwarte man' en ik lees van sommige mensen over bontkraagjes.. wat hebben bontkraagjes hier nou mee te maken ? :S
Ditquote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:30 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Heeft inderdaad allemaal te maken met onzekerheid.
sommigen maken het controversieel en stellen zich aan anno 2011.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:52 schreef 0013379 het volgende:
Binnen mn vriendengroep kijken sommigen er negatief tegenaan. Dus hoe zit dat nou? Is het nog steeds controversieel?
Lame. Niets lezen, wel blaten. Geen verstand, wel een mening. Awesome. Zeg dan gewoon niets.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:14 schreef recaH het volgende:
jaa om het helemaal te lezen pfff
ik heb het begin gelezen en soort van het einde
maar het begin gaat over de titel en het einde gaat nergens meer over
maar goed..
Omdat mensen graag (ver)oordelen, dat is lekker makkelijk.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:22 schreef Captain_Maximum het volgende:
Om eerlijk te zijn snap ik sowieso niet dat mensen hier een probleem van maken.
Dat jaquote:
Je vriendinnen met hun neurotische voorkeur voor blanke mannen zouden je dus dankbaar moeten zijn: Dankzij vrouwen als jij zijn er nog blanke mannen over.quote:Binnen mn vriendengroep kijken sommigen er negatief tegenaan. Dus hoe zit dat nou? Is het nog steeds controversieel?
Hmmm die statistieken zijn wel van een datingsite dus ik weet niet hoeveel ze zeggen over hoe het IRL gaat. Het is wel een feit dat de meeste mensen een voorkeur hebben voor hun cultuur of achtergrond.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:05 schreef droom_econoom8 het volgende:
Om wat meer inzicht te krijgen: Nog wat leuke statistieken over dit onderwerp die op een datingsite zijn losgelaten.
Met name blanke vrouwen hebben vaker een voorkeur voor mannen van hun eigen ras.
[..]
Je vriendinnen met hun neurotische voorkeur voor blanke mannen zouden je dus dankbaar moeten zijn: Dankzij vrouwen als jij zijn er nog blanke mannen over.![]()
Het gaat om de voorkeuren die mensen aangeven. Die zijn denk ik redelijk representatief, al is het publiek wellicht wat progressiever/liberaler.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 09:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hmmm die statistieken zijn wel van een datingsite dus ik weet niet hoeveel ze zeggen over hoe het IRL gaat. Het is wel een feit dat de meeste mensen een voorkeur hebben voor hun cultuur of achtergrond.
Jawel ik zeg wat ik wil zeggenquote:Op donderdag 5 mei 2011 15:12 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Lame. Niets lezen, wel blaten. Geen verstand, wel een mening. Awesome. Zeg dan gewoon niets.
Ik denk dat je tegenwoordig ook veel ziet dat (in dit geval blanke) mensen heel hard roepen dat ze tolerant zijn tegenover iedereen, totdat het moment dat het in hun eigen omgeving voorkomt. Als hun dochter of zoon ineens thuiskomt met een donkere zijn ze er toch wél tegen.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:33 schreef HipHopDesk het volgende:
Wat is de probleem met een zwarte man die iets heeft met een witte meisje ?
Die blanken zijn toch geen racisten heh... ik dacht dat dat wel een beetje over is
maaja soms denk ik dat veel blanken stiekem racisten zijn meer omdat ze bang voor ons zijn (wat ik niet snap)
Aan de ene kant is de Nederlandse taal vreemd (het is 'een wit meisje' én 'het witte meisje'), aan de andere kant is men hier aan het parodiëren.quote:Op maandag 9 mei 2011 08:43 schreef Taurus het volgende:
Vindt iedereen het normaal om 'witte meisje' te zeggen overigens? Ik lees dat niet alleen bij TS maar ook bij anderen, volgens mij is het 'wit' meisje.
Dan moet je vooral eindigen met twee dubbele ontkenningenquote:Ik zie ook dat mensen in dit topic slecht zijn in begrijpend lezen. [...] Dus om dat gras maar even weg te maaien: ik zeg nergens dat elke donkere man geen toekomst heeft, en al helemaal niet dat dat terecht zou zijn.
Als je een beetje bereid bent om van stereotypen uit te gaan is het wel handig in de zin dat je redelijk zinnig kunt speculeren over de kleur van de auteur. Om het zo maar te zeggen.quote:Op maandag 9 mei 2011 08:43 schreef Taurus het volgende:
Vindt iedereen het normaal om 'witte meisje' te zeggen overigens? Ik lees dat niet alleen bij TS maar ook bij anderen, volgens mij is het 'wit' meisje.
ik denk dat het ook te maken heeft dat wij ons niet openstellen tegen blanken, daardoor die onwetendheidquote:Op maandag 9 mei 2011 01:43 schreef Milobi het volgende:
[..]
Ik denk dat je tegenwoordig ook veel ziet dat (in dit geval blanke) mensen heel hard roepen dat ze tolerant zijn tegenover iedereen, totdat het moment dat het in hun eigen omgeving voorkomt. Als hun dochter of zoon ineens thuiskomt met een donkere zijn ze er toch wél tegen.
En daarvan is inderdaad een groot deel angst, wat voorkomt uit onwetendheid, maar ook niet de moeite willen doen om er meer over te weten.
Kan je dat toelichten?quote:Op maandag 9 mei 2011 17:42 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
ik denk dat het ook te maken heeft dat wij ons niet openstellen tegen blanken, daardoor die onwetendheid
We willen graag in onze eigen cultuurtje leven omdat we het fijn vinden met mensen om te gaan waarmee we iets gemeen hebben. Maar blanken tegenover zwarten hebben natuurlijk geschiedenis met elkaar die nog steeds leeft waardoor het moeilijk is om jezelf open te stellen als blanke of zwarte tegen de ander .quote:
Ben ik mee eens.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:27 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
We willen graag in onze eigen cultuurtje leven omdat we het fijn vinden met mensen om te gaan waarmee we iets gemeen hebben. Maar blanken tegenover zwarten hebben natuurlijk geschiedenis met elkaar die nog steeds leeft waardoor het moeilijk is om jezelf open te stellen als blanke of zwarte.
En met we bedoel ik iedereen.
Maarja ik denk dat de volgende generatie daar geen problemen mee heeftquote:
blauw-zwart noem ik dat, zo zwart dat ze een blauwe gloed krijgen.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou.. je hebt mensen en die zijn eigenlijk gewoon zwart.
prachtig vind ik dat, vooral bij mannen. Het heeft iets natuurlijks en wildsquote:Op donderdag 12 mei 2011 16:54 schreef dumble het volgende:
[..]
blauw-zwart noem ik dat, zo zwart dat ze een blauwe gloed krijgen.
Euhm, hoe weet je dat zo zeker dat de "blanke" mens zich in Europa heeft geëvolueerd? Want volgens mij was toen de evolutie begon er nog helemaal geen Europa en is dit door de jaren heen zo geworden zoals het nu is.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:45 schreef Flip8000 het volgende:
[..]
het is een feit dat de blanke mens zich in Europa heeft geëvolueerd tot een weldenkend een gecivileerd organisme. De mensen in Afrika zijn - door omstandigheden - daar in achtergebleven.
Bewezen is dat negers een lager IQ hebben en bijvoorbeeld meer met justitie in aanraking komen.
Maar verder een erg leuke en vooral originele opmerking van je.
Natuurlijk is Europa later onstaan. Maar mensen in deze regionen hebben zich anders ontwikkeld dan in bijvoorbeeld Afrika door omstandigheden. Alle grote uitvindingen, literatuur, kunst etc. is door blanken gedaan/gemaakt.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:50 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Euhm, hoe weet je dat zo zeker dat de "blanke" mens zich in Europa heeft geëvolueerd? Want volgens mij was toen de evolutie begon er nog helemaal geen Europa en is dit door de jaren heen zo geworden zoals het nu is.
Verder vraag ik me af welk onderzoek jij heb weten te raadplegen die zeggen dat mensen van ras xx een lager IQ hebben.
Justitie, misschien is dit waar.
Terwijl alle grote nieuws evenementen in Nederland, koninginnedag, laatst bij winkel centrum en pim allemaal zijn vermoord door blanke Hollanders.
Om maar even te zwijgen wat de "blanke" Nederlander nog meer heeft gedaan door de eeuwen heen.
Dus je kan wel zeggen, meer donkere mensen komen in aanraking met justitie.
Het zijn de blanke Hollanders die de grote moorden dan wel criminaliteit begaan.
Misschien, zover jij terug kan denken.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:52 schreef Flip8000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is Europa later onstaan. Maar mensen in deze regionen hebben zich anders ontwikkeld dan in bijvoorbeeld Afrika door omstandigheden. Alle grote uitvindingen, literatuur, kunst etc. is door blanken gedaan/gemaakt.
egyptenaren zijn geen negers maar arabieren. maar dat terzijde.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:55 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Misschien, zover jij terug kan denken.
Echter is kunst, groter uitvindingen, literatuur ontstaan in Egypte en niet in Europe of door blanke mensen.
Want Egypte heeft altijd in Afrika gelegen, en is de echte oorsprong van alle mooie dingen die wij nu hebben.
Een klein voorbeeldje hier van is de Pi.
Als je die eens weg denkt was er niks van onze wereld terecht gekomen.
Verder waren de Egyptenaren in die tijden zeer geavanceerd en veel verder dan alle blanke mensen in die tijd.
Egyptenaren zijn donker en volgens jou visie zijn dat negersquote:Op maandag 16 mei 2011 21:57 schreef Flip8000 het volgende:
[..]
egyptenaren zijn geen negers maar arabieren. maar dat terzijde.
en volgens mij hebben de romeinen ook een aardige duit in het zakje gedaan in die tijd op dat gebied.
tuurlijk niet, aziaten zijn toch ook geen negers.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:57 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Egyptenaren zijn donker en volgens jou visie zijn dat negers
Romeinen kwamen vele jaren later.
Dan vraag ik me af, wanneer vind jij iemand een neger.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:01 schreef Flip8000 het volgende:
[..]
tuurlijk niet, aziaten zijn toch ook geen negers.
en ik weet dat romeinen wat eeuwen later kwamen, maar je kunt niet ontkennen dat aan onze hedendaagse beschaving negers bijzonder weinig hebben bijgedragen.
behalve gangstarap, jeweettoch.
dikke lippen, zwarte kleur, kroeshaar, strafblad.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:02 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af, wanneer vind jij iemand een neger.
Want mensen uit Egypte zijn niet bepaald blank met hun 30 graden het hele jaar
Egypte:quote:Op maandag 16 mei 2011 22:03 schreef Flip8000 het volgende:
[..]
dikke lippen, zwarte kleur, kroeshaar, strafblad.
een strafblad voor wildplassen? dat is een overtreding slimmerd, dat wordt - net als bijvoorbeeld te hard rijden - niet op je justitiële documentatie bijgehouden.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:06 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Egypte:
- Dikke lippen (vast wel, jij vind vast alles dik)
- Zwarte kleur, bedoel je daar ook bruin mee? ik ken geen "zwarte" mensen.
- Strafblad die krijg je tegenwoordig al als je op straat zeikt, en kijk eens hoeveel blanke jeugd dat doen na uitgaan.
Daar vergis je je tegenwoordig inquote:Op maandag 16 mei 2011 22:08 schreef Flip8000 het volgende:
[..]
een strafblad voor wildplassen? dat is een overtreding slimmerd, dat wordt - net als bijvoorbeeld te hard rijden - niet op je justitiële documentatie bijgehouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |