zo typischquote:
koffiequote:Op woensdag 20 april 2011 19:25 schreef Maraca het volgende:
Koffie hier, koffie daar, koffie is overal.. dat is waarGooooo.. koffie
En hoe zeg je het dan als het echt niet waar is?quote:
dan zeg je niks en laat je het varenquote:Op woensdag 20 april 2011 19:25 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
En hoe zeg je het dan als het echt niet waar is?
quote:
Bekennenquote:Op woensdag 20 april 2011 19:25 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
En hoe zeg je het dan als het echt niet waar is?
quote:Op woensdag 20 april 2011 19:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
dan zeg je niks en laat je het varen![]()
hoe harder je ontkent
Okeequote:Op woensdag 20 april 2011 19:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
dan zeg je niks en laat je het varen![]()
hoe harder je ontkent
ik las duifjesquote:Op woensdag 20 april 2011 19:27 schreef PriemGirl het volgende:
Evening all
Ik heb druifjes op als avondmaal
alleen druifjes ?quote:Op woensdag 20 april 2011 19:27 schreef PriemGirl het volgende:
Evening all
Ik heb druifjes op als avondmaal
FRIETquote:
of je gaat overdreven zitten bekennenquote:
quote:
Gefrituurde Solanum tuberosum staafjesquote:
Met mayonaise is pleonasmequote:
quote:Op woensdag 20 april 2011 19:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Geniet van die 30 cm lange, bruine paashaas
Jupquote:
A dirty mind...quote:
maar:quote:
http://www.friet-uurtje.nl/main/page_weetjes_friet_of_patat.htmlquote:Friet / Patat de discussie
Of het nou patat is of friet, het is allebei goed. Qua benaming ligt het er maar net aan waar je woont of wat je gewend bent vanaf je opvoeding. Of er ooit nog één enkel woord komt voor de heerlijke gefrituurde aardappelreepjes? Hoogstwaarschijnlijk niet.
Patat, friet (verbastering van 'frites'), petat, petatten, patatten, patates friet gefrituurde aardappel of in uitzonderlijke gevallen slapsticks. De meeste benamingen zijn algemeen of lokaal bekend,
Voordat we beginnen met het verhaal over de patat/friet.
eerst eens een blik in de Van Dale: patat de; v(m) friet: ~ met een portie patat met mayonaise friet de; v(m) -en reepjes rauwe aardappel, in olie gefrituurd; patates frites: een ~je eten portie friet
Volgens het grote woordenboek is de goede benaming 'friet', met als synoniem het woord 'patat'.
Het woord "frites"(uit de franse taal) duidt op de bereidingsvorm, namenlijk in heet vet gebakken. Eigenlijk heet het dus Pommes Frites
Aangezien we de Belgische naam voor aardappel gebruiken,"patat", heeft het produkt de naam patat friet gekregen, wat in de spreektaal gesplitst wordt in "frietje" of "Patatje".
In Duitsland zegt men "Fritten". In Engeland "Fries". Dus veelal de bereidingsvorm als naam van het produkt, en men begrijpt toch wat er bedoeld wordt. Er is dus geen verschil tussen het produkt patat of friet.
Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheidquote:
En toch het merendeel patat.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:31 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
maar:
[..]
http://www.friet-uurtje.nl/main/page_weetjes_friet_of_patat.html
Frietquote:Op woensdag 20 april 2011 19:30 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
JupHeb geen honger.. Vanmiddag friet op (JA FRIET VERDORIE !!!) en was wel zat zo
degene die friet zeggen plassen zittendquote:Op woensdag 20 april 2011 19:31 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
maar:
[..]
http://www.friet-uurtje.nl/main/page_weetjes_friet_of_patat.html
dus het merendeel kan geen ABN aangezien het in ABN volgens de Van Dale Friet isquote:
quote:Op woensdag 20 april 2011 19:32 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
dus het merendeel kan geen ABN aangezien het in ABN volgens de Van Dale Friet is
zijn wij als zuiderlingen toch wat slimmer
Het zou wat zijn als ik zou staanquote:Op woensdag 20 april 2011 19:32 schreef PeZu het volgende:
[..]
degene die friet zeggen plassen zittend
plastuitquote:Op woensdag 20 april 2011 19:33 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als ik zou staan
naar pgr?quote:Op woensdag 20 april 2011 19:34 schreef RockNijntje het volgende:
Foutje uit de Wiki gehaald.
Nu echt weg
Ik ga verhuizen van Twente naar Zuid-Holland. Vraag me af of ze daar snappen wat een "patat met" isquote:
daaromquote:Op woensdag 20 april 2011 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid
Hehe... Op rock werchter; tussen de mannen met de plastuitquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |