abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2011 @ 17:39:09 #1
281927 mcf
The end is the beginning.
pi_95768311
Dus ik zat zo na te denken.
Bijna iedereen leeft zoals de maatschappij en anderen verwachten. Want stel je eens voor: Je moet niet buiten de mand vallen, er niet bij horen, oei oei. Maar /care, leven is niets meer dan wachten tot je dood gaat, dus waarom niet doen wat jij wil, ok je houdt je wel aan de wetgeving en dergelijke en gaat niet een dikke crimineel of iets dergelijks worden, maar je snapt me wel.
Dus waarom niet gewoon een part time baan nemen en je leven een beetje verdoen met blowen. Als je in de staat "High" of "stoned" bent (ik tenminste) kan ik beter werken, concentreren, nadenken; om alles even samen te vatten: Dan ben ik zo'n beetje overal beter in.
Maar ik merk wel al weer, heb je een joint gerookt, dan ben je een junk, dan vergooi je je leven (/care), en allemaal van dat soort dingen.
Waarom wordt zo'n soort levenstijl niet geaccepteerd in onze maatschappij?
  woensdag 20 april 2011 @ 17:41:35 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95768401
Ik zou zeggen: doe het gewoon. De truc is om maling te hebben aan acceptatie van de maatschappij.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 20 april 2011 @ 17:48:45 #3
281927 mcf
pi_95768694
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou zeggen: doe het gewoon. De truc is om maling te hebben aan acceptatie van de maatschappij.
I know, maar waarom wordt het niet geaccepteerd. Ik ga de kroeg toch ook niet binnen lopen en tegen iedereen alcoholist zeggen. Bij wijze van
pi_95768752
Ik wil seks met paarden... Moet dat ook geaccepteerd worden TS?
  woensdag 20 april 2011 @ 17:50:42 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95768757
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:48 schreef mcf het volgende:

[..]

I know, maar waarom wordt het niet geaccepteerd. Ik ga de kroeg toch ook niet binnen lopen en tegen iedereen alcoholist zeggen. Bij wijze van
Waarom denk je dat het niet geaccepteerd wordt?
  woensdag 20 april 2011 @ 17:51:23 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95768783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:50 schreef SkryZer het volgende:
Ik wil seks met paarden... Moet dat ook geaccepteerd worden TS?
Wat een rare vergelijking. Kant noch wal, kut op Dirk.
pi_95768828
Doe maar niet, straks moeten we homo's nog gaan accepteren.
'En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!'
pi_95768862
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat een rare vergelijking. Kant noch wal, kut op Dirk.
Pfff vrouwen met een mening... Ga eens terug naar de keuken, ik heb honger.
pi_95768907
Ik zou eerst de vraag beantwoorden waarom veel mensen die op jongere leeftijd wel blowen dit op latere leeftijd niet meer doen. Daarna kan je altijd nog kijken naar sociaal geaccepteerd gedrag.

Daarnaast zoek jij misschien al de bevestiging in het dagelijkse leven waarom het voor jou wel werkt (of het werkt buiten beschouwing gelaten). Dan moet je er ook niet raar van op kijken dat andere mensen dit omgekeerd ook doen.
  woensdag 20 april 2011 @ 17:55:36 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95768938
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:53 schreef SkryZer het volgende:

[..]

Pfff vrouwen met een mening... Ga eens terug naar de keuken, ik heb honger.
Ach gos. Laat me raden. Je bent onlangs gedumpt? Kusje d'rop.
pi_95768993
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach gos. Laat me raden. Je bent onlangs gedumpt? Kusje d'rop.
Je raad niet, je zat je mening te geven in mijn topic.. Helaas kun je geen vrouwen weren uit topics die je maakt. Heb je mijn broodje nu al?
  woensdag 20 april 2011 @ 17:59:55 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95769087
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:57 schreef SkryZer het volgende:

[..]

Je raad niet, je zat je mening te geven in mijn topic.. Helaas kun je geen vrouwen weren uit topics die je maakt. Heb je mijn broodje nu al?
Waarom ga jij je op vreemde vrouwen op internet af zitten reageren?
pi_95769129
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja.
pi_95769202
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:52 schreef -Remy het volgende:
Doe maar niet, straks moeten we homo's nog gaan accepteren.
:D <-- :S
  woensdag 20 april 2011 @ 18:49:34 #15
281927 mcf
pi_95770991
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:54 schreef Kabolter het volgende:
Ik zou eerst de vraag beantwoorden waarom veel mensen die op jongere leeftijd wel blowen dit op latere leeftijd niet meer doen. Daarna kan je altijd nog kijken naar sociaal geaccepteerd gedrag.
Dan is het niet meer acceptabel volgens die mensen, die hebben dan een baan etc en kunnen dat echt niet maken. Zoals ze zelf zeggen. (ja ik heb nagevraagd)
  woensdag 20 april 2011 @ 18:50:22 #16
281927 mcf
pi_95771013
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:01 schreef SkryZer het volgende:

[..]

Ja.
Waarom reageren jullie jezelf af in mijn topic. Ga ergens anders huilen
pi_95771075
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:49 schreef mcf het volgende:

[..]

Dan is het niet meer acceptabel volgens die mensen, die hebben dan een baan etc en kunnen dat echt niet maken. Zoals ze zelf zeggen. (ja ik heb nagevraagd)
Ik ken eerlijk gezegd geen enkele blower/ex-blower die gestopt is omdat hij/zij (ander) werk kreeg.
pi_95772227
Je kunt wel de rest van je leven iedere dag blowen maar dan moet je wel accepteren dat je bv. geen auto mag rijden, ook niet naar je werk of voor je werk. Ook dien je te begrijpen dat sommige mensen zullen merken dat je vaak onder invloed bent en je daarom gaan mijden, genoeg mensen die een hekel hebben aan stoners om allerlei redenen. Misschien vind je deze interessant:

Blowen heeft ook iets onthaastends, je wordt relaxter, onverschilliger tegenover bepaalde zaken. De maatschappij echter is gehaast, alles moet vandaag af anders blijven we achter de zaken aan lopen en moeten we alleen maar harder gaan rennen om de achterstand weer in te halen. Mensen vinden het ook vaak leuk om te rennen, het geeft ze het gevoel dat ze uitmuntend bezig zijn en dan komt er zo'n stoner aansloffen die het groepstempo onderuit haalt.

Het achterliggende idee is dat we stilstaan als we niet rennen en dus geen vooruitgang meer boeken, dat alles daardoor minder wordt met allerlei doemscenario's/economische crisis...

Maar ook het idee dat blowen onvermijdelijk psychoses veroorzaakt en daarmee wordt een stoner een potentieel blok aan het been voor de maatschappij, zo iemand gaat geld kosten ipv opleveren, het ideale scenario is die waar je je hele leven lang optimaal en keihard werkt voor het grotere goed dat de maatschappij heet.
  woensdag 20 april 2011 @ 19:30:12 #19
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_95773178
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:14 schreef loop het volgende:
Je kunt wel de rest van je leven iedere dag blowen maar dan moet je wel accepteren dat je bv. geen auto mag rijden, ook niet naar je werk of voor je werk. Ook dien je te begrijpen dat sommige mensen zullen merken dat je vaak onder invloed bent en je daarom gaan mijden, genoeg mensen die een hekel hebben aan stoners om allerlei redenen. Misschien vind je deze interessant:

Blowen heeft ook iets onthaastends, je wordt relaxter, onverschilliger tegenover bepaalde zaken. De maatschappij echter is gehaast, alles moet vandaag af anders blijven we achter de zaken aan lopen en moeten we alleen maar harder gaan rennen om de achterstand weer in te halen. Mensen vinden het ook vaak leuk om te rennen, het geeft ze het gevoel dat ze uitmuntend bezig zijn en dan komt er zo'n stoner aansloffen die het groepstempo onderuit haalt.

Het achterliggende idee is dat we stilstaan als we niet rennen en dus geen vooruitgang meer boeken, dat alles daardoor minder wordt met allerlei doemscenario's/economische crisis...

Maar ook het idee dat blowen onvermijdelijk psychoses veroorzaakt en daarmee wordt een stoner een potentieel blok aan het been voor de maatschappij, zo iemand gaat geld kosten ipv opleveren, het ideale scenario is die waar je je hele leven lang optimaal en keihard werkt voor het grotere goed dat de maatschappij heet.
Ik sta dan liever stil met een joint en geniet dan dat alles zsm moet omdat de maatschappij daar om vraagt. :7
Ja, behalve soms.
pi_95780188
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:49 schreef mcf het volgende:

[..]

Zou eerder denken dat deze mensen er op den duur op uitkomen dat een leven zoals jij je voorstelt begint te vervelen. Je gaat toch op een gegeven moment meer nodig hebben om in die extase te komen. Kortetermijngeluk heet dat geloof ik..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_95780800
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:30 schreef Grimbert het volgende:

[..]

Ik sta dan liever stil met een joint en geniet dan dat alles zsm moet omdat de maatschappij daar om vraagt. :7
Ja toch..

Als ik kon kiezen tussen elke dag hard werken en leven.. of een uitkering en elke dag wel een jointje kunne roken had ik het 2e denk ik wel gedaan :s) want hoe ik nu leef elke dag werken is alleen maar stress en lange dagen.. ik voel me er gewoon levenloos door

Maar veel mensen die denken alleen maar negatief over wiet.

Mischien zijn het meestal de ouderen want die lijken me veel te jaloers omdat hun dat niet in hun jeugd hebben gehad.. Tis wel een goeie diss zijn ze wel gelijk stil meestal
  woensdag 20 april 2011 @ 21:50:11 #22
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_95781198
Het is nooit te laat om steuntrekker te worden. :)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  woensdag 20 april 2011 @ 22:28:10 #23
281927 mcf
pi_95783539
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:33 schreef keste010 het volgende:

[..]

Zou eerder denken dat deze mensen er op den duur op uitkomen dat een leven zoals jij je voorstelt begint te vervelen. Je gaat toch op een gegeven moment meer nodig hebben om in die extase te komen. Kortetermijngeluk heet dat geloof ik..
Dit,is dus niet waar. Ik blow al geruime tijd en kan veel hebben. Maar van normaal aantal wiet wordt ik alsnog wel even stoned als toen ik net begon.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:43 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ja toch..

Als ik kon kiezen tussen elke dag hard werken en leven.. of een uitkering en elke dag wel een jointje kunne roken had ik het 2e denk ik wel gedaan :s) want hoe ik nu leef elke dag werken is alleen maar stress en lange dagen.. ik voel me er gewoon levenloos door

Mischien zijn het meestal de ouderen want die lijken me veel te jaloers omdat hun dat niet in hun jeugd hebben gehad.. Tis wel een goeie diss zijn ze wel gelijk stil meestal
Wiet is ook gewoon genieten, een biertje is slechter dan een joint. Als je een joint hebt gerookt laat je je ook niet zo snel tegenhouden, doe je leukere dingen en heb je echt goede ideeën. Dit lijkt misschien niet altijd zo maar dat is het wel. Voer maar eens een "highdea" uit. Je hebt ze wel altijd maar voert ze nooit uit (Uit mijn ervaring). Maar probeer eens een plan uit te voeren en je zult zien dat het het gewenste resultaat oplevert.
pi_95784751
Oh ik bedoel ook niet dat wiet niks meer met je doet; extase was wellicht ook niet het goede woord :P Je zal in ieder geval op den duur merken dat je iets mist; ik ben geen ervaringsdeskundige maar ik denk dat het wat eentonig wordt en ik zou zelf schuldig gaan voelen dat ik iets exogeens nodig heb om mij vrolijk te maken
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_95786060
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:43 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ja toch..

Het wordt nooit meer zo lekker zoals het is als je jong bent is mijn ervaring. En ik heb aardig wat jaartjes geblowd, met regelmaat.

Ik zie het om mij heen ook massaal gebeuren, bij de één wat later dan bij de ander. Er zijn nog maar een paar over van de tiental vrienden die blowden. Niet omdat het slecht is, het wordt gewoon minder. Waarom mensen stoppen kan erg verschillend zijn en is vaak een combinatie van:
- Minder fijn stoned worden, het lacherig en het droge is er een beetje van af.
- Andere, betere manieren vinden voor de 'verplichte ontspanning' (vaak het geval bij ADHD'ers.
- Niet vaak meer in de shop hangen omdat je het wel ontgroeid ben en er steeds minder vrienden van vroeger overblijven die daar blijven hangen.
- Irritant vinden dat bijvoorbeeld een zaterdagavond standaard wordt gevuld met op de bank hangen, filmpje kijken, nog meer blowen, beetje muziek luisteren, niks doen en standaard in hetzelfde groepje je tijd door te brengen zonder nieuwe mensen te ontmoeten. Of wel uitgaan en schaapachtig voor je uitkijken, beetje lachen en niks ondernemen.
- Je nog meer bewust zijn van het feit dat het toch wel echt heel regelmatig is (zelfde tijden roken, zelfde hoeveelheden, etc)
- Irriteren aan het feit dat je vorig jaar rond deze tijd dezelfde dromen en plannen had en er weinig is veranderd.
- Op vakantie gaan en het toch veel makkelijker blijkt te zijn om niet te blowen en tot de conclusie komen dat je het wel heel erg verromantiseerd.
- Na al die jaren regelmatig blowen toch flink fout gaan.
- etc

Het wordt gewoon vaak minder fijn als je ouder wordt. Je hecht er minder waarde aan. Toen ik nog blowde kon ik mij overigens veel makkelijker voorstellen dat ik dit mijn hele leven ging doen, dan dat ik het niet meer zou doen. Dus eigenlijk zegt het niet zoveel hoe je er over denkt als je nog blowt. Daarnaast is het goedpraatgedrag overigens ook zeer herkenbaar. Op de één of andere manier voelen de meeste blowers zich toch een tot bedreigde diersoort die onbegrepen is en waarbij er heel wat ergere dingen in de wereld zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')