abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95752841
Hallo,

De houten zijgevels van mijn huis bestaan uit kraaldelen en moeten nodig geschilderd worden. Nu weet ik alleen niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Kan ik nu het beste die hele gevel met ammonia gaan afsoppen en dan gaan schuren? Of zijn daar handiger methodes voor? Een deel is ook nog eens behandeld met carboleum (of hoe je dat ook schrijft). Daar heb ik helemaal nog nooit mee gewerkt. Als iemand tips heeft zijn ze welkom!

Alvast bedankt!

Mariska
pi_95753231
over carboleum kun je geen verf doen.
gewoon zelfde zooi erop carboleum hoef je niet te schuren beetje schoonmaken, dus vuil verwijderen en pas op met zon je verbrand levend met carboleum schilderen in de volle zon
pi_95753238
Een schilder bellen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_95753579
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:50 schreef Tuinman het volgende:
over carboleum kun je geen verf doen.
gewoon zelfde zooi erop carboleum hoef je niet te schuren beetje schoonmaken, dus vuil verwijderen en pas op met zon je verbrand levend met carboleum schilderen in de volle zon
Dat.
pi_95885911
Je krijgt tegenwoordig geen echte carboleum meer, die carboleum van vroeger daar zat veel te veel vergif in en andere stoffen die tegenwoordig verboden zijn.
Er zijn nog wel wat vervangende producten op de markt, zoals bijvoorbeeld Tenco Carbobruin, maar verwacht niet dat het net zo lang meegaat als dat spul van vroeger.
pi_95891373
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:50 schreef Tuinman het volgende:
en pas op met zon je verbrand levend met carboleum schilderen in de volle zon
:?

Wat bedoel je daarmee? (Ik heb geen enkele ervaring met Carboleum)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_95892453
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 17:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

:?

Wat bedoel je daarmee? (Ik heb geen enkele ervaring met Carboleum)
Gewoon, je verbrandt razendsnel in de zon met dat spul (net als dat je een paar uur in de zon zit). Zal wel door reflectie komen, maar het is echt opvallend heftig :P
pi_95892928
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 18:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Gewoon, je verbrandt razendsnel in de zon met dat spul (net als dat je een paar uur in de zon zit). Zal wel door reflectie komen, maar het is echt opvallend heftig :P
Ow, dan zal het UV straling sterk reflecteren.

Thanks, weer wat geleerd. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96179981
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 18:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Het spul is fototoxisch. Het absorbeert inderdaad UV straling. Als het zo voelt als het aanraken van berenklauw in de volle zon (volgens wikipedia ook fototoxisch), dan is het geen pretje :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')