abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95734558
Je hoort regelmatig dat mensen bij een partner blijven die hen mishandelt, soms nemen mensen aan dat dat uit angst is, of uit een gebrek aan zelfvertrouwen. Dat allebei zal er wel iets mee te maken hebben, maar liefde speelt volgens mij ook meestal een rol.
Het lijkt me erg moeilijk om liefde en angst voor iemand met elkaar te rijmen en om daar een weg in te vinden.

Ik heb een vriend gehad, een gewone vriend die iets deed waardoor ik niet meer met hem om kon gaan en zelfs bang voor hem was. Tegelijk miste ik hem heel erg en wilde ik dat alles was gebleven zoals het was. Zonder die angst en met hem.
Ik merkte dat mensen om me heen daar moeite mee hadden, hoe kun je iemand missen die je zo'n pijn heeft gedaan?

In een liefdesrelatie kan ik me voorstellen dat de gevoelens nog heftige zijn en de verwarring nog groter, ik kan het niet onbegrijpelijk vinden dat iemand in zo'n relatie blijft.
Alleen moet het natuurlijk wel ophouden.
Ik vraag me af hoe je het beste TOT mensen door kan dringen om die verwarring te doorbreken, maar ook of mensen deze gedachte delen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:25:58 #2
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_95734831
Met je verstand denken en realistisch blijven en niet met je hart of geslachtsdeel denken.
pi_95737847
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:21 schreef Grijsmuisje het volgende:

Ik heb een vriend gehad, een gewone vriend die iets deed waardoor ik niet meer met hem om kon gaan en zelfs bang voor hem was.
Wat is er dan gebeurd?
The view from nowhere.
pi_95738163
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:08 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wat is er dan gebeurd?
doet dat er iets toe?
Het was om aan te geven dat ik n klein beetje ervaring heb met tegenstrijdige gevoelens.
pi_95738765
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:13 schreef Grijsmuisje het volgende:

[..]

doet dat er iets toe?
Het was om aan te geven dat ik n klein beetje ervaring heb met tegenstrijdige gevoelens.
Het doet er alles toe. Mensen veranderen niet zomaar. Als het om ernstige mishandeling gaat, kun je beter zo snel mogelijk vertrekken.
The view from nowhere.
pi_95740601
Ik snap dat je in een relatie kunt blijven als de ander je gekwetst heeft. Maar ik denk ook dat mishandeling verder gaat dan kwetsen.

Alleen denk ik niet dat je in zo'n geval tot mensen kunt doordringen. Ze zeggen niet voor niets dat liefde blind maakt. Al helemaal als degene die mishandelt dat alleen doet als hij/zij dronken o.i.d. is, in dat geval kan iemand nuchter gewoon een prima partner zijn en levert het al helemaal conflictgevoelens op.
pi_95741892
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:50 schreef Azreal het volgende:
Ik snap dat je in een relatie kunt blijven als de ander je gekwetst heeft. Maar ik denk ook dat mishandeling verder gaat dan kwetsen.

Alleen denk ik niet dat je in zo'n geval tot mensen kunt doordringen. Ze zeggen niet voor niets dat liefde blind maakt. Al helemaal als degene die mishandelt dat alleen doet als hij/zij dronken o.i.d. is, in dat geval kan iemand nuchter gewoon een prima partner zijn en levert het al helemaal conflictgevoelens op.
ik denk dat het altijd verwarring oplevert hoor. Er zijn natuurlijk wel gevallen waarin iemand alléén nog maar 'slecht' is in n relatie, maar ik denk dat de partner in de meeste gevallen óók nog wel goede momenten heeft.

@deelnemer het doet er niet toe wat er gebeurd is tussen die vriend en mij.
Over wat je verder zegt, het lijkt me dat als iets n keer gebeurt, je hoopt dat t eenmalig was, je hebt óók nog zoiets als gevoel en dat is moeilijk aan de kant te zetten. Ik denk dat er best veel mensen zijn die t zouden proberen te negeren.
pi_95742897
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 23:10 schreef Grijsmuisje het volgende:
ik denk dat het altijd verwarring oplevert hoor. Er zijn natuurlijk wel gevallen waarin iemand alléén nog maar 'slecht' is in n relatie, maar ik denk dat de partner in de meeste gevallen óók nog wel goede momenten heeft.
Zijn die goede momenten niet juist het probleem? Daardoor blijf je in zo'n geval om iemand geven. Ga maar bij jezelf na waarom je die vriend toch miste. Zelf denk ik ook met meer liefde dan met boosheid of verdriet aan de persoon die mij het meest gekwetst heeft.

Wat je je ook kunt afvragen, is wanneer iets mishandeling is. Dat hoeft niet per definitie fysiek te zijn namelijk, maar als het dat niet is, kan het veel moeilijker zijn om er een vinger op te leggen wat iemand nou precies doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')