abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95732734
Zondag ben ik wezen zwemmen in zout water. Toen ik wat verder de zee in was gevorderd, kon ik het niet laten om nog even naar de bodem te zwemmen. Ik denk dat het daar ongeveer drie meter diep was, toen ik de bodem had bereikt voelde ik het toch wel wat drukken in m'n hoofd. Toen verder geen last meer van gehad maar sinds gister, hoor ik geregeld een plop. Beetje hetzelfde gevoel als wanneer er water in je oor zit.

Ik vroeg me af wat dit zou kunnen zijn. Ik heb er verder niet zoveel verstand van maar zou er door de druk van het duiken een gaatje of scheurtje in m'n trommelvlies kunnen zitten of zit dat tussen de oren?
pi_95733051
Heb je geklaard toen je onderweg naar beneden was?

Klaren: neus dichtknijpen en er toch doorheen proberen uit te blazen
Ja doei.
pi_95733685
Is het niet gewoon water in je oor?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_95734157
@motorbloempje; Nee ik heb niet geklaard, had dat wel gemoeten?

@Njosnavelin; Ik heb het idee dat het wat anders is, bij het gapen begint het ook steeds wat te ploppen. En zou dat water na twee dagen ook al niet eens moeten zijn weggelekt?
pi_95734185
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:15 schreef ISDN-Modem het volgende:

Ja, dit zorgt voor het wegnemen van de druk op je oren...
Ja doei.
pi_95734390
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:15 schreef ISDN-Modem het volgende:

@Njosnavelin; Ik heb het idee dat het wat anders is, bij het gapen begint het ook steeds wat te ploppen. En zou dat water na twee dagen ook al niet eens moeten zijn weggelekt?
Hm volgens mij kan dat wel een paar dagen blijven zitten.. Toen ik zelf nog vaak zwom had ik dat ook wel eens.

Mijn broertje heeft zijn trommelvlies een keer gescheurd bij het zwemmen en toen voelde hij dat heel duidelijk, dat er opeens lucht doorheen kwam zegmaar. En toen hoorde hij ook continue een piep in zijn oor, totdat het weer geheeld was. Maar goed ik weet niet of dat altijd zo is als het trommelvlies scheurt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_95735070
Beide dank voor jullie herhaaldelijk super vlotte reacties!

@motorbloempje; Oké, kan dat ook al "fataal" zijn bij het afzakken naar circa drie meter met een scheurtje als gevolg? Maandje terug ook afgezakt naar vier/vijf meter, toen na de tijd nergens last van.

@Njosnavelin; Aha, ik heb inderdaad niet gemerkt dat er lucht door heen kwam en ook een piep blijft achterwege.
pi_95735147
yup :) gisteren zelf nog gezwommen en het bad daar was maar 3m diep. Even naar de bodem en na 2m moet ik zelf iig wel even klaren!
Ja doei.
pi_95736097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
yup :) gisteren zelf nog gezwommen en het bad daar was maar 3m diep. Even naar de bodem en na 2m moet ik zelf iig wel even klaren!
Klaren is dus wel behoorlijk belangrijk heb ik in de gaten. Welke vervolgstappen nu te zetten? Groeit het scheurtje dan vanzelf weer aan of moet ik de huisarts bezoeken? Kan ik zeker eerst ook niet meer het water in?
pi_95736173
Bel voor de zekerheid morgen even naar de huisartsenpraktijk, vaak kan de assistente je al wat tips geven; hoef je niet voor langs :)
Ja doei.
pi_95736507
Goeie tip, ga ik morgen eens even een telefoontje plegen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')