Ah, oke nu snap ik je wel !quote:Op maandag 2 mei 2011 11:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het begrijpelijk is dat ze het goedpraten, omdat ze anders hun goedkope vlees moeten laten staan. Dus ja, die zijn hartstikke in denial. En vooral doorgaan met roepen hoe dieronvriendelijk het is, want elk persoon die je daar uiteindelijk wel van doordringt is er weer één meer!
Die harde conclusie lees ik niet terug in het "onderzoek" van Wakker Dier, de conclusie dat 69% van de weilanden leegstaat omdat alle dieren binnen zitten trek jij.quote:Op maandag 2 mei 2011 10:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou... het is niet MIJN conclusie heh...
Het is de conclusie van een onderzoek van Wakker Dier.
Oke, of jij bent in ''denial'' of je wilt je goedkoop stukje vlees niet opgeven.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:46 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Die harde conclusie lees ik niet terug in het "onderzoek" van Wakker Dier, de conclusie dat 69% van de weilanden leegstaat omdat alle dieren binnen zitten trek jij.
Je kan natuurlijk wel van bepaalde (huis) dieren houden, en tegelijk je oog sluiten voor de omstandigheden hoe dat kilo-knaller kipfiletje op dat mooie gele schaaltje bij de AH komt.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah, oke nu snap ik je wel !![]()
Want dat is dus exact wat ikzelf ook al dacht, ik hoop alleen dat ik misschien een
beetje meer bijval krijg, misschien wel van mensen hier, die misschien nog niet
op de hoogte waren van dat topic.
ik kan me bijna niet voorstellen dat je als je veel van dieren houdt nog ooit vlees
uit de Bio-industrie zou willen eten.
Ik eet gewoon heel weinig vlees, Vegetarisch eten is ook erg lekker.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:59 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk wel van bepaalde (huis) dieren houden, en tegelijk je oog sluiten voor de omstandigheden hoe dat kilo-knaller kipfiletje op dat mooie gele schaaltje bij de AH komt.Wij kunnen ons biologische kipfilet à 4 euro/stuk permitteren, maar dat is simpelweg niet voor iedereen weggelegd. Overigens kopen wij dat vlees omdat het gewoon lekkerder smaakt dan bio-industrie vlees, de betere leefomstandigheden zijn enkel een positief side-effect.
Maak je borst maar nat dan, want heel veel mensen zijn zo.quote:Op maandag 2 mei 2011 11:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ik kan me bijna niet voorstellen dat je als je veel van dieren houdt nog ooit vlees
uit de Bio-industrie zou willen eten.
Lekker is natuurlijk subjectief.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik eet gewoon heel weinig vlees, Vegetarisch eten is ook erg lekker.
Liever 2x of 3x per week Biologisch vlees (3x per week haal ik niet eens om eerlijk te zijn)
dan 7x per week vlees uit de Bio-industrie.
Dat is toch ook wel kut, dat je je hele maaltijd smerig vindt behalve je stukje vlees.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Lekker is natuurlijk subjectief.Vegetarisch eten kan mij persoonlijk niet bekoren, zelfs niet als dit door een sterrenkok gemaakt wordt.
quote:
Ik zie het voor mequote:Op maandag 2 mei 2011 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
En nu, loop je nu heel de dag te glunderen van trots dat je dit hebt gepost?
De wereld is niet zwart/wit, en dus zullen er veel verschillende meningen zijn over dit soort onderwerpen. Na de live-ruimingen van de BSE ne MKB crises een aantal jaren geleden, walgde heel Nederland collectief, maar die walging heeft uiteindelijk niet echt voor een grotere consumptie van biologisch vlees, of vegetarische producten geleid.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maak je borst maar nat dan, want heel veel mensen zijn zo.
Dat zeg ik. Er zijn zat mensen die van dieren houden maar toch elke dag hun normale stuk vlees kopen.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:11 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De wereld is niet zwart/wit, en dus zullen er veel verschillende meningen zijn over dit soort onderwerpen. Na de live-ruimingen van de BSE ne MKB crises een aantal jaren geleden, walgde heel Nederland collectief, maar die walging heeft uiteindelijk niet echt voor een grotere consumptie van biologisch vlees, of vegetarische producten geleid.
Neehoor, ik vond die 2 (van de 5) gerechten gewoon niet lekker. De textuur was raar en onnatuurlijk, en de smaken deden me ook niks. Mijn vriendin vondt 1 van die 2 gerechten wél lekker, dus het was echt een kwestie van persoonlijke voorkeur.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat is toch ook wel kut, dat je je hele maaltijd smerig vindt behalve je stukje vlees.
ja, iedereen hier eet vlees dus iedereen is hypokrietquote:Op maandag 2 mei 2011 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
En nu, loop je nu heel de dag te glunderen van trots dat je dit hebt gepost?
Ik heb het over je aardappels, je rijst, bloemkool en broccoli.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Neehoor, ik vond die 2 (van de 5) gerechten gewoon niet lekker. De textuur was raar en onnatuurlijk, en de smaken deden me ook niks. Mijn vriendin vondt 1 van die 2 gerechten wél lekker, dus het was echt een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Verdiep je eerst even in e.e.a. voordat je zo ongefundeerd gaat lopen blaten joh, zo zet je alleen jezelf maar voor schut hoorquote:Op maandag 2 mei 2011 12:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
ja, iedereen hier eet vlees dus iedereen is hypokriet
Excuses, ik had het blijkbaar wat moeten nuanceren. Met "vegetarisch eten" bedoelde ik de vleesvervangers/vleesloze gerechten die ik ooit heb gegeten, niet mijn complete dagelijkse maaltijd.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:14 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb het over je aardappels, je rijst, bloemkool en broccoli.
Niemand durft te accepteren dat ik dierenleed goed vind omdat ik anders niet kan genieten van heerlijk vlees!=quote:Op maandag 2 mei 2011 12:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Verdiep je eerst even in e.e.a. voordat je zo ongefundeerd gaat lopen blaten joh, zo zet je alleen jezelf maar voor schut hoor
Juichen voor dierenleed
Aannemen dat iedereen hier vlees eet
En zelfs áls je vlees eet, dan kan je toch voor biologisch vlees kiezen? Dan mag je alsnog gewoon tegen dierenleed zijn hoor. Of als iemand een biefstukje eet, moet diegene het dan maar prima vinden dat er van alles wordt mishandeld?
Dat vind ik nou echt altijd zo idioot.
Want een biefstukje van een koe die wel een fijn leven heeft gehad is smerig ofzo?quote:Op maandag 2 mei 2011 12:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Niemand durft te accepteren dat ik dierenleed goed vind omdat ik anders niet kan genieten van heerlijk vlees!=
Ik zou heel graag vaker biologisch eten en ik denk wel meer. Maar het is vaak gewoon erg duur nog.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:11 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De wereld is niet zwart/wit, en dus zullen er veel verschillende meningen zijn over dit soort onderwerpen. Na de live-ruimingen van de BSE ne MKB crises een aantal jaren geleden, walgde heel Nederland collectief, maar die walging heeft uiteindelijk niet echt voor een grotere consumptie van biologisch vlees, of vegetarische producten geleid.
Valt wel mee hoor hoe duur het is; ja vlees wel, maar dat hoef je inderdaad niet elke dag te eten. Biologische groenten (mits in het seizoen) zijn vaak een stuk goedkoper juist.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:30 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik zou heel graag vaker biologisch eten en ik denk wel meer. Maar het is vaak gewoon erg duur nog.
Ik denk dat er een hele omschakeling nodig is. Je hoeft bijvoorbeeld echt niet 7 dagen in de week vlees te eten wat volgens mij toch het gros van de mensen wel doet.
Heel even nog, dan ben ik weer weg, maar ik zag dat er aardig wat reactiesquote:Op maandag 2 mei 2011 12:30 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik zou heel graag vaker biologisch eten en ik denk wel meer. Maar het is vaak gewoon erg duur nog.
Ik denk dat er een hele omschakeling nodig is. Je hoeft bijvoorbeeld echt niet 7 dagen in de week vlees te eten wat volgens mij toch het gros van de mensen wel doet.
Als je een goede winkel met biologische producten dicht in de buurt hebt wel ja, maar als je gemak wilt, en dus biologische groenten ook bij de supermarkt wilt kopen, betaal je daar soms de jackpot voor.quote:Op maandag 2 mei 2011 12:45 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor hoe duur het is; ja vlees wel, maar dat hoef je inderdaad niet elke dag te eten. Biologische groenten (mits in het seizoen) zijn vaak een stuk goedkoper juist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |