abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:19:33 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708545
Sietske H. (26) beviel in haar ouderlijk huis in het Friese Nij Beets van haar vier baby's op haar slaapkamer zonder enig geluid te maken.

Dat verklaarde de vrouw dinsdag tegenover een verbaasde rechtbank in Leeuwarden, waar zij terechtstaat wegens verdenking van de moord op haar pasgeboren kinderen tussen 2003 en 2009.

Op de vraag van de rechtbank hoe zij met de pijn omging voor en op het moment van bevallen, antwoordde ze: ''Het ging gewoon.''

Paniek
Zij beviel op haar knieën of gehurkt en ving de baby's zelf op. In een van de gevallen zei een geëmotioneerde Sietske H. :''Het was een mooi baby'tje. Ik raakte in paniek toen hij begon te huilen. Ik schrok, ik wist niet meer wat ik moest doen.''

Ze bracht het kindje daarna middels verstikking om het leven. Over het waarom zei ze: ''Ik wilde hoe dan ook dat niemand er achter kwam dat ik in verwachting was. Het was angst, schaamte en paniek.''

Sietske H., die zegt dat ze zich veel dingen niet meer goed kan herinneren en zaken door elkaar haalt, vertelde de rechtbank dat zij er niet zeker van is dat de eerste twee kindjes levend zijn geboren. Van de laatste twee weet ze dat wel.

Argwaan
Haar ouders en zus verklaarden eerder niets te weten van haar opeenvolgende zwangerschappen. De zaak kwam pas aan het rollen toen haar werkgever, waar zij als tandartsassistente stage liep, argwaan kreeg.

Die had geconstateerd dat zij steeds dikker was geworden, zich enkele dagen ziek meldde en vervolgens weer slank op haar werk verscheen. Tegenover de politie verklaarde ze daarna ''dat er dingen zijn gebeurd die ik niet meer terug kan draaien''.

''Ik heb foute dingen gedaan. Dat de kinderen er niet zijn, niet meer leven, dat komt door mij.''

Verdrongen
Ze verklaarde verder dat ze haar opeenvolgende zwangerschappen heeft verdrongen. ''Als het er niet is, is het er niet.'' Niettemin heeft ze wel nagedacht over abortus en heeft ze in de bibliotheek in Heerenveen een boek over zwangerschappen gelezen, zo bleek tijdens de zitting.

''Maar u deed vervolgens niets om de kindjes in leven te houden'', aldus rechtbankpresident Dölle.

De vrouw stopte de baby'tjes na hun dood in plastic zakken en vervolgens in koffers, die ze op zolder naast haar slaapkamer bewaarde. ''U sliep dus vlak naast een kinderlijkje",' constateerde de rechtbankpresident.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:20:06 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708560
Sietske H. is thuis bevallen en had al vuilniszakken klaarliggen tijdens de geboortes van haar vier kinderen. Dat verklaarde de vrouw uit Nij Beets die terechtstaat voor de moord op haar pasgeboren kinderen dinsdag tijdens een zitting voor de rechtbank in Leeuwarden. Ze trof nooit voorbereidingen om de kindjes te houden.

De 26-jarige tandartsassistente uit de Friese plaats zei dat ze in paniek raakte tijdens de heimelijke bevallingen tussen 2003 en 2009 in haar ouderlijk huis. Vervolgens heeft ze naar eigen zeggen ervoor gezorgd dat de kinderen geen lucht meer kregen. Ze verstikte ze met haar handen en met een kussen.

H. verklaarde dat ze zich als een toeschouwer voelde tijdens het doden van haar vierde kind. Ze verstopte de kinderen op zolder omdat ze 'geen andere uitweg zag'. Naar de dokter voor de pil durfde ze niet. H. verklaarde dat ze bang was voor vragen.

Naar verwachting wordt later op de dag de eis bekendgemaakt tegen H.

De ontdekking van de vier dode baby's deed vorig jaar veel stof opwaaien. De zaak kwam begin augustus aan het rollen toen iemand uit de omgeving van H. de politie waarschuwde.

De vrouw was verschillende malen zwanger geweest, terwijl ze steeds kinderloos bleef. Bij doorzoeking van haar woning werden de vier dode baby's gevonden in koffers. De familie was sinds de geboorte van het eerste kind naar een andere woning verhuisd. H. heeft de koffer met het lijkje toen zelf verhuisd.

Sietske H. wilde niet meewerken aan het psychisch onderzoek in het Pieter Baan Centrum (PBC) in Utrecht. Sietske H. is de enige verdachte in de zaak. Uit privacyoverwegingen wil het OM niets zeggen over de verwekker, of verwekkers, van de kinderen.

Na de behandeling van de rechtszaak organiseert de gemeente Opsterland dinsdagavond een inloopavond in dorpshuis 't Trefpunt in Nij Beets voor inwoners van het dorp.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:20:49 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708582
Ben reuze benieuwd naar de eis.
pi_95708644
Dat mens had nog nooit van anticonceptie gehoord?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:22:42 #5
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95708654
Ziek wijf..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:23:24 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat mens had nog nooit van anticonceptie gehoord?
Schrijnend toch? Het is allemaal zo makkelijk te voorkomen, maar in plaats daarvan word je liever vier keer zwanger en vermoord je vier van je eigen kinderen.
pi_95708731
Niet te geloven..
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  Forum Admin dinsdag 19 april 2011 @ 12:26:08 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_95708753
Ziek, heel ziek is die Sietske. Bang voor vragen, maar niet bang om haar kinderen te vermoorden.
Ik blijf me afvragen waarom haar omgeving het pas na de vierde baby doorkreeg. Ze woonde nog thuis nota bene.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:27:17 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708791
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ziek, heel ziek is die Sietske.
Ik blijf me afvragen waarom haar omgeving het pas na de vierde baby doorkreeg. Ze woonde nog thuis nota bene.
Ja, dat vind ik ook echt zo raar aan dit verhaal. Al is het hele verhaal natuurlijk raar :')
Ik zou echt geen vier zwangerschappen, bevallingen, moorden en lijken kunnen verbergen zonder dat iemand daar achterkomt hoor :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 april 2011 @ 12:28:15 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_95708813
Zaakje doorknippen bij haar en permanent een kamer laten bezetten in een tbs kliniek. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:29:34 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:28 schreef Netsplitter het volgende:
Zaakje doorknippen bij haar en permanent een kamer laten bezetten in een tbs kliniek. :X
Krijg je wel TBS als je de onderzoeken weigert?
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:29:41 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95708869
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:23 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Schrijnend toch? Het is allemaal zo makkelijk te voorkomen, maar in plaats daarvan word je liever vier keer zwanger en vermoord je vier van je eigen kinderen.
En dan vraag je je gelijk af waarom ze ooit een studie gedaan heeft als ze het leven toch niet serieus neemt...
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Forum Admin dinsdag 19 april 2011 @ 12:30:10 #13
Heeft een huisje.
pi_95708882
Hoor verder ook niets over de vader(s). Kan me moeilijk voorstellen wat er door je heengaat als je weekend scharrel jouw kind(eren) blijkt gebaard en vervolgens vermoord te hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 april 2011 @ 12:30:20 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_95708890
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:29 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Krijg je wel TBS als je de onderzoeken weigert?
Who cares. :X
Dat "mens" moet permanent achter slot en grendel verdwijnen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:31:02 #15
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_95708916
Beetje advocaat van de duivel, maar ik vind het toch wel een heel zielige vrouw. Als je dit kunt doen ben je psychisch helemaal 180 graden verschillend van wat het moet zijn. In- en intriest verhaal.
Dit, dus.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:31:12 #16
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95708921
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:30 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Hoor verder ook niets over de vader(s). Kan me moeilijk voorstellen wat er door je daar heen gaat als je weekend scharrel jouw kind(eren) blijkt gebaard en vervolgens vermoord te hebben.
neem nog een borrel ;) ik snap niet doen jij?
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Forum Admin dinsdag 19 april 2011 @ 12:31:41 #17
Heeft een huisje.
pi_95708935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:31 schreef Onnoman het volgende:
neem nog een borrel ;) ik snap niet doen jij?
Al gefixed.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:32:09 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:30 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Who cares. :X
Dat "mens" moet permanent achter slot en grendel verdwijnen.
Volgens mij worden er wel eisen aan TBS gesteld, waaronder een onderzoek. Ze heeft onderzoeken geweigerd dus TBS lijkt me dan lastig. Ik mag lijen dat ze lang achter slot en grendel gaat though. Helemaal als ze dus inderdaad geen TBS krijgt, want dan gaat ze straks gewoon weer verder als ze vrijkomt.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:33:35 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_95708998
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:31 schreef Buitendam het volgende:
Beetje advocaat van de duivel, maar ik vind het toch wel een heel zielige vrouw. Als je dit kunt doen ben je psychisch helemaal 180 graden verschillend van wat het moet zijn. In- en intriest verhaal.
Ik vind het wel zielig dat ze zo is, hoor. Maar dat neemt niet weg dat er consequenties aan haar acties zitten. Het feit dat ze ook niet mee wil werken aan de onderzoeken maakt dat ik haar iets minder zielig vind.
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:34:34 #20
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95709030
Een vrouw die een van de mooiste elementen die het leven te bieden heeft zo kan vernietigen.
Dat is werkelijk onvoorstelbaar hoe zo iemand naar het leven kijkt.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:36:21 #21
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_95709084
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:33 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik vind het wel zielig dat ze zo is, hoor. Maar dat neemt niet weg dat er consequenties aan haar acties zitten. Het feit dat ze ook niet mee wil werken aan de onderzoeken maakt dat ik haar iets minder zielig vind.
Dat is sowieso een waardeloos principe. Een mentaal totaal verknipte vrouw de keuze bieden tot onderzoek of geen onderzoek. Da's hetzelfde als een 7-jarige laten kiezen tussen school en de Intertoys. Soms mag de overheid wat mij betreft wel dingen beslissen voor mensen, met name na dit soort verhalen.
Dit, dus.
pi_95709134
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Volgens mij worden er wel eisen aan TBS gesteld, waaronder een onderzoek. Ze heeft onderzoeken geweigerd dus TBS lijkt me dan lastig. Ik mag lijen dat ze lang achter slot en grendel gaat though. Helemaal als ze dus inderdaad geen TBS krijgt, want dan gaat ze straks gewoon weer verder als ze vrijkomt.
Ze kan ook tbs met dwangverpleging krijgen, maar het is dan alsnog een trieste, weerszinwekkende zaak
pi_95709155
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat is sowieso een waardeloos principe. Een mentaal totaal verknipte vrouw de keuze bieden tot onderzoek of geen onderzoek. Da's hetzelfde als een 7-jarige laten kiezen tussen school en de Intertoys. Soms mag de overheid wat mij betreft wel dingen beslissen voor mensen, met name na dit soort verhalen.
Wat valt er te dwingen dan? Als zij gewoon stil op een stoeltje blijft zitten en geen antwoord geeft op vragen dan valt er weinig te onderzoeken
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:39:55 #24
242879 Onnoman
The On And Only
pi_95709181
Het erge is, ze ziet er nog heel erg onschuldig uit.
Het kwade schuilt achter schoonheid..
ieekkk
(de linker)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_95709240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:39 schreef Onnoman het volgende:
Het erge is, ze ziet er nog heel erg onschuldig uit.
Het kwade schuilt achter schoonheid..
ieekkk
(de linker)
[ afbeelding ]
Waarom is het erger als iemand mooi is?
Het gaat om wat ze heeft gedaan, niet om haar uiterlijk. Dat mooie mensen zulke dingen niet doen is allang achterhaalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')