Tuigje is nergens voor nodig, ik heb met een vorige kat gewoon een keer de deur opengezet en ben een paar keer met d'r meegelopen. Zo'n beest vindt zijn weg echt wel.quote:Op maandag 18 april 2011 09:43 schreef The_Hives het volgende:
En stel we gaan bijvoorbeeld over een jaar samen wonen in een huis met tuin (wat dan zeker de bedoeling is) is het dan relatief eenvoudig om de kat te laten wennen aan het buitenleven? Waarschijnlijk moet je haar dan eerst met een tuigje laten wennen aan de tuin enzo.
Hangt van de kat af. Onze kat kwam niet graag buiten, maar als die dat niet wil, moet die kat dat zelf weten lijkt mij.quote:Op maandag 18 april 2011 09:43 schreef The_Hives het volgende:
En stel we gaan bijvoorbeeld over een jaar samen wonen in een huis met tuin (wat dan zeker de bedoeling is) is het dan relatief eenvoudig om de kat te laten wennen aan het buitenleven? Waarschijnlijk moet je haar dan eerst met een tuigje laten wennen aan de tuin enzo.
Die van ons komt ook uit een asiel. Zo af en toe gaat ze met een tuigje aan naar buiten. Vind ze heerlijk als er maar niet mensen hard praten, honden blaffen, een vliegtuig overvliegt, buren in de tuin bezig zijn en vele andere dingen want dan is zo weer hard naar binnen gerend.quote:Op maandag 18 april 2011 09:41 schreef rhubarbje het volgende:
Neem een kat uit het asiel die niet aders gewent is
heb ik ook gedaan
we hebben haar wel ooit mee naar buiten genomen maar dat maakte haar alleen in paniek
Ze kan hier ook op een redelijk groot balkon maar ook alleen als wij thuis zijn
En dat wil ze dan ook niet eens altijd
Maar ze is een beetje maf dat wel
haha ja precies dat heeft die van ons dus ookquote:Op maandag 18 april 2011 09:52 schreef davako het volgende:
[..]
Die van ons komt ook uit een asiel. Zo af en toe gaat ze met een tuigje aan naar buiten. Vind ze heerlijk als er maar niet mensen hard praten, honden blaffen, een vliegtuig overvliegt, buren in de tuin bezig zijn en vele andere dingen want dan is zo weer hard naar binnen gerend.
Dag en een nacht kan makkelijkquote:Op maandag 18 april 2011 09:57 schreef The_Hives het volgende:
thnx voor de antwoordendat overtuigd me wel meer
nog een (egoistisch) vraagjehoe lang kan een kat alleen thuis zijn als je haar achterlaat met een volle drinken en etensbak? Ik woon zelf nu namelijk nog een kilometer of 40 er vandaan en hebben daar ook wel eens een verjaardag of feestje waarbij we dan bijvoorbeeld een dag en nacht weg zijn.
Wij lieten onze kat wel eens een weekend thuis (vrijdagavond tot zondagavond) en naar mijn gevoel was dat wel het max. Maar ook dat hangt weer af van de kat.quote:Op maandag 18 april 2011 09:57 schreef The_Hives het volgende:
nog een (egoistisch) vraagjehoe lang kan een kat alleen thuis zijn als je haar achterlaat met een volle drinken en etensbak? Ik woon zelf nu namelijk nog een kilometer of 40 er vandaan en hebben daar ook wel eens een verjaardag of feestje waarbij we dan bijvoorbeeld een dag en nacht weg zijn.
Als je genoeg eten en drinken achterlaat kan 2 nachten best wel een keer hoor, als je het niet elke twee weken doet.quote:Op maandag 18 april 2011 09:57 schreef The_Hives het volgende:
Nee bij ons ook niet. Regen is vies en in geval van sneeuw moet de baas eerst even een paar voetstappen zetten waar madame dan in kan staan. Hoeft ze niet in 10 cm sneeuw te staan.quote:Op maandag 18 april 2011 09:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
haha ja precies dat heeft die van ons dus ook
en de zon moet wel schijnen anders hoeft het helemaal niet van madame
Met een dag en nacht weet ik het nog zo net niet, dan zou ik toch mijn moeder of zo even langs laten komen. Een dag òf nacht gaat wel met een volle bak. Maar een heel etmaal zou ik niet aandurven.quote:Op maandag 18 april 2011 09:57 schreef The_Hives het volgende:
Een dag + nacht weg kan makkelijk, maar dan wel even alles goed achterlaten (schone kattebak, eten + drinken, fijne slaapplek).quote:Op maandag 18 april 2011 09:57 schreef The_Hives het volgende:
ooh een etmaal kunnen ze opzich prima hoorquote:Op maandag 18 april 2011 09:59 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Met een dag en nacht weet ik het nog zo net niet, dan zou ik toch mijn moeder of zo even langs laten komen. Een dag òf nacht gaat wel met een volle bak. Maar een heel etmaal zou ik niet aandurven.
Voor 1 dag en nacht? Ik denk echt niet dat je de kat daarmee zulk leed aandoet dat je iemand langs moet laten gaan.quote:Op maandag 18 april 2011 09:59 schreef Grunge. het volgende:
[..]
Met een dag en nacht weet ik het nog zo net niet, dan zou ik toch mijn moeder of zo even langs laten komen. Een dag òf nacht gaat wel met een volle bak. Maar een heel etmaal zou ik niet aandurven.
Nee, dat is ook wel zo. Zoveel en snel eten ze ook niet en ze slapen natuurlijk heel veel.quote:Op maandag 18 april 2011 10:00 schreef picodealion het volgende:
[..]
Voor 1 dag en nacht? Ik denk echt niet dat je de kat daarmee zulk leed aandoet dat je iemand langs moet laten gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |