Jij geeft je leven betekenis, omdat het jouw leven isquote:Op maandag 18 april 2011 07:50 schreef A-No-Buddy het volgende:
M'n vraag luidt :"'Wat geeft je leven betekenis?"
Training, training en nog eens training.quote:Op maandag 18 april 2011 09:14 schreef A-No-Buddy het volgende:
Dat is praktisch onmogelijk.....lijkt me.
Onder andere.quote:Donnie Darko fan?
Bedankt voor de tip,geloof dat dat boek ergens bij m'n pa ligt te verstoffen.quote:Je zou The Power Of Now eens moeten lezen voor de gein
Alsof ik mezelf hoor spreken; alleen heb ik die laatste stap nog niet gemaakt. Ik ben eigenlijk zoekende hoe ik mijn leven nu wil invullen. Ik zie eigenlijk nergens het nut van in... sta op het punt om te stoppen met mijn opleiding omdat ik me er totaal niet meer voor kan motiveren. Niet omdat ik het inhoudelijk ontzettend kut vind, het boeit me zo nu en dan wel, maar nu ik steeds meer inzicht krijg in hoe afgestudeerden van mijn opleiding erbij zitten met hun 60-urige nutteloze kantooruur weken, is mijn motivatie totaal weggevallen.quote:Op maandag 18 april 2011 08:57 schreef TimMer1981 het volgende:
Bekend.
Voor de meesten is leven trouwens ademhalen en passief het ritje uitzitten door middel van:
- Een oninteressante baan die ze eigenlijk geen zier interesseert.
- Een huwelijk (als ze zogenaamd al "geluk" hebben) hebben wat ze na vijf jaar eigenlijk niet meer interesseert.
- Hun vrije invullen door middel van hersenloos voor de TV zitten en eindeloos de gewillige consument uithangen.
De film Fight Club en American Beauty geven hier mooie samenvattingen van.
Voor de rest: ik vul mijn leven in met kunst (film, muziek, fotografie) en sociale contacten (echte vrienden en vriendinnen, geen oppervlakkig gelul) en zo zit ik mijn rit uit. Maar een echt doel ga je denk ik nooit vinden; ik ook niet. Daarom ben ik ook aanhanger van Zen: leef per moment, het verleden en de toekomst zijn praktisch irrelevant.
Mee eens; ik vind het alleen zo moeilijk om te bedenken wat nou echt leuk is... eigenlijk zijn het alleen maar doelen die je voor jezelf verzint (waarvan je denkt dat ze leuk zijn om te behalen). De rit ernaartoe is vaak eigenlijk meer vervelend dan wat anders; en dan heb je uiteindelijk je doel bereikt en dan is het alsnog heel erg... leeg.quote:Op maandag 18 april 2011 13:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
In het leven zijn er 2 dingen zeker, Je wordt geboren en je gaat dood! Enige zin van het leven? Ik heb werkelijk geen flauw idee! Het leven is een dollemansrit, waarin je van alles meemaakt waar je op je sterfbed geen reet aan zal hebben, Maar goed ervan uitgaande dat ik heel oud ga worden wil ik dat leven wel zo leuk mogelijk maken, En dat doe ik dan het liefste met Echte vrienden,Familie, een leuke baan, een voor mij bevredigende vrijetijdsbesteding en mijn lieve vriend! En alles wat ik in het leven leer zal ik ooit nog wel een keer kunnen gebruiken:)
wat geeft het leven betekenis?quote:Op maandag 18 april 2011 07:50 schreef A-No-Buddy het volgende:
Hoop dat dit topic hier het best tot z'n recht komt.
Na 2 glazen Glen Hood te hadden genuttigd,vroeg ik me weer eens af wat de zin van het leven was.........,ja ik doe zulke dingen.
M'n vraag luidt :"'Wat geeft je leven betekenis?"
en om Albert Camus te citeren (in het Engels om dat mijn Frans erg slecht is en deze makkelijk te vinden is)quote:Op maandag 18 april 2011 19:24 schreef hakunamatafaka het volgende:
Respect voor de mensen die zich echt 'gelukkig' in de zin van het woord voelen.
Om één van mijn favo films te citeren.
Hulde voor deze citering!quote:Op maandag 18 april 2011 19:31 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en om Albert Camus te citeren (in het Engels om dat mijn Frans erg slecht is en deze makkelijk te vinden is)
"I leave Sisyphus at the foot of the mountain! One always finds one's burden again. But Sisyphus teaches the higher fidelity that negates the gods and raises rocks. He too concludes that all is well. This universe henceforth without a master seems to him neither sterile nor futile. Each atom of that stone, each mineral flake of that night filled mountain, in itself forms a world. The struggle itself toward the heights is enough to fill a man's heart. One must imagine Sisyphus happy. "
Dan ben je dus eigenlijk iets gaan doen waar jij niet echt blij van wordt, Tenminste zo komt het op mij over, Ik heb tijdens mijn opleiding ook aardig wat tegenslag gehad, maar sinds een week weet ik dat ik geslaagd ben, En ik ben retehappy!quote:Op maandag 18 april 2011 16:19 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Mee eens; ik vind het alleen zo moeilijk om te bedenken wat nou echt leuk is... eigenlijk zijn het alleen maar doelen die je voor jezelf verzint (waarvan je denkt dat ze leuk zijn om te behalen). De rit ernaartoe is vaak eigenlijk meer vervelend dan wat anders; en dan heb je uiteindelijk je doel bereikt en dan is het alsnog heel erg... leeg.
Eigenlijk hoorde ik dit voor het eerst heel goed verwoord in de film "The Pursuit of Happyness": "It was right then that I started thinking about Thomas Jefferson on the Declaration of Independence and the part about our right to life, liberty, and the pursuit of happiness. And I remember thinking how did he know to put the pursuit part in there? That maybe happiness is something that we can only pursue and maybe we can actually never have it. No matter what. How did he know that?"
Verder weet ik ook nooit of ik doelen stel omdat ze sociaal wenselijk zijn, of omdat ik ze echt wil bereiken. Bijvoorbeeld hoe ik op dit moment in de knoop zit met mijn opleiding... waarom ben ik dat ooit gaan doen? "Ik wil later beroep X gaan uitoefenen"... waarom? Nu blijkt namelijk dat het label en de taakbeschrijving van beroep X wel leuk in de oren klinken, maar als ik feitelijk naar de inhoudelijke werkzaamheden kijk van beroep X, dan is dat 38 van de 40 uur eigenlijk maar stom ondankbaar werk. Ik kan zoveel beroepen en opleidingen bekijken als dat ik wil, maar ik kom eigenlijk altijd op deze zelfde uitkomst uit.... tja, het zal wel zo horen te zijn.
Uit welke film komt dit? Mooi citaatquote:Op maandag 18 april 2011 19:24 schreef hakunamatafaka het volgende:Om één van mijn favo films te citeren.
. I see all this potential, and I see squandering. God damn it, an entire generation pumping gas, waiting tables; slaves with white collars. Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need. We're the middle children of history, man. No purpose or place. We have no Great War. No Great Depression. Our Great War's a spiritual war... our Great Depression is our lives. We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars. But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |