Leerzaam dit. dankuwel.quote:Op zondag 17 april 2011 20:00 schreef Axel1988 het volgende:
Nice, herkenbaar verhaal; heb iets dergelijks ook enkele keren meegemaakt. Je zit nu nog in de fase dat je verstand eigenlijk wel weet dat er niets te halen valt; maar het liefst zou je gewoon een relatie met haar krijgen. Het grootste gevaar is eigenlijk dat je alles wat ze doet als signalen voor "iets" op gaat vangen. Vaak is dit onzin; misschien gaat ze ook gewoon graag met je om, maar meer op een vriendschappelijke manier. Laat je hier echter niet toe verleiden, maakt je alleen maar ongelukkiger. Een vriendschapsrelatie hebben met iemand waarop je verliefd bent is alleen leuk als je zwaar masochistisch bent.
Opzich kun je best tegen haar zeggen wat je voor haar voelt; ook al weet je dat het hopenloos is. Ik heb het ook wel eens gedaan... het zal je niet brengen wat je wil, maar het kan wel opluchten en het kan je op de hoogte brengen over wat zij nou eigenlijk dacht en voelde... als je pech hebt wordt ze echter pissig op je en zul je je in eerste instantie zwaar kut gaan voelen. Maakt niet uit, kan je verwerkingsproces bevorderen.
Over vraag 3... een relatie verstoren? Het is toch niet jou probleem; dat is haar probleem. Ik acht de kans echter klein dat ze iets voor je voelt en dus is dat niet echt aan de orde. Mocht ze wel wat voor je voelen dan ligt dat probleem verder bij haar... ik zou in dat geval echter wel alles op alles zetten om haar te veroveren.
Nee dat boeit niet; houdt je met je eigen problemen bezig. Jij hebt geen idee over hoe hun relatie in elkaar steekt, daar moet je ook helemaal niet mee bezig zijn.quote:Op zondag 17 april 2011 20:08 schreef mensomens het volgende:
[..]
Leerzaam dit. dankuwel.
Maar, mocht ze inderdaad nog steeds iets voelen dan lijkt het me nog niet eerlijk om dit te doen tegenover haar vriend? Ik bedoel dit gaat eigenlijk meerr over respect voor elkaar en de normen en waarden die meespelen.
Hij doet al jaren niets anders dan wachten en kijk waar het hem brengt. Ik denk dat wachten het slechtste is wat hij kan doen. Hij moet hier een eind aan maken en wel zo snel mogelijk.quote:Op zondag 17 april 2011 20:35 schreef linpunt het volgende:
als je wacht tot ze uit elkaar gaan voordat je een move maakt ben je tenminste niet de ass in haar vriend zijn ogen..
dan moet je iemand anders daten of zij moet naar jou toe komen.. naar aanleiding van "signalen" stoken maakt je altijd de ass..quote:Op zondag 17 april 2011 20:36 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Hij doet al jaren niets anders dan wachten en kijk waar het hem brengt. Ik denk dat wachten het slechtste is wat hij kan doen. Hij moet hier een eind aan maken en wel zo snel mogelijk.
Ja het besluit om haar te vertellen stond hiervoor al vast. Zo eerlijk ben ik wel.quote:Op zondag 17 april 2011 20:36 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Hij doet al jaren niets anders dan wachten en kijk waar het hem brengt. Ik denk dat wachten het slechtste is wat hij kan doen. Hij moet hier een eind aan maken en wel zo snel mogelijk.
Een nieuw iemand daten is inderdaad de allerbeste optie. Ik zeg alleen dat wanneer hij nog een keer zijn gevoelens voor haar wil uiten, hij niet haar relatie als excuus moet gebruiken om dit niet te doen. En over dat vriendje... een blauw oog doet stukken minder pijn dan een gebroken hart; dus dat kan er ook nog wel bij.quote:Op zondag 17 april 2011 20:48 schreef linpunt het volgende:
[..]
dan moet je iemand anders daten of zij moet naar jou toe komen.. naar aanleiding van "signalen" stoken maakt je altijd de ass..
wat je ook wil, maak die beslissing voor jezelf zo snel mogelijk.quote:Op zondag 17 april 2011 20:52 schreef mensomens het volgende:
[..]
Ja het besluit om haar te vertellen stond hiervoor al vast. Zo eerlijk ben ik wel.
Wat er verder gebeurt kan mij niet schelen. En wat die vriend ervan vindt al helemaal niet. Wij vermijden elkaar ook liever, want we weten dat dit speelt.
Doet me een beetje denken aan monkey bussiness op animal planet.
Maar wat is mijn rol hierin, ze weten allebei dat ik haar leuk vind dus, moet ik naar ze toe lopen en hun feliciteren? Of doen alsof het mij niks boeit en gewoon een meisje nemen. Dan ben ik denk ik niet eerlijk.
Verder maakt het voor mij niets uit hoor.
Het stoort mij alleen zo erg omdat ik voor het eerst verliefd was op een meisje. En dan gebeurt er zoeits.
Ik heb een theorie.
Mijn relaties ontstaan altijd uit gezelligheid. Niet uit liefde. Want als ik verliefd, zoals bij haar dus, verander ik in een vage onzekere tosti en dat gebeurt er niks.
true tho.quote:Op zondag 17 april 2011 20:53 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Een nieuw iemand daten is inderdaad de allerbeste optie. Ik zeg alleen dat wanneer hij nog een keer zijn gevoelens voor haar wil uiten, hij niet haar relatie als excuus moet gebruiken om dit niet te doen. En over dat vriendje... een blauw oog doet stukken minder pijn dan een gebroken hart; dus dat kan er ook nog wel bij.
Vraag 1: WTF is moneybusiness en hoeveel uur per week kijk je tv?quote:Op zondag 17 april 2011 20:52 schreef mensomens het volgende:
[..]
Ja het besluit om haar te vertellen stond hiervoor al vast. Zo eerlijk ben ik wel.
Wat er verder gebeurt kan mij niet schelen. En wat die vriend ervan vindt al helemaal niet. Wij vermijden elkaar ook liever, want we weten dat dit speelt.
Doet me een beetje denken aan monkey bussiness op animal planet.
Maar wat is mijn rol hierin, ze weten allebei dat ik haar leuk vind dus, moet ik naar ze toe lopen en hun feliciteren? Of doen alsof het mij niks boeit en gewoon een meisje nemen. Dan ben ik denk ik niet eerlijk.
Verder maakt het voor mij niets uit hoor.
Het stoort mij alleen zo erg omdat ik voor het eerst verliefd was op een meisje. En dan gebeurt er zoeits.
Ik heb een theorie.
Mijn relaties ontstaan altijd uit gezelligheid. Niet uit liefde. Want als ik verliefd, zoals bij haar dus, verander ik in een vage onzekere tosti en dat gebeurt er niks.
Antwoord 1: ik bedoel MONKEYS business. Weetjewel het gevecht tussen alpha apen om een vrouwtje te veroveren.quote:Op zondag 17 april 2011 21:00 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Vraag 1: WTF is moneybusiness en hoeveel uur per week kijk je tv?
Vraag 2: Hun feliciteren? Waarom zou je dat willen? Je wil haar toch juist kapen?
Vraag 3: Wat bedoel je met "gewoon een meisje nemen?"
Vraag 4: Je vorige relaties ontstonden uit gezelligheid. Betekend dat dat je voor je vorige vriendinnen eigenlijk niets voelde en gewoon een relatie bent begonnen omdat het wel gezellig was? Een soort van vriendschap + seks maar geen passie?
Op antwoord 2: nee sla hem maar geen blauw oog; maar feliciteer hun er ook niet mee... gewoon die hele relatie links laten liggen. Arriviste verwoord precies wat ik bedoel wanneer het gaat over het vertellen aan haar hoe je je voelt. Voor de rest... laat het rusten!quote:Op zondag 17 april 2011 21:15 schreef mensomens het volgende:
[..]
Antwoord 1: ik bedoel MONKEYS business. Weetjewel het gevecht tussen alpha apen om een vrouwtje te veroveren.
Antwoord 2: Nja ik zie deze mensen elke dag. Het liefst zou ik die jongen inderdaad een blauw oog slaan, maargoed ik dacht misschien hoor je je volwassen te gedragen in zo'n situatie en gewoon aardig met elkaar omgaan ofzo.
Antwoord 3: Ik bedoel hiermee om mijn aandacht te richten op een ander meisje. Maar dan ben je niet eerlijk bezig tegenover haar terwijl je nog steeds iets voor iemand anders voelt. Dan zou ik het alleen doen om haar te vergeten en dat is wellicht laf.
Antwoord 4: Ik bedoel hiermee geen fuckbuddys man. Ik bedoel een relatie meer gebaseerd op lust en het gezellig met elkaar hebben+niet alleen willen=waarom niet. dat soort relaties. ik zie er genoeg van in mijn omgeving![]()
maar hey axel jij hebt zoeits dergelijks ook meegemaakt lees ik. wat heb je gedaan? ben ik wel benieuwd naar als ik zo je posts lees.
ik vind wel dat je juist heb gehandeld. en dat je van het eerste meisje niets meer hebt gehoord zegt meer over haar dan over jou. met dat soort ongein moet je zowiezo niks te maken willen hebben. maar jezelf bestempelen als de grootste loser hoeft niet hoor. iets met vissen en de zeequote:Op zondag 17 april 2011 21:31 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Op antwoord 2: nee sla hem maar geen blauw oog; maar feliciteer hun er ook niet mee... gewoon die hele relatie links laten liggen. Arriviste verwoord precies wat ik bedoel wanneer het gaat over het vertellen aan haar hoe je je voelt. Voor de rest... laat het rusten!
Op antwoord 3: nee dit is onzin, zolang je tegen een eventuele nieuwe meid gewoon eerlijk bent. Je hoeft haar niet te vervelen met het hele verhaal omtrent deze verliefdheid; maar gewoon met name eerlijk zijn naar je eigen gevoel. Je kunt best eens daten met een paar leuke meiden, maar als het niet goed voelt bij deze andere meiden, ben daar dan eerlijk in tegen hun en kap het af. Houdt ze niet aan het lijntje en schep geen valse verwachtingen. Nieuwe dates kunnen een goed middel zijn om sneller over je vorige verliefdheid heen te komen; probeer het dus ook gewoon.
Op antwoord 4: ik kan er niet echt over meepraten; ik heb ook nog nooit een relatie gehad... als jij het zegt.
En over mijn verhaal... hoe is het in mijn gevallen afgelopen. Nouja, om het kort te houden. Ik heb een keer 2 jaar lang lopen obsessen over een meid die ik nauwelijks kende. Ik durfde niets, ik kon niets... het enige wat ik deed was haar steeds opzoeken en staren... proberen om een geforceerde hoi over mijn lippen te krijgen. Uiteindelijk begonnen vrienden van haar me uit te schelden voor stalker; waarna ik heb besloten een mail te sturen met mijn gevoelens voor haar; waarop ik nooit iets heb gehoort.
Met een andere meid had ik wel wat meer contact... in eerste instantie kende ik haar via mijn studie en sprak ik haar wel eens in de trein op weg naar huis. Al snel vroeg ik haar om een keer samen wat leuks te gaan doen, maar daar had ze geen zin in. Contact gehouden.... een maand later nog een keer afgewezen voor een date.... contact gehouden... 2 maanden later ging ze mee op date... vervolgens niets gebeurt en had ze er spijt van... ze wou vrienden blijven. Uiteindelijk een paar maanden later haar zien zoenen met een andere jongen op een feest, waarna ik mijn nog altijd bestaande gevoelens weer aan haar heb opgebiegd... face to face dit maal... maar ze wist niet hoe ze moest reageren, en liep weg. Daarna nooit meer gesproken.
Gezien dit mijn enige ervaringen zijn met meiden, kan ik mezelf dus ook bestempelen als grootste loser op het gebied van de liefde en heb ik voor mezelf ook geen hoop meer.
Niet vergeten om haar ook te vertellen dat dit je ook allemaal dwars zit enz! ben benieuwd hoe het is gegaanquote:Op zondag 17 april 2011 22:48 schreef mensomens het volgende:
[..]
ik vind wel dat je juist heb gehandeld. en dat je van het eerste meisje niets meer hebt gehoord zegt meer over haar dan over jou. met dat soort ongein moet je zowiezo niks te maken willen hebben. maar jezelf bestempelen als de grootste loser hoeft niet hoor. iets met vissen en de zee.
ik ga haar deze week vertellen wat er op mijn hart ligt. die last moet van mijn schouders af. en het is denk ik ook belangrijk om op een eerlijke manier met mensen om te gaan. zo leer je het ook voor toekomstige relaties om op een eerlijke basis vriendschappen endergelijke met mensen op te bouwen. maar ik draaf door.
dank voor jullie bijdrage.
ik houd jullie op de hoogte, dat is wel zo netjes.
Negeren. Ze heeft niet voor niks voor die ander gekozen!quote:Op zondag 17 april 2011 19:45 schreef mensomens het volgende:
1.Hoe ga je ermee om als degene weer signalen stuurt en je aan het volgen is?
Je hebt geen reet met die vriend te maken. Maar nogmaals: ze heeft voor die ander gekozen!quote:2.Stel dat ik haar nu opeens de waarheid ga vertellen en alles eruit gooi.
Is wel eerlijk tegenover haar en die vriend?
Zoek lekker iemand die single is, want... ze heeft niet voor niks voor die ander gekozen.quote:3.Met andere woorden, is het verantwoord, mits de gevoelens wederzijds zijn, om een bestaande relatie te verstoren?
ik herken dit en ik dacht ook altijd dat ik gewoon een heel ethisch persoon was..quote:Op zondag 17 april 2011 20:08 schreef mensomens het volgende:
[..]
Leerzaam dit. dankuwel.
Maar, mocht ze inderdaad nog steeds iets voelen dan lijkt het me nog niet eerlijk om dit te doen tegenover haar vriend? Ik bedoel dit gaat eigenlijk meerr over respect voor elkaar en de normen en waarden die meespelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |