Hoi allemaal,
Over twee weken krijg ik de sleutel van mijn nieuwe kamertje. Is in een oud huis, dus er moeten wel wat dingen gebeuren. Het is ook enkel glas, en op het zuiden, dus lekker warm zal het zeker zijn. Even een paar vraagjes!
De kamer heeft openslaande deuren naar een balkon aan de ene zijde en aan de andere kant ensuite deuren naar een klein achterkamertje. Beiden moeten geverfd. Ik heb twee dagen, maar kan natuurlijk niet de kozijnen en de muur tegelijk verven want afplakken wordt dan lastig. Ook het plafond moet gewit. Wat is een handige volgorde?
De huidige kozijnen en openslaande deuren staan nog in witte grondverf geloof ik (of hele rare lak), dus die ga ik een keer schuren en ook weer wit (roomwit) aflakken. Hoop dat dat voldoende is, anders een tweede keer. Dat kan toch?
De huidige en suite deuren en kozijnen en tevens inbouwkasten in de andere muur zijn geverfd met muurverf

en soort geelbruin. Erg lelijk, die moeten dus ook wit. Dit zal denk ik wat meer kosten. Schuren, ontvetten, grondverf, en daarna lak? En evt. nog een keer lakken indien nodig? De muurverf zit er wel goed op opzich, maar moet er denk ik helemaal afgeschuurd?
En wat is handige volgorde als ik twee volle dagen heb voor het verven (incl hulp)?
Ook zit er bij de openslaande deuren een soort van drempel. Hij is half kaal, maar andere helft zit een dikke laag op, afgebrokkeld dus. Het ziet er veel te dik uit voor verf, iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? (Zal een dezer dagen ook een foto maken). Hoe herstel ik zoiets?
De muren en het plafond moet ook wit. Verder ga ik laminaat leggen. In mijn huidige kamer heb ik dat op de vloerbedekking gedaan. Op mijn nieuwe kamer is het iets gehoriger en ligt er zeil waar ook altijd katten e.d. opgewandeld hebben. Wat is handig, wil zo min mogelijk geluidsoverlast voor mijn onderburen! Zeil laten liggen, dan zilverfolie idee erop en dan laminaat? Of zeil eruit? Of van die groene platen voor onder het laminaat gebruiken?
Tot slot kan het balkon ook een likje verf gebruiken, dat is helemaal oud en afgebladderd. Hoe lang kan ik hier mee wachten? Kan natuurlijk nog een jaartje, maar bedoel meer omdat het balkon op het zuiden is, dat het misschien te heet wordt voor de verf om goed te drogen?
Veeeel vragen, maar wil het graag in een keer goed doen, dus alle tips zijn welkom!
[ Bericht 1% gewijzigd door Ansu op 17-04-2011 17:33:46 ]