abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95616088
Goedemiddag lieve fokkers

Er loopt hier een kat bij ons in de buurt en hoorde net dat het een zwervertje is
Kat ziet er prima gezond uit alleen mauwt een beetje schoor :')
Hoorde van een mevrouw dat hij overal wel wat te eten krijgt dus hij komt ook niets te kort

Dus mijn vraag is moet ik die kat gewoon lekker laten of naar het asiel brengen?
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_95616467
Bij mijn weten worden zwerfkatten die gewoon gezond en gecastreerd/gesteriliseerd niet opgenomen in een asiel.
In mijn woonplaats worden bijvoorbeeld niet-gesteriliseerde poezen gevangen waarna ze gesteriliseerd worden en weer teruggezet worden.
pi_95616890
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:45 schreef Oognip het volgende:
Bij mijn weten worden zwerfkatten die gewoon gezond en gecastreerd/gesteriliseerd niet opgenomen in een asiel.
In mijn woonplaats worden bijvoorbeeld niet-gesteriliseerde poezen gevangen waarna ze gesteriliseerd worden en weer teruggezet worden.
In mijn woonplaats worden alleen echt wilde katten teruggezet en worden de tamme via het asiel als huisdier bij iemand geplaatst.

In dit geval zou ik eerst willen weten of het dier gechipt is en of hij/zij onvruchtbaar gemaakt is.
Het is fijn dat het beestje in elk geval te eten krijgt maar als de kat eigenlijk van iemand is dan is diegene er misschien wel naar op zoek en is de kat waarschijnlijk beter af bij het eigen baasje.
Als de kat niet onvruchtbaar gemaakt is dan lopen er volgend jaar veel meer zwerfkatjes en dat is al helemaal niet de bedoeling.
pi_95617979
Kijk eens op amivedi naar meldingen van vermiste katten die erop lijken. www.amivedi.nl. Zoek ook een tijdje terug, katten kunnen erg lang zwerven.

Bel de dierenambulance, misschien kunnen zij je vertellen wat je het beste kan doen.
Trouwens als de kat miauwt en dicht bij je komt is het niet echt een totaal verwilderde kat.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_95627128
Ik zal even de dieren ambulance bellen dan :D

De kat miauwt en komt altijd naar je toe voor aandacht ( als ik mijn honden niet bij me heb)
Maar ik zie hem/haar een keer in de zoveel tijd

Dus ik ga eerst even bellen

Op amivedi 367 katten vermist in onze regio :o
Ga ik zometeen ff doorheen bladeren
( ze lijken namelijk allemaal op elkaar )
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
pi_95629400
Nou dierenambulance is gebeld

Ze zeiden dat ze hem niet zomaar kunnen ophalen omdat de kat gezond is ( of lijkt)

Als ik hem zie kon ik hem mee naar huis nemen en dan kwamen hun langs om op chip te controleren gezondheid checken en een bandje omdoen met hun telefoon nummer of de eigenaar dan hun zou willen bellen

Nu ben ik naar die vrouw gelopen die vertelde over die kat
Dat hij vaak ( het is een hij en geholpen) bij een man op de hoek woonde
Die stonden buiten dus ben erheen gelopen

En de kat komt uit een straat bij ons maar de eigenaren kijken er niet meer naar om
Nu ''woont'' de kat bij die man :D

Hij krijgt daar eten en drinken slaapt daar ook binnen
En wordt genoeg verwend

Dus ik laat het maar zo :D

eind goed al goed :)
  maandag 18 april 2011 @ 19:25:54 #7
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_95680433
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef Pixie. het volgende:
En de kat komt uit een straat bij ons maar de eigenaren kijken er niet meer naar om
Nu ''woont'' de kat bij die man :D

Hij krijgt daar eten en drinken slaapt daar ook binnen
En wordt genoeg verwend
Dus ik laat het maar zo :D
eind goed al goed :)
Inderdaad, gelukkig eind goed al goed :)
Triest dat de oorspronkelijke eigenaren gewoon niet meer omkijken naar dit beestje. Neem dan geen kat denk ik dan :(

[ Bericht 22% gewijzigd door Pippi op 18-04-2011 20:07:35 ]
pi_95685322
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 19:25 schreef Pippi het volgende:

[..]

Inderdaad, gelukkig eind goed al goed :)
Triest dat de oorspronkelijke eigenaren gewoon niet meer omkijken naar dit beestje. Neem dan geen kat denk ik dan :(
Ligt soms ook aan de mening van een persoon.
Onze buurvrouw dacht eerst ook dat we onze katten dagelijks buitensloten in de winter, ze wist dus niet dat we een kattenluikje hadden achter. Onze katten staan ook regelmatig bij onze voordeur(eentje miauwt zelfs hard soms) terwijl ze gewoon naar achteren kunnen, waar er altijd eten en drinken klaarstaat. Bijna niemand uit onze buurt weet dat en denken dus dat wij onze katten zomaar los laten lopen en verder er niets mee doen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')