abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95615690
Hallo,

Onlangs met een vrouw wat wezen drinken als eerste date. We hebben bijna 3 uur gekletst en , hoewel zij nog wel langer wilde blijven, vond ik het voor een eerste date wel welletjes.

Op weg naar huis een sms gestuurd en prompt kreeg ik een hele lange serieuze sms binnen dat het niks ging worden tussen ons en ze niet meer wilde afspreken. De volgende dag nog een email gestuurd waarom, want ze gaf geen een keer een negatief signaal tijdens de date. Het vonkje zou ontbreken, voor de rest kon ze het ook niet uitleggen. Daar gaan we weer dacht ik, lijkt wel of ik bijna elke keer het zelfde meemaak.

Voor mij is het ook wel belangrijk dat ik een goed gevoel bij iemand heb, maar dan kan ik dat wel onderbouwen voor mezelf. Wat is dat toch met die klik of dat vonkje. Waarom geven vrouwen een man niet het voordeel van de twijfel of kijken ze niet even voorlopig om dat vonkje heen?

Graag reacties waar ik iets mee kan. Iemand behoefte om hier iets nuttigs aan toe te voegen?
pi_95615722
-edit- opzouten kneus

[ Bericht 100% gewijzigd door Re op 17-04-2011 14:24:35 ]
  zondag 17 april 2011 @ 12:28:05 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_95615943
Een vonkje is er of is er niet lijkt me, dat komt normaal gezien niet ineens na een tweede date nog aanwaaien.
  zondag 17 april 2011 @ 12:28:24 #4
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_95615953
Waarom zou ze om dat vonkje heenkijken? Blijkbaar is ze opzoek naar een relatie en niet een gewone vriend.
En zo'n vonkje groeit niet zomaar even. Als die er na de eerste keer nog niet is wordt het lastig
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_95620324
Dat vonkje is natuurlijk spreekwoordelijk.. ze vindt je gewoon niet leuk genoeg.
  zondag 17 april 2011 @ 15:05:42 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95621628
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:35 schreef dudewhereismycar het volgende:
Dat vonkje is natuurlijk spreekwoordelijk.. ze vindt je gewoon niet leuk genoeg.
Dit dus. Er is iets aan je waarop ze afknapt of er niets aan je waardoor ze verder wil kijken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_95622703
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dit dus. Er is iets aan je waarop ze afknapt of er niets aan je waardoor ze verder wil kijken.
Of ze voelt zich afgewezen omdat zij nog langer met ts wilde kletsen maar hij het welletjes vond en naar huis ging.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_95624042
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:19 schreef Curiousandmodern het volgende:
Hallo,

Onlangs met een vrouw wat wezen drinken als eerste date. We hebben bijna 3 uur gekletst en , hoewel zij nog wel langer wilde blijven, vond ik het voor een eerste date wel welletjes.

Op weg naar huis een sms gestuurd en prompt kreeg ik een hele lange serieuze sms binnen dat het niks ging worden tussen ons en ze niet meer wilde afspreken. De volgende dag nog een email gestuurd waarom, want ze gaf geen een keer een negatief signaal tijdens de date. Het vonkje zou ontbreken, voor de rest kon ze het ook niet uitleggen. Daar gaan we weer dacht ik, lijkt wel of ik bijna elke keer het zelfde meemaak.

Voor mij is het ook wel belangrijk dat ik een goed gevoel bij iemand heb, maar dan kan ik dat wel onderbouwen voor mezelf. Wat is dat toch met die klik of dat vonkje. Waarom geven vrouwen een man niet het voordeel van de twijfel of kijken ze niet even voorlopig om dat vonkje heen?

Graag reacties waar ik iets mee kan. Iemand behoefte om hier iets nuttigs aan toe te voegen?
Dat 'vonkje' dat ontbreekt is inderdaad teken dat ze je niet leuk genoeg vindt, op dit moment.
Je hebt wel gelijk dat haar gevoel nog zou kunnen groeien na een paar dates, maar ze is duidelijk op zoek naar die vonk. We hebben hier een geval dat op zoek is naar onderstebóven raken van verliefdheid. Dat zit er gewoon niet in als die vonk ontbreekt.
Ze geeft je het voordeel van de twijfel niet omdat ze weet dat ze je daarmee hoop geeft op iets waar ze zelf niet naar op zoek is.

Praktijkvoorbeeldje om te onderbouwen: Ik heb gisteren precies hetzelfde gedaan bij een kerel waar ik de hele avond mee heb staan ouwehoeren in het café. Die liet nogal merken dat hij me helemaal zag zitten, en daar had ik echt geen trek in (kom net uit een relatie, echt geen behoefte aan nu). Hij vroeg of we morgen (dus vandaag) af konden spreken op het terras. Ik had dat best gewild, want hij was echt een leuke gesprekspartner! Maar omdat ik weet waar hij op uit is doe ik het niet. :N
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_95625750
Ze voelt niets voor je en was te laf dat na de date te zeggen. Beter stop je er verder geen energie meer in.
It is only when you refuse to give in with all your heart that you begin to transcend your humanity.
pi_95626083
ze laat in ieder geval iets weten.. sommigen negeren je gewoon van het ene op het andere moment.. vrouwen ;)
pi_95628340
quote:
We hebben bijna 3 uur gekletst en , hoewel zij nog wel langer wilde blijven, vond ik het voor een eerste date wel welletjes.
Misschien heeft het hier ook iets mee te maken... Hoezo vond je het wel welletjes? Ook geen behoefte om misschien af te sluiten met een zoen oid?
pi_95629013
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 15:33 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Of ze voelt zich afgewezen omdat zij nog langer met ts wilde kletsen maar hij het welletjes vond en naar huis ging.
Lijkt mij sterk...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 17 april 2011 @ 17:41:24 #13
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95629109
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 17:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk...
Wel mogelijk hoor. :Y
Misschien is ze hartstikke onzeker en is ze niet van plan nog een keer in dat hard-to-get spelletje te trappen. ;)
pi_95629382
it's a trap.

jij denkt vast dat die vrouwen een goede gesprekspartner willen en een beetje willen chitchatten

maar vaak willen ze een "echte man"

en daar is meer voor nodig dan gezellig wat aan kletsen

je moet dus de spanning erin houden

sommigen hebben dit gedrag van nature in zich

maar jij blijkbaar niet, dus dan zou je het dus kunnen aanleren

paar tips die ik voor je heb:

- zeg niet altijd maar ja en amen, ergens tegen in gaan mag ook wel eens
- let op je mimiek en de manier waarop je naar de kijkt, de blik in je ogen doet heel veel
ik weet alleen niet of je een blik echt aan kan leren, zonder dat het er geforceerd/lachwekkend uitziet
- straal sex uit, but don't overdo it
- laat niet gelijk merken dat je haar sowieso wel wil, laat haar ook een beetje moeite doen om jouw hart te winnen
- pijl regelmatig door goed naar haar reacties en lichaamstaal te kijken, wat ze echt leuk vind en wat niet (dit is een gevoelskwestie, dus misschien moeilijk aan te leren, maar probeer het)

je merkt vanzelf wel wanneer er vonkjes overslaan
wanneer dit gebeurt, probeer dan te houden waardoor het gebeurde
op die manier kan je telkens vonkjes over laten slaan en als je daar echt handig in word, wordt je uiteindelijk misschien wel een womanizer..

wie weet
pi_95629390
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 17:41 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Wel mogelijk hoor. :Y
Misschien is ze hartstikke onzeker en is ze niet van plan nog een keer in dat hard-to-get spelletje te trappen. ;)
Hoezo spelletje? Hij stuurt toch een berichtje erna? Dan moet het wel duidelijk zijn lijkt mij.
pi_95629397
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 17:22 schreef Axel1988 het volgende:
Misschien heeft het hier ook iets mee te maken... Hoezo vond je het wel welletjes? Ook geen behoefte om misschien af te sluiten met een zoen oid?
Je moet bij de meeste vrouwen inderdaad een hele goede/legitieme reden hebben om een date te beeindigen na een paar uur, eigenlijk zijn die er niet behalve misschien dat het al laat is en dat je de volgende dag vroeg moet opstaan vanwege werk.

Behalve dat zijn er eigenlijk geen legitieme redenen, alleen maar afknappers zoals "Hey sorry ik moet nu gaan want anders ben ik te laat voor de wekelijkse raid" of in Ts' geval geeft hij aan dat die geen haast heeft en het dus allemaal niet zo belangrijk vindt en het 'wel welletjes vindt'. Wat het ook was je geeft aan dat je iets anders dan haar no.1 vind en vrouwen willen nu eenmaal zo graag het idee hebben dat zij nummer 1 zijn in een relatie.
pi_95629479
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef loop het volgende:

[..]

Je moet bij de meeste vrouwen inderdaad een hele goede/legitieme reden hebben om een date te beeindigen na een paar uur, eigenlijk zijn die er niet behalve misschien dat het al laat is en dat je de volgende dag vroeg moet opstaan vanwege werk.

Behalve dat zijn er eigenlijk geen legitieme redenen, alleen maar afknappers zoals "Hey sorry ik moet nu gaan want anders ben ik te laat voor de wekelijkse raid" of in Ts' geval geeft hij aan dat die geen haast heeft en het dus allemaal niet zo belangrijk vind en het 'wel welletjes vind'. Wat het ook was je geeft aan dat je iets anders dan haar no.1 vind en vrouwen willen nu eenmaal zo graag het idee hebben dat zij nummer 1 zijn in een relatie.
Als je te lang blijft hangen is ook niet goed hoor. Dan ben je net zo'n hijgend hondje dat zit te wachten op zijn bot...
  zondag 17 april 2011 @ 18:10:57 #18
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95630299
quote:
5s.gif Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hoezo spelletje? Hij stuurt toch een berichtje erna? Dan moet het wel duidelijk zijn lijkt mij.
Dan is het kwaad al geschied. :N
Ik zou denk ik ook denken van nou, dikke doei, ik sta m'n best te doen hier en jij gaat weg, dat flik je me dus niet meer. :D
  zondag 17 april 2011 @ 18:13:08 #19
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95630371
quote:
2s.gif Op zondag 17 april 2011 17:50 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als je te lang blijft hangen is ook niet goed hoor. Dan ben je net zo'n hijgend hondje dat zit te wachten op zijn bot...
Als je aan haar blijft plakken tot haar deur wel ja, maar dat is dan weer het andere uiterste. :D
pi_95631061
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:13 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Als je aan haar blijft plakken tot haar deur wel ja, maar dat is dan weer het andere uiterste. :D
Tsja het is eigenlijk nooit goed :')

TS nog andere dates in het verschiet? Wellicht was ze ook gewoon je type niet, zoek ff wat betere uit :)
  zondag 17 april 2011 @ 18:38:15 #21
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95631418
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 18:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Tsja het is eigenlijk nooit goed :')

Nah, gewoon wat loop zegt, zoek een goede reden om weg te gaan. Verzin er desnoods één, maar wat je ook doet, geef haar niet het idee dat ze niet belangrijk is. :D
  zondag 17 april 2011 @ 18:43:56 #22
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_95631628
Deze vrouw verdient gewoon een bronzen standbeeld op het lokale raadhuisplein. Gewoon een directe afwijzing in plaats van jou aan het lijntje houden, draaikonten of lulliger nog, gewoon helemaal niet meer reageren zoals ik maar al te vaak zie gebeuren.
pi_95632088
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:43 schreef rozecroc het volgende:
Deze vrouw verdient gewoon een bronzen standbeeld op het lokale raadhuisplein. Gewoon een directe afwijzing in plaats van jou aan het lijntje houden, draaikonten of lulliger nog, gewoon helemaal niet meer reageren zoals ik maar al te vaak zie gebeuren.
Mee eens; prima van die dame in kwestie; al heeft TS denk ik dit topic met name aangemaakt omdat het zo onverwacht komt, wat ik me ook wel voor kan stellen wanneer je het gevoel had dat het een goede leuke date was. Al vraag ik mij nog wel altijd af waarom hij het op gegeven moment gewoon welletjes vond... hoe is dat einde dan precies gegaan?
  zondag 17 april 2011 @ 18:58:32 #24
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95632203
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:55 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Mee eens; prima van die dame in kwestie; al heeft TS denk ik dit topic met name aangemaakt omdat het zo onverwacht komt, wat ik me ook wel voor kan stellen wanneer je het gevoel had dat het een goede leuke date was. Al vraag ik mij nog wel altijd af waarom hij het op gegeven moment gewoon welletjes vond... hoe is dat einde dan precies gegaan?
Dit, en vooral: Wat heb je gezegd toen je wegging (reden)?
pi_95632790
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:58 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Dit, en vooral: Wat heb je gezegd toen je wegging (reden)?
En hoe ging je weg? Zonder iets te zeggen of nog 3 zoenen gegeven?
pi_95633129
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

En hoe ging je weg? Zonder iets te zeggen of nog 3 zoenen gegeven?
Of althans geprobeerd 3 zoenen te geven? Als ze je echt niet wou dan trok ze zich waarschijnlijk terug en was het echt een heel raar eind geworden...
pi_95634118
quote:
Hallo,

Ik denk dat je je
A) niet moet laten ontmoedigen door een paar afwijzingen.
B) moet realiseren dat dat vonkje heel belangrijk is.
C) daten een rare manier is om mensen te ontmoeten. Het is toch geen sollicitatiegesprek? :D
pi_95652367
Kan iemand TS even uit zijn hoekje trekken en vertellen dat het zo erg nu ook weer niet is?
pi_95652831
snapt niemand hier nu dat het niet om dit ene geval gaat, maar om TS's houding in het algemeen?

ik zou zeggen
lees mijn vorige post nog eens, daar zul je meer aan hebben dan aan dat "je ging te vroeg weg / je ging te laat weg"

;)
pi_95656115
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 17:48 schreef jmex het volgende:
it's a trap.

jij denkt vast dat die vrouwen een goede gesprekspartner willen en een beetje willen chitchatten

maar vaak willen ze een "echte man"

en daar is meer voor nodig dan gezellig wat aan kletsen

je moet dus de spanning erin houden

sommigen hebben dit gedrag van nature in zich

maar jij blijkbaar niet, dus dan zou je het dus kunnen aanleren

paar tips die ik voor je heb:

- zeg niet altijd maar ja en amen, ergens tegen in gaan mag ook wel eens
- let op je mimiek en de manier waarop je naar de kijkt, de blik in je ogen doet heel veel
ik weet alleen niet of je een blik echt aan kan leren, zonder dat het er geforceerd/lachwekkend uitziet
- straal sex uit, but don't overdo it
- laat niet gelijk merken dat je haar sowieso wel wil, laat haar ook een beetje moeite doen om jouw hart te winnen
- pijl regelmatig door goed naar haar reacties en lichaamstaal te kijken, wat ze echt leuk vind en wat niet (dit is een gevoelskwestie, dus misschien moeilijk aan te leren, maar probeer het)

je merkt vanzelf wel wanneer er vonkjes overslaan
wanneer dit gebeurt, probeer dan te houden waardoor het gebeurde
op die manier kan je telkens vonkjes over laten slaan en als je daar echt handig in word, wordt je uiteindelijk misschien wel een womanizer..

wie weet
Ja helaas, zo werkt het misschien bij 16-jarige meisjes maar er is echt wel iets meer nodig om een vonk te krijgen
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_95657842
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:32 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ja helaas, zo werkt het misschien bij 16-jarige meisjes maar er is echt wel iets meer nodig om een vonk te krijgen
Hoe werkt het bij meiden van begin/halverwege 20 dan? Ik zou het graag horen want ik begrijp er geen reet van.
pi_95661276
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:33 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Hoe werkt het bij meiden van begin/halverwege 20 dan? Ik zou het graag horen want ik begrijp er geen reet van.
Gewoon relaxt doen, als er een klik is dan merk je dat vanzelf wel.Maar niet allerlei trucjes met bepaalde blik in je ogen en bepaalde dingen zeggen om in de smaak te vallen (ergo haar in bed proberen te praten)
pi_95662634
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb express een dag niet gekeken omdat ik bang was dat er ook reacties tussen zou zitten die ik niet leuk zou vinden. Maar ik vind het allemaal erg positief.

De reden is dat ik het welletjes vond was: een eerste date bijna 3 uur kletsen en je best doen en ook proberen signalen op te vangen vind ik best vermoeiend. Bovendien wordt altijd aangeraden een eerste date kort te houden.

De reden dat ik het topic opende is vooral dat deze manier van afwijzen mij altijd gebeurd. Krijg weinig kansen op een 2e date, terwijl anderen voor mij gevoel een 2e kans krijgen.

Tijdens de date ben ik erg eerlijk geweest, zelfs dingen aangegeven waar een vrouw op afknappen kan, haar een drietal behoorlijke complimenten geven, maar ook zeker niet overal in meegegaan. Als een interesse voor mij anders is, bijvoorbeeld concerten. Dan ga ik daar niet in mee.

Mvg,
pi_95662718
Oja, ik gaf bij het einde 3 zoenen op de wang, want we namen afscheid tussen een heleboel mensen. Ik benadrukte nog dat ik het leuk vond en dat we elkaar weer spreken. Niet goed want dan ben je niet aantrekkelijk meer, i know
pi_95662843
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:42 schreef Curiousandmodern het volgende:
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb express een dag niet gekeken omdat ik bang was dat er ook reacties tussen zou zitten die ik niet leuk zou vinden. Maar ik vind het allemaal erg positief.

De reden is dat ik het welletjes vond was: een eerste date bijna 3 uur kletsen en je best doen en ook proberen signalen op te vangen vind ik best vermoeiend. Bovendien wordt altijd aangeraden een eerste date kort te houden.

De reden dat ik het topic opende is vooral dat deze manier van afwijzen mij altijd gebeurd. Krijg weinig kansen op een 2e date, terwijl anderen voor mij gevoel een 2e kans krijgen.

Tijdens de date ben ik erg eerlijk geweest, zelfs dingen aangegeven waar een vrouw op afknappen kan, haar een drietal behoorlijke complimenten geven, maar ook zeker niet overal in meegegaan. Als een interesse voor mij anders is, bijvoorbeeld concerten. Dan ga ik daar niet in mee.

Mvg,
Vraag is: was het wel speels. Ik werk veel te veel, en ik weet dat drommels zo goed, maar ik wil dat wel heel speels brengen en plots is het geen probleem. En soms, soms heb je gewoon pech en ziet ze je gewoon niet zitten. Ik had een leuke date vrijdag, was stervens moe, dus het werd wat korter, maar je merkt het vanzelf eigenlijk al of het goed zit. Als ze je wil aanraken (al is het maar even op de hand als je een grapje maakt) dan is die vonk er vaak wel. En is het er niet: nou ja kan gebeuren toch? Juist door je druk te maken dat het ALWEER niet lukt, zal het de volgende keer nog vermoeiender worden, en faal je waarschijnlijk weer
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')