Er komt sowieso nog ruzie aangezien ik niet naar zijn verjaardag wil.quote:Op zondag 17 april 2011 12:20 schreef zaanse-mayonaise het volgende:
Nog één goede keer ruzie maken/ proberen bij te leggen. En als dat niet helpt, het laten voor wat het is en met je eigen leven doorgaan.
Nee, heb het gelezen. Maar praten is de enige mogelijke oplossing. Of niets doen en niet zeuren.quote:Op zondag 17 april 2011 12:18 schreef Glennznl het volgende:
[..]
TL:DR zeker?
Ik heb gezegd waarom dat niet lukt.
Weet ik niet hoor, mijn vader bv is iemand die heel star is in zijn gedachten en over wie er gelijk heeft (hij altijdquote:Op zondag 17 april 2011 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je moet in ieder geval in gesprek gaan met je vader, misschien kun je hulp krijgen in hoe je dit het beste aan kan pakken dmv een psycholoog?
15, ik wil ook niet dat het contact met mijn 15de al stopt.quote:Op zondag 17 april 2011 12:34 schreef tombolafan het volgende:
Hoe oud ben je ts?
Ik heb zelf ook een moeilijke (relatie met mn) vader, en heb daar therapie voor gehad toen ik jonger wasIk heb na lange tijd geleerd dat hij nu eenmaal zo is, en dat ik me daar aan kan ergeren maar dat dat geen zin gaat hebben. Probeer het er over te hebben met je moeder; eventueel ga je kort naar de verjaardag van je vader en erna naar je moeder (mijn grote voordeel is dat mijn moeder wel heel makkelijk is
), en kijk verder nog even hoe het de rest van het jaar loopt qua contact; oud en nieuw is nog best ver weg
Bedankt.quote:Op zondag 17 april 2011 12:28 schreef Vandaag... het volgende:
Uit het hele verhaal maak ik op dat je vader een hork is en een stevige vrouw nodig heeft. Die heeft hij dan ook nu. Ze is niet leuk voor jou en je zusje, jammer, dat was je vader ook al niet.
Niet teveel verwachten van mensen die niks kunnen geven. Neem wat afstand, ga naar die verjaardag als JIJ daar zin in hebt en laat dat los staan van je zusje. Jij hebt een relatie met je vader, die is per definitie anders dan de relatie die je zusje met hem heeft. En als je geen zin hebt ga je niet. Kijk gewoon met wat voor gevoel je de ochtend van de verjaardag wakker wordt en laat je door niks of niemand dwingen.
Dat snap ikquote:Op zondag 17 april 2011 12:48 schreef Glennznl het volgende:
15, ik wil ook niet dat het contact met mijn 15de al stopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |