Eigenlijk wil ik al lange tijd naar de huisarts i.v.m. een huidprobleem, ik denk zelf dat ik Rosacea heb maar dan in hele milde vorm. Als ik kijk op internet naar Rosacea zie ik wel enkele symptomen die ik ook ervaar (zomaar en lang blozen, rode vlekken op wangen en neus), maar als ik dan naar afbeeldingen kijk lijkt het compleet niet op mijn situatie (mijn situatie is echt stukken minder slecht dan de afbeeldingen die je ziet als je googled op Rosacea).
Het probleem zit hem erin dat ik bang ben om voor niks naar de huisarts te gaan, ik heb namelijk ook acne (gehad) en hierdoor kunnen rode vlekken ontstaan waar niks aan te doen is. Momenteel gebruik ik nog 2.5% Benzoyl Peroxide om de acne onder controle te houden, als ik stop zie ik wel enkele puistjes opkomen. Door de BP kan je huid ook roder worden.
Ik loop zelf altijd te zeiken op mensen die voor elk pijntje naar de huisarts gaan terwijl er niks aan de hand is (gewone griep, gekneusde pols o.i.d.), maar nu ik zelf wat zou kunnen hebben houd dit mij tegen om heen te gaan. Ik ben eigenlijk nog nooit bij de huisarts geweest en ben nu 20, de huisarts kent mij niet eens en ik ken haar niet

.
Probleem is dat ik mij gelijk zo lullig voel als ik heenga en er blijkt niks aan de hand te zijn...zonde van mijn tijd (moet er toch vrij voor nemen) en zonde van haar tijd (die had ze kunnen besteden aan mensen die echt wat mankeren...).
Wat zouden jullie doen?