abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95578660
Ik weet niet of dit de juiste subforum is, maar misschien heeft iemand een idee?

Ik had vanacht een nogal schokkende droom,

In mijn droom zag ik een meisje wat een andere meisje aan het doodsteken was met een mes, ik rende naar haar toe om haar te stoppen en ik kon mezelf opeens niet meer bewegen, het was alsof ze me had gehypnotiseerd, toen draaide ze om naar mij en zei ze iets in de trend van dat ik moest oprotten en begon ze met het mes herhaaldelijk in mijn keel te steken.

Ik zag onwijs veel bloed eruit stromen , maar ik kon me nog steeds niet bewegen. Toen begon ze een beetje te lachen **evil lach** en zij ze: ''zodra je bloed zwart wordt, weet je dat je bijna doodgaat en ik merkte al dat een beetje van mijn bloed zwart begon te worden.

Hierna werd ik ineens wakker.

Iemand een idee wat voor een symbolische betekenis deze droom heeft?
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:26:28 #2
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_95578830
Dood betekend vaak niet direct dat je dood gaat meer dat het het einde van iets is. Zit je met dingen in je leven die mogelijk tot een einde gaan komen of heb je net dingen afgesloten?
Domo Arigato!
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:26:41 #3
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95578835
Nee, niemand heeft daar een idee van.

Maar evengoed komen er hier zodirekt een hoop mensen beweringen doen :)
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:27:53 #4
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_95578887
Ik heb geen verstand van de symbolische betekenissen van dromen. Zelf probeer ik ook altijd wel te achterhalen waarom ik iets bepaalds droom, maar het zou echt van alles kunnen zijn. Zelfs pure toeval.

- Heb je een nog onopgeloste ruzie met iemand of zint iemand op wraak?
- Ben je ergens bang voor, zie je ergens tegenop?
- Verwerk je op deze manier een bepaalde gebeurtenis die veel inpact op jou heeft gehad?
- Is er iemand in je naaste omgeving gestorven of vermoord?

Is er iets waar je de laatste tijd veel waarde of aandacht aan hecht?
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:28:08 #5
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_95578893
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:26 schreef Transport_Ink het volgende:
Nee, niemand heeft daar een idee van.

Maar evengoed komen er hier zodirekt een hoop mensen beweringen doen :)
Dromen verklaren is een eeuwenoud iets waar inmiddels een redelijke kennis over is opgebouwd...
Domo Arigato!
pi_95579005
Dood staat ook voor een nieuw begin , maar ander vraagje die misschien ook je droom kan verklaren.
Zit je met een ontevreden gevoel over een vriendschap die je eigenlijk moet beeindigen maar niet weet hoe ??? Heb namelijk idee dat die droom meer gaat over beeindigen vriendschap dan echt over de dood.
pi_95579042
Ik had gisteren bezoek van 2 neven, mijn nicht en mijn broertje en ze bleven tot rond 23:00 en daarna gingen ze weg, daarna ging ik slapen en had ik deze droom, ik ging zelf ook een beetje zoeken naar wat dood en bloed betekent en het verliezen van bloed betekende iets van. ''Het verliezen van energie''

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:26 schreef Black_Ninja het volgende:
Dood betekend vaak niet direct dat je dood gaat meer dat het het einde van iets is. Zit je met dingen in je leven die mogelijk tot een einde gaan komen of heb je net dingen afgesloten?
ik ga momenteel door een process om over mijn ex vriendin heen te komen, misschien dat dat er mee te maken heeft?
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_95579053
Dood staat vaak ook voor veranderende relaties
Kende je een van de meisjes?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_95579097
Toffe droom! En nu je het neergepend hebt vergeet je die droom ook niet meer. Olijk ende vrolijk!
pi_95579100
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:32 schreef rhubarbje het volgende:
Dood staat vaak ook voor veranderende relaties
Kende je een van de meisjes?
Nee juist niet, dat is het vreemde.
pi_95579147
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:31 schreef Bredemug het volgende:
Ik had gisteren bezoek van 2 neven, mijn nicht en mijn broertje en ze bleven tot rond 23:00 en daarna gingen ze weg, daarna ging ik slapen en had ik deze droom, ik ging zelf ook een beetje zoeken naar wat dood en bloed betekent en het verliezen van bloed betekende iets van. ''Het verliezen van energie''

[..]

ik ga momenteel door een process om over mijn ex vriendin heen te komen, misschien dat dat er mee te maken heeft?
Ah dat heeft er dus heel veel mee te maken , dan zat ik redelijk goed. Soort verwerkingsdroom dus.
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:34:09 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95579152
de meeste dromen zijn bedrog, heb ik wel eens ergens gehoord op de radio
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95579189
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:34 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ah dat heeft er dus heel veel mee te maken , dan zat ik redelijk goed. Soort verwerkingsdroom dus.
Aah ok dat klinkt wel als een logische verband.
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:37:12 #14
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95579245
quote:
Op zaterdag 16 april 2011 13:28 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Dromen verklaren is een eeuwenoud iets waar inmiddels een redelijke kennis over is opgebouwd...
Volgens mij is er een enorme berg aannames opgebouwd. Die "kennis" laat zich moeilijk toetsen en voor zover ik weet gebeurt dit ook niet of nauwelijks.

Dus ga me aub niet vertellen dat die jongen daadwerkelijk een zinnig antwoord op z'n vraag gaat krijgen, want dat is er niet.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:43:06 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95579429
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:28 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

valt ook grof geld mee te verdienen tegenwoordig...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:48:17 #16
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_95579593
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:43 schreef Re het volgende:

[..]

valt ook grof geld mee te verdienen tegenwoordig...
True true maar neemt niet weg dat sommige dingen toch best overeen kunnen komen.

TS, ik lees zo weer verder maar ben aan het werk dus reageren is even lastig
Domo Arigato!
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:50:29 #17
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95579663
Ja, dingen kunnen overeenkomen :')
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95579806
wat doet het er toe of het wetenschappelijk bewezen kan worden?
Een placebo effect is ook een effect...

Ik weet niet wat TS met de info wil maar zolang je niet al je levenskeuzes hier op baseerd maakt het niet zo veel uit lijkt me

Ik had zelf een periode dat ik heel vaak droomde dat mensen dood gingen (bijvoorbeeld mijn moeder) en dat leek dan zo echt dat ik s ochtends ff moest bellen om te kijken hoe het ook al weer zat zeg maar. Ik miste zo echt wat uren rustige slaap.
Toen ben ik er over gaan lezen, kwam er achter dat dood staat voor veranderingen in een relatie bijvoorbeeld en sinds toen heb ik dat nooit meer zo heftig gedroomd en sliep ik weer een stuk rustiger
Mijn probleem was dus opgelost... Maakt het dan uit of het wetenschappelijk te verklaren valt allemaal?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_95579968
Ik denk trouwens dat je makkelijk zelf je dromen kan verklaren door te kijken wat de symbolen voor jezelf betekend en te checken of het van toepassing is op iets wat nu in je leven speelt.

En inderdaad dromen over dood betekend vaak of een nieuwe periode of je hebt een verwerking van een dood in je omgeving.

Droom is gewoon vaak verwerkingen van dingen die jezelf even overdag niet de ruimte geeft en ook al kunnen sommige dromen vervelend zijn , je moet het gewoon zien als verwerking.
  zaterdag 16 april 2011 @ 14:09:10 #20
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95580165
quote:
Op zaterdag 16 april 2011 13:55 schreef rhubarbje het volgende:
wat doet het er toe of het wetenschappelijk bewezen kan worden?
Een placebo effect is ook een effect...
prima, maar zullen we dan gewoon een mooie tekening voor TS maken?

quote:
Ik weet niet wat TS met de info wil maar zolang je niet al je levenskeuzes hier op baseerd maakt het niet zo veel uit lijkt me

Ik had zelf een periode dat ik heel vaak droomde dat mensen dood gingen (bijvoorbeeld mijn moeder) en dat leek dan zo echt dat ik s ochtends ff moest bellen om te kijken hoe het ook al weer zat zeg maar. Ik miste zo echt wat uren rustige slaap.
Toen ben ik er over gaan lezen, kwam er achter dat dood staat voor veranderingen in een relatie bijvoorbeeld en sinds toen heb ik dat nooit meer zo heftig gedroomd en sliep ik weer een stuk rustiger
Mijn probleem was dus opgelost... Maakt het dan uit of het wetenschappelijk te verklaren valt allemaal?

Jouw probleem was opgelost door een lulverhaaltje. Mooi. Vreemd, maar maakt niet uit.

Maar gaat mij erom dat mensen er bloedserieuze beweringen over doen die gebaseerd zijn op niets. Beetje dom vind ik dat.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  zaterdag 16 april 2011 @ 14:40:50 #21
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_95581022
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:09 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

prima, maar zullen we dan gewoon een mooie tekening voor TS maken?

[..]

Jouw probleem was opgelost door een lulverhaaltje. Mooi. Vreemd, maar maakt niet uit.

Maar gaat mij erom dat mensen er bloedserieuze beweringen over doen die gebaseerd zijn op niets. Beetje dom vind ik dat.
Dromen zijn het verwerkingsproces van je hersens. Bepaalde gedachten worden met bepaalde beelden verwerkt. Dit proces werkt redelijk hetzelfde voor iedereen en dat betekend dat je op die manier ook bepaalde problemen aan bepaalde beelden kan koppelen. Voorspellende dromen zijn een heel ander gebied en dat vind ik zelf ook een stug verhaal.
Domo Arigato!
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:31:37 #22
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_95582533
Dood staat voor nieuw begin..

Echter zit hier een onderliggend iets achter wat mij meer voorkomt als wat je als verwerking nodig had. Is er voor je droom die dag iets voorgevallen?
Er was eens....
  maandag 18 april 2011 @ 05:09:39 #23
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_95653722
De betekenissen van dromen kun je vaak makkelijk uitzoeken. Dood staat zoals gezegd voor een nieuw begin.

Ik kan je vertellen dat ik ooit eens in een soort relatie gezeten heb waardoor ik elke nacht de meest gruwelijke nachtmerries had. Bloed, messen, nazi's, pistolen en meer van dat. En dat was alléén in die periode. Niet ervoor, niet erna. Mocht je echt last van deze dromen gaan krijgen, kijk dan eens naar wat er nieuw in je leven is gekomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Grunge. op 18-04-2011 09:17:20 ]
pi_95653746
Ik zou er niet teveel over nadenken. Er gebeurt zoveel shit in je onderbewustzijn, dat is echt niet allemaal te verklaren. Wat sommige users hier zeggen wordt inderdaad beweert: het begin van iets nieuws. Dat is echter wel heel erg algemeen als je het mij vraagt. Bij mij komen zeer geregeld nieuwe dingen m'n leven in en sluit ik andere zaken af, maar je kunt toch nooit precies bepalen waar die droom nou daadwerkelijk aan relateert.
pi_95655546
of je gaat gewoon dood
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')