abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95576459
Van nu.nl:

quote:
Theoloog en docent aan de Christelijke Hogeschool Mart-Jan Paul zegt zaterdag in het Nederlands Dagblad dat bij het onderzoek naar Van der Vlis ook moet worden gekeken naar het occultisme. Volgens hem zijn de uitspraken over geesten aanleiding ook die kant van het verhaal te onderzoeken.

"Het feit dat hij het over geesten had die hem aantikken en die zijn leven onleefbaar maakten, wijst erop dat hij er ver in is gegaan." Volgens Paul zoeken geesten steeds vaker contact met iemand naarmate diegene langer contact met hen heeft.
Bron: http://www.nu.nl/alphen-a(...)len-waanbeelden.html

Waarom krijgt deze man überhaupt een platform? Welk zichzelf serieus nemend journalistiek medium zet zoiets in een artikel? Wie is deze man en wat heeft hij met de dader te maken? Gaan ze ook iemand interviewen die beweert dat draken een rol hebben gespeeld bij de aardbeving in Japan?

:{
pi_95576673
Omdat jij niet in geesten gelooft is het onzin? Ik geloof er wel in en ik vind dit gewoon een goed stukje journalistiek.
pi_95576679
Die man was psychich niet helemaal in orde, had waanbeelden en kreeg daarvoor ook medicatie. Dus daar wordt ook onderzoek naar gedaan. Maar dat neemt niet weg dat het inderdaad nogal vreemd is, dat zoiets in een nieuwsbericht terechtkomt.
Who motivates the motivator?
pi_95576721
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:02 schreef Jahr00n het volgende:
Omdat jij niet in geesten gelooft is het onzin? Ik geloof er wel in en ik vind dit gewoon een goed stukje journalistiek.
Journalistiek moet gaan over feiten. Dit is geen opniniestuk. Als het over kabouters was gegaan had je het wel belachelijk gevonden gok ik.
pi_95576729
Onterechte klacht want weekend.
pi_95576741
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:02 schreef Spouwerranger het volgende:
Die man was psychich niet helemaal in orde, had waanbeelden en kreeg daarvoor ook medicatie. Dus daar wordt ook onderzoek naar gedaan. Maar dat neemt niet weg dat het inderdaad nogal vreemd is, dat zoiets in een nieuwsbericht terechtkomt.
Dat ja. :Y Maar hier gaat het om echte geesten. :')
pi_95576780
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:04 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Journalistiek moet gaan over feiten. Dit is geen opniniestuk. Als het over kabouters was gegaan had je het wel belachelijk gevonden gok ik.
Nee want daar geloof ik ook in.
pi_95576820
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat ja. :Y Maar hier gaat het om echte geesten. :')
Omdat die geesten deel uit maakte van zijn waanbeelden. Daarom :)
pi_95576858
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:08 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Omdat die geesten deel uit maakte van zijn waanbeelden. Daarom :)
Deze meneer denkt alleen niet dat het waanbeelden zijn, maar dat geesten echt bestaan.
pi_95576936
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:10 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Deze meneer denkt alleen niet dat het waanbeelden zijn, maar dat geesten echt bestaan.
Ja, dat klopt helemaal. Daarom is het ook zo raar dat zoiets in een nieuwsbericht staat
pi_95576981
Ja, dat was dus mijn punt. :')
pi_95576990
Het zal wel een boze geest zijn die hem er toe heeft gedreven, daarom vind ik dat het hem best vergeven mag worden.
pi_95577009
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:04 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het Nederlandsch Dagblad is dan waarschijnlijk ook één groot opiniestuk ter bevordering van het Christelijk geloof en ter indoctrinatie van gelovend Nederland.
pi_95577010
Tsja het niveau van journalistiek in Nederland gaat hard achteruit. Het 8 uur journaal van nu wordt gebracht als het jeugdjournaal toen ik een kind was. Het gaat steeds verder richting niveau Hart van Nederland etc.
pi_95577021
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:15 schreef FreezePop het volgende:
Het zal wel een boze geest zijn die hem er toe heeft gedreven, daarom vind ik dat het hem best vergeven mag worden.
rot op man als ie zichzelf niet had neergeknald hadde we weer middeleeuwse straffe moete indiennen. dit kan niet in nederland
pi_95577031
Ik las in de wachttoren dat Tristan geen jehova was. Misschien dat het een straf van God is?
pi_95577081
Nu.nl :').
pi_95577101
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:16 schreef Rectum het volgende:

[..]

Het Nederlandsch Dagblad is dan waarschijnlijk ook één groot opiniestuk ter bevordering van het Christelijk geloof en ter indoctrinatie van gelovend Nederland.
Dat is dan ook niet echt een serieus te nemen nieuwsmedium wat mij betreft. :')
pi_95577121
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:15 schreef Isegrim het volgende:
Ja, dat was dus mijn punt. :')
Nou, zal ik het zo zeggen. Over het algemeen zijn er zat goede nieuwsbronnen die wel serieus zijn, nu.nl hoort daar ook onder, is mijn mening. Dat ze af en toe een foutje maken en dit soort dingen toe laten, nou, ik stoor me er niet echt aan. :)
pi_95577179
Is het niet in je opgekomen dat het misschien in het belang van het onderzoek verstandig is zijn medicatie en occultisme te betrekken? Ik ben het met je eens dat dit misschien niet media-waardig is en dat dit onderzoek misschien iets meer op de achtergrond kan worden uitgevoerd. Wat overigens niet wegneemt dat dit een vrij "hot" nieuws item is..
pi_95577181
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:02 schreef Jahr00n het volgende:
Nieuws gaat om de feiten, niet om waar iemand wel of niet in gelooft.
pi_95577199
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:24 schreef Deckard het volgende:

[..]

Nieuws gaat om de feiten, niet om waar iemand wel of niet in gelooft.
Don't feed the troll :*
pi_95577293
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:23 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Is het niet in je opgekomen dat het misschien in het belang van het onderzoek verstandig is zijn medicatie en occultisme te betrekken? Ik ben het met je eens dat dit misschien niet media-waardig is en dat dit onderzoek misschien iets meer op de achtergrond kan worden uitgevoerd. Wat overigens niet wegneemt dat dit een vrij "hot" nieuws item is..
Al zijn denkbeelden zijn van belang in het onderzoek. Maar we hebben helemaal niets aan iemand die komt beweren dat meneer geen waanbeelden had maar werkelijk contact met geesten.
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:31:51 #24
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_95577341
pi_95578226
Had een mailtje gestuurd aan de redactie en ze zijn het met me eens en gaan het eruit halen. :D

Even bewaren voor het nageslacht :P :

quote:
Theoloog en docent aan de Christelijke Hogeschool Mart-Jan Paul zegt zaterdag in het Nederlands Dagblad dat bij het onderzoek naar Van der Vlis ook moet worden gekeken naar het occultisme. Volgens hem zijn de uitspraken over geesten aanleiding ook die kant van het verhaal te onderzoeken.

"Het feit dat hij het over geesten had die hem aantikken en die zijn leven onleefbaar maakten, wijst erop dat hij er ver in is gegaan." Volgens Paul zoeken geesten steeds vaker contact met iemand naarmate diegene langer contact met hen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')