abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95561677

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen.

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

Dit is geen Slow Chat, trollen wordt ook niet gewaardeerd, dan kan het zomaar zijn dat je een paar nieuwe notes hebt of ineens niet meer kunt posten.

Slowchatten kan hier:
[R&P SC] Hello I'm a mac!
en hier:
[Singles] WILDE PARTY!!!!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Daniel1976 op 15-04-2011 22:52:16 ]
pi_95561690
-weg + note-

[ Bericht 89% gewijzigd door Daniel1976 op 15-04-2011 22:41:20 ]
pi_95561772
Zeg Schenkstroop, als wij nu eens wekelijks samen gaan joggen. Meen ik 100% serieus.
Ron Paul 2012
pi_95561811
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:56 schreef Supersoep het volgende:
Zeg Schenkstroop, als wij nu eens wekelijks samen gaan joggen. Meen ik 100% serieus.
Woont hij in belgië?
pi_95561850
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Woont hij in belgië?
Nee, maar dat valt toch wel te regelen. Eens per 2 weken dan. Over mogelijke obstakels denk ik later pas na. :P
Ron Paul 2012
pi_95561863
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:50 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Mwa, weet ik niet. Het is maar net wat je zoekt in een vriendschap natuurlijk. De één heeft behoefte om de deur plat te lopen bij de ander, en de ander heeft misschien genoeg aan wat msn of een telefoontje en een sporadisch biertje. Het begrip 'vriendschap' is best breed, denk ik.

Ik denk dat je van veel platonische, maar leuke en wisselende contacten wel wat zelfvertrouwen kweekt, waardoor je met je verbeterde uitstraling wellicht weer meer contacten opbouwt en daartussen iemand vindt die bij je past. :)
Klopt allemaal. Zelf laat ik contacten verwateren. Het het zicht, uit het hart.
The view from nowhere.
pi_95561961
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:51 schreef Supersoep het volgende:
Ik weet dat Schenkstroop nauwelijks geld heeft. Als je niet veel kan eten, want dat neem ik wel aan, hoe kan je dan eigenlijk nog overgewicht behouden? Sommige oude posts van hem gaan over het binnenwerken van blikjes tomatenpuree omdat er niks meer was. Op wat oud brood.

Ik wil niet dom klinken in de zin van ''whehe gewoon minder eten'' natuurlijk.
Ik denk niet dat je zo snel kunt oordelen over overgewicht. 'Ieder pondje gaat door het mondje' is echt de gemeenste en meest veroordelende uitspraak die ik ooit heb gehoord. Veel mensen hebben een (stofwisselings)ziekte, of bijvoorbeeld een combinatie van slechte genen wat betreft voedselverwerking (snel aankomen) en depressie.

Als je eenmaal kampt met obesitas is niet meer slechts de kwestie van minder eten en meer bewegen. Je zit in een vicieuze cirkel van depressie door je overgewicht en overgewicht door je depressie die je moet doorbreken. Dat is mentaal een heel zware opgave en vergt ook nog eens ontzettend veel tijd.

Ik snap dus de frustratie wel, ONDANKS dat ik zelf nooit meer heb gewogen dan 85. Schenkstroop! Je zou zelf ook eens wat minder bevooroordeeld kunnen gaan denken over mensen. ;)
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:00:21 #8
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95562002
Wat is de 'latere leeftijd' uit de OP?
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_95562044
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:50 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het is ook allemaal zo onduidelijk. Moeten niet nog een keer het ONS probleem in de groep gooien. Doe je zoiets. Wanneer wel en wanneer niet. Er wat zijn de do's en de do nots.
Dit is een probleem wat weer op losse schroeven is komen te staan, sinds een criticaster van een ONS zelf op die manier aan haar vriendje is gekomen.
The view from nowhere.
pi_95562051
ik begin te denken dat versieren en probs bij daten iets van alle leeftijden is
pi_95562082
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:59 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je zo snel kunt oordelen over overgewicht. 'Ieder pondje gaat door het mondje' is echt de gemeenste en meest veroordelende uitspraak die ik ooit heb gehoord. Veel mensen hebben een (stofwisselings)ziekte, of bijvoorbeeld een combinatie van slechte genen wat betreft voedselverwerking (snel aankomen) en depressie.

Als je eenmaal kampt met obesitas is niet meer slechts de kwestie van minder eten en meer bewegen. Je zit in een vicieuze cirkel van depressie door je overgewicht en overgewicht door je depressie die je moet doorbreken. Dat is mentaal een heel zware opgave en vergt ook nog eens ontzettend veel tijd.

Ik snap dus de frustratie wel, ONDANKS dat ik zelf nooit meer heb gewogen dan 85. Schenkstroop! Je zou zelf ook eens wat minder bevooroordeeld kunnen gaan denken over mensen. ;)
Ik wou ook niet oordelen, het was maar een vraag. Als je het écht moeilijk hebt om fatsoenlijk aan je calorieen te komen, zou ik denken dat er toch iets moet gaan schommelen qua gewicht.

Het naieve onbegrip vind ik voor beide zijdes vervelend. Voor mensen die te dik zijn én voor mensen die veel te mager zijn. Het laatste wordt nog eens enorm onderbelicht.
Ron Paul 2012
pi_95562097
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:00 schreef Id_do_her het volgende:
Wat is de 'latere leeftijd' uit de OP?
Puberteit ontstegen, maar hoeft niet per sé. Als je moeite hebt met versieren kan je beter optijd hulp krijgen natuurlijk.
pi_95562116
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:57 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik ook hoor. :@

Aan de andere kant, als je ze jaren later nog weer eens opzoekt is het vaak koek en ei en als vanouds. Het is toch prima als je niet op elkaars verjaardag komt, het gaat erom dat je kunt huilen en lachen met elkaar. Ongeacht hoe vaak, of hoe weinig. Toch?
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:03:47 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95562207
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:01 schreef missyB het volgende:
Welkom in de realiteit.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_95562210
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:01 schreef missyB het volgende:
Dat weet ik wel zeker. :P

Alleen is de aard van de problemen denk ik weer wel heel verscillend :Y
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:04:38 #16
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95562259
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:02 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik ook hoor. :@

Aan de andere kant, als je ze jaren later nog weer eens opzoekt is het vaak koek en ei en als vanouds. Het is toch prima als je niet op elkaars verjaardag komt, het gaat erom dat je kunt huilen en lachen met elkaar. Ongeacht hoe vaak, of hoe weinig. Toch?
Ja, dat herken ik ook. Er is ook vaak spake van een gevoel van zielsverwantschap.
The view from nowhere.
pi_95562274
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:57 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wil je ze ook laten verwateren, of gaat dat onbewust?
pi_95562292
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:03 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker. :P

Alleen is de aard van de problemen denk ik weer wel heel verscillend :Y
peins me de hele avond al suf wat ik er zelf nog van weet toen ik 16 was maar er komt zo weinig naar boven hahaha.
pi_95562373
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:05 schreef missyB het volgende:

[..]

peins me de hele avond al suf wat ik er zelf nog van weet toen ik 16 was maar er komt zo weinig naar boven hahaha.
Is het al zó lang geleden dan? :P
Ik wil er niet eens bij stilstaan eigenlijk. Wat is de pubertijd toch een klotetijd :')
pi_95562382
mijn man heeft mij niet versierd en ik hem ook niet, wij hebben elkaar in chatroom leren kennen.
Eerst internetvriendschap opgebouwd, daarna gemeet and so on.
en toen ik jonger was zat ik in een vriendengroep die elkaar al van school kende en ging dat ook heel anders
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:07:21 #21
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95562444
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wil je ze ook laten verwateren, of gaat dat onbewust?
Een weerstand tegen bewust / gezocht contact maken.
The view from nowhere.
pi_95562458
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:06 schreef missyB het volgende:
mijn man heeft mij niet versierd en ik hem ook niet, wij hebben elkaar in chatroom leren kennen.
Eerst internetvriendschap opgebouwd, daarna gemeet and so on.
en toen ik jonger was zat ik in een vriendengroep die elkaar al van school kende en ging dat ook heel anders
Via internet is het prima mogelijk om iemand's karakter te leren kennen dus. Kon je een goede inschatting maken via internet of hij de ware voor je was? Of in ieder geval dat het de moeite waard was om eens goed te onderzoeken?
Ron Paul 2012
pi_95562610
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:59 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Maar het zou wel een wereld van verschil maken als zo iemand 2 keer per week naar de sportschool zou gaan, mits die persoon dan niet ineens ook meer gaan eten. En ja, vaak als je depressief bent kan je de motivatie niet opbrengen om (een paar keer per week) te gaan sporten.

Maar wat moet, dat moet. Met een beetje discipline moet dat lukken.
pi_95562650
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:07 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Via internet is het prima mogelijk om iemand's karakter te leren kennen dus. Kon je een goede inschatting maken via internet of hij de ware voor je was? Of in ieder geval dat het de moeite waard was om eens goed te onderzoeken?
Ik vind dat altijd mooi, als ontmoetingen via internet irl ook zo goed klikken. O+

Volgensmij is dat ook meer een uitkomst dan versieren in een kroeg als je geen ervaring hebt.
pi_95562653
Alleen naar de sportschool gaan is echt crap. Je moet echt een partner hebben, dan voel je je minder bekeken, kan je elkaar aansporen, etc.
Ron Paul 2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')