Dat is wel een heel vreemde manier van redeneren,. Ze willen gewoon niet. Alleen zeggen ze niet waarom.quote:Op vrijdag 15 april 2011 23:19 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ze wonen een uur rijden van haar ouders af ongeveer en eerst kwamen ze wel als er iets was, maar niet zomaar.
Over dat laatste, ik geloof dat mn vriendin dat voorgesteld had, en dat toen ineens het geld een probleem was.
En voorstellen dat ze het geld voor de voorstelling maar van haar kadootje af moeten trekken, wilde ze al doen.
Ophalen kan, al moet ik zeggen dat ik dat belachelijk zou vinden. Zij zouden 4x dat stuk moeten rijden en bovendien komen er ook nog andere mensen wèl kijken (ik bv) die daar een kopje koffie zouden drinken en dan aanlopen samen.
Het gaat ook niet alleen hier om. Ze zijn 2x geweest en hebben 4x op t laatste moment afgezegd, waaronder voor sinterklaas, ik begrijp dat soort dingen niet.. en ondertussen wel zeggen dat de kindjes zo belangrijk zijn
De trein willen ze niet, ze hebben n auto dus dat is onzin.
(ik ben ooit bij zo'n gesprek geweest, vriendin tegen moeder: anders kom je met de trein, dan betaal ik
Moeder: nee, dat is onzin, we hebben een auto.
Vriendin: maar pap kan toch niet mee?
Moeder: nou ja, dan kom ik ook niet, ik wil hem niet alleen laten en ik vind met de trein gaan onzin als je een auto voor de deur hebt staan.
Vriendin:)
Nou.. 2x in een jaar tijd houdt echt niet over, 4x op het laatste moment afzeggen is rot voor de kinderen. Afzeggen met sinterklaas kun je eigenlijk niet maken. En dat verjaarsfeestje had best met die voorstelling gecombineerd kunnen worden.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:25 schreef cheqy het volgende:
Wat een gezeik om niets.
Het gaat hier waarschijnlijk om twee oudere mensen voor wie een uurtje heen, een voorstelling en een uurtje terug te veel kan zijn.
En alsof het aantal keren dat de grootouders komen een graadmeter is voor de liefde voor hun kleinkinderen, ga toch weg. Als die vriendin van jou wil dat ze vaker komen had ze dat vantevoren moeten bedenken toen ze ging verhuizen.De enige die beschikken over de tijd van haar ouders zijn haar ouders zelf en ik geloof er geen moer van dat het komt omdat ze niet om hun kleinkinderen geven.
Mijn kinderen zien één oma bijna dagelijks en één oma en één opa zien ze maar eens in de paar maanden oa door ook een langere reistijd. Maar als ze hun grootouders zien is het gewoon leuk en gezellig en dat is hetgene dat telt. En of ze elkaar nu drie keer in de week zien of eens in de drie maanden is niet belangrijk.
Beter houdt TS zich bezig met haar eigen leventje ipv dat gewroet.
Dit dus. Als ze zou willen dat de grootouders hun kleinkinderen wat vaker zien, kan ze altijd nog op bezoek bij hen gaan. Verder gewoon niet meer zeggen dat oma en opa komen, om teleurstellingen te voorkomen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:25 schreef cheqy het volgende:
Wat een gezeik om niets.
Het gaat hier waarschijnlijk om twee oudere mensen voor wie een uurtje heen, een voorstelling en een uurtje terug te veel kan zijn.
En alsof het aantal keren dat de grootouders komen een graadmeter is voor de liefde voor hun kleinkinderen, ga toch weg. Als die vriendin van jou wil dat ze vaker komen had ze dat vantevoren moeten bedenken toen ze ging verhuizen.De enige die beschikken over de tijd van haar ouders zijn haar ouders zelf en ik geloof er geen moer van dat het komt omdat ze niet om hun kleinkinderen geven.
Mijn kinderen zien één oma bijna dagelijks en één oma en één opa zien ze maar eens in de paar maanden oa door ook een langere reistijd. Maar als ze hun grootouders zien is het gewoon leuk en gezellig en dat is hetgene dat telt. En of ze elkaar nu drie keer in de week zien of eens in de drie maanden is niet belangrijk.
Ik weet zeker dat hun grootouders van die kinderen houden, dat zie ik ook wel als ik op een verjaardag ben ofzo. Alleen vinden ze ze niet belangrijk genoeg om wat moeite te doen.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:25 schreef cheqy het volgende:
Wat een gezeik om niets.
En dat afzeggen was gewoon heel erg lullig. Mn vriendin is geen zeur en ze verlangt helemaal niet dat ze elke maand langskomen ofzo, maar een beetje meer moeite doen zou leuk zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou.. 2x in een jaar tijd houdt echt niet over, 4x op het laatste moment afzeggen is rot voor de kinderen. Afzeggen met sinterklaas kun je eigenlijk niet maken. En dat verjaarsfeestje had best met die voorstelling gecombineerd kunnen worden.
Een uurtje heen - en terugreizen kan best een belasting zijn voor ouderen, ja. Maar het is niet zo dat dat iedere week van ze verlangd wordt ofzo.
De laatste keer dat ze iets hadden afgesproken heeft ze dat dus al niet gedaan en toen kwamen ze niet... (Dan is mn vriendin dus nog wel teleurgesteld) Maar goed, het is toch gewoon lullig dat dat zo moet?quote:Op zaterdag 16 april 2011 21:45 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit dus. Als ze zou willen dat de grootouders hun kleinkinderen wat vaker zien, kan ze altijd nog op bezoek bij hen gaan. Verder gewoon niet meer zeggen dat oma en opa komen, om teleurstellingen te voorkomen.
Helaas is dit ook niet abnormaal. Het komt niet zelden voor dat familie zo afstandelijk kan reageren.quote:Op vrijdag 15 april 2011 21:43 schreef Grijsmuisje het volgende:
Zeg me aub dat dit niet 'normaal' is
Ik geloof dat ze dat ook wel doet hoor. Soms merk je dat bepaalde dingen haar wel dwars zitten, maar meestal reageert ze vrij laconiek.quote:Op maandag 18 april 2011 01:01 schreef Vandaag... het volgende:
Eens met Pulzzar.
Het is niet fijn en niet wat je idealiter verwacht van een ouder maar het verbaast me een beetje dat je vriendin er schijnbaar zo verbaast over is? Haar ouders zullen echt niet ineens veranderd zijn, ze moet toch eerder in haar leven al gemerkt hebben dat dit geen ouders zijn die aan alle wensverwachtingen voldoen?
Dus: hoe vervelend ook, je vriendin is een volwassen vrouw en ze zal moeten leren accepteren hoe haar ouders zijn en haar verwachtingen moeten bijstellen.
Ik heb het idee dat het die grootouders helemaal niet om die kleinkinderen gaat, maar om hun dochter. Hun dochter heeft nu een eigen leven en waarschijnlijk kunnen zij dat moeilijk accepteren. En in plaats van dat ze daar eerlijk voor uitkomen, maken ze dit soort opmerkingen om haar een schuldgevoel aan te praten.quote:Op maandag 18 april 2011 07:42 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik geloof dat ze dat ook wel doet hoor. Soms merk je dat bepaalde dingen haar wel dwars zitten, maar meestal reageert ze vrij laconiek.
Ik vind alleen dat ZIJ niets heeft om zoch schuldig over te voelen en dat doet ze dus wel.
Zeker als ze steeds opmerkingen blijft krijgen als dat het zo erg is dat ze ver weg woont en dat ze de kinderen missen.
Nou zoveel is een uurtje ook weer niet zeg. Mijn ouders wonen op anderhalf uur rijden en ik zie ze er voor aan om elke dag op en neer te rijden om mijn (latere, heb ze nu nog nietquote:Op zaterdag 16 april 2011 18:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
en uurtje heen - en terugreizen kan best een belasting zijn voor ouderen, ja. Maar het is niet zo dat dat iedere week van ze verlangd wordt ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |