FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [autotopic] Ford
BenKettingmaandag 17 juni 2002 @ 21:55
Deze moet er ook zijn. Ben zelf al jarenlang fordrijder. Heb gehad:
- Escort('85)1.1 en neem dat is inderdaad erg weinig.
- Sierra ('87)1.6 clx. Geen geweldige auto maar nooit problemen.
- Sierra ('92)1.8 TD
- Mondeo ('97) wagon tdi. Heb ik ongeveer in gewoond; 45000 p/j
Nu
- Focus ('02) 1.8 wagon Ghia. En dat is echt een fijne auto!
- Escort ('92)1.6 clx wagon voor de boodschappen.

Maw fordliefhebber.

BenKettingmaandag 17 juni 2002 @ 21:56
Attentie! Beleid met betrekking tot autotopics.

Vandaar.

MidnightMotionmaandag 17 juni 2002 @ 21:57
[wijze les]

Konijnen kunnen niet op tegen de voorkant van een Ford Sierra

[/wijze les]

BenKettingmaandag 17 juni 2002 @ 21:58
[aanvulling]een Mondeo is ook sterker[/aanvulling]
Beurlapmaandag 17 juni 2002 @ 22:04
fords zijn K*TAUTO'S Ze gaan spontaan toeteren voor de deur alstie uit staat. De ruitenwissers doen het zoms wel..soms niet. De centrale vergrendeling gaat precies na de garantie kapoet en dat kost ff 9000 piek (guldens). Dat kloteding rijdt 1 op 6...achterlijk duur. Soms doen de remmen het nie goed, moet je 2x dat pendaal intrappen en dan remtie pas. Als je te hard optrekt komt er een ongeloofelijke putlucht de auto in enzenzenzenz... Voor mij Nooit meer een f*rd
BenKettingmaandag 17 juni 2002 @ 22:07
die auto had gewoon een hekel aan jou.
Beurlapmaandag 17 juni 2002 @ 22:09
zou kunne, zo lijkt het iig wel ja. En ik behandel'm ondertussen ook met steeds minder respect.
zodiaquemaandag 17 juni 2002 @ 22:12
En ook hier weer de laatste 4 posts uit dit topic:

Ford Sierra

quote:
Op dinsdag 09 april 2002 15:34 schreef DJH het volgende:

[..]

Soh?


quote:
Op zaterdag 13 april 2002 11:03 schreef erikh het volgende:

[..]

Ja, laat de bodem goed contrloeren, het wil met de sierra nog wel eens voorkomen dat er kleine gaatjes in de bodem ontstaan waardoor water binnen kan komen. Geloof me dat is vreselijk irritant, mijn vloermatten bleven zeik nat.


quote:
Op zondag 16 juni 2002 22:17 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Sierra uit '87, het oude type, nog met de afgescheiden lichten.

Doordat mijn remklauw linksvoor zodanig verroest was, ging na al een klein beetje remmen de remklauw niet meer los. Het werd zo erg dat de rem constant vast bleef zodat het wiel helemaal vast ging zitten. Op de krik was met de hand het wiel niet eens meer te draaien!

En inderdaad het stuur ging als een gek tekeer, harder dan 80 was geen houden meer aan.

Heb samen met een vriend de klauw weer los gekregen en weer soepel weten te maken. Nu zagen we ook dat de remschijven echt helemaal versleten waren! Van de sloop heb ik voor 35 euro andere remschijven weten te bemachtigen.

Nieuwe remblokken er nog bij en dan ga ik het herstellen. Op zich dus niet eens zo'n probleem! En m'n sierra loopt echt nog als een zonnetje.

Ik heb alleen zo'n vreselijke last van roest


quote:
Op maandag 17 juni 2002 15:29 schreef Dulcis het volgende:

[..]

De ford sierra van m'n moeder (1990 2.0i DOHC)heeft geen distributie riem maar een ketting ala Mercedes. Dit is volgens mij hetzelfde bij de GL.

Verder vind ik het een prima auto, en traag is hij dus echt niet. 120PK is best te doen. Kortom een prima auto.


quote:
Op maandag 17 juni 2002 22:11 schreef MidnightMotion het volgende:

[..]

TRAAG? Jij vind _220_ km/h TRAAG?? Tenminste, die van mij (2.0i CL)haalt het nog (12 jaar oude bak, en nee : niet bergaf met wind mee maar gewoon op een mooie dag op de snelweg) Oke, optrekken doet ie niet zo lekker maar traag is ie duidelijk niet!


.
MetalMaupiomaandag 17 juni 2002 @ 23:09
Een echt ford rijder koopt een ford capri die helemaal door gerot is gaat em opknappen en er mee scheuren
heerlijk zon zware bak met achterwielaandrijving automaat en geen stuurverkrachting
burp2002dinsdag 18 juni 2002 @ 00:36
ik heb sind 03-01-2001 een ford focus (1.6 trend) en ben er erug blij me !

ben er nog mee naar frankrijk geweest ( sarlat/brive ) door die KL*TE bergen crossen.. echt gaaf

hij heeft het alleemaal nog overleeft ook!

goeie bak!

BenKettingwoensdag 19 juni 2002 @ 08:57
De eerste Escort in Mexico uitvoering.

Granada opgevoerd:

De eerste en nooit overtroffen Escort:

Ford Mustang

Brute Mustang:

De F150. Groot. Heel groot.

Nieuwe Focus (?)

Davewoensdag 19 juni 2002 @ 09:01
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 08:57 schreef BenKetting het volgende:
Nieuwe Focus (?)
Hmff. 2004... Net te laat.
Releyvrijdag 21 juni 2002 @ 11:46
Niks dan lof over Ford, zover ik weet zijn het gewoon goeie auto's met uitstraling.
Ik heb zelf een Orion uit 87, in goeie staat

tis geen sportbak, maar dat hoeft ook niet!
een maat van mijn is helemaal ford gek, heeft een sierra 2.3v6 Ghia uit 83 in nieuw staat, een prachtbak.
en zijn broer heeft vande week een taunus GLX uit 1975 gekocht. een 2.0 v6 automaat. lijkt oftie net uit de showroom komt

Quendavrijdag 21 juni 2002 @ 12:39
http://www.ltn.lv/~edgars_v/lapa1/lapa1.htm


I

II

III

Quendavrijdag 21 juni 2002 @ 12:42
Quendavrijdag 21 juni 2002 @ 12:45

Releyvrijdag 21 juni 2002 @ 12:49
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 plaatste Quenda een paar plaatjes van een aantal Capri's
Amen....
Quendavrijdag 21 juni 2002 @ 14:19
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 12:49 schreef Reley het volgende:

[..]

Amen....


Mooi hè?

Releyvrijdag 21 juni 2002 @ 14:36
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 14:19 schreef Quenda het volgende:

[..]

Mooi hè?


echies wel, dat zijn echte auto's....
die laatste, istie van jou?

[Dit bericht is gewijzigd door Reley op 21-06-2002 14:45]

Quendavrijdag 21 juni 2002 @ 14:51
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 14:36 schreef Reley het volgende:

[..]

echies wel, dat zijn echte auto's....
die laatste, istie van jou?


Was het maar waar

We hadden ooit een rood/witte, een blauwe, een zwarte en een rode met zwart dak.

Ooit

Nu mag ik het doen met op website en ik mag af en toe ff in m'n broertjes garage kijken!

Releyvrijdag 21 juni 2002 @ 14:57
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 14:51 schreef Quenda het volgende:

[..]

Was het maar waar

We hadden ooit een rood/witte, een blauwe, een zwarte en een rode met zwart dak.

Ooit

Nu mag ik het doen met op website en ik mag af en toe ff in m'n broertjes garage kijken!


en waar is die garage

capri's blijven toch de mooiste... tenzij je er een mustang gt50 shelby naast zet

Quendavrijdag 21 juni 2002 @ 15:02
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 14:57 schreef Reley het volgende:

[..]

en waar is die garage


Hm, denk niet dattie me aardig gaat vinden als ik dat adres hier neerzet


Zal eens vragen ofhij wat foto's voor me heeft (en dan scan ik meteen mijn FORD foto's ff in)

Releyvrijdag 21 juni 2002 @ 15:10
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 15:02 schreef Quenda het volgende:

[..]

Hm, denk niet dattie me aardig gaat vinden als ik dat adres hier neerzet


Zal eens vragen ofhij wat foto's voor me heeft (en dan scan ik meteen mijn FORD foto's ff in)



zal ik es wat foto's proberen te regelen van die Taunus, is ook een strakke bak hoor! in nog zo'n mooie foute kleur groen
MetalMaupiovrijdag 21 juni 2002 @ 15:36
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 12:39 schreef Quenda het volgende:
http://www.ltn.lv/~edgars_v/lapa1/lapa1.htm

[afbeelding]


I
[afbeelding]

II
[afbeelding]

III
[afbeelding]


Kijk met die man kan ik praten
Releyvrijdag 21 juni 2002 @ 15:45
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 15:36 schreef MetalMaupio het volgende:

[..]

Kijk met die man kan ik praten


code:
Geslacht   Vrouw
Lucillevrijdag 21 juni 2002 @ 15:52
Ik ben absoluut geen Ford fan, maar ik moet zeggen dat de Ford Explorer best wel lekker reed, ook off-road.
Profesorvrijdag 21 juni 2002 @ 15:56
FOrd is een prima auto
Prof rijdt een Ford Escort CLX 16 uit 1994 luxe uitvoering

Maar owee als er iets kapot gaat
Die FOrdDealers zijn peperduur!!!

Releyvrijdag 21 juni 2002 @ 16:07
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 15:56 schreef Profesor het volgende:
FOrd is een prima auto
Prof rijdt een Ford Escort CLX 16 uit 1994 luxe uitvoering

Maar owee als er iets kapot gaat
Die FOrdDealers zijn peperduur!!!


voor onderdelen moet je ook niet langs een dealer
bij mijn auto: bumper in elkaar gereden, nieuw: ¤250
sloop: ¤15
heb je een nieuwer model (kans is groot) dan moet je gewoon slim zoeken of via via es kijken. kan het niet anders, tja dan moet je wel bij een dealer kijken.

maar zelfs dealers hebben niet alles. bv, de kleur van mijn auto wordt niet meer gemaakt door Ford. Nu heb ik een paar kleine roestplekjes die ik bij wil werken. kleur gehaald bij een "imitatie"winkel en ik kan gaan beginnen

Quendavrijdag 21 juni 2002 @ 16:23
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 15:10 schreef Reley het volgende:

[..]


zal ik es wat foto's proberen te regelen van die Taunus, is ook een strakke bak hoor! in nog zo'n mooie foute kleur groen


Heb hier een foto in het blauw...(een plaaaatje!!)
Releyvrijdag 21 juni 2002 @ 16:35
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 16:23 schreef Quenda het volgende:

[..]

Heb hier een foto in het blauw...(een plaaaatje!!)


LAAT ZIEN!!!!!!!
laat een mede ford gek ook -en
Quendavrijdag 21 juni 2002 @ 16:36
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 16:35 schreef Reley het volgende:

[..]

LAAT ZIEN!!!!!!!
laat een mede ford gek ook -en


Ben aan het kijken of ik die scanner aan de praat krijg
Releyvrijdag 21 juni 2002 @ 16:40
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 16:36 schreef Quenda het volgende:

[..]

Ben aan het kijken of ik die scanner aan de praat krijg


LOL
jij hebt er tenminste 1....
michavrijdag 21 juni 2002 @ 16:46
Doe mij maar een Mondeo Station. 1.8 of een 2.0 en maakt me niet uit of het het vorige of huidige model is.
Quendavrijdag 21 juni 2002 @ 17:26
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 16:46 schreef micha het volgende:
Doe mij maar een Mondeo Station.
Hmz, die is toch stukken lelijker..

Geef maar maar 3 Capri's

BenKettingvrijdag 21 juni 2002 @ 21:01
De ultieme Capri: Ford Capri Tickford met een 2.8l motor van Aston Martin. Superzeldzaam.

20 jaar oud!

Specificaties:

Engine 6-Cyl. vee formation at 60 degrees. Fitted with an IHI RHB6 turbocharger and Gerrett AiResearch intercooler
Crankshaft Four main bearings
Bore x Stroke 93mm x 68.5mm (3.66in x 2.70in)
Capacity 2972cc (107.4 cu in)
Valves Overhead
Compression ratio 9.2 : 1
Fuel system Single point electronic fuel injection on boost
Maximum power 205bhp at 5000rpm
Maximum torque 260 lb ft (36kgm) at 3000rpm
Transmission Uprated five speed gearbox, LSD
Final drive 3.090
Top gear speed 25.7mph (41.4kmh) per 1000rpm
Brakes Ventilated Front and rear discs, servo assisted
Wheels / Tyres 7x15in alloy wheels optional
Length 172.8in (4376mm)
Wheelbase 100.9in (2563mm)
Unladen weight 2745lb (1245kg)
Top speed 140 mph (225kph)
0-60mph 6.0 secs

§

jeroenbvrijdag 21 juni 2002 @ 21:05
Ja jeroenb is ook ford rijder. Eerst een Escort uit 87 gehad, begon voor de 4e keer te roesten. Kokerbalken accubak, bodemplaat je kent het, toen maar weggedaan.

Rij nu weer een escort 16 CLX uit 91. Al wel wat problemen mee gehad; rammelende voorophanging, rottende accubak, kapotte zekeringsbak (kwaal) en volgens mij is 't verbruik ook best hoog.

Al met al heb ik nu wel zoiets van; de volgende
wordt geen ford...

viczvrijdag 21 juni 2002 @ 21:10
Tja... officieel ben ik ook een FORD rijder. Ik heb nl een Mercury...
Quendavrijdag 21 juni 2002 @ 22:44
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 21:01 schreef BenKetting het volgende:
De ultieme Capri: Ford Capri Tickford met een 2.8l motor van Aston Martin. Superzeldzaam.

20 jaar oud!

Specificaties:

Engine 6-Cyl. vee formation at 60 degrees. Fitted with an IHI RHB6 turbocharger and Gerrett AiResearch intercooler
Crankshaft Four main bearings
Bore x Stroke 93mm x 68.5mm (3.66in x 2.70in)
Capacity 2972cc (107.4 cu in)
Valves Overhead
Compression ratio 9.2 : 1
Fuel system Single point electronic fuel injection on boost
Maximum power 205bhp at 5000rpm
Maximum torque 260 lb ft (36kgm) at 3000rpm
Transmission Uprated five speed gearbox, LSD
Final drive 3.090
Top gear speed 25.7mph (41.4kmh) per 1000rpm
Brakes Ventilated Front and rear discs, servo assisted
Wheels / Tyres 7x15in alloy wheels optional
Length 172.8in (4376mm)
Wheelbase 100.9in (2563mm)
Unladen weight 2745lb (1245kg)
Top speed 140 mph (225kph)
0-60mph 6.0 secs

§


Releyzondag 23 juni 2002 @ 22:21
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 21:01 schreef BenKetting het volgende:
De ultieme Capri: Ford Capri Tickford met een 2.8l motor van Aston Martin. Superzeldzaam.

20 jaar oud!
[afbeelding]

Specificaties:

Engine 6-Cyl. vee formation at 60 degrees. Fitted with an IHI RHB6 turbocharger and Gerrett AiResearch intercooler
Crankshaft Four main bearings
Bore x Stroke 93mm x 68.5mm (3.66in x 2.70in)
Capacity 2972cc (107.4 cu in)
Valves Overhead
Compression ratio 9.2 : 1
Fuel system Single point electronic fuel injection on boost
Maximum power 205bhp at 5000rpm
Maximum torque 260 lb ft (36kgm) at 3000rpm
Transmission Uprated five speed gearbox, LSD
Final drive 3.090
Top gear speed 25.7mph (41.4kmh) per 1000rpm
Brakes Ventilated Front and rear discs, servo assisted
Wheels / Tyres 7x15in alloy wheels optional
Length 172.8in (4376mm)
Wheelbase 100.9in (2563mm)
Unladen weight 2745lb (1245kg)
Top speed 140 mph (225kph)
0-60mph 6.0 secs

§


I think i'm in love.....
BenKettingdinsdag 25 juni 2002 @ 18:37
De originele muscle-car: de Ford Mustang:

zie ook wat een prachtige wielen eronder zitten. Zo mooi krijg je ze bij de Halfords niet:

en 1 met van die mooie seventies strepen over de motorkap. Zonde dat je dat nooit meer ziet.

Delnoozwoensdag 26 juni 2002 @ 10:16
Jammie, die laatste gele heeeerlijk. Hier thuis staat een ford escort stationwagon uit 98 ofzow...jeuj :S

Heb nu sinds 2 maand mijn rijbewijs en mijn vrees is waarheid geworden..het is een ENORM saaie bak, waar echt maar een BEEEETJE pit in zit....nu wil mijn pa nieuwe station...ik zeg nog tegen hem doe dan die alfa romeo 156 gta sportwagon..maar die wil hij niet...hoe kan dat toch? :p

Bhorkawoensdag 26 juni 2002 @ 11:59
Drie maanden in een Ford Focus 1.8 turbodiesel gereden, met veel opties...

reed weergaloos, was verliefd op die auto... toen moest ik hem inleveren

Profesordonderdag 27 juni 2002 @ 00:06
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 15:56 schreef Profesor het volgende:
FOrd is een prima auto
Prof rijdt een Ford Escort CLX 16 uit 1994 luxe uitvoering

Maar owee als er iets kapot gaat
Die FOrdDealers zijn peperduur!!!


Prof rijdt tegenwoordig Renault 5 !

killerbdonderdag 27 juni 2002 @ 22:24
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 00:06 schreef Profesor het volgende:

[..]

Prof rijdt tegenwoordig Renault 5 !


Ik ook
uit 88

een TR trouwens, 1.4

MetalMaupiodonderdag 27 juni 2002 @ 23:18
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 22:24 schreef killerb het volgende:

[..]

Ik ook
uit 88

een TR trouwens, 1.4


dacht dat het over ford ging hier ???(of heb ik dat verkeerd)
killerbvrijdag 28 juni 2002 @ 20:03
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 23:18 schreef MetalMaupio het volgende:

[..]

dacht dat het over ford ging hier ???(of heb ik dat verkeerd)


ja zeikerd!

Releymaandag 1 juli 2002 @ 13:43
woei, laat dit topic nou niet verdwijnen,
das zonde van de mooie capri's!
Rhoadsmaandag 1 juli 2002 @ 13:49
Ik zag pas geleden nog een advertentie voor een Ford Capri, was er eentje uit 1978 meen ik, daar vroegen ze 1800 euro voor. Ik denk alleen dat het beestje behoorlijk gaar zal zijn, ze staan nogal bekend als roestgevoelig.
Freak187maandag 1 juli 2002 @ 14:08
Wij hebben een Ford Escort 1.6 station. Ik vond het altijd maar een gare bak. Maar sinds ik in Duitsland ben geweest en daar makkelijk 180+ (ik was nog niet eens aan het planken) haalde, heb ik wat meer respect voor die auto. Want met die snelheid hoorde je niks trillen en het stuur begon niet te schudden. Het reed heerlijk comfortabel.
Bastardmaandag 1 juli 2002 @ 14:23
Prima auto!

Heb de focus gehad.. de normale uitvoering zeg maar. Met een 1.6 motor erin.
Wat mij wel opviel in dat ding is zn gevoeligheid op de wind. Op een of andere gekke manier rijd hij niet zo stabiel als hij er uit ziet?
Ook bij het nemen van een heuveltje boven de 100 kan de auto aan de voorkant worden verplaatst een paar centimeter, dus daar moet je wel op bedacht zijn.

Nu rij ik een focus sedan en die heeft daar veel minder last van, je voelt nog steeds wel het wegdek maar het grote voordeel is dat hij muisstil is.
Boven de 150 kun je ook nog steeds een goed gesprek houden..
Wel raar dat er zon ding opzit waarmee je met je linkerhand de radio kan bedienen. Ik bedoel met mn rechterhand kan het ook niet missen!

BenKettingmaandag 1 juli 2002 @ 14:34
quote:
Op maandag 01 juli 2002 13:49 schreef Rhoads het volgende:
Ik zag pas geleden nog een advertentie voor een Ford Capri, was er eentje uit 1978 meen ik, daar vroegen ze 1800 euro voor. Ik denk alleen dat het beestje behoorlijk gaar zal zijn, ze staan nogal bekend als roestgevoelig.
Hier kun je richtprijzen vinden voor Ford Capri's, en als je contact opneemt met de Capri Club kunnen ze je zeker vertellen wat de zwakke punten zijn en waar je op moet letten.
BenKettingmaandag 1 juli 2002 @ 14:53
Ford Capri Zakspeed Turbo gr5:

Richtprijs: ¤. 113.445,50 tot ¤. 294.957,15

MidnightMotionmaandag 1 juli 2002 @ 19:49
quote:
Op maandag 01 juli 2002 14:53 schreef BenKetting het volgende:
Ford Capri Zakspeed Turbo gr5:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Richtprijs: €. 113.445,50 tot €. 294.957,15


En niet eens mooi...
BenKettingdonderdag 4 juli 2002 @ 20:37
Vandaag in de nieuwe Fiesta gezeten. Mooi autootje; hele vooruitgang in vgl met de vorige. oogt ook veel jonger en meer die new edge lijn die nu over de hele reeks doorgetrokken is.

Hij is ook een heel stuk hoger, net als de Focus, dus niet allen het dak, maar je zit ook hoger.

Teknodonderdag 11 juli 2002 @ 13:54
Ik rij in deze!

TaMMiewoensdag 31 juli 2002 @ 19:52
Hey! Die ziet er bekend uit!
Oom_Agentwoensdag 31 juli 2002 @ 19:57
rijdt als een zonnetje !!

SanderF1woensdag 31 juli 2002 @ 20:16
Ik moet voor mijn vakantiebaantje rijden in een Ford Transit bus, de grootste versie met een 2,5 liter Turbodiesel motor, zooooooo'n leuk karretje om mee te rijden! Als de bus leeg is kun je er heel goed strepen mee trekken op de weg

Ohja, vandaag toevallig geprobeerd voor het stoplicht: van 0 naar 80 in 8 seconden (helemaal voor zo'n grote logge zware bus!)

-Pi-air-donderdag 1 augustus 2002 @ 15:58
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 20:16 schreef SanderF1 het volgende:
Ik moet voor mijn vakantiebaantje rijden in een Ford Transit bus, de grootste versie met een 2,5 liter Turbodiesel motor, zooooooo'n leuk karretje om mee te rijden! Als de bus leeg is kun je er heel goed strepen mee trekken op de weg

Ohja, vandaag toevallig geprobeerd voor het stoplicht: van 0 naar 80 in 8 seconden (helemaal voor zo'n grote logge zware bus!)


Khoop voor je dat ie het nog lang uithoudt..

Ford motoren zijn nou niet bepaald super.
Ga bijvoorbeeld eens bij een Ford courier/fiesta op diesel staan als die start en wegrijdt.
Het rammelt aan alle kanten onder de motorkap.
(ford is afkorting van: Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks)
Bij benzine motoren van Ford (courier/fiesta) binnen de kortste keren klepspeling, is vaak ook duidelijk te horen. Zo is er al een courier benzine van 1995 met 98.000 op de teller stuk gegaan. Hetzelfde met een courier diesel van 97 met 150.000 op de teller daarvan de nokkenas gebroken.

Ford geeft ook maar 1 jaar garantie op een auto. Het lijkt mij als je vertrouwen hebt in je product, je rustig 3 jaar garantie durft te geven (zoals toyota en vele andere merken doen).
Een toyota corolla van bijvoorbeeld 1992 met 245.000 op de teller rijdt nog als nieuw. Dat is nou pas kwaliteit.

BenKettingdonderdag 1 augustus 2002 @ 21:41
quote:
Op woensdag 31 juli 2002 19:57 schreef Oom_Agent het volgende:
rijdt als een zonnetje !!

[afbeelding]


ondanks dattie commercieel totaal mislukt is, heb ik toch een zwak voor de scorpio. Ik vond hem best mooi. Wat voor 1 is het?
DJHzaterdag 3 augustus 2002 @ 16:02
Dit is mijn bak:


2.0i CLX (dohc)


BJ 1990
KM 190.000

Ben er net mee naar zuid-frankrijk gereden. No problem @ all. Rijdt mooi. Hij wil ook best hard.

En voor dat geld (aanschaf)? Kennie beter toch?

Pistol_Petezaterdag 3 augustus 2002 @ 23:23
Nieuwe Ford Thunderbird:

de Ford Mustang van tegenwoordig...helaas niet zo mooi meer als vroeger

F-150 supercrew

Explorer Sport Trac

Explorer

Helaas halen de Ford jeeps van tegenwoordig het bij lange na niet tov de oudere jeeps zoals de Ford Bronco



Oom_Agentzaterdag 3 augustus 2002 @ 23:26
quote:
Op donderdag 01 augustus 2002 21:41 schreef BenKetting het volgende:

[..]

ondanks dattie commercieel totaal mislukt is, heb ik toch een zwak voor de scorpio. Ik vond hem best mooi. Wat voor 1 is het?


't is een 2.0 16v Ghia.....
Oom_Agentzaterdag 3 augustus 2002 @ 23:28
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 23:23 schreef Pistol_Pete het volgende:
Nieuwe Ford Thunderbird:

Die neus heeft wat van een scorpio.....
BenKettingzondag 4 augustus 2002 @ 02:48
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 23:28 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Die neus heeft wat van een scorpio.....


...tuurlijk!
TaMMiezondag 4 augustus 2002 @ 15:01
quote:
Op zaterdag 03 augustus 2002 23:23 schreef Pistol_Pete het volgende:
F-150 supercrew
[afbeelding]
Heeft iemand hier nog een zwarte van die ik volgend jaar een daggie mag lenen?
SimplyIJzzzzondag 4 augustus 2002 @ 22:15
Ik heb een Ford Escort 1.4 uit '91, en buiten wat warmteproblemen (die ik uiteindelijk zelf maar gefixt heb want de garage bakt er niks van... onderdelen vervangen en dan een week later weer langs de snelweg staan met kokend 'koelwater' ) vind ik het een heerlijk autootje... leuke speakers en radio erin, ik denk dat ik er nog wel een jaartje of wat in blijf rijden
Nausicaadinsdag 6 augustus 2002 @ 11:37
Ford Taurus roeleert!

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 06-08-2002 11:50]

Loedertjedinsdag 27 augustus 2002 @ 07:19
Nieuwsflits, er komt een nieuwe Capri

En ik geloof niet dat ik um echt mooi vind

( er stond van de week een fotoreportage in een autoblad, heb op het web nog niet echt gezocht naar pics)

Comeback van een legende?
Ford denkt na de coupé-flops van de Cougar en Puma hard na over een revival van de, volgens sommigen legendarische, achterwielaangedreven Capri. Tot nu toe was er echter geen toepasselijk platform beschikbaar. Ford-dochter Mazda kan een uitkomst bieden. Ondanks succesvolle volumemodellen zoals de Mondeo, Focus en Fiesta mist Ford, vooral nu de Cougar & co. niet meer gebouwd worden, een met emotie behept nichemodel. Dat de sportieve ST-versies van de Focus en Mondeo en de volgend jaar geïntroduceerde StreetKa Roadster het "emotiegat" niet alleen kunnen vullen, wordt ook door Ford onderschreven. En dus verscheen op de tekentafels van Ford naast een voorwielaangedreven Coupé op basis van de volgende Focus ook een concreet voorstel voor een remake van de achterwielaangedreven Capri. De eens als betaalbare en technische redelijk simpele volkssportwagen geïntroduceerde "Beau de Cologne" wist tussen 1969 en 1987 1,88 miljoen kopers te vinden. Een verkoophit waaraan de uit de Verenigde Staten afkomstige opvolgers Probe en Cougar niet konden tippen. De eerste concepttekening van de nieuwe Capri laat duidelijk zien welke richting het met de auto opgaat. De oer-Capri stond met zijn lange motorklep en korte achterzijde als Europees evenbeeld van de Amerikaanse Mustang te boek. Ook de nieuwe Capri neemt de oude proporties, weliswaar in een nieuw jasje, over. Ford heeft in de V.S. met de Thunderbird, op basis van de Jaguar S-type, met veel succes een "living legend" nieuw leven ingeblazen. Het probleem met de "new age"Capri is het ontbreken van een toepasselijke bodemplaat met achterwielaandrijving, iets wat de chef van Ford Europa Martin Leach als belangrijke, en historisch correcte, voorwaarde heeft bedongen. Ford-dochter Mazda kan wellicht een oplossing bieden: binnenkort verschijnen de RX-8 met wankelmotor en de verlengde MX-5, beiden met achterwielaandrijving. Of de sterren voor deze samenwerking gunstig staan is maar de vraag. In het verleden bouwden Mazda en Ford parallel namelijk niet zo succesvolle coupés: de tweede generatie Probe en de MX-6.

Loedertjedinsdag 27 augustus 2002 @ 07:24
http://www.cabrionews.de/katalog/ford/ka.php
Loedertjedinsdag 27 augustus 2002 @ 07:41
http://www.bpanther.com/streetka/pages/gallery/g38.htm
Ger-Emaandag 2 september 2002 @ 17:23
Check: FTB Meeting
spooky1234maandag 16 juni 2003 @ 02:11
hey.. ik zie wel dat dit een beetje vergeten topic is maar ik ga morgen zeer waarschijnlijk toch een escort 1.8 TurboDiesel kopen uit 94

Lees toch nog relatief veel negatieve dingen over..

dit autotje is best snel, goedkoop, goed uitgerust met stuurbekrachtiging, airbag, centrale vergrendeling en alarm met afstandsbediening... enige is dat de sloten verrot zijn dus hij gaat nog alleen met afstandsbediening open.. niet met de sleutels.. wat zou zoiets gaan kosten stel dat ik dat wil maken?

killerbmaandag 16 juni 2003 @ 12:20
Als het de 70pk TD is, is die totaal niet snel . Me pa heeft er 1 uit 98 en dat ding is niet vooruit te branden . Verder rijdt het wel prima, comfortabel
Er is ook nog een 90pk'er. Die is wat vlotter, maar nog niet echt snel.
spooky1234maandag 16 juni 2003 @ 12:42
quote:
Op maandag 16 juni 2003 12:20 schreef killerb het volgende:
Als het de 70pk TD is, is die totaal niet snel . Me pa heeft er 1 uit 98 en dat ding is niet vooruit te branden . Verder rijdt het wel prima, comfortabel
Er is ook nog een 90pk'er. Die is wat vlotter, maar nog niet echt snel.
66kw... hoeveel pk is dat dan?

- edit - ja das dus idd 90pk dus..

en tis geen racewagen maar voor een diesel is het zeer snel

Alex1307zaterdag 12 juli 2003 @ 13:05
ik heb sinds april een nieuwe mondeo 1.8 / 125pk. Op zich rijd ie best goed. maar me volgende auto moet toch een mondeo 2.5 v6 met automaat zijn.
Tunemanzaterdag 12 juli 2003 @ 23:06
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 13:05 schreef Alex1307 het volgende:
ik heb sinds april een nieuwe mondeo 1.8 / 125pk. Op zich rijd ie best goed. maar me volgende auto moet toch een mondeo 2.5 v6 met automaat zijn.
Waarom automaat?
Najrazondag 13 juli 2003 @ 00:02
Ik heb nu een Focus trend 1.8 tdci 115pk. Niet super bijzonder, zeker niet slecht denk ik.

Maar nu begint er echter zo'n idee te vormen dat ik zodra de kans zich voordoet de trend inwissel voor een RS en daarmee op de Nordschleife ga rijden.

Kijk de Nordschleife in een 200+ pk wagen rijden is een van de dingen die ik toch ooit een keer gedaan wil hebben. De RS lijkt me een fantastische wagen om in te rijden. Dus waarom niet?


Helaas duurt het nog wel even voordat ik het geld heb om de RS te betalen. Een jaar of vier zoals het er nu naar uitziet. Tenminste als ik nog een beetje wil leven.

Lone_Gunmanvrijdag 30 juli 2004 @ 22:42
Ik heb een Ford Escort 1.4 Bravo uit 1988 en theoretisch is de maximumsnelheid 165 KM/H. Harder dan 160 ben ik niet gegaan omdat het een beetje druk werd op de hele snelweg op dat moment. In de handleiding staat het volgende: "de maximumsnelheid wordt bereikt in de 4e versnelling". Ik vind dit een beetje raar. Kan iemand iets meer hierover vertellen?

Overigens rijd ik normaal gesproken niet hard( kan ook niet echt met mijn auto), ik hou ervan om lekker te cruisen
Metro2005zaterdag 31 juli 2004 @ 13:34
het valt mij op dat bij bijna alle ford fiesta's van rond 1995 de kleppen tikken en de motor een geluid maakt alsof ie elk moment stuk gaat
killerbzaterdag 31 juli 2004 @ 16:40
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 22:42 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik heb een Ford Escort 1.4 Bravo uit 1988 en theoretisch is de maximumsnelheid 165 KM/H. Harder dan 160 ben ik niet gegaan omdat het een beetje druk werd op de hele snelweg op dat moment. In de handleiding staat het volgende: "de maximumsnelheid wordt bereikt in de 4e versnelling". Ik vind dit een beetje raar. Kan iemand iets meer hierover vertellen?

Overigens rijd ik normaal gesproken niet hard( kan ook niet echt met mijn auto), ik hou ervan om lekker te cruisen
de 5 is een overdrive. een aantal fiësta's heeft dat ook.

Dit is mijn Ford trouwens


1.6i 16V 90pk
c.v.
elek. ramen
airco
stuurbekr.
startonderbreker
97'er met 118.000km inmiddels.

Fijne comfortabele reiswagen en de wegligging is een genot.
De motor is voldoende krachtig voor het gewicht (1050), maar je voelt de airco wel vrij goed.
Top ligt op 183 echte km/h. Hard zat voor nederland dus
Tjabbozaterdag 31 juli 2004 @ 16:48
Leuke bak KillerB! Maar stiekem vond ik je peug stoerder

en heb je nog veel problemen met die auto? want Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks zeggen ze wel eens, en ik hoor daar nogal eens een bevestiging op.
MRPhonezaterdag 31 juli 2004 @ 21:27
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:48 schreef Tjabbo het volgende:
want Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks zeggen ze wel eens, en ik hoor daar nogal eens een bevestiging op.
Dat kan ik bevestigen. Mn pa heeft 12 jaar lang in een Ford Scorpio 2.9 gl 4X4 gehad. Die had vanaf het begin een paar rammeltjes in het dashboard die je trouwens prima kunt oplossen met een tube siliconenkit. Was verder wel een uber auto qua wegligging en acceleratie. Was een goeie Golf GTI killer (20 tot 60/70 km per uur in de 2e versnelling en 60 tot 110 in de 3 en de golfjes maar blijven schakelen )

Remonzondag 1 augustus 2004 @ 00:42
Der is maar 1 echte Ford / Amiricaan voor mij en dat is deze:

Een 1969 Ford mustang type (shelby) gt500

ofte wel Eleanor van de film gone in 60 seconds!

Ultieme geile usa muscle-car

( of een goede clone zo als deze)



Ohw Yha!

link naar pagina KLIK

[ Bericht 2% gewijzigd door Remon op 01-08-2004 00:49:51 ]
Bigszondag 1 augustus 2004 @ 00:49
Hier nog zo'n Ford rijder.. heb zelf een Orion 1.8 uit 92 (Zetec dus rijdt goed door), thuis hebben we o.a. een Taunus, een Sierra, een Mondeo, 2 Scorpio's en een Focus gehad. Mijn vader is inmiddels over naar Mitsubishi omdat Ford geen fatsoenlijke SUV levert in NL (waar blijft die europese Explorer nou?), maar mijn moeder heeft nu een Focus C-MAX (met de helemaal niet slechte TDCi erin).

Met mijn Orion ben ik hardstikke tevreden en die Scorpio's (2.9 met automaat) waren ook super (itt tot veel andere mensen hadden wij er nooit problemen mee), maar tis niet dat ik echt super Ford-aanhanger ben ofzo Alhoewel ik nog wel ooit een keer een mooie Mustang wil zo van rond 1965 wil (en dan niet zo'n verkrachtte als hierboven)
Bigszondag 1 augustus 2004 @ 00:53
Plaatje van mijn auto



Specs:

Ford Orion CLX
1.8i 16v (105pk)
Waar die CLX voor staat weet ik niet, maar de enige luxe die er op zit is aan de buitenkant (meekleurende bumpers, witte knipperlichten), verder heeft hij niks boeiends (geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen etc), ben eigenlijk nog wel op zoek naar de folder van deze auto.
Mikkiezondag 1 augustus 2004 @ 16:16
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 16-05-2011 23:07:02 ]
Pistol_Petemaandag 2 augustus 2004 @ 00:06
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 00:53 schreef Bigs het volgende:
Plaatje van mijn auto

[afbeelding]

Specs:

Ford Orion CLX
1.8i 16v (105pk)
Waar die CLX voor staat weet ik niet, maar de enige luxe die er op zit is aan de buitenkant (meekleurende bumpers, witte knipperlichten), verder heeft hij niks boeiends (geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen etc), ben eigenlijk nog wel op zoek naar de folder van deze auto.
hee lachen mijn pa heeft er ooit zo eentje in het wit gehad
killerbmaandag 2 augustus 2004 @ 12:58
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 16:48 schreef Tjabbo het volgende:
Leuke bak KillerB! Maar stiekem vond ik je peug stoerder

en heb je nog veel problemen met die auto? want Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks zeggen ze wel eens, en ik hoor daar nogal eens een bevestiging op.
Die was ook stoerder, en veel meer fun als je een stukje ging scheuren. Maar dit is wel wat prettiger als je lange afstanden moet rijden.

En problemen, het draagarmrubber is het aan het begeven(standaard escort kwaal) linksvoor en de uitlaat trilt ergens tegenaan bij 3000tpm. Verder voelt alles nog goed stevig aan. Ik denk dat het echte rammelwerk is voorbehouden aan de oudere types.
Ik heb overigens nog garantie en de afspraak is net gemaakt

Me vader rijdt ook een escort, maar dan een TD en afgezien van die draagarmrubbers ook geen problemen.

Het is iig heel wat betrouwbaarder dan zo'n 205 :')
dr.dunnomaandag 2 augustus 2004 @ 13:31
quote:
Op maandag 17 juni 2002 22:04 schreef Beurlap het volgende:
dit heb ik nog nooit gemerkt en wij rijden al 16 jaar meerdere fords, op dit moment ook drie voor de deur staan.

ik zou daarentegen ook als auto een hekel aan zo'n lulleau als jij hebben
Focusdrivermaandag 2 augustus 2004 @ 13:33
Mijn bakkie :





Een Focus TDci 115pk Duval met 38000km, nou net 16 maanden oud
Voor meer foto's: zie sig!
dr.dunnomaandag 2 augustus 2004 @ 13:33
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:27 schreef MRPhone het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen. Mn pa heeft 12 jaar lang in een Ford Scorpio 2.9 gl 4X4 gehad. Die had vanaf het begin een paar rammeltjes in het dashboard die je trouwens prima kunt oplossen met een tube siliconenkit. Was verder wel een uber auto qua wegligging en acceleratie. Was een goeie Golf GTI killer (20 tot 60/70 km per uur in de 2e versnelling en 60 tot 110 in de 3 en de golfjes maar blijven schakelen )

[afbeelding]
zoeen hadden wij ook; die machtige 6cilinder 4wd was echt niet te verslaan, ook niet met het trekken van sleurhutten

(alleen wel jammer van dat 1:7 rijden bij 'pittig' rijgedrag )
dr.dunnomaandag 2 augustus 2004 @ 13:35
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 22:42 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik heb een Ford Escort 1.4 Bravo uit 1988 en theoretisch is de maximumsnelheid 165 KM/H. Harder dan 160 ben ik niet gegaan omdat het een beetje druk werd op de hele snelweg op dat moment. In de handleiding staat het volgende: "de maximumsnelheid wordt bereikt in de 4e versnelling". Ik vind dit een beetje raar. Kan iemand iets meer hierover vertellen?

Overigens rijd ik normaal gesproken niet hard( kan ook niet echt met mijn auto), ik hou ervan om lekker te cruisen
5de is de overdrive, ook bij moderne auto's zo (max. koppel komt in 4, 5de is in feite een eraan-gekoppelde losse unit, alleen bedoeld voor comfortabel cruisen). Is niet alleen bij Ford zo
dr.dunnomaandag 2 augustus 2004 @ 13:43
quote:
Op donderdag 1 augustus 2002 15:58 schreef -Pi-air- het volgende:
Khoop voor je dat ie het nog lang uithoudt..

Ford motoren zijn nou niet bepaald super.
zeker nog nooit in de 2.9liter v6-24 scorpio's gereden
quote:
Ga bijvoorbeeld eens bij een Ford courier/fiesta op diesel staan als die start en wegrijdt.
Het rammelt aan alle kanten onder de motorkap.
elke wat oudere diesel heeft dat en dat is niet meer dan een te losse of te vaste riem, die eenvoudig aangetrokken kan worden.
quote:
(ford is afkorting van: Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks)
je rijdt slOpel? kinderachtig man
quote:
Bij benzine motoren van Ford (courier/fiesta) binnen de kortste keren klepspeling, is vaak ook duidelijk te horen. Zo is er al een courier benzine van 1995 met 98.000 op de teller stuk gegaan. Hetzelfde met een courier diesel van 97 met 150.000 op de teller daarvan de nokkenas gebroken.

Ford geeft ook maar 1 jaar garantie op een auto. Het lijkt mij als je vertrouwen hebt in je product, je rustig 3 jaar garantie durft te geven (zoals toyota en vele andere merken doen).
Een toyota corolla van bijvoorbeeld 1992 met 245.000 op de teller rijdt nog als nieuw. Dat is nou pas kwaliteit.
ford scorpio uit '92, de eerste stationwagons van dit type; vanuit fabriek vergeten de luchtvering erop te zetten, is later gecorrigeerd, voor de rest nooit meer problemen mee gehad dan een kapotgevroren snelheidsmeterkabel en een knipperend koelvloeistoflampje; een familielid van ons heeft dezelfde auto (ook nu nog) en die stond ineens stil na 5 jaar wegens een kapotgeschoten versnellingsbak, bleek een door een monteur vergeten schroefje te zijn bij assemblage en werd gewoon onder garantie vervangen; ook kregen wij op die auto gewoon 5 jaar garantie met 12 voor de carrosserie, dus weet echt niet waar je die onzin vandaan haalt
(en vind daarbuiten maar eens een auto (stationwagon) met meer beenruimte EN comfort dan die scorpio's... zijn er niet ).
dr.dunnomaandag 2 augustus 2004 @ 13:44
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 00:42 schreef Remon het volgende:
Der is maar 1 echte Ford / Amiricaan voor mij en dat is deze:

Een 1969 Ford mustang type (shelby) gt500

ofte wel Eleanor van de film gone in 60 seconds!

Ultieme geile usa muscle-car

( of een goede clone zo als deze)

[afbeelding]

Ohw Yha!

link naar pagina KLIK
idd... die nieuwe shelby cobra is ook btw.
Lone_Gunmandinsdag 3 augustus 2004 @ 00:25
Bedankt voor de uitleg over de overdrive allemaal

Nu ik hier al die nieuwe Ford's zie is het toch wel ff schrikken en dan kom ik hiermee:







Bigsdinsdag 3 augustus 2004 @ 01:02
Die draagarmrubbers zijn bij mijn Orion ook versleten, maar vond het te duur om ze te laten vervangen (was namelijk niet het enige wat er mis was) en volgens de garage kon ik er nog wel even mee door rijden. Ben ik gefucked als ze echt kapot gaan of merk ik het pas als mijn complete voorwielophanging daardoor versleten is
dr.dunnodinsdag 3 augustus 2004 @ 01:19
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 01:02 schreef Bigs het volgende:
Die draagarmrubbers zijn bij mijn Orion ook versleten, maar vond het te duur om ze te laten vervangen (was namelijk niet het enige wat er mis was) en volgens de garage kon ik er nog wel even mee door rijden. Ben ik gefucked als ze echt kapot gaan of merk ik het pas als mijn complete voorwielophanging daardoor versleten is
Orions zijn ook wel leuke auto's (volgens mij toch gewoon een escort in sedan versie? nooit mee gereden verder, ken ze alleen van zien) maar volgens mij al een jaar of 2-3 voor de sierra eruit ging ook uit productie gegaan; je hebt dus al best een oudje, wat de reparatie waarschijnlijk op z'n minst net zo duur maakt als de auto zelf waard is... lullig wel, dat zeker, maar ik zou dan liever een andere auto kopen

is het niet potentieel gevaarlijk dan volgens hen, zo rondrijden? een garage neemt nameljik volgens mij dan wel een flink risico op zich, door zoiets te adviseren aan een klant.
Bigsdinsdag 3 augustus 2004 @ 01:45
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 01:19 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Orions zijn ook wel leuke auto's (volgens mij toch gewoon een escort in sedan versie? nooit mee gereden verder, ken ze alleen van zien) maar volgens mij al een jaar of 2-3 voor de sierra eruit ging ook uit productie gegaan; je hebt dus al best een oudje, wat de reparatie waarschijnlijk op z'n minst net zo duur maakt als de auto zelf waard is... lullig wel, dat zeker, maar ik zou dan liever een andere auto kopen

is het niet potentieel gevaarlijk dan volgens hen, zo rondrijden? een garage neemt nameljik volgens mij dan wel een flink risico op zich, door zoiets te adviseren aan een klant.
De Orion is inderdaad gewoon een Escort sedan, mijne is van 92 en in 93 heette dezelfde auto met een iets andere neus ineens ook gewoon Escort

Het verhaal zit zo: Ik had mijn auto voor de APK-keuring naar een Ford-dealer hier in de straat gebracht (was verhuisd en mijn vorige garage was daardoor wat verder weg). Die adviseerde voor 800 euro aan reparaties om hem op de weg te houden. Dat vond ik een beetje veel, dus toen heb ik daarna eens advies gevraagd aan een bekende monteur en die zei na een snelle controle dat de meeste dingen niet nodig waren.
Toen heb ik mijn auto naar die oude garage gebracht en die zei niks aan de draagarmrubbers te hebben gezien terwijl de Ford garage zei dat ze vervangen moesten worden. Volgens hem kon ik er nog wel ff mee doorrijden.

Ik vertrouw hem maar op z'n woord Ik heb inmiddels wel de distributieriem vervangen, een wiellager vervangen, m'n middendemper laten lassen en de aandrijfashoes gelijmd (die laatste 2 reparaties kostten samen een tientje, die eerste iets meer). Het enige wat nu nog staat is het vervangen van de bougies+kabels (wil lik zelf nog een keer doen) en die draagarmrubbers en dan zou mijn Orion weer perfect moeten zijn (totdat hij door de roestende dorpel heen zakt).

Wel een bodemloze put zo'n auto
Eliminator20dinsdag 3 augustus 2004 @ 05:50
Mijn fordje:



Escort 1.6i uit '95
Eliminator20dinsdag 3 augustus 2004 @ 05:53
*Elim is aan het sparen voor de Fiesta ST
Focusdriverdinsdag 3 augustus 2004 @ 12:26
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 05:53 schreef Eliminator20 het volgende:
*Elim is aan het sparen voor de Fiesta ST


Faraodinsdag 3 augustus 2004 @ 12:32
De enige Ford's waar ik ooit in gereden heb zijn deze transit van een belgische ambulancedienst :



en ik heb ooit 1 dag een prachtige ford mustang cabrio gehuurd :



Echt een super auto met een geweldig mooi geluid.


Nog wat overige ford plaatjes ...







Uit de states :





en ook in London rijden leuke fordjes :

















SIGMA-X10dinsdag 3 augustus 2004 @ 18:47
Deze wil je niet achter je aan hebben:


Of deze:
Mach1dinsdag 3 augustus 2004 @ 22:17
Ik heb zo'n 2 weken geleden mn Ford Capri III 2.0S (vier cylinder) uit 1984 verkocht. Moet zeggen dat ik m erg mis, maar ik ben nu op zoek naar een goede V6 dus het is ff geduld hebben. Ik weet niet hoe ik hier foto's kan plaatsen dus als iemand dat voor me kan doen, dan graag.

Vandaag ook nog een zeer gave Mustang Fastback uit 1968 gezien, wat een bak en wat een geluid!!!
Eliminator20woensdag 4 augustus 2004 @ 00:51
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 18:47 schreef SIGMA-X10 het volgende:
Deze wil je niet achter je aan hebben:
[afbeelding]

Of deze:
[afbeelding]
LOL Ford Escort Cossie Police Car
sloapertwoensdag 4 augustus 2004 @ 22:50
Hier nog een ford liefhebber.
Ik rij deze Ford Escort XR3i 1.8 16v uit 1993.



Heerlijk autootje, heb m gekocht voor weinig met wat werk, maar heb er tot nu toe nog geen spijt van gehad, verder beschikt ie over zo'n 130PK, is ie zo'n 4/5 cm verlaagd, en zitten de nodige opties erop en erin (oa verwarmde voorruit spiegels en ruitensproeiers, electrisch verstelbare spiegels en koplampen, heerlijke kuipstoeltjes, abs, en vast nog wel meer dingen die standaart waren op duitse xr3i's)

Mijn vorige kar was natuurlijk ook een Ford, en wel een Orion 1.6 CLX met een heerlijke 2 traps weber carb.

Zoals je ziet met cossie velgen, en een RS2000 achteras met schijven. Verder niet veel bijzonders.


Owwjah, natuurlijk ook lid van de XRRS-Cluben van Ford Team Overijssel

[ Bericht 8% gewijzigd door sloapert op 04-08-2004 22:56:54 ]
Mach1woensdag 4 augustus 2004 @ 23:10
Hier de Capri:





Ben nu op zoek naar een goede V6....
Syndicatevrijdag 6 augustus 2004 @ 02:36
Deze Fiesta Rallye Concept is ook

hopen dat ze die gaan produceren (of iig een straatversie ervan )


Mach1vrijdag 6 augustus 2004 @ 10:16
Ja die Fiesta rallye concept mag er van mij ook zo komen!
Focusdrivervrijdag 6 augustus 2004 @ 10:18
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 10:16 schreef Mach1 het volgende:
Ja die Fiesta rally concept mag er van mij ook zo komen!
idd ja
Backdoormanvrijdag 12 januari 2007 @ 15:51
ff een oud topic gevonden waarin ik wil uitproberen hoe foto's te plaatsen op internet ;-)
(het zijn trouwens fotos van mijn oude nieuwe ford jaar: 1991)

van buiten




van binnen


punchdrunkvrijdag 12 januari 2007 @ 16:00
zeer tevreden ford (lease) rijder hier.

tis een:

ford focus wagon 1.6 Tdci (110pk) futura, dus standaard de lm velgjes, sportonderstel, sportstoelen, zwarte koplamphuizen, chrome grill, regensensor, lichtsensor, leren stuur met cruise control en audiobediening, armsteun.

verder heb ik extra gekozen voor de sony cd/mp3 speler met 6 boxen, de dual climate control en een ST design spoiler. kleur is aquarius blauw.


heerlijke auto!

super wegligging, vlot zat, prachtig interieur en super deluxe uitgerust.
motor is ook erg stil, zuinig en lekker vlot.

ik ben een overtuigd ford rijder nu!


deze, maar dan met chrome grill zeg maar...
tralalalavrijdag 12 januari 2007 @ 17:16
Mijn ouders hebben een fiesta uit 2003, die wegligging stuurt veel leuker dan de toyota corolla waar ik in gelest heb.
vannellevrijdag 12 januari 2007 @ 17:24
Verschillende Ford's gehad, maar niet overal een foto van.

Mijn állereerste auto:



Auto van mijn vrouw terwijl we een motor aan het wisselen waren



Nog een keer een (hele foute) Taunus:



Momenteel rij ik hier in: