Nou ik ben bezig geweest maar nog niet klaar. Bij mijn kat zitten ze voornamelijk op zijn oren maar ook de basis van de oor heb ik er gevonden. Ook zitten er rond ze oog maar die zijn niet wit maar soort bruin. Ik denk dat ik vandaag nog wel bezig ben met verder gaan. Inmiddels heb ik er een stuk of 35 verwijderd. Pumpkin in ieder geval bedankt voor je foto en uitleg anders had ik het echt niet geweten. Ik hou hier een update.quote:Op zaterdag 16 april 2011 10:02 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
OK dan. Je kat is blijkbaar door een nest jonge teken gelopen.
Het kitten hierboven had ik helemaal gecheckt maar een paar dagen later doken er toch nog een paar nieuwe op (kitten zat binnen dus kon niet buiten nieuwe hebben opgepikt) De dierenarts had daar al voor gewaarschuwd, dat er nog kleine nimfen op hem konden zitten die ik pas zou vinden als ze wat gegroeid waren. Bij hem zaten ze vooral in z'n oren, aan de achterkant rond de basis van z'n oren en en in z'n liezen. Allemaal van die lekkere wegkruip plekjes.
We hadden die kittens al een paar dagen en niks gezien, zelfs niet toen ik keek of ze geen oormijt hadden. Ik op een kattenforum vragen WTF zijn dit en iedereen hield het op vetbulten, maar die komen niet zo massaal opzetten van de ene dag op de andere. Omdat deze zo klein waren zag je niet eens hun pootjes zitten.quote:Op zaterdag 16 april 2011 11:16 schreef ElisaB het volgende:
Het lijken wel kleine wratjes op de foto van pumpkin; ik had echt niet gedacht dat dat teken zijn!
Fijn om te horen dat die tekenhaken bevallen. Ik heb naast het tangetje van de DA ook van die groene haken gekocht voor het geval we weer eens kittens krijgen met extra's.quote:Gisteren overigens de eerste ook hier weer verwijderd. Bij de dierenwinkel eens een ander soort 'tekentang' gekocht en dat werkt me een partij perfect!
[ afbeelding ]
Zag vorige week dat de dierenarts ook andere heeft liggen:
[ afbeelding ]
Werkt stukken beter dan deze (hebben we ook):
[ afbeelding ]
Ik heb het met een pincet gedaan, door omstandigheden kan ik niet weg om even dingen te kopen. Bedankt voor de tip over het tandvlees daar heb ik niet opgelet.quote:Op zondag 17 april 2011 20:54 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Ik vind tekentangen lastig, vaak blijft de kop er dan in zitten. Vroeger had je van die tekentangen met een soort touwtje, die waren wel fijn.
Wat ik doe? Ik tik de teek eerst een paar keer heen en weer, en dan draai je hem er heel makkelijk uit.
Als ze zoveel teken had, kan het geen kwaad om de slijmvliezen in de gaten te houden. Even kijken of alles mooi roze is/blijft, en niet bleek gaat worden.
Hoe langer je ze laat zitten, hoe groter ze worden. Gaat vrij snel. Al groeien ze volgens mij in de oren minder snel dan bv in de nek?
Mijn tante heeft pas nog zo'n tang met een touwtje gekochtquote:Op zondag 17 april 2011 20:54 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Ik vind tekentangen lastig, vaak blijft de kop er dan in zitten. Vroeger had je van die tekentangen met een soort touwtje, die waren wel fijn.
Wat ik doe? Ik tik de teek eerst een paar keer heen en weer, en dan draai je hem er heel makkelijk uit.
Als ze zoveel teken had, kan het geen kwaad om de slijmvliezen in de gaten te houden. Even kijken of alles mooi roze is/blijft, en niet bleek gaat worden.
Hoe langer je ze laat zitten, hoe groter ze worden. Gaat vrij snel. Al groeien ze volgens mij in de oren minder snel dan bv in de nek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |