abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95541296
Me kat kwam gister binnen met een heel veel wit/grijze stipjes op zijn oren. In eerste instatie dacht ik dat het gewoon vuil was maar vandaag zit het nog steeds op zijn oren en blijkt ook een soort vast te zitten. Ik ken alleen teken als groot en zwart en dit is nou 2mm ( is nog groot om het zo te zeggen) en wit/grijs. Iemand een idee? Beetje slechte foto maar de kat wilde niet stilzitten. Als het teken zijn ze zijn te groot voor de tekentang dus wat nu?

http://img146.imageshack.us/i/s6300698.jpg/ (copy/paste deze link)
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:13:11 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_95541606
Er zijn verschillende soorten teken, ik heb recentelijk de eerste uit Julius mogen trekken, en die was ca. 3 mm, en min of meer de kleur van mensenhuid (Julius is een bruine Burmees, dus het stak wel af). Echt groot en donker worden ze pas als ze volgezogen zitten.

Ik kan niet echt overweg met een tekentang, ik gebruik een hele puntige pincet die ik tussen kop en huid schuif (evenwijdig aan de kop), en dan trek ik de teek los. Maar ja, bij mij gaat het makkelijk omdat ik alles mag doen met Julius, wat baas doet is goed.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_95542924
Op die foto zie ik niks, maar is het zoiets ?

Die dingen in het oor leken net sesamzaadjes maar het waren echt kleine witte teekjes met roodbruine kop en pootjes. Ik heb er zo'n 20 van dit kitten afgepulkt met een fijne tekentang die ik bij de dierenarts had gekocht, ik had eerst een tekentang van de buurvrouw geleend maar die was voor de hond en dat was echt te groot.
pi_95548245
Ja zo zien ze eruit idd een soort sesamzaadjes en iets grijzer dan op jouw foto.
pi_95552348
Inmiddels een stuk of 20 verwijderd en bijna 1 oor vrij. Pfffff uurtje wachten en maar weer verder
pi_95574134
OK dan. Je kat is blijkbaar door een nest jonge teken gelopen.

Het kitten hierboven had ik helemaal gecheckt maar een paar dagen later doken er toch nog een paar nieuwe op (kitten zat binnen dus kon niet buiten nieuwe hebben opgepikt) De dierenarts had daar al voor gewaarschuwd, dat er nog kleine nimfen op hem konden zitten die ik pas zou vinden als ze wat gegroeid waren. Bij hem zaten ze vooral in z'n oren, aan de achterkant rond de basis van z'n oren en en in z'n liezen. Allemaal van die lekkere wegkruip plekjes.
pi_95575056
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 10:02 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
OK dan. Je kat is blijkbaar door een nest jonge teken gelopen.

Het kitten hierboven had ik helemaal gecheckt maar een paar dagen later doken er toch nog een paar nieuwe op (kitten zat binnen dus kon niet buiten nieuwe hebben opgepikt) De dierenarts had daar al voor gewaarschuwd, dat er nog kleine nimfen op hem konden zitten die ik pas zou vinden als ze wat gegroeid waren. Bij hem zaten ze vooral in z'n oren, aan de achterkant rond de basis van z'n oren en en in z'n liezen. Allemaal van die lekkere wegkruip plekjes.
Nou ik ben bezig geweest maar nog niet klaar. Bij mijn kat zitten ze voornamelijk op zijn oren maar ook de basis van de oor heb ik er gevonden. Ook zitten er rond ze oog maar die zijn niet wit maar soort bruin. Ik denk dat ik vandaag nog wel bezig ben met verder gaan. Inmiddels heb ik er een stuk of 35 verwijderd. Pumpkin in ieder geval bedankt voor je foto en uitleg anders had ik het echt niet geweten. Ik hou hier een update.
  zaterdag 16 april 2011 @ 11:16:55 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_95575662
Het lijken wel kleine wratjes op de foto van pumpkin; ik had echt niet gedacht dat dat teken zijn!

Gisteren overigens de eerste ook hier weer verwijderd. Bij de dierenwinkel eens een ander soort 'tekentang' gekocht en dat werkt me een partij perfect!

Zag vorige week dat de dierenarts ook andere heeft liggen:

Werkt stukken beter dan deze (hebben we ook):

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_95576484
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:16 schreef ElisaB het volgende:
Het lijken wel kleine wratjes op de foto van pumpkin; ik had echt niet gedacht dat dat teken zijn!
We hadden die kittens al een paar dagen en niks gezien, zelfs niet toen ik keek of ze geen oormijt hadden. Ik op een kattenforum vragen WTF zijn dit en iedereen hield het op vetbulten, maar die komen niet zo massaal opzetten van de ene dag op de andere. Omdat deze zo klein waren zag je niet eens hun pootjes zitten.
Toen vond ik bij het andere kitten een groter exemplaar en dat beestje zwaaide naar me :W Toen wist ik het wel.

quote:
Gisteren overigens de eerste ook hier weer verwijderd. Bij de dierenwinkel eens een ander soort 'tekentang' gekocht en dat werkt me een partij perfect!

[ afbeelding ]

Zag vorige week dat de dierenarts ook andere heeft liggen:

[ afbeelding ]

Werkt stukken beter dan deze (hebben we ook):

[ afbeelding ]
Fijn om te horen dat die tekenhaken bevallen. Ik heb naast het tangetje van de DA ook van die groene haken gekocht voor het geval we weer eens kittens krijgen met extra's.
pi_95623669
Meeste teken zijn nu wel weg alleen idd je hebt gelijk er zijn nimpfen want ik zag op plekken waar ik het gedaan heb weer nieuwe hele kleine. Pffffff inmiddels zie ik ook niet meer goed of het er wel of niet 1 is want ze nemen de kleur van de huid van me kat aan.
pi_95638653
Ik vind tekentangen lastig, vaak blijft de kop er dan in zitten. Vroeger had je van die tekentangen met een soort touwtje, die waren wel fijn.

Wat ik doe? Ik tik de teek eerst een paar keer heen en weer, en dan draai je hem er heel makkelijk uit.

Als ze zoveel teken had, kan het geen kwaad om de slijmvliezen in de gaten te houden. Even kijken of alles mooi roze is/blijft, en niet bleek gaat worden.

Hoe langer je ze laat zitten, hoe groter ze worden. Gaat vrij snel. Al groeien ze volgens mij in de oren minder snel dan bv in de nek?
pi_95658899
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:54 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Ik vind tekentangen lastig, vaak blijft de kop er dan in zitten. Vroeger had je van die tekentangen met een soort touwtje, die waren wel fijn.

Wat ik doe? Ik tik de teek eerst een paar keer heen en weer, en dan draai je hem er heel makkelijk uit.

Als ze zoveel teken had, kan het geen kwaad om de slijmvliezen in de gaten te houden. Even kijken of alles mooi roze is/blijft, en niet bleek gaat worden.

Hoe langer je ze laat zitten, hoe groter ze worden. Gaat vrij snel. Al groeien ze volgens mij in de oren minder snel dan bv in de nek?
Ik heb het met een pincet gedaan, door omstandigheden kan ik niet weg om even dingen te kopen. Bedankt voor de tip over het tandvlees daar heb ik niet opgelet.
  donderdag 28 april 2011 @ 01:19:49 #13
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96076318
Die groene tangetjes heb ik ook. Na 30 jaar lang allerlei verschillende tangetjes geprobeerd te hebben nam ik deze een paar jaar terug uit Frankrijk mee. Wat een verademing zeg! Voor de kleine teken is het kleine tangetje en voor de grote teken de grote tang. Ik merk aan mijn hond ook dat hij verwijderen met deze tangetjes een stuk minder vervelend vind dan met de "ouderwetse" (reguliere) knijptang die wij hadden.
  donderdag 28 april 2011 @ 02:00:55 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_96076954
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:54 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

Mijn tante heeft pas nog zo'n tang met een touwtje gekocht
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 9 mei 2011 @ 02:53:49 #15
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_96534314
Hou je vast voor als het binnenkort echt gaat regenen. Een explosie van teken krijgen we dan :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')