abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95524760
quote:
Tijdens de inburgeringscursus en op scholen moet les worden gegeven over homoseksualiteit. Dat wil PvdA'er Zeki Baran. Volgens het Turkse gemeenteraadslid worden homo's in Rotterdam nog te vaak gediscrimineerd.

Turken praten er liever niet over. PvdA-raadslid Zeki Baran weet als geen ander hoe gevoelig het onderwerp 'homoseksualiteit' binnen de Turkse gemeenschap ligt. 'En als ik heel eerlijk ben, zou ik er ook van schrikken als mijn zoon homo blijkt te zijn.'

Toch vindt hij het tijd voor een signaal naar zijn eigen achterban. 'De signalen zijn ernstig', vindt Baran. 'Homo's verdienen het om geaccepteerd te worden. Als iemand zegt dat hij zo geboren is, moet je dat respecteren.'

Het is een geluid dat niet vaak uit de Turkse hoek klinkt. Homoseksualiteit geldt in die kringen vaak nog als taboe. Volgens Baran, zelf praktiserend moslim, heeft dat niets met de islam te maken. 'Het ligt eerder aan de cultuur. Natuurlijk staan er homo-onvriendelijke teksten in de Koran, maar dat geldt voor alle geloven. En het betekent niet dat we homo's mogen uitsluiten. Geloof is slechts een privé-aangelegenheid.'

Volgens Baran zou het de homotolerantie ten goede komen als het onderwerp een plaats krijgt in de inburgeringscursus. 'Mensen die van buitenaf komen moeten weten hoe we hier in Nederland tegenover homoseksualiteit staan. Daar moet je dus in de inburgeringsles een onderwerp van maken.'

Ook op scholen zou er meer aandacht voor moeten komen, vindt Baran. Hij wil deskundigen laten uitzoeken hoe die lessen vorm moeten krijgen. 'Want er zijn nog teveel jongens, ook van Turkse komaf, die niet uit de kast durven komen. Het lijkt mij vreselijk om jezelf zo te moeten onderdrukken. Als er ook maar één homo is, niet omwille van de buitenwacht niet uit de kast durft te komen, is dat al teveel.' (Bron: De Echo)
http://www.gk.nl/news/8960

Een belangrijk geluid uit die hoek die zeker aandacht verdiend. En ook heel eerlijk. Verder helemaal mee eens.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_95525236
Mee eens. Jammer dat men hier zo bekrompen over denkt/doet.
  vrijdag 15 april 2011 @ 01:12:17 #3
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_95526195
Is de gedachte er achter dat deze jongeren buitenshuis zichzelf leren accepteren zodat ze dit dan weer mee inhuis kunnen nemen?

Hoe gaan ze in Turkije zelf om met homoseksualiteit? Erkennen ze het wel als iets, of doen ze gewoon alsof het alleen in de blanke cultuur voorkomt?
pi_95526197
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:40 schreef zarGon het volgende:
Mee eens. Jammer dat men hier zo bekrompen over denkt/doet.
In de Turkse gemeenschap of de Nederlandse?

Ik durf te stellen dat er onder Nederlanders net zo veel homofobie is,
alleen komt dat minder naar voren omdat het nooit hardop wordt gezegd.

Je kan mensen ook niet gaan dwingen dit maar te respecteren en goed te vinden.
Hooguit valt uit te leggen dat het hier kan en mag maar dan houdt het ook op.
  vrijdag 15 april 2011 @ 01:14:32 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95526247
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 01:12 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je kan mensen ook niet gaan dwingen dit maar te respecteren en goed te vinden.
Hooguit valt uit te leggen dat het hier kan en mag maar dan houdt het ook op.
Dat is altijd nog beter dan het doodzwijgen en elke haat-actie vergoelijken met "het is hun cultuur".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95526888
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 01:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat is altijd nog beter dan het doodzwijgen en elke haat-actie vergoelijken met "het is hun cultuur".
Wil je nu zeggen dat Nederland te weinig doet om homoacceptatie te bevorderen?
  vrijdag 15 april 2011 @ 01:53:40 #7
71919 wonderer
pi_95527058
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2011 01:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat Nederland te weinig doet om homoacceptatie te bevorderen?
Nee? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_95527240
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 01:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nee? :?
Ok dan, je kan die zin vanuit 2 perspectieven zien.
pi_95527560
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 01:40 schreef Ausputzert het volgende:
Alsof er Turkse homoseksuelen bestaan. :')
Ik wou dat ik van elke Turkse homo een euro kreeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_95528030
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 02:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik wou dat ik van elke Turkse homo een euro kreeg.
Ben je zo goedkoop?
pi_95529470
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 07:12 schreef Ruud het volgende:

[..]

Ben je zo goedkoop?
:D
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:24:00 #12
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95530014
turkse homo moet het land uit wat mij betreft
"Ik quote graag mezelf."
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:28:16 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95530141
Ik vind dit een zeer slechte zaak. Als gelovige vind ik dat hier een verkeerd signaal mee wordt gegeven. Op deze manier geef je het nl. een normaal karakter. En leuk en aardig dat het hier in het Westen geen probleem is, maar laat ons gedachtegoed hieromtrent aub onaangetast. :{

Random woord: slagboom

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:46:05 #14
215628 woid
let's get Friendly
pi_95530659
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind dit een zeer slechte zaak. Als gelovige vind ik dat hier een verkeerd signaal mee wordt gegeven. Op deze manier geef je het nl. een normaal karakter. En leuk en aardig dat het hier in het Westen geen probleem is, maar laat ons gedachtegoed hieromtrent aub onaangetast. :{

als je jullie gedachtengoed achter de slagbomen van jullie landen houdt, vind ik het helemaal goed.
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:51:59 #15
71919 wonderer
pi_95530868
quote:

Als je dat gedachtegoed zo graag intact wil houden, ga dan (terug) naar het land waar ze dat wel accepteren en zeik niet.
pi_95531051
quote:

Volgens mij ís homoseksualiteit dan ook allang geaccepteerd als zijnde een normale geaardheid. ^O^
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:59:18 #17
215628 woid
let's get Friendly
pi_95531116
quote:

eigenlijk ben je een enorme racist...
pi_95533341
quote:

Het is toch ook normaal? Een typische schatting is dat 10% van de mensen homo is. Dus waarschijnlijk ook enkele familieleden en vrienden van jou. Misschien jij zelf ook wel? En als je religie de reden is dat je ertegen bent, kun je natuurlijk ook gewoon een religie kiezen die homoseksualiteit geen probleem vindt, of beter nog, zelf een nieuwe bedenken.
pi_95534371
quote:

En waar in de Koran staat dat het fout is om homo te zijn?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:27:50 #20
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95534641
quote:

Ik vind het een zeer slechte zaak dat jij vindt dat we hier rekening moeten houden met jouw geloof. Ten eerste is niet elke Turk moslim dus ik zou niet weten waarom we daar vanuit moeten gaan, ten tweede betekent het feit dat iets abnormaal is niet dat je het niet moet accepteren. Moslims zijn ook abnormaal in Nederland.
  vrijdag 15 april 2011 @ 11:56:43 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_95535823
quote:
Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef BansheeBoy het volgende:

Als je in het Westen woont dien je ook te accepteren dat wij homoseksualiteit als normaal beleven. Of ernaar streven het als normaal te beschouwen, liever gezegd, want het is vaak moeilijk ja, ook bij autochtonen.

Wat jouw geloof of cultuur er verder over zegt laat mij koud.
pi_95536297
Waarom laten jullie BSB het topic kapen en geven jullie hem zoveel aandacht? Geef beter Baran, zelf ook praktiserend moslim, beter meer aandacht ;)
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:34:35 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95537310
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

En waar in de Koran staat dat het fout is om homo te zijn?
Dag Raptor, de Islam is meer dan de Koran. En bovendien weet je dat de homoïstische daad juist wordt verworpen. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:39:47 #24
215628 woid
let's get Friendly
pi_95537530
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dag Raptor, de Islam is meer dan de Koran. En bovendien weet je dat de homoïstische daad juist wordt verworpen. :{

achter jullie slagbomen ja!!
dus hou op met die onzin, of vertrek er achter.
pi_95537580
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Net wat je zegt, de daad, het ansich homo zijn is niet verboden, snap daarom niet waarom je hier vanuit je geloof op tegen bent.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')