http://www.gk.nl/news/8960quote:Tijdens de inburgeringscursus en op scholen moet les worden gegeven over homoseksualiteit. Dat wil PvdA'er Zeki Baran. Volgens het Turkse gemeenteraadslid worden homo's in Rotterdam nog te vaak gediscrimineerd.
Turken praten er liever niet over. PvdA-raadslid Zeki Baran weet als geen ander hoe gevoelig het onderwerp 'homoseksualiteit' binnen de Turkse gemeenschap ligt. 'En als ik heel eerlijk ben, zou ik er ook van schrikken als mijn zoon homo blijkt te zijn.'
Toch vindt hij het tijd voor een signaal naar zijn eigen achterban. 'De signalen zijn ernstig', vindt Baran. 'Homo's verdienen het om geaccepteerd te worden. Als iemand zegt dat hij zo geboren is, moet je dat respecteren.'
Het is een geluid dat niet vaak uit de Turkse hoek klinkt. Homoseksualiteit geldt in die kringen vaak nog als taboe. Volgens Baran, zelf praktiserend moslim, heeft dat niets met de islam te maken. 'Het ligt eerder aan de cultuur. Natuurlijk staan er homo-onvriendelijke teksten in de Koran, maar dat geldt voor alle geloven. En het betekent niet dat we homo's mogen uitsluiten. Geloof is slechts een privé-aangelegenheid.'
Volgens Baran zou het de homotolerantie ten goede komen als het onderwerp een plaats krijgt in de inburgeringscursus. 'Mensen die van buitenaf komen moeten weten hoe we hier in Nederland tegenover homoseksualiteit staan. Daar moet je dus in de inburgeringsles een onderwerp van maken.'
Ook op scholen zou er meer aandacht voor moeten komen, vindt Baran. Hij wil deskundigen laten uitzoeken hoe die lessen vorm moeten krijgen. 'Want er zijn nog teveel jongens, ook van Turkse komaf, die niet uit de kast durven komen. Het lijkt mij vreselijk om jezelf zo te moeten onderdrukken. Als er ook maar één homo is, niet omwille van de buitenwacht niet uit de kast durft te komen, is dat al teveel.' (Bron: De Echo)
In de Turkse gemeenschap of de Nederlandse?quote:Op vrijdag 15 april 2011 00:40 schreef zarGon het volgende:
Mee eens. Jammer dat men hier zo bekrompen over denkt/doet.
Dat is altijd nog beter dan het doodzwijgen en elke haat-actie vergoelijken met "het is hun cultuur".quote:Op vrijdag 15 april 2011 01:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je kan mensen ook niet gaan dwingen dit maar te respecteren en goed te vinden.
Hooguit valt uit te leggen dat het hier kan en mag maar dan houdt het ook op.
Wil je nu zeggen dat Nederland te weinig doet om homoacceptatie te bevorderen?quote:Op vrijdag 15 april 2011 01:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is altijd nog beter dan het doodzwijgen en elke haat-actie vergoelijken met "het is hun cultuur".
Nee?quote:Op vrijdag 15 april 2011 01:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat Nederland te weinig doet om homoacceptatie te bevorderen?
Ik wou dat ik van elke Turkse homo een euro kreeg.quote:Op vrijdag 15 april 2011 01:40 schreef Ausputzert het volgende:
Alsof er Turkse homoseksuelen bestaan.
Ben je zo goedkoop?quote:Op vrijdag 15 april 2011 02:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik wou dat ik van elke Turkse homo een euro kreeg.
als je jullie gedachtengoed achter de slagbomen van jullie landen houdt, vind ik het helemaal goed.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind dit een zeer slechte zaak. Als gelovige vind ik dat hier een verkeerd signaal mee wordt gegeven. Op deze manier geef je het nl. een normaal karakter. En leuk en aardig dat het hier in het Westen geen probleem is, maar laat ons gedachtegoed hieromtrent aub onaangetast.
Random woord: slagboom²
Als je dat gedachtegoed zo graag intact wil houden, ga dan (terug) naar het land waar ze dat wel accepteren en zeik niet.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind dit een zeer slechte zaak. Als gelovige vind ik dat hier een verkeerd signaal mee wordt gegeven. Op deze manier geef je het nl. een normaal karakter. En leuk en aardig dat het hier in het Westen geen probleem is, maar laat ons gedachtegoed hieromtrent aub onaangetast.
Volgens mij ís homoseksualiteit dan ook allang geaccepteerd als zijnde een normale geaardheid.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef BansheeBoy het volgende:
eigenlijk ben je een enorme racist...quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is toch ook normaal? Een typische schatting is dat 10% van de mensen homo is. Dus waarschijnlijk ook enkele familieleden en vrienden van jou. Misschien jij zelf ook wel? En als je religie de reden is dat je ertegen bent, kun je natuurlijk ook gewoon een religie kiezen die homoseksualiteit geen probleem vindt, of beter nog, zelf een nieuwe bedenken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef BansheeBoy het volgende:
En waar in de Koran staat dat het fout is om homo te zijn?quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het een zeer slechte zaak dat jij vindt dat we hier rekening moeten houden met jouw geloof. Ten eerste is niet elke Turk moslim dus ik zou niet weten waarom we daar vanuit moeten gaan, ten tweede betekent het feit dat iets abnormaal is niet dat je het niet moet accepteren. Moslims zijn ook abnormaal in Nederland.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je in het Westen woont dien je ook te accepteren dat wij homoseksualiteit als normaal beleven. Of ernaar streven het als normaal te beschouwen, liever gezegd, want het is vaak moeilijk ja, ook bij autochtonen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Dag Raptor, de Islam is meer dan de Koran. En bovendien weet je dat de homoïstische daad juist wordt verworpen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waar in de Koran staat dat het fout is om homo te zijn?
achter jullie slagbomen ja!!quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dag Raptor, de Islam is meer dan de Koran. En bovendien weet je dat de homoïstische daad juist wordt verworpen.²
Net wat je zegt, de daad, het ansich homo zijn is niet verboden, snap daarom niet waarom je hier vanuit je geloof op tegen bent.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dag Raptor, de Islam is meer dan de Koran. En bovendien weet je dat de homoïstische daad juist wordt verworpen.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |